Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ester yağın esprisi nedir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya/Denizli/Burdur
    Motosikleti
    ApacheRTR150+Mondi125+Yamaha50
    minerali duyduk sentetilk - yarı sentetik tamam vs . peki ya bu ester yağlar ne oluyor ? haa bi de double ester var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı mustanoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    minerali duyduk sentetilk - yarı sentetik tamam vs . peki ya bu ester yağlar ne oluyor ? haa bi de double ester var
    Lise de bir sene biyoloji gormustuk.
    Onda da hep uyuyordum.
    Ve bu olay yaklasik 25 sene onceydi.

    Simdi hala bana guveniyorsan, benim bildigim ester yag diye bisey yok, yag esteri var.
    Biseyler bolunup parçalanip yag esteri olusturuyordu yanlis hatirlamiyorsam.
    Kolestrolle falan ilgili biseydi.

    Biyoloji hocam bunlari okusa hislenir aglardi herhalde.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya/Denizli/Burdur
    Motosikleti
    ApacheRTR150+Mondi125+Yamaha50
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lise de bir sene biyoloji gormustuk.
    Onda da hep uyuyordum.
    Ve bu olay yaklasik 25 sene onceydi.

    Simdi hala bana guveniyorsan, benim bildigim ester yag diye bisey yok, yag esteri var.
    Biseyler bolunup parçalanip yag esteri olusturuyordu yanlis hatirlamiyorsam.
    Kolestrolle falan ilgili biseydi.

    Biyoloji hocam bunlari okusa hislenir aglardi herhalde.
    mantıklı .

  4. #4

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Benim bildiğim Motul markasının kulandığı bir yağ teknolojisi.

    Örnek verecek olursak, castrol motosiklet yağları için "TriZone" diye bir teknoloji kullanıyormuş.

    Motulda bu ester olayını kullanıyor heralde. Geçen yağ değişiminde Motul kullandım benimde oradan aklımda kalmıştı.

    Farklı bir teknik izahatı vardır mutlaka, bende merak ettim, cevapları beklemedeyim.
    Ek bilgi : Wikipedi Ester

    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  5. #5
    canantas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için
    geliştirilmişlerdir.
    Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve
    kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
    Bu olumsuzluklar;
    yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
    yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..

    Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması
    nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü
    süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.

    Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve
    çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
    temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.

    Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.

    Mümkün mertebe sadeleştirerek anlatmaya çalıştım
    ercan41, egelim 43, hokka ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel
    Canan Taş

  6. #6
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    İlginç bir bilgi, katkı maddesi olarak kullanılıyor herhalde...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  7. #7
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Alıntı canantas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için
    geliştirilmişlerdir.
    Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve
    kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
    Bu olumsuzluklar;
    yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
    yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..

    Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması
    nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü
    süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.

    Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve
    çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
    temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.

    Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.

    Mümkün mertebe sadeleştirerek anlatmaya çalıştım
    demekki yağın esterlisi makbulmuş
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  8. #8
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Vallada üretiliyormuş hemde motul ve ipone tarafından Amma velakin biraz tuzlu :D

    http://www.motoek.com/IPONE-Stroke4-...L,PR-2307.html

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ster-yag/detay

    Stroke4 (0W40), yarışlarda ve yüksek hızlardaki zorlu kullanım şartlarında bile optimum motor performansını garanti eden, 4 zamanlı motosikletler için geliştirilmiş ester bazlı tam sentetik motor yağıdır.

    Avantajları:

    • SAE 0W düşük sıcaklık seviyesi sayesinde soğuk havalarda kolay çalıştırma, mükemmel koruma ve yağlama
    • Motorun ısınma sürecini iyileştirme
    • Ekstra güç
    • SAE 40 yüksek sıcaklık seviyesi sayesinde çok yüksek ısılarda bile mükemmel koruma ve performans
    • Yarış makinaları için formülize edilmiş özel debriyaj ve şanzıman katkıları ile üst düzey kullanım kolaylığı, yüksek performans
    • Mükemmel ıslak kavrama/tutunma özelliği
    • Oluşan yağ film tabakasının mukavemetini ve yük taşıma kapasitesini arttıran EP (Extreme Pressure - Aşırı Basınç) katkı maddeleri

    Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):

    • IPONE RACING DEVELOPMENT

    Kullanım alanları:

    • Yarış
    • Cadde
    • Off-Road

    Stroke4, sahip olduğu performans eklentileri ile motorunuzun daha az yağ yakmasını ve daha az aşınmasını sağlayacak. Motorunuzdaki hissedilir güç artışına ve elde ettiğiniz performansa inanamayacaksınız.

    Dünyanın en zorlu motosiklet yarışları olarak kabul edilen Dakar Rallisi'nde ve Le Mans 24 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda sayısız birincilikleri bulunan bu motor yağı, yarışlarda bir numaralı tercihiniz olacak.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya/Denizli/Burdur
    Motosikleti
    ApacheRTR150+Mondi125+Yamaha50
    Alıntı canantas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için
    geliştirilmişlerdir.
    Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve
    kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
    Bu olumsuzluklar;
    yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
    yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..

    Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması
    nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü
    süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.

    Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve
    çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
    temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.

    Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.

    Mümkün mertebe sadeleştirerek anlatmaya çalıştım

    bilgi için teşekkürler . demekki bundan sonra ya alırkan üzerinde tam sentetiğin heman yanında ester yazısını da arayacağız .

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı mustanoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşekkürler . demekki bundan sonra ya alırkan üzerinde tam sentetiğin heman yanında ester yazısını da arayacağız .
    Aslinda pek oyle degil hocam.
    Motosikletinizin kullanma klavuzunda yazan yag hangisi ise onu kullanmak gerekiyor.
    Yari sentetikse, yari sentetik.
    Sentetikse, sentetik.
    Ureticiler, motosikletinizin ozelligine gore en uygun yag hangisi ise onu oneriyorlar.
    Bu isin teknik açiklamasini bir arkadas yapmisti ama kimbilir nerelerde bu forum kalabaliginda.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    canantas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlginç bir bilgi, katkı maddesi olarak kullanılıyor herhalde...
    Katkı maddesi olarak kullanılmıyor. Kimyada "esterleşme" adı verilen bir reaksiyon var ve bu reaksiyon sonucu ester molekükülleri oluşur. Dolayısı ile ester yağ, içerisinde ester molekülleri bulunan yağ demektir.
    Muhtemelen de bu ester molekülleri yağın dayanımını ve özelliklerini iyileştiriyor.
    Konu aslında tam bir Kimya Mühendisini ilgi alanına giriyor.

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslinda pek oyle degil hocam.
    Motosikletinizin kullanma klavuzunda yazan yag hangisi ise onu kullanmak gerekiyor.
    Yari sentetikse, yari sentetik.
    Sentetikse, sentetik.
    Ureticiler, motosikletinizin ozelligine gore en uygun yag hangisi ise onu oneriyorlar.
    Bu isin teknik açiklamasini bir arkadas yapmisti ama kimbilir nerelerde bu forum kalabaliginda.
    Dediğinize kısmen katılıyorum, kısmen de katılmıyorum.
    Üreticinin önerdiği yağı kullanmak konusunda hemfikirim. Fakat üreticiler yağ önerirken, viskozite endeksini (SAE standardına göre ya da 10W40- sanırım VDE standardı) belirtir. Yağın markası, molekül yapısı vesaire ile ilgili bir detay vermez.
    Üreticinin önerdiği viskozite endeksi sabit tutarak, farklı teknolojiler ile geliştirilmiş yağları kullanabiliriz.
    Mineral yağlar (petrol hammaddesinden direkt olarak üretilen) zaten araçlarda kullanılmıyor artık.
    Genelde sentetik ve yarı sentetik yağlar öneriliyor. Sentetik yağ, viskozite, temizleme, ısı taşıma gibi özellikleri üretici tarafından belirlenen ve bu özelliklere göre imal edilmiş (katkı ilavesi yapılmış, esterleşme, polimerleşme reaksiyonlarına sokulmuş) yağlardır.
    Üretici 10W-40 tam sentetik yağ önerdiyse, bu yağın "ester" ibareli olanını almaktan bir zarar gelmeyecektir.

    Temel olarak, yağın kalitesini belirleyen unsurlar bellidir.
    1- Sıcaklığa karşı göstereceği akışkanlık (yani viskozite değişimi)
    2- Kullanım ömrü (yani yağın sıcaklığın etkisi sonucunda özelliklerini yitirme süresi).

    Eğer yağ üreticisi, yağın özelliklerini farklı sıcaklıklarda gerektiği gibi tutmayı başarbilecek bir yağ üretebildiyse, bence gönül rahatlığı ile o yağı kullanabiliriz.

    Mesela, benim motor için önerilen 10W-40 yağının esterlisini kullanmak bir sıkıntı doğurmayacaktır kesinlikle.
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel
    Canan Taş

  12. #12
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    ben motul 5100 10-40 ester kullaniyorum cok memnunum.sozlukte bakmistim guzel kokulu bi cicek yaziyordu,hakkatende cok guzel kokuyor.yani insanin ustune suruyup suruyup gezese geliyor.
    RIDE or DIE

  13. #13

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı canantas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katkı maddesi olarak kullanılmıyor. Kimyada "esterleşme" adı verilen bir reaksiyon var ve bu reaksiyon sonucu ester molekükülleri oluşur. Dolayısı ile ester yağ, içerisinde ester molekülleri bulunan yağ demektir.
    Muhtemelen de bu ester molekülleri yağın dayanımını ve özelliklerini iyileştiriyor.
    Konu aslında tam bir Kimya Mühendisini ilgi alanına giriyor.



    Dediğinize kısmen katılıyorum, kısmen de katılmıyorum.
    Üreticinin önerdiği yağı kullanmak konusunda hemfikirim. Fakat üreticiler yağ önerirken, viskozite endeksini (SAE standardına göre ya da 10W40- sanırım VDE standardı) belirtir. Yağın markası, molekül yapısı vesaire ile ilgili bir detay vermez.
    Üreticinin önerdiği viskozite endeksi sabit tutarak, farklı teknolojiler ile geliştirilmiş yağları kullanabiliriz.
    Mineral yağlar (petrol hammaddesinden direkt olarak üretilen) zaten araçlarda kullanılmıyor artık.
    Genelde sentetik ve yarı sentetik yağlar öneriliyor. Sentetik yağ, viskozite, temizleme, ısı taşıma gibi özellikleri üretici tarafından belirlenen ve bu özelliklere göre imal edilmiş (katkı ilavesi yapılmış, esterleşme, polimerleşme reaksiyonlarına sokulmuş) yağlardır.
    Üretici 10W-40 tam sentetik yağ önerdiyse, bu yağın "ester" ibareli olanını almaktan bir zarar gelmeyecektir.

    Temel olarak, yağın kalitesini belirleyen unsurlar bellidir.
    1- Sıcaklığa karşı göstereceği akışkanlık (yani viskozite değişimi)
    2- Kullanım ömrü (yani yağın sıcaklığın etkisi sonucunda özelliklerini yitirme süresi).

    Eğer yağ üreticisi, yağın özelliklerini farklı sıcaklıklarda gerektiği gibi tutmayı başarbilecek bir yağ üretebildiyse, bence gönül rahatlığı ile o yağı kullanabiliriz.

    Mesela, benim motor için önerilen 10W-40 yağının esterlisini kullanmak bir sıkıntı doğurmayacaktır kesinlikle.
    @canantas
    Çok değerli bilgiler veriyorsun, emeğine sağlık, teşekkürler...
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  14. #14
    timoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Hyosung GV250 idi, Honda VT750 oldu
    canantas değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Fiyatı biraz tuzluymuş değer mi ki? Gerçi motoruma harcadığım her kuruşa değer beee. Neyse yağ değiştireli fazla olmadı zamanı gelince bir daha düşünürüm.
    En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.

  15. #15
    canantas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Rica ederim arkadaşlar
    Bilgi paylaşıldıkça değerlenir...
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel
    Canan Taş

  16. #16
    acoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2010
    Şehir
    Şarköy/Tekirdağ
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS650
    Canan Hocam,
    Güzel paylaşımınız için teşekkür ederim, bizde faydalanmış olduk. Senin teknik bilginden kısmet olurda emekli olup gelince Uçmakdere yolunda çok istifade edeceğim...
    Şarköy'de Sigortacı...

  17. #17
    canantas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2009
    Şehir
    Tekirdağ - Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki VL800 Volusia
    Ne demek Ayhan Hocam. Siz gelin yeter ki, yapacak çok şey var buradaaa...
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır... Bertrand Russel
    Canan Taş

  18. #18

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Esterin motor yağına katıldığında ne gibi işlevleri olduğu belirtilmiş.
    www.sigma.yildiz.edu.tr/2010-2-7-tam.pdf

  19. #19

    Üyelik
    10 Şubat 2010
    Şehir
    sakarya 54*
    Motosikleti
    2010 gv 250
    canan hocam şow yapmışın bilgiler için tesekkür ederim

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya/Denizli/Burdur
    Motosikleti
    ApacheRTR150+Mondi125+Yamaha50
    o kadar motorcu arasında cevabın bir bayandan gelmesi beni fevkaladenin fevkinde etkiledi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler