Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA MOTOSİKLET TARİFİ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Motosikleti Karayolları Trafik Kanunu nasıl görüyor bilmek ister misiniz?

    Motosikletin kanuni tanımı ve uyulması gereken kurallar altta ..






    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre motosiklet ve bisikletin tanımları ve uyulması gereken kurallar:


    Bisiklet: En çok üç tekerlekli ve üzerinde bulunan insanın adele gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz taşıtlardır.

    Motorlu Bisiklet: Silindir hacmi 50 cm3 'ü geçmeyen, içten patlamalı motorla donatılmış ve imâl hızı saatte 50 km'den az olan bisiklettir.


    Motosiklet: İki veya üç tekerlekli sepetli veya sepetsiz motorlu araçlardır. Bunların karoserisi yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veya özel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan üç tekerlekli motosikletlere yük motosikleti denir.


    Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yapmasının yasak olduğu şeylerden bazıları..


    · Yaya yollarında sürülmesi.
    · Ayrı bir bisiklet yolu olduğu halde, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yollarında sürülmesi.
    · İkiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yan yana sürülmesi,
    · Sürücü arkasında bir kişiden fazlasının taşınması,
    · Bu araçlarla diğer araçlar izlenirken, geçilirken, manevra yapılırken, karayolunu kullananların hareketini zorlaştırıcı, tehlike doğurucu davranışlarda bulunulması,
    · İzin alınarak yapılan gösteriler dışında, bu araçlar üzerinde akrobatik hareketler yapılması,
    · Sürülmeleri sırasında; elde bagaj, paket ve benzerlerinin taşınması, görüşü engelleyici, sürme güvenliğini bozucu ve yolu kullanan diğer araç sürücüleri için tehlike yaratacak şekilde yük yüklenmesi






    Far: Beyaz ışık verecek ve 20 metre önü aydınlatacak, önde bir adet lamba olacak Kuyruk lambası veya reflektör: Arkada bir adet, kırmızı renkte ışık veren lamba veya kırmızı reflektör olacak.

    Fren: Emniyetle durmayı sağlayabilecek, ön ve arka tekerleklere kumanda edecek birbirinden ayrı iki adet olacak.

    İhbar aleti: Normal olarak 30 metreden duyulabilecek ses çıkarabilen zil korna veya benzeri ses aleti olacak.


    direksiyon.com/ Haldun Kırkbir
    Ghost Rider burada bulunsa idi maddelerın yanına (Rider hariç) demeleri gerekirdi..
    mehmetenis bunu beğendi.
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kymco Agility City
    hueuhee bunlarin bahsetiigi mobilet oluyo motor diye
    neymis 70 mis hiz limiti aha 70 ulan ben allah ne verdiyse kapatiyom beah ne istir annamadim
    :bestmt:

  3. #3
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Eh kanun hukuk işleri. Hiç sevmem bu gibi şeyleri. Çok ciddiler
    Ama olmazsa olmaz tabii.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  4. #4
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı FreeWind adlı üyeden alıntı
    hueuhee bunlarin bahsetiigi mobilet oluyo motor diye
    neymis 70 mis hiz limiti aha 70 ulan ben allah ne verdiyse kapatiyom beah ne istir annamadim
    Komik tabii. Ama TRde fiziksel hiz siniri 90kmh dir. Yollarin muhendisligi bu hiza gore. Bazi otoyol kesimleri haric tabii.

    Ayrica trafik kurallarina, ve trafigin akis hizina da uyalim. "Allah ne verdiyse" yontemini cahil cuhelaya birakalim..

  5. #5
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Alıntı Oytun adlı üyeden alıntı
    Eh kanun hukuk işleri. Hiç sevmem bu gibi şeyleri.
    Ama olmazsa olmaz tabii.
    Haklısın... Amma ;
    Biz ne kadar sevmesekte sevmeyelim.. Bu kurallara uymak zorundayız.. Adamlar bu kuralları kafalarına gore koymadılar elbette..Yaptıkları yol uygun olsaydı elbetteki 70 değil 170 derdiler..
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  6. #6

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    Alıntı hondacbr1100xx adlı üyeden alıntı
    ...Yaptıkları yol uygun olsaydı elbetteki 70 değil 170 derdiler..
    Kanun başka, inşaat metodu başka. Yollar 170 e uygun olmasaydı kimse 170 e çıkamazdı ki.

  7. #7
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Valla 270 bile yapan vardı bundan 7 sene evvel

    Tabiiki Kanunlar olamazsa olurmu hiç! Sadece okuması baymıştı beni (işletme okudumda )
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  8. #8
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Light.. Haklısın ama kanunen uygunluk var insaat olarak uygunluk var.
    Sence insaat olarak uygun olan bir yerde görevliler 170 ile gidin derler mi? bence demezler.. Bir sınır koyarlar..
    Ama otoyolda iş değişir her halde..diye düşünüyorum
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  9. #9

    Üyelik
    11 Nisan 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kymco Agility City
    ne kanunu yaws yol musaitse basin kokune kadar bu kadar
    :bestmt:

  10. #10
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Alıntı FreeWind adlı üyeden alıntı
    ne kanunu yaws yol musaitse basin kokune kadar bu kadar
    Böyle düşünce tarzı oldukça çok daha "insanlar neden motosikleti sevmiyor, ölüm makinesi olarak görüyor" deriz..
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  11. #11

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yeni konu açıp kirletmemek adına, açılan başlığın mükemmel ve özet hali dolayısı ile , moderasyon'dan ricamızıdır

    1: Konu eski olup güncel tarihli , motosikletlerin karayollarında izlemesi zorunlu kurallar.

    2: Değişen şartlar altında (Avrupa kriterleri ve benzeri) , yeni eklenen konuların güncellenmesi. (gündüz far açımı ve benzeri)

    3: Konu'nun nizami trafik kuralları'na adapte edilmesini, gayri nizami sürüş tavsiye/önerilerinin editlenmesi/düzenlenmesini taleb ediyorum

    Ehliyet sahibi , çoğumuz gibi ben'de motosiklet'e haiz karayollarında uyulması zorunlu kuralların , tekrar ve güncel şekilde gözden geçirilmesine olanak sağlıyacak bu konunun güncel halde yayımlanmasını taleb ediyorum.

    Aynı başlık altında moderasyon tarafından güncelleme durumunda post/mesaj/iletimin silinmesini taleb ediyorum.

    (Arpa suyu, günahsın vesselam, bende günahkarım zaten.)
    Sinan Er bunu beğendi.

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açıp kirletmemek adına, açılan başlığın mükemmel ve özet hali dolayısı ile , moderasyon'dan ricamızıdır

    1: Konu eski olup güncel tarihli , motosikletlerin karayollarında izlemesi zorunlu kurallar.

    2: Değişen şartlar altında (Avrupa kriterleri ve benzeri) , yeni eklenen konuların güncellenmesi. (gündüz far açımı ve benzeri)

    3: Konu'nun nizami trafik kuralları'na adapte edilmesini, gayri nizami sürüş tavsiye/önerilerinin editlenmesi/düzenlenmesini taleb ediyorum

    Ehliyet sahibi , çoğumuz gibi ben'de motosiklet'e haiz karayollarında uyulması zorunlu kuralların , tekrar ve güncel şekilde gözden geçirilmesine olanak sağlıyacak bu konunun güncel halde yayımlanmasını taleb ediyorum.

    Aynı başlık altında moderasyon tarafından güncelleme durumunda post/mesaj/iletimin silinmesini taleb ediyorum.

    (Arpa suyu, günahsın vesselam, bende günahkarım zaten.)
    MT yönetimi para getirmeyen hiçbirşeye emek harcamaz. Senin talebinin getirisi yok ve hatta götürüsü var.

    Bilgi ihtiyacı olanın bilgiye ulaşabilmesinin bu sitede hızlı bir biçimde olması görüntülenen reklam sayısını düşüreceğinden sakıcalıdır. Bilgiye biraz uzun yoldan ulaşılması veya ulaşılamamasının hiçkimsenin umrunda olmadığını düşünmek de yanlış olur zira bu durumu korumak çok muhim bir gelir kaynağını korumak demektir ki MT yönetimi de bu yönde hareket etmektedir.


    Bu da kapitalizmin acımasız yüzüdür.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  13. #13

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MT yönetimi para getirmeyen hiçbirşeye emek harcamaz. Senin talebinin getirisi yok ve hatta götürüsü var.

    Bilgi ihtiyacı olanın bilgiye ulaşabilmesinin bu sitede hızlı bir biçimde olması görüntülenen reklam sayısını düşüreceğinden sakıcalıdır. Bilgiye biraz uzun yoldan ulaşılması veya ulaşılamamasının hiçkimsenin umrunda olmadığını düşünmek de yanlış olur zira bu durumu korumak çok muhim bir gelir kaynağını korumak demektir ki MT yönetimi de bu yönde hareket etmektedir.


    Bu da kapitalizmin acımasız yüzüdür.
    Efendim, durumların gayeet farkında olup , insani tarafımın (nalet) ağırbasması, hali hazırda,birkaç başlıkta güncel sorunlar olduğunun farkındlığı sonucunda , açıkçası benimde bilgilerimin tazelenmesi babında,pek tabii kamuya açık forumda bu konunun hepimize faide getireceğini düşünüp , konuu arattığımda hali hazırdaki başlığın gayeeet güzel açıldığını fark edip güncelleme ihtiyacı hiss ettim.

    Frakındalık deriseniz, foruma 2011'de motor alımı vaktidir deyip üye oldum, pek tabii evvelitı var, hasılı kelam, umarım ve dilerimki kapital , yardım/hümanist değerlerin önüne geçmiş olmasın, yok geçmiş ise, mağara bulup inzivaya çekilme vaktidir hörmetler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler