Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsiklet üzerindeki tecrübemiz neye göre belirlenir?.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    1.Nekadar ''kaza'' okadar tecrübe

    2.Nekadar ''Km.'' okadar tecrübe.

    3.Nekadar ''eğitim'' okadar tecrübe.

    4.Uzun yıllar motor kullanıp ''10/20/40'' yıl gibi ''şeytan kulağına kurşun hiç kazam olmadı''

    5.Hepsi

    Sizce hangisi
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    5 herhalde :D

  3. #3
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Nekadar ''kaza'' okadar tecrübe

    2.Nekadar ''Km.'' okadar tecrübe.

    3.Nekadar ''eğitim'' okadar tecrübe.

    4.Uzun yıllar motor kullanıp ''10/20/40'' yıl gibi ''şeytan kulağına kurşun hiç kazam olmadı''

    5.Hepsi

    Sizce hangisi
    1.Madde algılarda bir sorun olduğunu biraz tabiri caiz ise dallamalığı gösterir.

    2.Madde de pek bir şey ifade etmiyor.Bütün km'yi bakkala gidip gelmek için yapmış olabilirsin.

    3.Pratik olmadan teori bir işe yaramaz.Bu sadece bu işe ayırabileceğin ciddi bir bütçen olduğunu gösterir.

    4.Bu makul gözüküyor ama 10/20/40 yıl boyunca bakkala gidip gelirken hiç kaza yapmamış olabilirsin.

    5.Hiçbiri

    Bence motor tecrübesi insanın kendine yakışanı giymesidir...Tecrübe; Kendini geliştirebilme kabiliyetidir.İnsan hata yapar,bunların toplamı tecrübeyi oluşturur ancak aynı hatayı tekrarlarsa bu yanlışı oluşturur.Tecrübe yanlış yapmamaktır sanırsam...

  4. #4
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    bence hepsi

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    250 mct
    3 derim üzerine de artı parantez " ŞANS FAKTÖRÜ " derim

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    4. maddeyi eledikten sonra "hepsi" derim.

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    1. katılıyorum
    2. katılıyorum
    3.katılmıyorum (okumakla cehalet giderilir eşşeklik baaki kalır) eski bir atasözü sürücünün içinden gelmiyor yada beceriksizse başka sebeple motora biniyorsa buna nekadar eğitim versen az
    4.çok önemli bir faktör. Gerçek teçrübe böyle oluşur
    eto1903 yazdığı gibi bence bu 6. madde ŞANSFAKTÖRÜ olsun hepsinden önemli

  8. #8
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Nekadar ''kaza'' okadar tecrübe

    2.Nekadar ''Km.'' okadar tecrübe.

    3.Nekadar ''eğitim'' okadar tecrübe.

    4.Uzun yıllar motor kullanıp ''10/20/40'' yıl gibi ''şeytan kulağına kurşun hiç kazam olmadı''

    5.Hepsi

    1) kaza bir kere olduysa kazadır , birden fazla aynı tip kaza yapmak ahmaklıktır.

    2) km. ile tecrübe kazanılsa sucu , pizzacı , taksici , münübüsçü ve kuryeler en iyi sürücüler olurcu.

    3) eğitim verilir ancak kişinin aldığı ve uyguladığı kadarıyla sınırlıdır , aynı eğitime giren iki farklı kişi de artık tecrübeli değildir.

    4) uzun yıllar köy içinde kasktan bile haberi olmayan dedeler halen motor sürmektedir.

    5 ) yukarıdakilerin bileşkesi tecrübe olabilir ancak tecrübe kontrol ve kişisel farkındalık olmadan işe yaramayacaktır.

    önemli olan kişinin kendini tecrübe etmesi ve sınırlarını belirlemesidir.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ne kadar kazık o kadar tecrübe.

    Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bence hiçbiri değil..

    Tecrübe, öğrenmeye niyetli olmakla ilgilidir..

    Motosikleti sadece yürütmekten ibaret olarak düşünmeyip bu işin bir ilim olduğuna inanır ( bir ilim diyorum çünkü işin içinde fizik kanunları var ve bunları çoğumuz bilmiyoruz, bildiğimiz tek şey yerçekiminin bizi aşağı çektiği ve dönerken savrulduğumuz ) ve konuyla ilgili okuyup incelediğiniz bilgileri uygulamak için çaba harcarsanız ve bu işi çok sık yaparsanız, tecrübe kazanmaya başlıyorsunuz demektir..

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bence şimdiye kadar açılmış en güzel başlıklardan birisi...

    cevabım ise;

    "hepsi + alabildiğin kadar bilgiyi almak ve kullanabildiğin kadarını kullanabilmek gerçek tecrübedir."
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #12
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    kaza tecrübe getirmez bence. adam geldi arkadan bamm diye vurdu. napıcaz şimdi bi daha olmasın diye
    yada bu h.sonu bi kaza yaptım. düşünüyorum nasıl kurtulabilirdim diye ama aklıma bişey gelmiyor. adam dururken birden çıktı yola. her duran araba şimdi yola çıkacak diyede bakamamki.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  13. #13
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bence hiçbirisi.. Kurallara ne kadar uyulduğu belirler. Sadece kurallara uyarak iyi bir sürücü olunabilir ama oradaki seçeneklerin hepsini yaparak dahi iyi bir sürücü olamayabilirsiniz....Ayrıca hiçbir kapasite gerektirmez ..Uyun yeterlidir

  14. #14
    attraction - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    aprilia rs250
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaza tecrübe getirmez bence. adam geldi arkadan bamm diye vurdu. napıcaz şimdi bi daha olmasın diye
    yada bu h.sonu bi kaza yaptım. düşünüyorum nasıl kurtulabilirdim diye ama aklıma bişey gelmiyor. adam dururken birden çıktı yola. her duran araba şimdi yola çıkacak diyede bakamamki.
    bence kaza da tecrübedir. insan yeri geldiğinde nasıl düşecegini de bilmeli
    .....

  15. #15
    Yasoe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    Bence

    3 ile deseklenmiş 2 !

    Yani Eğitim ve bol bol pratik!

  16. #16
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence hiçbiri değil..

    Tecrübe, öğrenmeye niyetli olmakla ilgilidir..

    Motosikleti sadece yürütmekten ibaret olarak düşünmeyip bu işin bir ilim olduğuna inanır ( bir ilim diyorum çünkü işin içinde fizik kanunları var ve bunları çoğumuz bilmiyoruz, bildiğimiz tek şey yerçekiminin bizi aşağı çektiği ve dönerken savrulduğumuz ) ve konuyla ilgili okuyup incelediğiniz bilgileri uygulamak için çaba harcarsanız ve bu işi çok sık yaparsanız, tecrübe kazanmaya başlıyorsunuz demektir..
    Valla müthiş bir yorum. Harfi harfine katılıyorum. Yeterki öğrenme ve bilme merakımız körelmesin. Tecrübe kendiliğinden gelir zaten...

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Eger egitim su surucu kursalarinin verdigi 10 dk egitim ise bu egitim degil tabiki.

    Bu isi lisansli olarak sonunda size sertifika veren kuruluslardan egitim aldiginizda, ucak pilotundan pek bir farkiniz kalmiyor. Hoca hic bir sekilde size o isi basarmadan o belgeyi vermiyor. Eger yeterince egitilmemis bir pilot nasil katlima sebep verebilir ise sizinde yetersiz egitiminizi ayni potansiyelde goruyorlar.

    Ben bu dersleri yurt disinda aldigimda cidden moralim bozulmustu cunku hoca resmen bagira bagira azarliyordu. O zaman yasim 22 salak yerine konuyormusu gibi oldum. Ama adamin niyetinin kotu olmadigini bu isin asla hata affetmedigini ve dogruyu yapinca her seyin dogru sekilde gelistigini gorunce, bende talimatlara uydum, Bagirmalarin yerini taktirler aldi

    Qweasdnon(bu isim bana hep yerli kabilesi isimi gibi geliyor) dedigi gibi bakkala gidip gelmek ile km yapmak mumkun. Ama egitim sizi her sart ve kosulda ne yapmaniz gerektigi icin hazirliyor. Hayatinizda bir kez bile islak zeminde kullanmaniz gerek se bile , o anda ne yapacaginizi bastan biliyorsunuz .

    Iste egitimin bize verdigi tecrube boyle bir sey
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18
    fusuy364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    Sakarya
    reflekslerimize göre olabilir.hiç olmadık bir durumda hiç düşünmeden doğru olanı yapabiliyorsak tecrübeliyizdir demektir
    Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
    Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali

  19. #19
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Bende birşeyler yazmak istiyorum

    Bana göre,hepsi yada hiçbiri...

    Nasıl oluyor peki bu iş Şöyle oluyor,kimisi motoru ''el arabası'' gibi kullanmıştır,işin tekniğiyle hiç uğraşmamıştır,yani ''ulan ben virajda neden bukadar kasılıyorum?,neden dönemiyorum?,rüzgarlı havada neden poşetgibi sağa,sola savruluyorum?...diye kendine hiç sormaz.Buna istinadende hiç birşey öğrenemez ve tecrübe edinemez.

    Kimisi vardırki,2 yıllık sürücüdür yukarıda bahsettiğim sürcü türünün ''bir okul dolusuna ders verir''Neden çünki o araştırmıştır nedenlerini hep çözümlemiştir.

    Aslında düşünerek süren kişi daha tecrübelidir diye bilirim. ''Bu maddeyi koymayı unutmuşum''
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  20. #20

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    z750 kawasaki 2010
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Madde algılarda bir sorun olduğunu biraz tabiri caiz ise dallamalığı gösterir.

    2.Madde de pek bir şey ifade etmiyor.Bütün km'yi bakkala gidip gelmek için yapmış olabilirsin.

    3.Pratik olmadan teori bir işe yaramaz.Bu sadece bu işe ayırabileceğin ciddi bir bütçen olduğunu gösterir.

    4.Bu makul gözüküyor ama 10/20/40 yıl boyunca bakkala gidip gelirken hiç kaza yapmamış olabilirsin.

    5.Hiçbiri

    Bence motor tecrübesi insanın kendine yakışanı giymesidir...Tecrübe; Kendini geliştirebilme kabiliyetidir.İnsan hata yapar,bunların toplamı tecrübeyi oluşturur ancak aynı hatayı tekrarlarsa bu yanlışı oluşturur.Tecrübe yanlış yapmamaktır sanırsam...
    Bir an için rossi olsam ;1-yaptığım km bakkal yolunda olmadığından hareketle dallama yakıştımrasına gücenirdim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)