Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ABS'li makinadan, ABS'siz makinaya geçiş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yalowa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Merhaba,

    Bir süre önce GT250R ile başladığım motosiklet maceram devam ediyor. Seneye FZ6 Fazer ABS almayı planlıyorum. Fazer'ı 1-2 kez kullandım. Müthiş hoşuma gitti. ABS'li tercih etmemin sebebi ise ani frenlemelerde ön tekerin kayarak dengemi bozmasını engellemek. Zira 1-2 kaza atlattım bu şekilde ve hiç hoşuma gitmedi (:

    Lâkin mesele şu ki ben bu ABS meselesine alışıp da frene sert bir şekilde alışarak refleks geliştirirsem, ileride ABS'siz bir makine kullandığımda başıma gelecekleri az çok tahmin ediyorum. Nasıl bir yol izlenmeli ? Önce ABS'siz tercih edip, refleksleri geliştirip, daha sonra ABS'ye geçmek daha mı mantıklıdır ?

    Tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Not: Lütfen onu alma bunu al demeyin. Araştırmadığım motor kalmadı. FZ6 ve FZ1 hoşuma gitti. Ancak FZ1 daha kuvvetli olduğundan 6'yı tercih etmeyi planlıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konunun basit bir çozumu var aslinda.
    Ilerde de ABSli motosiklet al.

    ABS'li motosiklet kullanmakla digerleri arasinda bir fark yoktur.
    ABS her frene bastiginda çalisan bir sistem degildir.
    Yani aptalca bir surus aliskanligina sahip degilsen, motosiklet hayatin boyunca çok az lazim olacak ama gerektiginde hayatini kurtaracak bir sistemdir.
    ABS sistemi bulunmayan motorlarda ABS varmis gibi fren yapabilmek için saglam egzersiz gerekir.
    Yani su anda da eger antreman yapmiyorsan ayni problemi yasarsin.
    Bu nedenle oncesi ve sonrasi arasinda bir fark olmaz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun basit bir çozumu var aslinda.
    Ilerde de ABSli motosiklet al.

    ABS'li motosiklet kullanmakla digerleri arasinda bir fark yoktur.
    ABS her frene bastiginda çalisan bir sistem degildir.
    Yani aptalca bir surus aliskanligina sahip degilsen, motosiklet hayatin boyunca çok az lazim olacak ama gerektiginde hayatini kurtaracak bir sistemdir.
    ABS sistemi bulunmayan motorlarda ABS varmis gibi fren yapabilmek için saglam egzersiz gerekir.
    Yani su anda da eger antreman yapmiyorsan ayni problemi yasarsin.
    Bu nedenle oncesi ve sonrasi arasinda bir fark olmaz.
    doğru söylüyorsun
    Ancak Abs li bir motordan sonra ABS siz bir motor ister istemez tedirginlik yaratacaktır.

  4. #4
    yalowa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konunun basit bir çozumu var aslinda.
    Ilerde de ABSli motosiklet al.

    ABS'li motosiklet kullanmakla digerleri arasinda bir fark yoktur.
    ABS her frene bastiginda çalisan bir sistem degildir.
    Yani aptalca bir surus aliskanligina sahip degilsen, motosiklet hayatin boyunca çok az lazim olacak ama gerektiginde hayatini kurtaracak bir sistemdir.
    ABS sistemi bulunmayan motorlarda ABS varmis gibi fren yapabilmek için saglam egzersiz gerekir.
    Yani su anda da eger antreman yapmiyorsan ayni problemi yasarsin.
    Bu nedenle oncesi ve sonrasi arasinda bir fark olmaz.
    O aptalca alışkanlık var arkadaş bende! Bazen telaşa kapılıp zart diye asılı veriyorum ön frene. İleride ABS'li motosiklet alayımda GSX-R 600'ün ABS'lisi yok (: Daha doğrusu her motorun ABS'lisi yok. Sonradan taktıralabilen bir şey midir ? Taktırılıyorsa cürümünden fazla yer yakıyor mudur ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:22 ----------

    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru söylüyorsun
    Ancak Abs li bir motordan sonra ABS siz bir motor ister istemez tedirginlik yaratacaktır.
    Katılıyorum. Zira ABS'li motosiklette zor anlarda da, normal frenlemede de frene istediğiniz hız ve basınçta yüklenebiliyorsunuz. Zira tekerlekler kaymıyor. Ayrıca ön ve arka kombinasyonunu da ayarladığı için çok daha kolay bir frenleme sağlıyor. Ha belki duruş mesafesi uzuyordur, ABS'siz bir makineye göre. Ama yapacak bir şey yok (: Japoncuklar daha iyisini yapana kadar en iyisi bu.

    İşte problem de burda. Bu güvenden sonra standart frenli bir motosiklete bindiğimde aynı tepkiyi verirsem, hayatım cehenneme dönebilir.

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Fazerin freni ni bilmiyorum tabi ama iyi bir fren sistemi olan ABS siz bir motor ABS li motor kadar iyi ve guvenli sekilde duruyor.

    Eski ducatim Brembo fren sistemi ile cidden iyi duruyordu. Hatta su anda BMW den daha iyi duruyor o kesin.

    Frenleme tekniklerini arastirmani tavsiye ederim. Zaten motorda dogru frenleme teknigini kullanir isen ABS en panik anda ihtiyac duyacagin sey olacaktir. Diger turlu ABS li yaDa ABS siz iki sinde de ayni frenlemeyi yapman dogru olacak.

    Manetini tutus pozisyonu

    Yapilan fren basinci

    On ve arka farki

    bunlari iyice okuyup bos bir otoparkta uygula.

    Eger sen hatali frenaj yapiyor isen ABS dahi sana yardimci olamaz. Mesele dogru frenaj teknigi ile durma mesafesini minimuma indirmek.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    barış52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2010
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    HD Softail Breakout
    aynı sıkıntıyı ben yaşıyorum şu anda abs li honda transalp den abs siz shadowa gectim. motordan cok memnunum tarz olarak ancak fren sistemi tedirgin etmiyor degil
    abs nin en büyük farkı kaygan zeminlerde ortaya cıkıyor. özellikle yagışlı zamanlarda.
    basıma transalp ile bi durum gelmişti bi gezi sırasında bozuk bi yayla yolu asfaltında virajda yatış pozisyonunda mecburen fren kullanmak zorunda kaldım. yoksa öndeki araca carpacaktım:/ abs yi orda test etmiş oldum öntekerde devreye girdi abs. abs siz bi motor olsa muhtemelen ön kayacaktı ve düşecektim. abs siz motor kullanırken işte bu gibi aptal durumlara düşmemek için daha fazla dikkat etmek gerekiyor.

  7. #7
    yalowa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazerin freni ni bilmiyorum tabi ama iyi bir fren sistemi olan ABS siz bir motor ABS li motor kadar iyi ve guvenli sekilde duruyor.

    Eski ducatim Brembo fren sistemi ile cidden iyi duruyordu. Hatta su anda BMW den daha iyi duruyor o kesin.

    Frenleme tekniklerini arastirmani tavsiye ederim. Zaten motorda dogru frenleme teknigini kullanir isen ABS en panik anda ihtiyac duyacagin sey olacaktir. Diger turlu ABS li yaDa ABS siz iki sinde de ayni frenlemeyi yapman dogru olacak.

    Manetini tutus pozisyonu

    Yapilan fren basinci

    On ve arka farki

    bunlari iyice okuyup bos bir otoparkta uygula.

    Eger sen hatali frenaj yapiyor isen ABS dahi sana yardimci olamaz. Mesele dogru frenaj teknigi ile durma mesafesini minimuma indirmek.
    Frenaj yapmaya fırsatım olmadığı zamanlarda kaza geçiriyorum. yani 1 saniye kadar bir süre içerisinde motorun hızını yavaşlatmam gerekiyor. Ancak yavaşlatayım derken tekeri kaydırıyorum. Fren teknikleri hakkında ders almayı düşünüyorum.

  8. #8
    angorstatik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FAZER 2006
    Alıntı yalowa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenaj yapmaya fırsatım olmadığı zamanlarda kaza geçiriyorum. yani 1 saniye kadar bir süre içerisinde motorun hızını yavaşlatmam gerekiyor. Ancak yavaşlatayım derken tekeri kaydırıyorum. Fren teknikleri hakkında ders almayı düşünüyorum.
    frenaj konusunda eğitim almazsanız fazer başınıza buyuk dertler açabilir. (3000 km fazer kullanan birisi olarak söylüyorum.) muhtemelen eski motorunuzdaki abs alışkanlığı yüzünden fazerda arka frene yükleneceksiniz ve kayma yaşayacaksınız. muhakkak bu konuda bol bol antreman yapın. nacizane tavsiyemdir. profesyonel bir kullanıcı değilim hatta gayet acemi sayılırım. ama edindiğim tecrübeler bu şekilde. arka tekerimi kilitleyecek kadar riskli pozisyonlar almadığım için ben sorun yaşamıyorum ama fazerda teker kilitlenme sorunu yaşayan çok fazla kullanıcı var.
    motorda motor, ille de motor

  9. #9

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    Ankara-Çayyolu
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Motosikletimde ABS var. Bir kaç ay önce arka ABS sensörü arızalandı. Ciddi sıkıntı çektim. Nedeni de frenleme tekniğimi geliştirmemiş olmam. Arka freni çok sık kullanıyordum ABS çalışıyorken. Hiç sıkıntı yapmıyordu. Yanlış bir davranış ama öyle yapıyordum. Aynı alışkanlıkla (ABS çalışmadığı için) arka frene yüklendiğimde bir kaç kez arkayı kaydırdım. Neyse ki toparladım.
    ABS sensörünü değiştirmedim. Doğru frenleme tekniği bende alışkanlık haline gelene kadar da değiştirmeyi düşünmüyorum.
    Mesut KORKMAZ
    05324625892
    www.mesutkorkmaz.com

  10. #10
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    arkadaş abs'en mi var derdin mi var
    kardeş yanlış hatırlamıyorsam gt250 de önde çift disk fren vardı yani senin dediğin gibi yalpalamaması lazım acaba fren konusunda çok acemi olmayasın sakın?
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  11. #11
    yalowa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2010
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş abs'en mi var derdin mi var
    kardeş yanlış hatırlamıyorsam gt250 de önde çift disk fren vardı yani senin dediğin gibi yalpalamaması lazım acaba fren konusunda çok acemi olmayasın sakın?
    Hocam daha 4-5 ay oluyor motosiklet kullanalı. 5000km yaptım. Ama 3-4 defa kaza atlattım. Gereğinden fazla olmadık yerlerde hızlı gittiğim için başıma geldi hepsi. Ama ben yine de ABS'li tercih etmek istiyorum. Zira özellikle yağışlı havalardaki katkısı tartışmasız gibi gözüküyor.

    Önce kendimi dizginlemem, sonra da motosikleti en güvenli halini seçmem gerekiyor diye düşünüyorum. Fazer oldukça stabil bir makina olduğu için tercih etmek istiyorum. Daha normal fren tekniğini öğrenmeden ABS'ye geçmek, ileride ABS'siz makina kullanmam gerektiğinde beni üstte arkadaşın yazdığı gibi zor duruma düşürebilir diye korkuyorum.

    O sebeple ABS'siz motorda fren tekniğini iyice anlayıp, daha sonra ABS'liye geçmek daha doğru olur diye düşünüyorum.

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı yalowa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam daha 4-5 ay oluyor motosiklet kullanalı. 5000km yaptım. Ama 3-4 defa kaza atlattım. Gereğinden fazla olmadık yerlerde hızlı gittiğim için başıma geldi hepsi. Ama ben yine de ABS'li tercih etmek istiyorum. Zira özellikle yağışlı havalardaki katkısı tartışmasız gibi gözüküyor.

    Önce kendimi dizginlemem, sonra da motosikleti en güvenli halini seçmem gerekiyor diye düşünüyorum. Fazer oldukça stabil bir makina olduğu için tercih etmek istiyorum. Daha normal fren tekniğini öğrenmeden ABS'ye geçmek, ileride ABS'siz makina kullanmam gerektiğinde beni üstte arkadaşın yazdığı gibi zor duruma düşürebilir diye korkuyorum.

    O sebeple ABS'siz motorda fren tekniğini iyice anlayıp, daha sonra ABS'liye geçmek daha doğru olur diye düşünüyorum.
    Her motoru bilmiyorum ama mesala BMW de ABS iptal tusu var. Sirf kendini egitmek icin abs si olmayan motor almak zorunda degilsin. Sonucta motordaki abs si iptal edebiliyorsun ozelikle enduro motorlar icin bu gerekli bir ozelik oldugundan koyuyorlar.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)