pist motosikleti ile trafikte gazlamak
-
11 Ağustos 2010, 17:08
#141
Nasıl ki 4 tekerli araçlar sınıflara göre ayrılıp ona göre ehliyet isteniyorsa
2 tekerli araçlarda ona göre ehliyet istenebilir....
Mesela A1 le motorlu bisiklet (mobilet) A2 ile 125 cc ye kadar; A3 ile 500 e kadar; A4 ile 1000 cc ye kadar.... ( 1000 cc üstü pilot ehliyeti olcak)
Bu da yapılabilir..Ama en mantıklısı bence lisans olayı...
Zaten SS spor model... Bu ülkede Motorsporlarını federasyon organize ediyorsa kullanıcılarını da onların organize etmesi gerekir.... Bu sadece yarışanlarla sınırlı kalmamalı tüm kullanıcıları kapsamalı....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
-
11 Ağustos 2010, 18:20
#142
o büyük süperbike'leri kullanırken kendilerini düşünmeyen arkadaşlar kaza yaptıklarında karşısındakileri düşünsünler herkesin arkasında bırakacak birşeyleri olabilir diye kendileri ne olacağı kimseyi ilgilendirmez ki yavaş gitsinler hızlı gitsinler kime ne
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
11 Ağustos 2010, 18:36
#143
Konuya şöyle bir baktımda ilk sayfalarda rahatsız oldum ;
Şeyh Şamil isimli arkadaşımız seviyeyi oldukça aşağı çekmiş gerçekten.
Ama sayfa ilerlettiğimde ise mutlu oldum; çoq üstadımız gerçekten mükemmel cevaplar vermiş, kendisine teşekkür ediyorum.
-
11 Ağustos 2010, 18:44
#144
Ülkemiz geneline baktığımızda, SS motorların şehir içinde hız yapabilecekleri,
doğru düzgün bir yol yok.. Ha patates tarlasında hız yapmışsın, ha asfalt yolda.
Herkesin canı kendisine aittir. Bizler buradan; canlar yanmasın, çocuklar
babasız, eşler kocasız, ana-babalar çocuksuz kalmasın diye yorum
yapmaya çalıştık..
Herkesin doğrusu kendisinedir..
Kimse mal düşmanı değildir.. Böyle birisi zaten forumda barınamaz..
Ben, SS motorlar ve Hummer tarzı 4 çeker arazi araçların; şehir
içinde keyfekeder dolaşmasını , teknik olarak doğru bulmuyorum..
.
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
17 Ağustos 2010, 01:36
#145
Şeyh Şamil katılıyorum ve ekliyorum.Kimsenin motosikleti adamdan saymadıgı bu memleketde motosiklet severlerin MT üyelerinin böyle bir konuyu bu tür açılardan tartışıp ,objektif bakabiliyor oluşu hatta ihtiyaç ve hobi arası sınırlama talep edebiliyor oluşu doğruya gidebiliyor olduğumuzu göstermiyormu ? .Tek eksik gene başımızdakilerin yetersiz oluşu.Federasyonun ihmalkarlığı (ahmaklığı da denilebilir çünkü;olumsuzlukların önüne geçebilecek kapasiteye sahip oluşu, federasyonlugunu yaptıkları bu dalda duyarlılıklarıyla halkın ilgisini çekebilir hale sokacak.Halk bu işe ilgi gösterdiginde de onlar için tapılacak unsur gördükleri gelirleri artacak. )ve at gözlüğü giymiş halleri.Bir sürü genç var kanı kaynayan..80 MİLYONDA KAÇ ŞANSLI MOTO YARIŞCI VAR......Küçük takımlar oluştur.Bir kaç pist yap.Yasal yarışlar düzenle.İmkanları uygun hale getir.Sen kazan halk kazansın ülke kazansın.Kendi motorumuzda üretilir ekipmanımız da.
-
17 Ağustos 2010, 01:49
#146
PİST MOTORU DENİLEN OLGU ŞUDUR.
Bahsedildiği gibi motogp de kullanılır ve o motorlar yarış-test ve sıralama turları harici kullanılmaz.
Lastikleri pistin özelliğine göre ve hava şartlarına göre seçilir ve ayarlanır-ısııtılır.
Motor ve aktarma ayarları pistin tipine göre ayarlanır.
Süspansiyon ayarları etaba göre seçilir.
Tur zamanına göre tüm ayarlar gerekirse tekrar upgrade edilir.
Arkadaşımın bahsettiği pist motoru diye tabir ettiği 1000 ve + cc şahsi motorlarda bir kişinin tek başına bunu yapmaya bilgi ve malzemesi yetmez...
Her yüksek cc li motor pist motoru değildir.
Otomobilden misal verelim ford escort 1,4-1,6 bunlar ford escort cosworth ile birmidir!!!
Bir sınıflandırma yaparken koşulları iyi karşılaştıralım lütfen..
Bir cbr 125 nasıl cbr 600 ile aynı kefeye giremez ise arkadaşın bahsettiğide bir bu kadar aynı kefedeki modeller değildir.
-
17 Ağustos 2010, 02:00
#147
Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı
Ülkemiz geneline baktığımızda, SS motorların şehir içinde hız yapabilecekleri,
doğru düzgün bir yol yok.. Ha patates tarlasında hız yapmışsın, ha asfalt yolda.
Herkesin canı kendisine aittir. Bizler buradan; canlar yanmasın, çocuklar
babasız, eşler kocasız, ana-babalar çocuksuz kalmasın diye yorum
yapmaya çalıştık..
Herkesin doğrusu kendisinedir..
Kimse mal düşmanı değildir.. Böyle birisi zaten forumda barınamaz..
Ben, SS motorlar ve Hummer tarzı 4 çeker arazi araçların; şehir
içinde keyfekeder dolaşmasını , teknik olarak doğru bulmuyorum..
.
Aslında dediğin doğru... Onlara tescil belgesi ve plaka vermeyeceksin..Özel amaçlı araç kategorisinde tutulması gerek..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
17 Ağustos 2010, 08:15
#148
Her koyun kendi bacağından asılır neden dert ediyorsunuz bu kadar bunları yok hassas bir dönemden geçiyoruz yok kuvvetli motorlar kullanılsamı , o zaman dodge viperler ferrarileride B sınıfı ehliyet kullanmasın diyecek çıkacak biri yada corvetteler lambolar ferrarilerde caddede kullanılmasın diyecek , parası olan alır biner..
Birde sadece bu foruma bağlı kalmayın çok tanıdık arkadaş var bu forumlara girmeyen çokda düzgün SS kullanan..
Ama bir ehliyet düzenlemesi gelse çok iyi olurdu CC kategorisine yaşa göre
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
-
17 Ağustos 2010, 16:06
#149
Motorcunun hiçe sayıldığı bir ülkede ben şahsen 500cc üzeri SS kesinlikle kullanmam.Herkesin kararına saygılıyım.Şahsen touring,naked tercihimdir.Hatta büyük racing motor tutkum var lakin bu tutkumuda görünüş itibari tatmin edici olan Kanuni 200s ile bu tutkumu bir nebzede olsa ki bana yetecek o motoru alarak tatmin edeceğim.Herkese hayırlı ramazanlar...
-
17 Ağustos 2010, 16:58
#150
-
18 Ağustos 2010, 04:53
#151
Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı
Ülkemiz geneline baktığımızda, SS motorların şehir içinde hız yapabilecekleri,
doğru düzgün bir yol yok.. Ha patates tarlasında hız yapmışsın, ha asfalt yolda.
Herkesin canı kendisine aittir. Bizler buradan; canlar yanmasın, çocuklar
babasız, eşler kocasız, ana-babalar çocuksuz kalmasın diye yorum
yapmaya çalıştık..
Herkesin doğrusu kendisinedir..
Kimse mal düşmanı değildir.. Böyle birisi zaten forumda barınamaz..
Ben, SS motorlar ve Hummer tarzı 4 çeker arazi araçların; şehir
içinde keyfekeder dolaşmasını , teknik olarak doğru bulmuyorum..
.
Aklın yolu birdir !.. Anlayana sivrisinek saz !.
Anlamayana davul zurna az!...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2128508
.
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
18 Ağustos 2010, 05:15
#152
Şöle bi topiği inceledim de gerçekten saçma fikir ve görüşler aynı zamanda da hakkı sayılır derecede doğru ve mantıklı görüşlerde var. Ama konunun özüne inilecek olursa SS motorların daha fazla kazaya meyilli olduğu konusunda topiği açan arkadaşla hemfikir değilim. Bu motorların trafikten kaldırılması değil yaralanmalı ve ölümlü kazaları engellemek. Bence kazalara mani olmanın özünde eğitim ve bilinçlendirme yatıyor. Motorun süratı şekli v.s. her ne olursa olsun ki buna ki buna bence bisiklet bile dahil, korumasız ve bilinçsiz kullanmanın önüne geçilmeden kazalara engel olmak çok zor.
Televizyon kadar kafası olan ama kumanda cihazı kadar beyni olmayan (bahsi geçen kişiler kaskı kolunda taşıyan artizzzzler onlar kendini iyi biliyor) arkadaşları bilinçlendirmeden ve tecrübesi olmadan zart die canavar gibi motorlara binen binen şekilci tipleri eğitmeden kazaları engellemek güç.
Yok öyle SS leri kaldırıp kazaları azaltmak felan.
-
18 Ağustos 2010, 05:27
#153
fatihkoglu adlı üyeden alıntı
PİST MOTORU DENİLEN OLGU ŞUDUR.
Bahsedildiği gibi motogp de kullanılır ve o motorlar yarış-test ve sıralama turları harici kullanılmaz.
Lastikleri pistin özelliğine göre ve hava şartlarına göre seçilir ve ayarlanır-ısııtılır.
Motor ve aktarma ayarları pistin tipine göre ayarlanır.
Süspansiyon ayarları etaba göre seçilir.
Tur zamanına göre tüm ayarlar gerekirse tekrar upgrade edilir.
Arkadaşımın bahsettiği pist motoru diye tabir ettiği 1000 ve + cc şahsi motorlarda bir kişinin tek başına bunu yapmaya bilgi ve malzemesi yetmez...
Her yüksek cc li motor pist motoru değildir.
Otomobilden misal verelim ford escort 1,4-1,6 bunlar ford escort cosworth ile birmidir!!!
Bir sınıflandırma yaparken koşulları iyi karşılaştıralım lütfen..
Bir cbr 125 nasıl cbr 600 ile aynı kefeye giremez ise arkadaşın bahsettiğide bir bu kadar aynı kefedeki modeller değildir.
peki benim 1997 model yzf 1000 de neden km satinde 300km/saat yazıyor..ve neden bu hızı ben yapmam bu sadece göstermelik konulmuş demiyor??çatır çatır o hıza çıkıyor?neden en büyük viteste bile denemeye yüreğin varsa( ben de yok o ayrı) tek tekere kalkıyor??
peki bunları yapabiliyorsa şehir içinde akıllı olmayan insanların eline geçebileceği düşünülmüyormu?? neden 40-50 hp ile sınırlandırılmıyorda 150-200 hp olabiliyor??1600 motorlu bir polo 75 hp iken 1000 cc bir ss neden 200+ hp olabiliyor???
ondan sonra ben bu motorla 100 -140 km lerde giderken ve o hıza çıkmam birkaç saniye anca sürerken yeri geliyor tırsıyorken neden buradaki bazı arkadaşlarımız yok ybr125 yok cbf150 yok bilmemne çan çin çon ile 130-140 gidiyor diye biryerlerini yırtarcasına bağırıyorlar???
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
18 Ağustos 2010, 11:05
#154
peki bunları yapabiliyorsa şehir içinde akıllı olmayan insanların eline geçebileceği düşünülmüyormu??
işte sorunun cevabı da burda kendin yazmışsın bak ne güzel
neden akıllanmak yerine motorları trafikten yasaklıyoruz. Aptal olmak daha mı cazip?
-
18 Ağustos 2010, 12:27
#155
Ya diyelim adamda 1000cc racer var akşam evine gitmek için istanbulun bir yakasından diğer yakasına gidemezmi trafik içinde bu motorlar istediğin hızda gitmiyormu ?
-
18 Ağustos 2010, 12:29
#156
Bu topic gereksiz olmuş.Herkezin kendi seçimi.Trafik te o kadar motorsiklet(scooter moped) canavarı varken.Eğitimini almış korulamalarına bi dünya para vermiş.Ehliyetli vergisini veren bi ss motorsiklet kullanmak gibisi yok bence.Onları yürekten kutluyorum.Önemli olan o DEMİR ATIN üstünde mutlu, huzurlu ve SAĞ olmak gerisi hikaye
-
18 Ağustos 2010, 14:37
#157
RECOKARAP adlı üyeden alıntı
peki bunları yapabiliyorsa şehir içinde akıllı olmayan insanların eline geçebileceği düşünülmüyormu??
işte sorunun cevabı da burda kendin yazmışsın bak ne güzel
neden akıllanmak yerine motorları trafikten yasaklıyoruz. Aptal olmak daha mı cazip?
tabiki akıllanmak daha iyi.ben de diyorum ki...silah taşımak neden yasak.herkesi akıllandırın.tüm vatandaşlar silahını belinde taşısın.nasıl olsa akıllılar ya kimseye bir zarar vermezler..
şeytan bu dürter kardeşim.sen istediğin kadar akıllıyım de...ha ss ha silah yada benzeri başka bişey.yasaklamak çözüm değilse akıllandırmak hiiiç mümkün değil...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
18 Ağustos 2010, 15:47
#158
sametagir adlı üyeden alıntı
tabiki akıllanmak daha iyi.ben de diyorum ki...silah taşımak neden yasak.herkesi akıllandırın.tüm vatandaşlar silahını belinde taşısın.nasıl olsa akıllılar ya kimseye bir zarar vermezler..
şeytan bu dürter kardeşim.sen istediğin kadar akıllıyım de...ha ss ha silah yada benzeri başka bişey.yasaklamak çözüm değilse akıllandırmak hiiiç mümkün değil...
ah samet abim ben daha önce söyledim bunları o zaman nerdeydin sen yok ss şöyle binilirse böyle yok ss böyle binilince şöyle diye susturdular beni anlatamadım boşver süren sürsün caddelerde deli deli alsınlar heveslerini karışmamak en güzeli.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
18 Ağustos 2010, 16:16
#159
Motosiklet Eğitmeni
sametagir adlı üyeden alıntı
akıllandırmak hiiiç mümkün değil...
Kim demis.
Bak bizim Lamborgini'ye, nasil akillandi.
Gerçi basina bu kadar is getirip akillanacagina 2 yil once sozumuzu dinleyip akillansaydi daha iyi olurdu ama neyse.
En azindan sag...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
18 Ağustos 2010, 17:27
#160
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)