Kanuni Caracal Almak İstiyorum Doğrumu Yapıyorum
-
25 Temmuz 2010, 02:17
#21
abbath adlı üyeden alıntı
Katılıyorum, 250 200 cc dedikleri motorlar aslında 100-125 cc motorların daha çok sıkıştırma oranı ile daha fazla çalıştırma prensibine dayalı motorlar diye düşünüyorum şimdi teknik olarak tam anlatamadım ama motorcu ustamdan öğrendiğim kadarı ile silindir ve motor tamamen 150cc geriye kalan parçalarla motor 200 ve 250cc gücüne çıkartılıyormuş ama aslında değil..
Zira 250cc gt250r ve zx-250 ninjada aynı motora sahip ama nedense ninja 175-180 görüyor(hyo 170 taş çatlasa 174) peki bizim çin malları ne yapıyor 120 de tıkanıyor sıksan patlatsan modifiye etsen 130da kalıyor e hani 200-250cc idi bunlar niye en azından 150-160 ı görmüyorlar?
o sorunu şöyle cevaplıyım
olay tamamen motor bileşelerinde kullanılan mazleme kalitesiyle alakalı motor parçaları çok yüksek metal mühendisliği ve ar-ge isteyen bir teknoloji
örneğin kawasaki zx-250 nin motorunu kopyasını (aynı sıkıştırma oranı strok) birebir kopyasını çinlinin motor yapımında kullandığı alaşım parçaları kullanalarak yapılsa o motor en fazla bir kaç bin km gider belki okadar bile gitmez mutlaka bir yerini yırtar parçalar patlar..
o yüzden çinliler cc ile göz boyayıp düşük sıkıştırma oranı düşük değerler ile allerindeki kalitesiz motor alaşımlarının ömrünü arttırıyorlar zaten fazla sıkıştırılan çinlilerinde ömürlerin haddinden fazla kısa oluyor
ki aten kötünün iyisi olan hyolarda mevcut cc lerinin hakkını hem kağıt üstünde hemde performans olarak yaklaşık veriyorlar ama fazla sıkıştırlınca neler başına geliyor hepimiz biliyoruz
motor teknolojisinde metallerin olayı çok büyük buda büyük teknoloji ve büyük yatırım gerektirir
kimse boşa marka olmaz
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Reklamlar
-
26 Temmuz 2010, 23:38
#22
ee ne yapmalıyım arkadaşlar yardımcı olan yokmuuu ???
Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın
GAME OVER TRY AGAIN
-
26 Temmuz 2010, 23:54
#23
arkadaşım, anladığım kadarıyla özellikle chopper tarzı bir motor aramıyorsun. çünkü önce caracal, sonra bobcat sormuşun. iki modelin ortak noktaları Kanuni marka olmaları.
sıfır alınca, sorun yaşamayacağını sanıyorsan yanılıyorsun. tam tersi, bugün 3'e aldığın bir Çinliyi yarın 1'e satamayacaksın. aldığın ilk günden sağı-solu gevşemeye, ilk yağmurda orası-burası paslanmaya, ilk çukura düştüğünde şurasından-burasından ses gelmeye başlayacak.
bütçene göre yamaha ybr125 veya honda cbf150 en mantıklı seçim olur. her yola gelir, dayanıklı, yedek parçası bol ve ucuz, az yakar.
-
27 Temmuz 2010, 00:04
#24
Sizce özellikle tırmanmada 250mct ile cbf150 arasında önemli bir çekiş farkı olur mu? Bunu neden sordu diye merak edenleriniz olabilir arkadaşım 250mct, ben ise cbf150 almayı düşünüyoruz ve 3-4 saatlik seyahatlere beraber gideceğiz. Yolculuk esnasında hangi motor daha iyi performans gösterir?
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
-
27 Temmuz 2010, 01:23
#25
tiger250 var kardeş bndede çok temiz borclarımdan dolayı satıorum bana 3,300 tlye mal olmuştu motor ağuştosun 5 ine kdr ödeme yapmam gerekiyor o yuzden satıyorum 2,300 e vericem 1 gun masraf çıkarmz benzin koy git her 2bindde yağını değiştir yeter 3 4 defa uzun yola çıktık 2 kışı 1 gun banamısın demedi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...-imkanli/detay
eğer düşünürsen telini yaz buraya görüşelim tek eksiği muayenesi yeni bitti oda 70 tl
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)