usta ögreticiler aranıyor....
-
06 Temmuz 2010, 05:01
#61
Osbourne adlı üyeden alıntı
Oradaki eğitmenlerin neler yaptığı hakkında bir bilgim yok..Hepsi çok kaliteli insanlar olabilir veya olmayabilir..
Ancak Süleyman Memnun isimli TMF eski başkanı kişinin Türkiye'deki motosiklet camiasına ne kazandırıp ne kaybettirdiğini belirli bir yaş ve birikimdeki her motosiklet kullanıcısının az çok bildiğini düşünürüm ya da şu ana kadar düşünürdüm..
Dolayısıyla onun ön ayak olduğu herhangi bir oluşum veya organizasyonun insanlara önerilmesinin ne derece doğru olduğu bence tartışılır..Meselem bu..
Ben kişisel gözlemime göre tavsiyede bulundum, S.Memnun ile bir ticari bağım da yok, sadece orada bulunduğum zaman içersinde çok mütevazi ve hoş sohbetti uzun zaman konuşma eski motokros günlerini anma fırsatımız oldu.
TMS konusuna gelince konu ile ilgili "cahilliğimi" kabul ederim ne kazandırdığını bilirim nede kaybettirdiğini,
Ben potansiyel müşterisi olmdığım halde şöhret ve ününe rağmen oldukça içten sohbetine göre karar vermiştim, mesala aynı şeyi çoğu ralli pilotu ile yaşayamıyorsun, küçük dağları ben yarattım havasındalar.
Öğrencilerini bizzat izleyen konusunda da bir çok sporcuyu yetiştiren ve takip ettiğim kadarıyla ömrünce motosiklet sprorundan başka bir yerden gelir elde etmeyip antrenemana dahi ailesiyle birlikte giden bu eski sprocunun vereceği eğitimin faydalı olacağını düşünmüştüm o kadar
Herkez istediği yere hemd enine boyuna düşünüp gitsin tabi, benim ki eğitim yönünden bir alternatifti
Reklamlar
-
06 Temmuz 2010, 05:08
#62
mihaink adlı üyeden alıntı
Ben kişisel gözlemime göre tavsiyede bulundum, S.Memnun ile bir ticari bağım da yok, sadece orada bulunduğum zaman içersinde çok mütevazi ve hoş sohbetti uzun zaman konuşma eski motokros günlerini anma fırsatımız oldu.
TMS konusuna gelince konu ile ilgili "cahilliğimi" kabul ederim ne kazandırdığını bilirim nede kaybettirdiğini,
Ben potansiyel müşterisi olmdığım halde şöhret ve ününe rağmen oldukça içten sohbetine göre karar vermiştim, mesala aynı şeyi çoğu ralli pilotu ile yaşayamıyorsun, küçük dağları ben yarattım havasındalar.
Öğrencilerini bizzat izleyen konusunda da bir çok sporcuyu yetiştiren ve takip ettiğim kadarıyla ömrünce motosiklet sprorundan başka bir yerden gelir elde etmeyip antrenemana dahi ailesiyle birlikte giden bu eski sprocunun vereceği eğitimin faydalı olacağını düşünmüştüm o kadar
Herkez istediği yere hemd enine boyuna düşünüp gitsin tabi, benim ki eğitim yönünden bir alternatifti
Elbette o niyetle yazdığınıza eminim..En ufak bir şüphem yok..
İlk mesajınızı okuduğum andan beri farkındayım bunu..
Zaten benim yazdıklarım da şahsınıza yönelik değildi..
Bilinmesi açısından sadece..Bahsettiğim hususların ayrıntıları google da ve motosiklet.net sitesinde fazlasıyla mevcut, incelenebilir..
-
06 Temmuz 2010, 13:40
#63
yardımcı olan tüm arkadaslara tesekkür ederım inşallah en kısa sürede ögrenip motorumla aranıza katılcam
-
06 Temmuz 2010, 17:31
#64
doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...
-
06 Temmuz 2010, 18:02
#65
zelif en yakın benim galiba ama bende eyitim verebilecek kadar bilmiyorum kullanacak kadar biliyorum
-
06 Temmuz 2010, 18:23
#66
hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı
gel ben sana ileri sürüş eğitimini bedava vereyim arkadaşım...
tamam önce ölüm dalışı yapalım virajdan sağ çıkarsan öğrencin olurum ya da ruhuna fatiha okurum
-
06 Temmuz 2010, 18:51
#67
tekintekin adlı üyeden alıntı
@tekintekin
Ya sen Türkiye'de yaşamıyorsun yada bende bir gariplik var.
Yazdıklarından sanki sürücü kurslarında verilen eğitimin gayet yeterli olduğu gibi bir sonuç çıkıyor.
Hangi sürücü kursu doğru düzgün eğitim veriyor Allah aşkına?
Bahsettiğin yazılı sınavları azıcık mantığı olan herkes çalışmadan, yüksek notlarla geçebiliyor.
Ehliyeti alırken herkes bu durumları yaşamıştır. Ülkemizdeki ehliyet sistemi (!) sağolsun
Vitessiz bir motorda 8 çizip 100 metre düz gitmekle motosiklet kullanmak öğrenilmez !! Hele trafiğe, asla çıkılmaz...
Konu sahibi arkadaşa Honda'nın güvenli sürüş eğitimlerini öneriyorum. Eğer bu imkân yok ise sitemizin Sürüş Teknikleri kısmını okumak çok yararlı olacaktır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
06 Temmuz 2010, 18:59
#68
Osbourne adlı üyeden alıntı
Süleyman memnun motosiklet bu sitede önerildi ya artık daha da bir şey demiyorum ben..
Süleyman Abi'nin (tanıdığım için abi diyorum) yaptığı işler yakışık almıyor belki haklısınız. KTM çadırına saldırmasına girmiyorum bile..
Fakat kendisi;
-2000 Balkan Motosiklet Pist Şampiyonu
-Super Bike Şampiyonu (R6)
-Super Sport Şampiyonu (R1)
Ayrıca da ilki 93'te olmak üzere Motokros Şampiyonlukları da vardır.
Kişiliği bir yana, motosiklet tecrübesi ve bilgisi bir yana diye düşünüyorum.
Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own
-
07 Temmuz 2010, 23:12
#69
Super Moderator
Oldukça yazılmış çizilmiş, yer yer mantıklı öneriler verilmiş, yer yer saçmalanmış ama...
Nacizane önereceğim ki, motosiklet eğitiminin alelade bir şey olmadığını unutmadan profesyonel eğitim veren bir kurum dışında kimseye güvenmemek gerek.
Yıllarca, yollarca deneyimin üstüne eğitime giden birçok kişi gibi henüz motosikletin m'sinden haberi yokken bu eğitimleri alan herkes de çok daha farklı, çok daha bilinçli, çok daha mantıklı sürüyor bu aleti...
Ehliyet almak için; sadece yasal güvence olacak bir kağıda yapılan onca masrafa yanmamışken, o miktarı geçmeyecek bir meblağ da, işe yarayacak, yeri gelecek hayat kurtaracak bir eğitim için çok değil zira.
-
07 Temmuz 2010, 23:24
#70
philetoaster adlı üyeden alıntı
Süleyman Abi'nin (tanıdığım için abi diyorum) yaptığı işler yakışık almıyor belki haklısınız. KTM çadırına saldırmasına girmiyorum bile..
Fakat kendisi;
-2000 Balkan Motosiklet Pist Şampiyonu
-Super Bike Şampiyonu (R6)
-Super Sport Şampiyonu (R1)
Ayrıca da ilki 93'te olmak üzere Motokros Şampiyonlukları da vardır.
Kişiliği bir yana, motosiklet tecrübesi ve bilgisi bir yana diye düşünüyorum.
Süleyman Memnun'un motosiklet bilgisi ve eğitmenlik yetenekleri hakkında birşey yazılmadı ki..
Dikkatli okunursa neden bahsedildiği daha kolay anlaşılabilir..
Çok konu dışına çıktık ama olcan çok haklı bu iş eğer hakkıyla öğrenilmek isteniyorsa kesinlikle profesyonel kişilerden yardım alınarak yapılmalı..
-
08 Temmuz 2010, 11:40
#71
profesyonel olarak bu işi yapanlar yarafından eğitim alınması tartışmasız gereklidir.
yanlış edinilen bir alışkanlık hiç bir zaman değiştirilemiyor , doğrusunu sonradan öğrenseniz bile alışkanlığınızdan vazgeçemiyorsunuz.
Bu nedenle doğru olana doğru kişi tarafından alıştırılmakta fayda var...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
12 Temmuz 2010, 17:13
#72
bygrm adlı üyeden alıntı
Zeliş ablacımm sen gzel artçısın :D benim arkamdayken denge kontrolun gayet iyiydi kısa zamanda öğreniceğine inanıyorum motoru alalım sana kendi motorunla öğrenmesi daha kolay olur bilmeden sana hyo ile öğretip bi yerini yaralamanı istemem
yoksa amenna öğretirim tabikide...
bu arada zeliş abla temiz bir CBF 150 bulalım sana tam ideal bir motor isteğine göre ilerleyen zamanda cc de büyüütürsün tam kararında başlamış olursun...ne çok ne az hemde vitesliyi öğreticek bir motor.. ;) senide yormaz kolay kavrarsın motor olayınıda... Gt250R ıda ondan sonra alırız..
tesekkür ederım görkemcım inşallah en kısa zamanda alıp ögrencem.ozaman yaralamayı bırak zaten motoru ele alan ölümüde alsın yoksa baska türlü olmazkı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:13 ----------
tekintekin adlı üyeden alıntı
benım b sınıfı vardı zaten sadece motora gırıp sınavı verdım dıreksıyonda 1 tur attırıyorlar heyet bakmıyo bıle ooo cok gelişmiş bu kurslar ögretmeden kolayına kacıyolar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:15 ----------
bluebox adlı üyeden alıntı
zelif en yakın benim galiba ama bende eyitim verebilecek kadar bilmiyorum kullanacak kadar biliyorum
evet ya ama bitürlü bulusamadık, bende önce kullanmayı ögrenıyım sonra artık yavas yavas gelıştiririz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:17 ----------
AydoganX adlı üyeden alıntı
@tekintekin
Ya sen Türkiye'de yaşamıyorsun yada bende bir gariplik var.
Yazdıklarından sanki sürücü kurslarında verilen eğitimin gayet yeterli olduğu gibi bir sonuç çıkıyor.
Hangi sürücü kursu doğru düzgün eğitim veriyor Allah aşkına?
Bahsettiğin yazılı sınavları azıcık mantığı olan herkes çalışmadan, yüksek notlarla geçebiliyor.
Ehliyeti alırken herkes bu durumları yaşamıştır. Ülkemizdeki ehliyet sistemi (!) sağolsun
Vitessiz bir motorda 8 çizip 100 metre düz gitmekle
motosiklet kullanmak öğrenilmez !! Hele trafiğe, asla çıkılmaz...
Konu sahibi arkadaşa Honda'nın güvenli sürüş eğitimlerini öneriyorum. Eğer bu imkân yok ise sitemizin
Sürüş Teknikleri kısmını okumak çok yararlı olacaktır.
kesınlıkle katılıyorum.evet o kısımda cok yararlı bılgıler var uygulamalıda olsa süper olcakta
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:19 ----------
Osbourne adlı üyeden alıntı
Süleyman Memnun'un motosiklet bilgisi ve eğitmenlik yetenekleri hakkında birşey yazılmadı ki..
Dikkatli okunursa neden bahsedildiği daha kolay anlaşılabilir..
Çok konu dışına çıktık ama olcan çok haklı bu iş eğer hakkıyla öğrenilmek isteniyorsa kesinlikle profesyonel kişilerden yardım alınarak yapılmalı..
bende bu fıkırler için burdaym sagolun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:21 ----------
takendy adlı üyeden alıntı
profesyonel olarak bu işi yapanlar yarafından eğitim alınması tartışmasız gereklidir.
yanlış edinilen bir alışkanlık hiç bir zaman değiştirilemiyor , doğrusunu sonradan öğrenseniz bile alışkanlığınızdan vazgeçemiyorsunuz.
Bu nedenle doğru olana doğru kişi tarafından alıştırılmakta fayda var...
evette o kişiyi bulmak sorun.oyuzden ılk bılgıler herzaman önemlidir ve akılda kalıcıdır yanlışta olsa, neden çünkü en basta o ögretıldı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------
olcan138 adlı üyeden alıntı
Oldukça yazılmış çizilmiş, yer yer mantıklı öneriler verilmiş, yer yer saçmalanmış ama...
Nacizane önereceğim ki, motosiklet eğitiminin alelade bir şey olmadığını unutmadan profesyonel eğitim veren bir kurum dışında kimseye güvenmemek gerek.
Yıllarca, yollarca deneyimin üstüne eğitime giden birçok kişi gibi henüz motosikletin m'sinden haberi yokken bu eğitimleri alan herkes de çok daha farklı, çok daha bilinçli, çok daha mantıklı sürüyor bu aleti...
Ehliyet almak için; sadece yasal güvence olacak bir kağıda yapılan onca masrafa yanmamışken, o miktarı geçmeyecek bir meblağ da, işe yarayacak, yeri gelecek hayat kurtaracak bir eğitim için çok değil zira.
haklısınız evet.
-
13 Temmuz 2010, 17:19
#73
sagol caglacım bılıyorum ama onu sevmıyorum benım kafamda hyo var.inşallah bulurum ve hemen alırım.
-
13 Temmuz 2010, 17:49
#74
Slm,ben apachi biraz geç kaldım kusura bakma
-
16 Temmuz 2010, 00:26
#75
535 adlı üyeden alıntı
Slm,ben apachi biraz geç kaldım kusura bakma
geldigin gibi git ozaman.
-
16 Temmuz 2010, 00:32
#76
NAYSS adlı üyeden alıntı
geldigin gibi git ozaman.
ban göre kitlesin bu konu iyice çirkinleşmeden konuyu açan bayanada ayrıca tebrik etmek lazım...
kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...
-
26 Temmuz 2010, 02:33
#77
Sonuç ne oldu acaba?
-Öğretici bulundumu?
-Motosiklet alındımı alındıysa kullanılmaya başlandımı?
Motosiklet kullanılmaya başlandıysa hayırlı olsun diyorum ve kazasız belasız yolculuklar diliyorum.
-
26 Temmuz 2010, 10:39
#78
TORAMAN adlı üyeden alıntı
Sonuç ne oldu acaba?
-Öğretici bulundumu?
-Motosiklet alındımı alındıysa kullanılmaya başlandımı?
Motosiklet kullanılmaya başlandıysa hayırlı olsun diyorum ve kazasız belasız yolculuklar diliyorum.
sonucu merakla beklenıyo motosıklet alındıgında ıslatılacak zaten herkesın haberı olcak
-
26 Temmuz 2010, 11:05
#79
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
26 Temmuz 2010, 11:14
#80
Merhaba ,
Öncelikle bende hiç bir şey bilmeyerek girdim bu maceraya. Yaşımda esasında baya bir geç başlamk için ama anca sıra geldi . Neyse.
Ben öncelikle kimseyi dinlemeden
Honda Güvenli sürüs 1 e gittim . CBF 150 ler ile pek güzel bir eğitim aldım .
Eğitimde benim hadi canım dediğim şeyleri yapar olduğumu görünce doğru yeri bulduğumu anladım .
Kursta CBF 500 , CBF 1000 ve Transalp i 2 şer tur kullandırdılar kursun sonunda . O ana kadar pek kafamda canlanmıyordu farklar ama özellikle CBF 1000 ile trenini üzerinde gidiyormuşum gibi hissettim . ( sonradan söylediler 6. viteste kalkmışız bir sorun olmasın diye)
Neyse efendim gelelim maceranın devamına .
Adama dedim ki ben dedim ne alayım burada gördüğünüze göre iyi miyim ? Adam sen dedi buradaki yapıklarınla birşey olmazsın ama öğrendiklerini 3000 - 5000 km tecrübe edecek ufak bir motor al , sonra gel HGS 2 yi al sonra konuşalım .
Neyse bende bu arkadas herhalde para kazanmaya uğraşıyor , ömür boyu buraya gelir gideriz dedim içimden ama bir yandan da CBF 1000 i düşünüyorum , haklı olduklarını ispatlamak ister gibi herkesi bindiriyorlar.
CBF 150 aldım ( Metehan sağolsun) , dakka 1 motoru eve getirecez , yemedi . Hadi metehan getirdi.
sonraki hafta sonları arka sokaklarda , yok fren yaptım yok yana yattım , allah düşüyoruz falan gibi düşünceler ile kazasız belasız 500 600 km yol yaptım .
Sonra baktım oluyor gittim HGS 2 ye . HGS 2 de bizimle beraber eğitime gelenlerin büyük çoğunluğu HGS 3 'ü almak ,için zorunlu tutulan hgs 2 yi almaya gelmişler .
Adamlar minimum 3000 - 5000 km yapmışlar zaten . Bende gıcık ve çaylak bir şekilde başladım . İlk periyodda HGS 1 dekinin aynısı ama daha hızlı ve parkurlar daha keskindi.
Ama alışkanlıkla hiç zorlanmadığımı söyleyeyim. Eskiden beri motor kullanan birkaç arkadaş zorlandılar. Zorlanmalarının sebebi birçok şeyi tecrübe ile öğrendikleri için doğru olan teknikleri uygulamakta zorluk çekiyorlar alışkanlıklarına daha yatkın oluyorlardı .
2. kısımda parkurlar iyice zorlaşmış ama korku azalıp eğlence başlamıştı . HGS 1 de 2 . viteste gittiğim parkurun daha hızlısını daha keskini bağzen 3. vitese çıkarak yapmaya başladık. Zaten grup olduğunuz için uymak zorunda olmanın gazı ile oluyor herşey.
kurs bitti , bu sefer yine CBF 500 , 600 , 1000 ve bir hornet 900 test etmek mümkün oldu.
Aynı hisleri yaşadım HGS 1 ile .
Gittim gene ben ne yapayım nasıldım dedim. İyisin büyük motor cbf 500 gibi bir motor kullanabilirsin. Ancak şiddetle CBf 150 ile bir 5000 km daha yapmanı öğrendiklerini ototmatik olarak yapacak kadar alıştırmaya devam etmeni tavsiye ederiz dediler.
5000 km sonra gel HGS 3 ü al sonra git motorunu al şeklinde bir onayları oldu .
Ben halen CBF 150 ile geziyorum 5000 km ye 1000 km falan kaldı ama motorumuda seviyorum sanırım bir 5000 daha yapacağım 600 luk bir motordan önce .
Bu arada Çekmeköy - Ağva arasındaki sahil yolundan çok seferler gittim geldim. Hatta büyük motorlar ile beraberde gittim birkaç kere . düşük hızda viraj çalışmak için ideal ve malesef tehlikeli bir yol. Ama büyük motora hiç gerek yok bu tip yerde zaten hızlanamıyorsun .
Bir ufak kazam oldu , dozere köprüde girmeyeyim diye motoru yatırdım ve bunu refleks olarak yaptım . Eğitimde ne yapılacağı anlatılıyor ama düşülmesi gösterilmiyor tabiki. Ama kfada binlerce kez tiyatroyu oynarsan kafa otomatik yapıyor.
Belki sana eğitim hakkında bilgi verebilmişimdir.
Saygılar , kazasız belasız sürüşler dilerim .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)