Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ön fren Kullanmaktan gidiodum az kalsın..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Ben bütün yorum sahiplerine sende haklısın diyip,dahada yazmıyorum
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Dream Rider
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...eknikleri.html

    Okuyunuz. Okutunuz..

    Ön fren motor duruş gücünün esasını teşkil eder. Bunun aksini iddia eden varsa motosiklet kullanmayı bilmiyordur, ya da motosiklet onu kullanıyordur. O motosikleti değil

  3. #23
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    efendim...
    motosikletinize göre eliniz alıştıktan sonra
    frenleme de çok sıkıntı çekmezsiniz tahminimce
    fren yapılırken ise yapmanız gereken maksimum kontrol olmalı
    bunu kimisi 2 parmagıyla kimisi 4 parmagıyla yapabilir
    kişiden kişiye değişen bir şey oldugunu söyleyebilirim bu nedenle
    elinizin ayarı motorunuza uyasıya kadar dikkatli ve yavas frenlemeli pratik yapmalısınız

  4. #24
    Apachee62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2010
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GİDİODUM ? ne demek ?
    taklaya geliodum demek istemis

  5. #25
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Bende genelde arka fren kullanmıyorum, tamamen ön fren ve 2 parmakla yavaşlama, 4 parmak yavaşladıktan sonra durmak için, arka freni sadece bayır aşağı inerken kullanıyorum...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #26
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  7. #27
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı tekintekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...

    bknz. 1100 XX
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  8. #28

    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    MZ ETZ 251 '89
    herkez bişeler yazmış, dostum senin sorunun frenin dozu değil freni nerde kullandığın... belliki daha çok acemisin.. freni motor düzken sıkmalısın, virajlardan önce yavaşlamalısın manevra yapmadan önce yavaşlamalısın.... motor düzken istesende tekeri kitleyemezsin( pat diye sonuna kadar sıkmazsan tabi) ağırlık tekerin kitlenmesine engel olur....
    motoru ön fren durdurur , arka frende sert frenlemelerde fish tail denen arka salınımını sömürür ve en iyi frenleme iki freni kullanmayla yapılır....
    bir diğer nokta ise ancak ihtiyacın olursa çok istisna durumlarda, bilgin olsun diye sölüyorum, diyelimki virajdasın ve motor yatık pozisyondasın ve virajın içinde yavaşlamanı gerektirecek birşey oldu, eğer ön freni hafif bak altını çiziyorum hafif sıkarsan motor viraj dışına doğru yönlenir ve yavaşlarsın tabi yavaşça, freni sert sıkamıcan için... yine virajda arka frene dokunursan o da seni viraj içine çekmeye yardımcı olur... ama unutma virajlarda yani motor yatıkken tekerler sürtünme kuvvetini yolda tutunmaya harcar ve frenaja pek bi kredi kalmaz... virajlarda gerekmedikçe FRENE BASMA bir anda öpersin asfaltı benden söylemesi....
    motorunu tanıdıkça frenlerinin limitlerinide öğrenirsin...
    Allah kazasız sürüşler nasip etsin kal sağlıcakla
    Ruhunu değil; lastiğini yak...

  9. #29

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı tekintekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...
    Bahsettiğin olayın adı Kombine Fren Sistemi, ön freni belli bir ölçüde sıktıktan sonra otomatikman arka frenede güç uygulanıyor.
    Honda üst sınıf bir çok aracında bu teknolojiyi kullanıyor.
    CBF1000 ABS, CBF600 S ABS, Hornet bu modellerden bir kaçı.

    Detaylı bilgi:
    http://world.honda.com/motorcycle-te.../brake/p1.html
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #30

    Üyelik
    08 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    asya 150 t1
    herkezin kendine göre bi ayarı olmalu senın elin büyüktür tek parmak sıkarsın digeri 4 parmak sıkar senın için dogru olan digerine yanlıstır herkez kendine göre ayarlama yapmalı bence
    cihan

  11. #31

    Üyelik
    15 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GİDİODUM ? ne demek ?
    yani bir harf çokmu geldi gidiyordum demek yerine gidiodum

  12. #32
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosiklet işi nasıl alışırsan öyle gider.
    Ben ön freni 2 parmakla sıkıyorum,öyle alıştım öyle gidiyor.

  13. #33
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    scoterımda ön fren ile ani asılmalarımda motorun kafa yana yatardı. cbf ile de ilk başlarda aynı sıkıntıyı yaşadım frene bastığın stopy e kalkmak hariç güvenli durmanın iki yolu var güzel ve yumuşak fren balatası ve ön lastik...
    ebc fren balatası ve mişlen lastik ile ön freni çaktığımda lastiğin desenlerini görüyorum..
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  14. #34

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı KaPTaNHaSaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scoterımda ön fren ile ani asılmalarımda motorun kafa yana yatardı. cbf ile de ilk başlarda aynı sıkıntıyı yaşadım frene bastığın stopy e kalkmak hariç güvenli durmanın iki yolu var güzel ve yumuşak fren balatası ve ön lastik...
    ebc fren balatası ve mişlen lastik ile ön freni çaktığımda lastiğin desenlerini görüyorum..
    aynen lastik kötü olunca ön frenle çok düşülüyor. duro vardı kurtuldum

  15. #35
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    [QUOTE=AydoganX;2104951]Bahsettiğin olayın adı Kombine Fren Sistemi, ön freni belli bir ölçüde sıktıktan sonra otomatikman arka frenede güç uygulanıyor.
    Honda üst sınıf bir çok aracında bu teknolojiyi kullanıyor.
    CBF1000 ABS, CBF600 S ABS, Hornet bu modellerden bir kaçı.

    Detaylı bilgi:
    http://world.honda.com/motorcycle-te.../brake/p1.html[/QUO
    mesela VFR
    honda bu makinada standart donanım üretmişti o işi. kimisi pek sevmedi kimisi dahihane buldu. profesyonel yarışçılar da da viraj denge kontrolü gibi bir sistem var belli açıdan sonra gazı açıtırmıyor gibi...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------

    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen lastik kötü olunca ön frenle çok düşülüyor. duro vardı kurtuldum
    bende de duro vardı 2.5 yıllık yolda gezerdi freni boşver.
    scoterimda da standart duro var. ona aynı bastınmı sağa yatırıyor. alıştım ama ben çakmaktaş gibi sağ ayağımı yer basıp 3. tekeri ayağımla oluşturuyorum.

    süpermoto reflexi var sanırım bende
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  16. #36
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Lancelot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...eknikleri.html

    Okuyunuz. Okutunuz..

    Ön fren motor duruş gücünün esasını teşkil eder. Bunun aksini iddia eden varsa motosiklet kullanmayı bilmiyordur, ya da motosiklet onu kullanıyordur. O motosikleti değil
    kesinlikle katılıyorum.öyle olmasa canavarımın(yzf 1000) ön tekerinde çift disk olmazdı.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)