Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yeni SÜRÜCÜLERE rüzgar uyarıları !.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    RÜZGARIN SÜRÜŞ ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN ASGARİ BİLGİLER...

    Sürüşünüz her an rüzgârlı bölgelere giriş gerektirebilir ya da doğrudan rüzgârlı bir havada sürüş yapma durumunda kalırsınız.

    Her yönden gelebilecek olan rüzgâr en fazla tehlikeyi yanlardan gelince yaratır. Arkanızdan ya da önünüzden gelen rüzgâr sürüş üzerinde fazla bir etki yapmaz.

    Hatta yan rüzgârlar dahi düzenli esiyorsa çok sorun olmazlar. Tehlikeli olanlar ani rüzgâr sağanaklarının üzerinizde patlamasıdır.

    Bu sizi istemsiz olarak yanlara doğru yatmağa sevk eder(yatış açınızı değiştirir).

    Yanlardan patlayan kuvvetli rüzgar motorun o tarafını adeta tutarak(sürtünme fazlalaşması) bir nevi frenler.

    Buda motorun o tarafa doğru çekilmesi şeklinde tezahür eder.

    Ani rüzgâr sağanakları ya da ani rüzgâr durmaları tehlikelidir. Yan rüzgârlar aniden artar veya azalırsa motorunuzun yatış açısı aniden yanlış duruma geçer.

    Bilhassa beden ağırlığınızı bilinçsizce rüzgâr üstüne doğru aktarmışsanız ciddi denge problemleri yaşarsınız.

    Daha da kötüsü niyetlenmeden oluşan dönüşlere sebep olur ki bu sizi hattınızın dışına atabilir.

    Belki karşı geliş hattına belki de yamacın sırtına doğru. Ani değişimler sizi ürküterek irkilmenize ve sizin ani kıvırma ya da ani frenleme yapmanıza sebep olabilir.

    Buda yol tutuş kaybı, lastiklerin yolun zeminini kavramayı bırakması demektir. Bilhassa yağmurla birleşen rüzgâr sağanakları buna sebep olur.

    Tavsiyeler:

    Ani rüzgâr değişimlerine habersiz yakalanmayınız. İlerinizdeki yolu bakışlarınızla tararken aynı anda da aniden değişen yan rüzgârların direk ve dolaylı
    işaretlerini izleyiniz.

    Direk işaretler:

    Uçan yapraklar, uçuşan toz, ağaçların eğilmesi kuvvetli rüzgârların işaretidir. Bunların eksikliği ise durgun hava demektir ama dikkat!


    Dolaylı işaretler:

    Tetikte olmazsanız ve bir ön bilginiz yoksa dolaylı rüzgâr değişimlerinin gelişini tahmin edemezsiniz. Geometrik değişikliklere çok dikkat
    ediniz
    .

    Ağaç dalları rüzgârı bloke ediyor olabilir ya da yüksek binalar ama onların aradan çıkmasıyla ya da sizin ara boşluklarına girmenizle aniden yandan

    gelen bir rüzgâr patlaması ile sarsılabilirsiniz.

    Yine yaklaşmakta olan bir TIR ya da başka bir vasıtanın yanınızdan hızla geçtikten sonra üzerinizde yaratacağı rüzgâr patlamasına hazırlıklı olun.

    Açık arazide önünüzden ya da arkanızdan gelmekte olan rüzgâr keskin bir dönüş sonrasında yanınıza geçebilir. Bunları hep göz önünde bulundurunuz.

    Motosiklet sürüşü bir spordur.

    Tüm bedenle kullanılarak yapılan bir spor ve risklidir. Bu sebeple motosiklet sürüşünde bedenen ve zihnen aktif olmak, değişen şartları sadece trafiği değil

    yol ve hava durumunu da izleyerek değerlendirmek, sürüşünüzü buna göre ayarlayarak belli stratejileri uygulamayı adet haline getirmek zorundasınızdır.

    Rüzgarda sürüş tekniği..

    Üst bedeniniz rahat, kollar rahat olarak alt bedeninizle, bacaklarınızın üst kısımları ile motoru sıkı tutun. Kollarınız gevşek bir durumda olduğu müddetçe

    patlayan rüzgar sağanağı kollarınız vasıtasıyla gidona transfer olmayacaktır.

    Alt bedeninizle motoru sıkı tutarken motoru hafifçe rüzgara doğru verin.

    Üst bedeniniz ise sıvı misali çok hafif olarak gelen rüzgar şoklarına paralel hareket edebilsin. Rüzgarı yerken gazı açık tutmanız motorun havanın içinden

    yumruk gibi geçmesini sağlar.

    Rüzgarın darbesiyle ani bir refleks ile gazı kesmeyiniz.

    Yapmanız gereken bacaklarınızla motoru daha sıkı tutmaktır. Üst bedeninizide rahat bir durumda tutmaktır. Çok az bir miktar gazı kapatmanızın mahzuru

    olmaz ama tamamen kapatılmamalıdır.

    Rüzgar sizi iter gazda rüzgarı geri iter, gaz kapatılırsa rüzgar kazanır.

    Yol kenarındaki ağaçlara, otlara dikkat ediniz şayet aşırı derecede sallanıyorlarsa ve siz rüzgarı hissetmiyorsanız bu motorunuzu bacaklarınızı

    daha sıkı tutmanız ve üst bedeninizi gevşetmeniz gerektiğinin işaretidir.

    Rüzgar altında yoldaki hattınızın ortasına yakın sürüş yapınız. Bu her iki yöne de rüzgarın kuvvetlenmesine ve zayıflamasına göre daha serbest hareket

    edebilmenizi sağlar.

    Sınırları zorlayıp fırtınalar da motor sürmeye devam etmeye çalışmadan havlu atmasını da bilerek güvenli bir yere çekip beklemekten kaçınmayınız.

    Siz ne kadar kuvvetli olursanız olun rüzgar daha kuvvetlidir. O zaman akıllı olun. Mutlaka binalarla aranızda gelen rüzgarı tamponlayacak bir yastık

    olmasına dikkat edin. Böylece aniden üzerinizde patlayacak bir rüzgar sağanağının sizi katı bir cismin üzerine yada toptan yoldan dışarı sürüklemesine
    engel olursunuz.

    Çevrenizin farkında olursanız tamamen tesadüfen olan olaylar diye bir şeyin aslında olmadığını, bunların sizin bir anlık dalgınlıklarınızdan kaynaklandığını

    göreceksiniz. Yüksek binaların yada yamaçların dibinde doğal olarak rüzgar türbülansları hep olur.

    Ağır vasıtalar çevrelerinde türbülanslar yaratırlar. Araçların ve yapıların arasındaki boşluklar rüzgar çarpmalarının olduğu yerlerdir.

    Buralara öylesine, aklınız başka yerde girip de sonra ne olduğunu anlamadım, birden kuvvetli bir rüzgar üzerimde patladı diyenlere ancak gülünür.

    Buralarda kendinizi bacaklarınızla sıkı tutun ve üzerinize gelmesi muhtemel kuvvetli hava akımını karşılamaya hazır olun.

    Rüzgarın sizi nerede ayağa kaldıracağını, nerede geriye atacağını önceden kafanızda şekillendirin ve gerekli karşı hamleyi yapın.

    Bu hamlenin amacı sürüş hattınızı kaybetmemektir.

    Rüzgarı hattınızda kalmanızı sağlayacak miktarda biraz geri itin sonra hamlenizi biraz gevşetin sonra tekrar biraz itin.

    Virajın apeks(orta noktası) noktasında sizi yakalayan kuvvetli fırtına şiddetindeki bir rüzgarda gazı biraz artırın ve ağırlığınızı öne kaydırın.

    Çabucak seleden yukarı kaymak ve başınızı ve bedeninizi öne doğru almak da yararlı olacaktır.

    Bol giysiler sizi rüzgar altında bir yelkenlinin balonu gibi oradan oraya savuracaktır.

    Giydikleriniz üzerinize tam olsun. Bilhassa yağmurluklarda bol giyinilir.

    Bu yanlıştır, içine hava dolup sizi savuracak giysilerden kaçınınız.

    Kendinizi toplayın ve vücudunuzu salıvermiş bir durumunda motor kullanmayınız. Üst bedeniniz ve kollarınız rahat, alt bedeninizle sıkı bir şekilde

    motoru tutuş durumunuzu her an muhafaza ediniz. Motor sürüşünde “Daldım” demek felaketle eş anlama gelebilir.

    Rüzgarın nerede ne zaman ve ne şekilde vuracağını tam bilemezsiniz. O yüzden motor üstünde doğru pozisyonda ve yeterince derli toplu oturuyor

    olmak sizi birçok duruma karşı hazır tutacaktır.

    Büyük kafalı, büyük gövdeli motorlar bu durumlarda çok düzensizdirler.

    Böyle bir canavarı kullanıyorsanız rüzgarda nasıl reaksiyon verdiğine bakarak ona göre davranışlarınızı ayarlamayı öğreniniz.

    Motorla mücadele rüzgarda daha fazla efor ister bu da takiben su kaybı ve tükenişi(aşırı yorulma) çabuk getirir. Bu yüzden sınırlarınızı bilin, her zaman

    hava şartlarını öğrenerek yola çıkın ve eğer hava raporlarında 100 km/saat üzerinde bir rüzgar esintisinden bahsediliyorsa yola çıkmayınız.

    Güçlü rüzgar su dalgalarının yaptığı etkiye benzer etki yapar. Düzenli gelen çapraz rüzgarlarla baş etmek kolaydır, hattınızda kalabilmek için yeterince
    rüzgara doğru kırın.

    Ancak insanı sürükleyen bir türbülansın içinden sürüp geçmek karışık bir durumdur.

    Yöneltin yada yöneltilirsiniz. Elciklerde ve pedallarda, hatta kalabilmek için kollar ve üst gövde kasılmadan, bacaklarla motoru daha sıkı tutarak sürekli

    bir kontra basınç uygulaması gerekir..

    Alıntı:Alfawings&Alpaslan Kuzucan
    htmetin, 32diş, iptaluyelik02 ve 23 diğerleri bunu beğendiler..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    04.10.10 da çıkacağım balıkesir - edirne --- istanbul - balıkesir yolculuğumdan önce bunu okumam iyi oldu. emeğinize ve ilginize teşekkürler...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #3
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel bir paylaşım olmuş ben biliyordum diyene bile hatırlatıcı bir anlatım olmuş. teşekürler.

  4. #4
    alp_toker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul - Maltepe
    Motosikleti
    Kymco Agility City,TVS Apache,Next Yamaha Xmax 250
    bende sahil yolunu kullandığım için çok ani rüzgarlar yiyorum, çok yardımcı oldu bilgiler teşekkürler...
    %80 Loading ... 2016 Yamaha Xmax 250

  5. #5
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    04.10.10 da çıkacağım balıkesir - edirne --- istanbul - balıkesir yolculuğumdan önce bunu okumam iyi oldu. emeğinize ve ilginize teşekkürler...
    Özellikle öğleden sonraları M. Kemalpaşa - Karacabey - Bursa hattı kuzeyden çok kuvvetli rüzgar alıyor. Zamanlamanı ona göre yapmanı öneririm.
    Ağır metal insanı...

  6. #6
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle öğleden sonraları M. Kemalpaşa - Karacabey - Bursa hattı kuzeyden çok kuvvetli rüzgar alıyor. Zamanlamanı ona göre yapmanı öneririm.
    Bu kesinlikle doğru bir tespit..
    O yörelerdeki motorcular ya sabah erken ya da akşamüstü çıkıyorlar yola..

    Bir orası var zaten bir de Balıkesir-Edremit civarı..Hayatımda öyle aniden değişen rüzgar görmedim..

    Dikkat etmeli..

  7. #7
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Paylaşım için teşekkürler.
    Rüzgar olayını canlı olarak tecrübe ettim.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...de-yardim.html
    Ancak benim kafam başka yerde değil, sadece yoldaydı.
    İki dağın (kayalık) geçerken aniden rüzgar yandan çarptı. Etrafta rüzgarı belli edecek ağaç, tarlada ekili mısır yoktu. Sadece iki dağın arasına kafamı çevirince, mısır ekili tarladan fark edebildim. Onun öncesinde ekili başka bir alan yoktu. Zaten rüzgar hafif vardı. Ama sürüşümü engelleyecek kadar değil. Yusuf yusuf ettirmedi değil. Rüzgara doğru yattım. Gazı yarıya kadar kestim ve şeridime döndüm. hatta dönmeden önce karşı şeridi biraz işgal ettim. Şansıma geçtiğim diğer kısımlardaki gibi yol ortasına konulan dubalardan yoktu. Bir daha böyle bir olay yaşamak istemem. Umarım kimsede yaşamaz.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  8. #8

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Yukarıdaki türde bilgiler zaman zaman paylaşılsada , bilgimizi tazelemek

    ve okuduklarımızı hafızamıza kaydetmek !..

    Bilgi dağarcığımızın o anda geliştiğini farketmesekde!..

    İnanın ileriki aşamalarda ve hiç beklenmedik durumlarda,

    karşılaştığımız sorunların izale edilmesi

    yönünde; sonradan, sürücüye büyük katkı sağlıyor..

    En azından ben o katkıyı görmekteyim..

    Herkese sağlıklı ve kazasız sürüşler dilerim..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  9. #9
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Bugün boğaz köprüsünden şiddetli bir rüzgarda geçtikten sonra bu konuyu hortlatasım geldi.Bir yandan şiddetli yağmur bir yandan fena bir rüzgar tehlikeli olsada bir o kadar zevkli.Aman köprüde rüzgara çok dikkat.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  10. #10
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    güncel kalsın, bugün ani rüzgar yedim ana yolda giderken akla karayı seçtim

  11. #11
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Bu yazının hakkı 9 yorum.
    '' Motor alçam bana yardım et plss'' konusunun hakkı 20 yorum.

    Diyecek birşey yok.
    APALA ve dockerengin bunu beğendiler.

  12. #12
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    Bu videonun konu ile ilgili bir video olduğunu düşünüyorum. Rüzgarın gücü hakkında fikir verecektir.
    Ve niye bu konunun önemli olduğunu bize gösterecektir:
    redlion999 bunu beğendi.

  13. #13
    zizulander - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2013
    Şehir
    Giresun Şebinkarahisar
    Motosikleti
    Şu aralar mecburen otomobil
    +1 bilgiler faydalı.
    Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.

  14. #14

    Üyelik
    03 Ağustos 2013
    Şehir
    istanbul
    bugün başıma gelen bir olayı anlatayım. 50 60 gibi hızda seyrederken rüzgar bir geldi bulunduğum şeritten diğerine attı beni. Allahtan arkam boştu gelen araç olaydı kötü olurdu

  15. #15
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    güzel konu..

    hayatımda 1 kez rüzgara habersiz yakalandım


    o zamanlar kymco cub um vardı. gece tam çapa mevki, millet caddesinde yavaş yavaş giderken hiç rüzgar yoktu. bir anda sağ ara sokaktan sanki bir dev basınçla rüzgar eski. motorun iğrenç aerodinamiği eklenince bildiğinin 40la giderken havalanıyor, yere kapanıyordum ucuz yırttım..

  16. #16
    ThE JuNKeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Cok faydali bilgiler tesekkurler

  17. #17

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Herkes rüzgar sever olduğunu göre...Çok faydalı paylaşım,teşekkürler...

  18. #18
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özellikle öğleden sonraları M. Kemalpaşa - Karacabey - Bursa hattı kuzeyden çok kuvvetli rüzgar alıyor. Zamanlamanı ona göre yapmanı öneririm.
    bu yoldan çok çektim aaah aah

  19. #19
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Güncellllll.

  20. #20
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yoldan çok çektim aaah aah
    2 ay önce balıkesire gitmek için 6 derece havada yola çıktım. Ordan geçerken yediğim rüzgarı anlatamam
    Motor düz durmuyordu o derece.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)