Motorsiklet üzerindeki tecrübemiz neye göre belirlenir?.
-
kullanım koşulların bağlı bence... yani bişeyi yapmadan tecrübe edinilmez... adam vardır kışın kullanmaz motorunu ama 20 yıldır motor kullanıyodur, ıslak zeminden geçer düşer... ne kadar sık ve geniş yelpazeli bir kullanım şekli ile kullanıyosan bence o kadar tecrübelisin.. tecrübe edinmek için kaza yapmaya gerek yok.
Reklamlar
-
Hiçbiri..
Tecrübe limitlerini bilmektir..
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Motosiklet Eğitmeni
yürekçe adlı üyeden alıntı
bence şimdiye kadar açılmış en güzel başlıklardan birisi...
Kimbilir bu sözü daha önce kaç tane üyeye söyledin!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
toplam yapılan yolun uzunluğu, yapılan (veya atlatılan) kazalar hepsi tecrübe.
şehiriçi - şehirdışı, farklı tip yollarda kullanmak da tecrube.
neticede amaç tecrubeli olmak değil kaza yapmadan güzel güzel kullanmak.
hiçkimse ayda bir motordan düşüp orasını burasını kıran biri kadar tecrübeli olamaz
-
Qweasdnon adlı üyeden alıntı
1.Madde algılarda bir sorun olduğunu biraz tabiri caiz ise dallamalığı gösterir.
2.Madde de pek bir şey ifade etmiyor.Bütün km'yi bakkala gidip gelmek için yapmış olabilirsin.
3.Pratik olmadan teori bir işe yaramaz.Bu sadece bu işe ayırabileceğin ciddi bir bütçen olduğunu gösterir.
4.Bu makul gözüküyor ama 10/20/40 yıl boyunca bakkala gidip gelirken hiç kaza yapmamış olabilirsin.
5.Hiçbiri
Bence motor tecrübesi insanın kendine yakışanı giymesidir
...Tecrübe; Kendini geliştirebilme kabiliyetidir.İnsan hata yapar,bunların toplamı tecrübeyi oluşturur ancak aynı hatayı tekrarlarsa bu yanlışı oluşturur.Tecrübe yanlış yapmamaktır sanırsam...
sanırım sen bu işi ya bilmiyor yada ciddiye almıyorsun...
-
900rr adlı üyeden alıntı
sanırım sen bu işi ya bilmiyor yada ciddiye almıyorsun...
Bence sen de herşeyi fazla ciddiye alıyorsun...Seni neyin rahatsız ettiğini anlamadım ama sonunda yazdığımı okumadın galiba...
Bir arkadaşta rossi olsam dallama lafına gücenirdim demiş ama pistlere çıkanları düşünerek yazmadım,amatör sürücüler için yazdım...Yani şimdi bir adam atıyorum ıslak bir zeminin olduğu yerde hız kesmeden viraja girdi yatırdı motoru...Daha sonra aynı koşullarda yine aynı şekilde girerse, öncekinden "tecrübe" edinememişse, dediğim gibi ya algılarında sorun vardır ya da dallamadır...En basit anlatımla...
-
m.şanveren adlı üyeden alıntı
1.Nekadar
''kaza'' okadar tecrübe
2.Nekadar
''Km.'' okadar tecrübe.
3.Nekadar
''eğitim'' okadar tecrübe.
4.Uzun yıllar motor kullanıp ''10/20/40'' yıl gibi ''şeytan kulağına kurşun hiç kazam olmadı''
5.Hepsi
Sizce hangisi
Aslına bakarsanız bu konu çok göreceli ve bir sürü yoruma açık ve güzel bir konu
Motorsiklet üzerindeki tecrübemiz neye göre belirlenir ?
aklıma hemen şu geliyor ne tür bir motosiklet
racinğ ,Kross,enduro,Naket,touring,spor touring,çhopper,Scooter,cup ....
zincir aktarmalı.şaftlı ve kayış aktarmalı...
sizlerinde malumu motosikletlerede kendi içlerinde gruplara ayrılır ve tarz olarak kendi içlerinde belli kullanım özellikleri taşır.
Eğer...
1. şıktaki kazadan kastımız, iki aracım çarpışması sonucu ortaya çıkan durummu yoksa herhangi bir şekilde düşmekmi bence her iki olasılıkta geçerli nasıl düşeceğini bilmekte bir tecrübedir
2.şıktaki ne kadar çok km...aslında yabana atılacak bir şey değil ama nerede ve nasıl yaptığıki o da önemli yapılan onca km de çözmesi gereken bir sürü sorunla karşılaşmış demektir,bu da başlı başına bir tecrübe
3.ne kadar eğitim o kadar tecrübe...tek başına eğitim teorik olarak işe yaramaz pratik ile bir araya geldiği zaman ve kişi eğitimde aldığı bilgileri uygulaya biliyor ise mükemmel ve eğitim kesinlikle şart. (malesef eğitim ülkemiz şartlarında biraz maddi güç ile bağlantılı,motosiklet Fuarlarında ücretsiz eğitim seminerleri veriliyor imkanı olan arkadaşlar katılsın faydası olacaktır hatırlatmak istedim)
4. 10/20/40 yıl kullanıp hiç kaza yapmamak daha duymadım ama şayet var ise tekeri düz bassın düşmeyen motorcu değil düşmeye aday motorcu vardır. ...
5.hepsi ....
Motosikletin oyuncak olmadığını ve pardonun az olduğunu biliyorsanız..
Kullanmış olduğunuz motosikletin ve kendinizin sınırlarını biliseniz...
Her hangi bir olumsuz anda en az zarar ile atlatmayı başarırsanız...
Yapmış olduğunuz hatayı tekrarlamıyorsanız...
Bakkal giderken bile KASKINIZI takıyorsanız....
Tecrübe kazanmaya başlamışsınız demektir
Rüzgarınız bol tekerleriniz düz bassın
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
bence 1 ve 3 önemliside 1 çünkü ben ilk kazamda düştüğümde ayağımı ve kolumu kırmıştım çok basit bi kazaydı ama o kazadan daha kötü kazalar yaptım tecrübem olduğu için kendimi yuvarladım çiziklerle kurtuldum : )
-
Mersin İl Temsilcisi
aparat adlı üyeden alıntı
Aslına bakarsanız bu konu çok göreceli ve bir sürü yoruma açık ve güzel bir konu
Motorsiklet üzerindeki tecrübemiz neye göre belirlenir ?
aklıma hemen şu geliyor ne tür bir motosiklet
racinğ ,Kross,enduro,Naket,touring,spor touring,çhopper,Scooter,cup ....
zincir aktarmalı.şaftlı ve kayış aktarmalı...
sizlerinde malumu motosikletlerede kendi içlerinde gruplara ayrılır ve tarz olarak kendi içlerinde belli kullanım özellikleri taşır.
Eğer...
1. şıktaki kazadan kastımız, iki aracım çarpışması sonucu ortaya çıkan durummu yoksa herhangi bir şekilde düşmekmi bence her iki olasılıkta geçerli nasıl düşeceğini bilmekte bir tecrübedir
2.şıktaki ne kadar çok km...aslında yabana atılacak bir şey değil ama nerede ve nasıl yaptığıki o da önemli yapılan onca km de çözmesi gereken bir sürü sorunla karşılaşmış demektir,bu da başlı başına bir tecrübe
3.ne kadar eğitim o kadar tecrübe...tek başına eğitim teorik olarak işe yaramaz pratik ile bir araya geldiği zaman ve kişi eğitimde aldığı bilgileri uygulaya biliyor ise mükemmel ve eğitim kesinlikle şart. (malesef eğitim ülkemiz şartlarında biraz maddi güç ile bağlantılı,motosiklet Fuarlarında ücretsiz eğitim seminerleri veriliyor imkanı olan arkadaşlar katılsın faydası olacaktır hatırlatmak istedim)
4. 10/20/40 yıl kullanıp hiç kaza yapmamak daha duymadım ama şayet var ise tekeri düz bassın düşmeyen motorcu değil düşmeye aday motorcu vardır. ...
5.hepsi ....
Motosikletin oyuncak olmadığını ve pardonun az olduğunu biliyorsanız..
Kullanmış olduğunuz motosikletin ve kendinizin sınırlarını biliseniz...
Her hangi bir olumsuz anda en az zarar ile atlatmayı başarırsanız...
Yapmış olduğunuz hatayı tekrarlamıyorsanız...
Bakkal giderken bile KASKINIZI takıyorsanız....
Tecrübe kazanmaya başlamışsınız demektir
Rüzgarınız bol tekerleriniz düz bassın
tebrik ederim mükemmel bir yazı... evde komşularla oturuken okudum herkes çok beğendi, yetmez dediler balkona çıkıp megafonla haykırarak okudum, şimdi belediye hoparlörden anons yapıyor... az sonra ulusal kanaldan sayın başabakan okuyacakmış
seni çok seviyorum be kardeşim
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)