Ruhsat Yenileme ?

Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Arkadaşlar Fazla Lafı Uzatmıycam Çünki Artık Çıldırma Noktasına Geldim:pr::pr:

Şimdi İşin Özü Şu Ben Motorumun Şaşesini Değiştiriyorum Etraftaki Kişilerin Bana Ruhsatınıda YENİLEMEN DEĞİŞTİRMEN Gerekiyor Dediler Şimdi Olay Şu Bu Ruhsat Yenileme İşlemi Nasıl Yapılıyor Nerele Gidiyor Neler Alıyor Ve Ben Şaşe Numarasını Yeni Ruhsata Nasıl İşleticem Bana Ne Kadara Patlar Şunuda Eklemek İstiyorum Motorun 1 Yıllık Muanesi Yok Yeni Aldığım Şaşeyle Muayene Nasıl Giricem Ruhsattaki Numarayla Şaşe No Tutmiycak Çünki Bu İşin İçinden Nasıl Çıkıcam SAĞI Solu Arayıp Soruyorum HERKEZ YARIM AĞIZLA Konuşuyor Kimsenin Bişey Bildiği Yok...:pr::pr::pr:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
777
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar Fazla Lafı Uzatmıycam Çünki Artık Çıldırma Noktasına Geldim:pr::pr:

Şimdi İşin Özü Şu Ben Motorumun Şaşesini Değiştiriyorum Etraftaki Kişilerin Bana Ruhsatınıda YENİLEMEN DEĞİŞTİRMEN Gerekiyor Dediler Şimdi Olay Şu Bu Ruhsat Yenileme İşlemi Nasıl Yapılıyor Nerele Gidiyor Neler Alıyor Ve Ben Şaşe Numarasını Yeni Ruhsata Nasıl İşleticem Bana Ne Kadara Patlar Şunuda Eklemek İstiyorum Motorun 1 Yıllık Muanesi Yok Yeni Aldığım Şaşeyle Muayene Nasıl Giricem Ruhsattaki Numarayla Şaşe No Tutmiycak Çünki Bu İşin İçinden Nasıl Çıkıcam SAĞI Solu Arayıp Soruyorum HERKEZ YARIM AĞIZLA Konuşuyor Kimsenin Bişey Bildiği Yok...:pr::pr::pr:

Direk emniyete gidip sorsan ?
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Arayıp Sordum Adam Öyle Bi Anlatıyo Ki Daha Doğrusu Anlatamıo Sanki Nasaya Füze Vericekmişim Gibi Anlatıyo Sorduğum Soru Aynen Şu...

-Motosikletimizin Şaşesi Değişti Ruhsata Yeni Şaşe Numarasını İşletmek İçin Neler Yapmamız Gerekiyor Adam Öyle Bi Anlattı Ki Bidaha Aramaya Korktum...:pr:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ

1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
3. Teknik belge-plan proje
4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır..

Bu bilgiler www.trafik.gov.tr den alınmıştır.Motor yazan yere şase koyarsan sana uyar.Şase yi nereden alıyorsun?Yetkili servis veya yedek parçacıdan alıyorsan mutlaka fatura ve uygunluk belgesi alacaksın.Eski bir motordan çıkma ve bu motor kayıtlardan silinmemiş ise önce noterden satın alman gerekir.Sanki ikinci bir motor almış gibi.Doğal olarak bununda plakası var.Şimdi iki motordan bir tane yapabilirsin,sonra kullanmadığını trafikten sildirmen gerekir.Buradaki detayı tecrübeli bir muameleciye sormalısın.
Trafik mevzuatına göre yukarıdaki maddelerde istenilen bilgiler şasenin komple değiştirilmesi için değil,eklenti yapılan veya bir bölümü değiştirilen şaseler için.Teknik belge,plan ve proje bu demek.Hani eskiden anadol otoları kesip kamyonet yaparlardı.Trafiğe kayıtda şase nosu esastır.Kayıtlı her şasenin plakası vardır.Aracın motorunu değiştirebilirsin her zaman,sadece fatura alman yeter.
Sonuç olarak şaseyi yedek parça olarak alıyorsan işin daha kolay,numarası yazılı fatura alacaksın.Değişimi yapan yerden de şu nolu şase bu nolu şaseyle değiştirilmiştir işçiliği faturasını al.Ek 1 formunu doldurup (yeni şase numarası yazılacak)eski ruhsatla TuvTürk'e gidip tespit yaptırdıktan (ücretsiz) sonra Trafik Tescil şubesine bir dilekçe yazarak istenilen evraklarını vereceksin.EK-1 kağıdı Şoförler cemiyetinden alınır.5 lira civarında.İki yaprak ruhsat 110 lira civarında.
Ben bu kadarını biliyorum.Kolaygelsin.
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Abi Çok SAĞOL Öncelikle Sana Şunu Diyorum Senin Bu Yazdıklarını TÜVTÜRK ÇAĞRI MERKEZİNDE KOLTUKTA OTURAN TRAFİK TESCİLDE MASA BAŞINDA BEKLEYEN HİÇ Bİ ŞAHIS BUNU BANA ANLATAMADI AMA SANA HAKİKATTEN HELAL OLSUN BUDA DEMEK OLUYOR RÜTBE DEİL TECRÜBE ÖNEMLİ HELAL OLSUN WALLA..
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
Arkadaşlar Fazla Lafı Uzatmıycam Çünki Artık Çıldırma Noktasına Geldim:pr::pr:

Şimdi İşin Özü Şu Ben Motorumun Şaşesini Değiştiriyorum Etraftaki Kişilerin Bana Ruhsatınıda YENİLEMEN DEĞİŞTİRMEN Gerekiyor Dediler Şimdi Olay Şu Bu Ruhsat Yenileme İşlemi Nasıl Yapılıyor Nerele Gidiyor Neler Alıyor Ve Ben Şaşe Numarasını Yeni Ruhsata Nasıl İşleticem Bana Ne Kadara Patlar Şunuda Eklemek İstiyorum Motorun 1 Yıllık Muanesi Yok Yeni Aldığım Şaşeyle Muayene Nasıl Giricem Ruhsattaki Numarayla Şaşe No Tutmiycak Çünki Bu İşin İçinden Nasıl Çıkıcam SAĞI Solu Arayıp Soruyorum HERKEZ YARIM AĞIZLA Konuşuyor Kimsenin Bişey Bildiği Yok...:pr::pr::pr:

kardes tek yuz 70 cıft yuz 102 lıra
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Abi Çok SAĞOL Öncelikle Sana Şunu Diyorum Senin Bu Yazdıklarını TÜVTÜRK ÇAĞRI MERKEZİNDE KOLTUKTA OTURAN TRAFİK TESCİLDE MASA BAŞINDA BEKLEYEN HİÇ Bİ ŞAHIS BUNU BANA ANLATAMADI AMA SANA HAKİKATTEN HELAL OLSUN BUDA DEMEK OLUYOR RÜTBE DEİL TECRÜBE ÖNEMLİ HELAL OLSUN WALLA..

tüvtürk ne anlar böyle şylerden onlar sadece millete bunalım olsunlar işte soraran muayene yapıyolar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst