Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Motosiklet, Türkiye'nin scooter piyasasındaki pazar payını kaybediyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Honda, sağlam motosikletleri, müşteri memnuniyeti, servis kalitesi vs. ile Türkiye piyasasında kendini kanıtlamış olmasına rağmen orta segmentte kullanıcıların isteğine uygun motosiklet getirmiyor olması Türkiye'deki pazar payını ciddi şekilde düşürüyor.

    250-500 cc arası orta segment dediğimiz motosiklet piyasasında ciddi bir boşluk var. Kullanıcılarının ortak istekleri kaliteli, sorunsuz, hafif, rahat, hızlı, ekonomik olması yönünde. 600cc üzerine çıkıldığı anda gerek yakıt, gerekse bakım masrafları ciddi şekilde artıyor. Şehir içi kullanıma çok da uygun değiller. Zamanının büyük çoğunluğunu sehir içinde hafta sonlarıda sehir dışına gezmeye giden sürücüler için orta segment makinalar vazgeçilmez oluyor. Ancak bu özelliklere uygun motosiklet modellerini saymak çok zor. 300-400 cc civarında motosiklet 1-2 sene öncesine kadar yoktu. Yeni yeni çeşitli markalar çok güzel modellerini piyasa sürmeye başladı.

    Yurtdışında da çok güzel modellerini gördüğümüz Honda Motosikletlerin ülkemize ne zaman geleceği henüz beli değil. Ancak su bir gerçek ki su anda pek çok kişi diğer markaların modellerine yönelmiş durumdalar. Honda elini çabuk tutmazsa bu segmentteki piyasasını kaybedecek.

    250-500cc arası motosikletler gerek kalıp olarak gerekse sehir şartlarında kullanılabilecek hızlı, ekonomik orta segment motosiklet olarak tanımlanmaktadır. Piyasa da Piaggio ve Kymco dışında bu segmentte motosiklet üreten ve pazar lideri olan firma saymak çok zor.

    Piaggio ve Suzuki'den servis kalitesinin düşüklüğünden ötürü kullanıcıları çok fazla şikayetçi. Kymco yeni getirdiği downtown modeli ile piyasayı sarsacak gibi. Yamaha ise yüksek fiyat politikası ve sorunlu modellerinden ötürü piyasada pek tercih edilmiyor. Geriye de Hondanın 250 foresight modeli ve 400 silverwing modeli kalıyor. 250 foresight modeli çok sağlam olmasına rağmen aynı modeldeki çinli taklidinden ötürü piyasada pek tercih edilmiyor. Silverwing 400 ise abisi silverwing 600 ile aynı kasaya sahip olmasından dolayı çok hantal kalıyor. Kullanıcılar 400cc bu motora binmek yerine 600cc motora binmeyi tercih ediyorlar.
    Hayatonda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Motor 150 kg araba 1 ton fiyatları da aynı, motorlar altın kaplamadan mı yapılıyorda uçuk kaçık fiyat veriyorlar. Tabi ki herkes çin kullanır.

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı y.infernal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 150 kg araba 1 ton fiyatları da aynı, motorlar altın kaplamadan mı yapılıyorda uçuk kaçık fiyat veriyorlar. Tabi ki herkes çin kullanır.
    200 kg. motor=120 hp. 1.5 ton araba=100 bg. tabiki parası olan motosiklet kullanır...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    ErdoganAktas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul - Göztepe
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Motosiklet fiyatlarına ilginç bir yaklaşım olmuş. Bundan böyle motorlarımızı kilo ile alalım.
    Hayatonda

  5. #5
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 kg. motor=120 hp. 1.5 ton araba=100 bg. tabiki parası olan motosiklet kullanır...
    Her ikisi de plastik, demir vs. aynı madenden yapılıyor neden bu kadar çok fark var işçilik desek arabada daha fazla işçilik var ? ama motor fiyatları sıfır araba fiyatına yakın.

    Ağırlığına göre tabi ki beygiri o kadar olması normal ?

  6. #6
    FlexMan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    Niğde
    Motosikleti
    Honda Varadero
    hondaların fiyatları kesinlikle orta kesime hitap etmiyor.Honda eğer en azından 1.700 tl den sıfır adam akıllı scooter bile yapsaydı şimdi yollarda kimse çinlileri göremezdi(Yurtdışında fiyatlar zaten bu oranda ama gel gör ki burası Türkiye herşey vergi) .Büyük firmalar kendi kaşındılar orta kesime hitap etmediler.Devlet de motosiklete teşvik etmedi.5000 lirası olan adam niye motora vereyim o parayı diye düşünüp araba aldı zamanında.Sonra bir Çinli furyası piyasayı aldı gitti.Çinlilere kızmayın onlar olmasa honda bu fiyatları bile yükseltirdi motosiklet Türkiye için yine lüx ulaşım olurdu.Serbest piyasa...Vaziyet budur.

  7. #7
    Thisfalse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    Şehir
    Antalya/Manavgat
    Motosikleti
    Şuan Yok
    Evet Bu Konuya Katılıyorum.Geçen Bir Motor Bakmıştım Hondanın En Ufak Motoru Denilebilecek Bearlara 4 Milyar Demişler (: Çinliler Böyle Açıkları Buldukları Zaman Hemen Ucuz Mal Sürüyorlar Piyasaya ki Tutuluyor (: Bir El Atılması Lazım Honda Fiyatlarına ...
    Her Zaman Kötüyü Söyle. O Zaman Kahin Olma Şansın Artar.

  8. #8

    Üyelik
    29 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AFRİCA TWİN OLMASINI İSTİYORUM

    Motosiklet saçma şekilde pahalı.

    Bende bu fiyat fazlalığını anlayamayanlardanım.Japon lar en yüksek işçilik ücretiyle çalışan insanlar.Tabi başka ülkelerde düşükde bize gelince yükseliyorsa fiyatlar bunda devlet politikalarınında payı var.Memleketimizde malesef motosiklet özendirilmiyor.Sebebi;motosikletin arkasındaki kişiler otomobillerin arkasındakiler kadar güçlü değil.otomobil o kadar piyasa edinmişki,bu rantın düşmesini hiçbir otomobil firması istemez.Bakınız,bu rantlar yüzünden ne tehlikeli durumlar ortaya çıkıyor.Adamın biri suyla çalışan,havayla çalışan vs.araba üretiyor,adamın bi daha esamesi okunmuyor.Adamı susturuyolar,yok oluyo adam birden.Adamlar o kadar güçlülerki kimsenin kazançlarına çomak sokmasına izin vermezler.Dünya böyle aslında.parasını başka biriyle paylaşmak istemiyor büyükler.İsteniyorki hep onlar kazansın hep onlar büyük olsunlar.
    Motorların bu kadar pahalı olmaları asla kabul eilecek bişey değil.Ne varki üstünde,iki teker bir motor.Yurdum insanıda gidip 30 40 milyarı bayılıp motosiklet alıyor.Yazık bu paraya yazık.Bu para bide elin yabancısına gidiyor.Aklı olan bu paralara motosiklet almaz.Üstelikde en fazla iki kişi faydalanabiliyor.Araba her zaman tercih meselesi olacaktır.Saygılar
    MOTOSİKLET AZGIN DUYGULARI GÖSTERME VE İNSANLARI RAHATSIZ ETME VASITASI DEĞİLDİR.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı y.infernal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ikisi de plastik, demir vs. aynı madenden yapılıyor neden bu kadar çok fark var işçilik desek arabada daha fazla işçilik var ? ama motor fiyatları sıfır araba fiyatına yakın.

    Ağırlığına göre tabi ki beygiri o kadar olması normal ?
    o iş öyle değil, şöyle :


    bir otomobilin geliştirlimesi için harcanan para 100 lira
    o otomobilin satış adedi 100 adet
    adet başına düşen maliyet 1 lira

    bir motosikletin geliştirilmesi için harcanan para 80 lira
    o motosikletin satış adedi 10 adet
    adet başına düşen maliyet 8 lira

    satış sonrasında ise :
    daha çok satılan otomobilde 1 milyon adet parça satıp şirket para kazanacak,
    daha az satılan motosikletde 1000 adet parça satıp şirket para kazanacak.

    yani işin özeti, fiyatlar kullanılan demir, çimento ve tuğlaya değil, maliyetlere ve karlara bakar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler