Bir sulama faciası daha...
-
13 Ağustos 2010, 09:26
#1
Reklamlar
-
13 Ağustos 2010, 10:00
#2
Geçmiş olsun ucuz atlatmışsın her iki olayı da
Malesef burası Türkiye hiçbirşeyden ders alınmıyor. Daha haftası olmadı Murat arkadaşımızın aramızdan ayrılması, nerdeyse bir sulama faciası daha ???
Bu yazılanları okudukça yol az birşey ıslanmış bile olsa korkarak geçer oldum
-
13 Ağustos 2010, 11:32
#3
çok geçmiş olsun ucuz atlatmışsın,bazen mevcut durumumuz gibi kötü de sonuçlanabiliyor maalesef.
-
13 Ağustos 2010, 11:41
#4
geçmiş olsun ucuz kurtulmuşsun.
-
13 Ağustos 2010, 11:47
#5
geçmiş olsun tedbir alınmalı kesinlikle ama artık ben sonunu görmediğim bütün virajlarda hızımı düşürüyorum ne olur ne olmaz sulama yapmışlardır yada bir su tankerinden su dökülmüştür vs.vs. birde son günlerde çok dikkatimi çeken bir şeyde bu konuda [şehir içi iett otobüsleri yeşil olanlar klima sularını olur olmadık yerlerde aniden boşaltıyor oda başlı başına kazaya davet çooooooook dikkatli olmamız gerek
-
13 Ağustos 2010, 12:35
#6
Selam. Bu sulama ile ilgili olarak park ve bahceler mudurlugune gonderdigim maile karsılık gelen cevabı gonderiyorum. Gecenlerde yasanan kazadan sonra gondermistim. Bu site uzerinden pekcok kisi ile birlikte. Bilmiyorum ne kadar tatmin olursunuz...
07.08.2010 tarihinde Kartal TEM Bağlantı Yolunda kaygan yolda motosikletinin kontrolünü kaybeden sürücü Murat DOĞANAY’ın ölümüne sebep olan kazayla ilgili olarak göndermiş olduğunuz mail yazısı tarafımızca da incelenmiştir. Yazınızda paylaştığınız üzüntülere bizlerde katılıyor yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyoruz. Çünkü daha yeşil bir çevre oluşturmak amacıyla yaptığımız çalışmalarda zaman zaman dikkatsiz sürücüler, çalışma yapan ekip elemanlarının da ölümüne sebep olmakta ve aynı acıyı bizlerde yaşamaktayız.
Kazadan sonra bilirkişi tarafından kaza sebebine ilişkin kesin bir tespit yapılmamış ve yazımız tarihi itibariyle de adli bir soruşturma konusu edilmemiş olmasına rağmen gerek basında bu konuda çıkan yazılar ve gerekse mail yazınız üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Park ve Bahçeler Müdürlüğü, İstanbul’da yeni yeşil alanlar oluşturma çalışmaları kapsamında E-5, TEM Otoyolları güzergahlarında ve bunların bağlantı yollarındaki yol güzergahlarında, bunlarla bağlantılı kavşaklarda yeni yeşil alanlar oluşturmuştur. Bu çalışmalarla hem İstanbul’da kişi başına düşen yeşil alan miktarı arttırılmış, hem de şehrimizin görsel güzelliği zenginleştirilmiştir. Oluşturulan bu yeşil alanların büyük bir çoğunluğunda, özellikle de kavşaklarda Otomatik Sulama Sistemi bulunmaktadır. Otomatik Sulama Sistemlerinin olmadığı alanlar ise Tankerlerle sulanmaktadır.
Park ve Bahçeler Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan mevcut yeşil alanların bakımı ve sulama çalışmalarını 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri uyarınca ihale etmektedir. Bakım ve sulama işleri yapılan bu ihale işi kapsamında müteahhit firma ve ona bağlı olarak çalışan taşeron firmalar tarafından yürütülmektedir.
Bakım çalışmaları içerisinde özellikle yaz aylarında sulama çalışması önemli bir yer tutmaktadır. Şehrimizin kıt kaynaklarını kullanarak oluşturulmuş bulunan bu yeşil alanların canlılığını sürdürmeleri bu dönemde yapılan sulamanın başarılı olmasına bağlıdır. İşte bu dönemde yol güzergahlarında yapılan sulamalarda kazalara meydan verilmemesi açısından sulama döneminin başlangıcında çalışmaları sürdüren firmaların temsilcilerine ve kontrol teşkilatlarına alınması gereken tedbirlerle ilgili gerekli uyarı ve genelgeler gönderilmiştir. Yol
güzergahlarında yapılan sulamalarda sulama alanında sürücülerinde görebileceği şekilde “Yeşil Alan Sulaması”, “Dikkat Kaygan Zemin” yazılı uyarı tabelaları bulunmaktadır. Yine sulama alanında (otomatik yada tankerle sulamanın her ikisinde de) sahada görevli elemanlar bulunmakta, olabilecek herhangi bir olumsuzluğa anında müdahele etmektedirler.
Yapılan bu uyarılara ve genelgelere rağmen müdürlük içerisinde başlatmış olduğumuz soruşturma sonucunda müteahhit ve taşeron firmaların kusurlu çalışmalarından kaynaklanan bir hatanın tespit edilmesi halinde ilgililer hakkında İdaremizde de gerekli işlemlerin yapılacağının bilinmesi hususunu;
Bilgilerinize arz/rica ederim.
M. İhsan ŞİMŞEK
Park ve Bahçeler Müdürü
-
13 Ağustos 2010, 12:48
#7
bteo adlı üyeden alıntı
Selam. Bu sulama ile ilgili olarak park ve bahceler mudurlugune gonderdigim maile karsılık gelen cevabı gonderiyorum. Gecenlerde yasanan kazadan sonra gondermistim. Bu site uzerinden pekcok kisi ile birlikte. Bilmiyorum ne kadar tatmin olursunuz...
07.08.2010 tarihinde Kartal TEM Bağlantı Yolunda kaygan yolda motosikletinin kontrolünü kaybeden sürücü Murat DOĞANAY’ın ölümüne sebep olan kazayla ilgili olarak göndermiş olduğunuz mail yazısı tarafımızca da incelenmiştir. Yazınızda paylaştığınız üzüntülere bizlerde katılıyor yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyoruz. Çünkü daha yeşil bir çevre oluşturmak amacıyla yaptığımız çalışmalarda zaman zaman dikkatsiz sürücüler, çalışma yapan ekip elemanlarının da ölümüne sebep olmakta ve aynı acıyı bizlerde yaşamaktayız.
Kazadan sonra bilirkişi tarafından kaza sebebine ilişkin kesin bir tespit yapılmamış ve yazımız tarihi itibariyle de adli bir soruşturma konusu edilmemiş olmasına rağmen gerek basında bu konuda çıkan yazılar ve gerekse mail yazınız üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Park ve Bahçeler Müdürlüğü, İstanbul’da yeni yeşil alanlar oluşturma çalışmaları kapsamında E-5, TEM Otoyolları güzergahlarında ve bunların bağlantı yollarındaki yol güzergahlarında, bunlarla bağlantılı kavşaklarda yeni yeşil alanlar oluşturmuştur. Bu çalışmalarla hem İstanbul’da kişi başına düşen yeşil alan miktarı arttırılmış, hem de şehrimizin görsel güzelliği zenginleştirilmiştir. Oluşturulan bu yeşil alanların büyük bir çoğunluğunda, özellikle de kavşaklarda Otomatik Sulama Sistemi bulunmaktadır. Otomatik Sulama Sistemlerinin olmadığı alanlar ise Tankerlerle sulanmaktadır.
Park ve Bahçeler Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan mevcut yeşil alanların bakımı ve sulama çalışmalarını 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri uyarınca ihale etmektedir. Bakım ve sulama işleri yapılan bu ihale işi kapsamında müteahhit firma ve ona bağlı olarak çalışan taşeron firmalar tarafından yürütülmektedir.
Bakım çalışmaları içerisinde özellikle yaz aylarında sulama çalışması önemli bir yer tutmaktadır. Şehrimizin kıt kaynaklarını kullanarak oluşturulmuş bulunan bu yeşil alanların canlılığını sürdürmeleri bu dönemde yapılan sulamanın başarılı olmasına bağlıdır. İşte bu dönemde yol güzergahlarında yapılan sulamalarda kazalara meydan verilmemesi açısından sulama döneminin başlangıcında çalışmaları sürdüren firmaların temsilcilerine ve kontrol teşkilatlarına alınması gereken tedbirlerle ilgili gerekli uyarı ve genelgeler gönderilmiştir. Yol
güzergahlarında yapılan sulamalarda sulama alanında sürücülerinde görebileceği şekilde “Yeşil Alan Sulaması”, “Dikkat Kaygan Zemin” yazılı uyarı tabelaları bulunmaktadır. Yine sulama alanında (otomatik yada tankerle sulamanın her ikisinde de) sahada görevli elemanlar bulunmakta, olabilecek herhangi bir olumsuzluğa anında müdahele etmektedirler.
Yapılan bu uyarılara ve genelgelere rağmen müdürlük içerisinde başlatmış olduğumuz soruşturma sonucunda müteahhit ve taşeron firmaların kusurlu çalışmalarından kaynaklanan bir hatanın tespit edilmesi halinde ilgililer hakkında İdaremizde de gerekli işlemlerin yapılacağının bilinmesi hususunu;
Bilgilerinize arz/rica ederim.
M. İhsan ŞİMŞEK
Park ve Bahçeler Müdürü
bu maili herkese atıyorlar banada geldi hiç bir sonuca varılamıyor
Kadin olsun , kitap olsun cildine aldanmayip içindekilere bakilmalidir.:queen::queen::queen:
-
13 Ağustos 2010, 13:43
#8
geçmiş olsun bu arada itte otobuslerinin olayı gercekten kotu yoda ilg gordugumde sanki yağ akmıs diye panikliyorum
Rebornx4 üsküdarın neresinde oturuosun ?
-
13 Ağustos 2010, 14:01
#9
Bu nasıl başlık??
Gene birilerini kaybettik sandım.. Konu açarken yazdığınız başlığın gittiği yerleri biraz daha düşünün..
Geçmiş olsun..
-
13 Ağustos 2010, 14:23
#10
arkadaslar izmirde istanbul kavsagını ege üniversitesinin altındaki tunelde de cok dikkat edin. kavsagı suladıkları zaman tunele kenardan su sızıyor ve orda arkadan kamyonlar geliyor mecbur hızın en az 70 km olmak zorunda ve sola dogru viraj alıosun tam o sırada. 2-3 kere duvara etiket olmaktan sol serit boş oldugu için kurtuldum yoksa durum kotu. dedigim yere dikkat edn cok tehlikeli olabilir.
-
13 Ağustos 2010, 14:32
#11
Arkadaşlar yeter artık, 2 gündür gece saatlerinde sahil yolunu kullanıyorum kartal-pendik arası çok kötü, bütün yol su içinde,bazı yerler gölet şeklinde. Çok tehlikeli çok !!! Biran önce önlem alınması gerekiyor, okadar mail atıyoruz cevap veriyorlar ama icraat yok !
-
13 Ağustos 2010, 14:35
#12
biraz yavaş girseniz de şu virajlara işinizi şansa bırakmasanız.bizde biniyoruz bu motora ne gereği var 110 120 ile viraja girmeye bu size kaç saniye kazandıracak anlamadım ki.sürat tutkusu olan piste çıksın burası türkiye bazı şeyler maalesef çabuk değişmiyor motorsikletliye saygi gibi!
-
13 Ağustos 2010, 14:48
#13
geçmiş olsun.. bence de böyle virajlara 90 değil de en azından 60-70li hızlara düşerek girilse tehlike büyük ölçüde bertaraf olur.
-
13 Ağustos 2010, 15:00
#14
xanka adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun bu arada itte otobuslerinin olayı gercekten kotu yoda ilg gordugumde sanki yağ akmıs diye panikliyorum
Rebornx4 üsküdarın neresinde oturuosun ?
Bağlarbaşı kardeş..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------
GKN adlı üyeden alıntı
Bu nasıl başlık??
Gene birilerini kaybettik sandım.. Konu açarken yazdığınız başlığın gittiği yerleri biraz daha düşünün..
Geçmiş olsun..
Estağfurullah.. Yanlış anlaşıldıysa affola. Ancak facia olması için genede bir kardeşimizi kaybetmemiz gerekmiyor ki. Hatalardan bile ders almıyor bizim devlet ben daha ne diyeyim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:57 ----------
nayken81 adlı üyeden alıntı
biraz yavaş girseniz de şu virajlara işinizi şansa bırakmasanız.bizde biniyoruz bu motora ne gereği var 110 120 ile viraja girmeye bu size kaç saniye kazandıracak anlamadım ki.sürat tutkusu olan piste çıksın burası türkiye bazı şeyler maalesef çabuk değişmiyor motorsikletliye saygi gibi!
110 120 ile viraja girmedim ki ben.. Her zaman 90 km/s civarı hızla girerim ben o viraja. Hergün gidip geldiğim yol stabil hızdır. Aksi bir durumda (bugünkü olay gibi) viraj rahatlıkla 120km ilede alınabiliyor bunu belirtmek istedim. Yoldaki taş, nesne, çukur, daralan viraj için fazladan marj bırakmanın bir avantajı var; ama bu suyun şakası yok işte. Motoru daha fazla yatıramazsınız, gazı açamazsınız, fren yapamazsınız berbat birşey. Sağanak yağmur olsa 140lada alınır belki o viraj ,ama kupkuru sıcaktan yanan tekerlere birden ıslak zemin buz pateninden beter geliyor.
Ayrıca belirteyim: O virajın zemini zaten berbat ötesi, kot farkı, çukur ve tümsekler kol geziyor. Kuru zemin bile olsa virajı bilmeden hızlı giren biri çukura denk gelirse Allah'tan büyük bir şans gerekicek sanırım. Ne asfaltta iş var ne görevlilerinde bizim memleketin...
-
13 Ağustos 2010, 15:56
#15
Viraj içinde su ile karşılaşırsanız yapacağınız en büyük hata paniklemek olacaktır.
Eğer viraj alırken suya denk gelirseniz soğukkanlılığınızı korumanız hayat kurtarabilir.
Motosiklet her su gördüğünde kayıp düşen bir araç değildir.
Fakat göbeklerde, yoncalarda , inşaat kenarlarında veya çevresinde yeşil alan olan yollarda sulama yapılabileceğini de hiçbirzaman unutmayın...
-
13 Ağustos 2010, 16:13
#16
Allah beterinden korusun,geçmiş olsun...
Geçenlerde burda bir abimin gsr600 motoruna bindim.Çevre yoluna çıkınca biraz gaza dokunmak istedim.....uzatmadan sonuç olarak 210km.hıza çıktım fakat soldan kapatim gidim dedim kendi kendime,ardından içimden ''boşver olum,ne gereği var soldan kapatmaya,sen orta şeritten git,zaten yol sola virajlı hem virajın içinide daha net görürsün deddim veee aradan bir iki saniye geçmediki ortaşeride geçtikten sonra oluyor bu hadise,yani biraz daha geç çıksam sol şerite atılmış ve kırılmamış soda şişesinin üzerinden geçicektim,onu atlattım derken az ileride sıcaktan yol dalgalanıyor sandım meğer hakkatten su akıyormuş ''sadece ve sadece motoru dosdoğru tuttum ve suya girmeden önce frenledim ve suya girmeme yakın firenide gazıda bıraktım,düz bir şekilde kontrollü olarak geçtim ama ecel teri derlerya aynen öyle oldum resmen...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
13 Ağustos 2010, 20:48
#17
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
13 Ağustos 2010, 21:03
#18
Geçmiş olsun, bundan böyle gözümüzü dört değil sekiz açmamız gerekiyor, çünki bizi düşünen ve sallayan yok, geriye kalan kendi kendimizi korumak olacaktır, bu gün öğlen sonrası saatlerde topkapıdan merter istikametine gidiyordum, önümde bir su tankeri, arka vanası su kaçırıyor hemde öyle böyle değil, hemde amcam öyle gidiyorki sanki evinin oturma odasından salona geçer gibi tabi 20 tonluk kamyon kim yol vermez, yollar su içinde, tam kazaya davetiye, hemen bir fırsatını bulup önüne geçtim, benden uzak olsun.....
-
13 Ağustos 2010, 21:07
#19
GorkeM adlı üyeden alıntı
Viraj içinde su ile karşılaşırsanız yapacağınız en büyük hata paniklemek olacaktır.
Eğer viraj alırken suya denk gelirseniz soğukkanlılığınızı korumanız hayat kurtarabilir.
Motosiklet her su gördüğünde kayıp düşen bir araç değildir.
Fakat göbeklerde, yoncalarda , inşaat kenarlarında veya çevresinde yeşil alan olan yollarda sulama yapılabileceğini de hiçbirzaman unutmayın...
Ah bir bizim cbflerdeki dandik duroları bilsen... En kısa zamanda değiştiricem michelinlerle ztn...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------
wanda adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun, bundan böyle gözümüzü dört değil sekiz açmamız gerekiyor, çünki bizi düşünen ve sallayan yok, geriye kalan kendi kendimizi korumak olacaktır, bu gün öğlen sonrası saatlerde topkapıdan merter istikametine gidiyordum, önümde bir su tankeri, arka vanası su kaçırıyor hemde öyle böyle değil, hemde amcam öyle gidiyorki sanki evinin oturma odasından salona geçer gibi tabi 20 tonluk kamyon kim yol vermez, yollar su içinde, tam kazaya davetiye, hemen bir fırsatını bulup önüne geçtim, benden uzak olsun.....
Özellikle kamyonlar berbat bu işlerde. İçinde bulundukları aracın sağlamlığı ve yüksekliği güven veriyor sanırım arkadaşlara... Ama hiçbir gerekçe bu güvenin başkalarının hayatını tehlikeye atmalarına izin veremez. Kardeşim senin tamponun var, onun arkasında şase var, sonra motor blogun var sonra sen varsın. Bizde ne var??? ufacık dokunuşla 50 takla atabiliyoruz malesef...
-
13 Ağustos 2010, 21:14
#20
bu yolu sulamaktaki amac nedir?
RIDE or DIE
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)