Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

cbr 125 rüzgara karşı biraz dayanıksız sanırım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    DOOM46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2007
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2008 Honda cbr 125 r
    herkese selam arkadaşlar. bugün iki kişi atladık motorlara (bende cbr 125 arkadaşımda ybr 125) bodruma gittik. yollar biraz bozuktu ve şaşırtıcı derecede rüzgar vardı hem de yazın ortasında neyse gidiiyoruz 80-90 iyi güzel hoş ama rüzgar şiddetini arttırınca benim motor sanki bir uçurtma gibi hafiften savrulmaya başladı ybrye baktım o da yalpalıyor fakat benimki kadar değil. şaşırdım ilk önce neyse hızımı düşürdüm biraz ybr önden gidiyor bi viraja geldik tam da sağ taraf uçurum, rüzgar bir esti yandan beni neredeyse uçuruma sürükleyecekti hızım 70 kmh idi. yahu dedim noluyoruz ybr hala gidiyor. sonra çektik kenara sordum arkadaşa dedim böyle böyle oldu sende de oluyor mu? dedi ki biraz yalpalıyor ama savurtmuyor dedi şaşırdım kaldım. sonradan aklıma geldi daha doğrusu bi tahmin yürüttüm bizim motorların grenajları aşağı tarafı da kapatıyor yanlar kapalı o yüzden rüzgar savuruyor ama ybr de öyle birşey olmadığı için rüzgar rahatça geçebiliyor arasından motosikletin. uzun lafın kısası arkadaşlar cbr 125 ile giderken eğer rüzgar sert esiyorsa aman dikkat edin özellikle de yanlar uçurumsa. haydi kalın sağlıcakla kazasız belasız sürüşler. bu arada bütün babaların ellerinden öperim babalar gününüz kutlu olsun
    Ey ana eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    daha ne denebilirki o motorun tek eksiği hafif olması
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #3
    DOOM46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2007
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2008 Honda cbr 125 r
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha ne denebilirki o motorun tek eksiği hafif olması
    aslında ybr de hafif cbr ile aşağı yukarı aynıdır ki ybryi kullanan arkadaşım 55-56 kilo ben 60 kiloyum
    Ey ana eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun...

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    eemi atın o motorları alın bi çin rahatınzıa bakın belki o kadar gitmez ama gidenleride var yani geçenler de bi topicte erif 250 lik choopper la 160 yaptıgını iddaa ediyordu kanuni ydi galiba
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #5

    Üyelik
    10 Haziran 2010
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 - 2007
    bugun bende gölbaşına gittim aynı şekilde acayip bir rüzgar vardı :D
    85 kilo yum 120 km hıza çıktım heralde biraz ağır olduğum için fazla sarsılmadım :D:D

  6. #6
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Alıntı opsde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugun bende gölbaşına gittim aynı şekilde acayip bir rüzgar vardı :D
    85 kilo yum 120 km hıza çıktım heralde biraz ağır olduğum için fazla sarsılmadım :D:D
    Yandan gelen rüzgarda lastiklerin etkisi olabilir mi? Sanırım bunu daha önce okumuştum ama nasıldı hatırlamıyorum. Bende 70 kiloyum ve 2 yıldır rüzgara karşı aşırı sarsılma yaşamadım. Belki de aşırı rüzgar yemedim onu da bilmiyorum

  7. #7
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Dediğiniz gibi aerodinamik tasarımından dolayı çapraz/yan rüzgarlardan daha fazla etkilenebilen bir motor.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Rüzgarlı havada grenajların kolayca sökülmesi lazım, aksi takdirde Honda'ya dava açın kazaırsınız.

  9. #9
    DOOM46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2007
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2008 Honda cbr 125 r
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eemi atın o motorları alın bi çin rahatınzıa bakın belki o kadar gitmez ama gidenleride var yani geçenler de bi topicte erif 250 lik choopper la 160 yaptıgını iddaa ediyordu kanuni ydi galiba
    o kadar da değil 5 tane çin malına değişmem ben bu motoru garajda bi tane de çin var cesaret edip de üstüne çıkamıyorum allah korusun çin malıyla 160 gitmektense hondayla 100-120 giderim daha iyidir hiç değilse yaşama oranım daha fazla
    Ey ana eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun...

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Sizlere birazda ölçü olması açısından bir oran veriyorum, 120 km saat hızla giden bir arabanın bir tekerleğinin asfalta uyguladığı basınç 75 kg dır !! normal bir binek araba ise yaklaşık 950 kg dır 75 * 4 = 300 kg kalan 650 kg ise aerodinamik sürtünmenin en aza indirilmesine karşın havanın kaldırma gücüdür..

    Şiddetli rüzgar karşısında eğer önümüzde giden bir araç varsa işimiz daha kolay demektir, bunuda şöyle bir örnekle açıklamak istiyorum, dikkat ettiyseniz ki görenleriniz olmuştur, gökyüzünde uçan, ördek , kaz , karabatak, tarzı yaban hayvanları sürekli V düzeninde uçmasıdır, bunun sebebide en öndekinin havayı yarması ve bir arkadakininde oluşan hava boşlugundan istifade % 30 daha az güç harcaması ve daha az rüzgar baskısına maruz kalmasıdır, sanırım önümüzde giden bir araç varsa nasıl istifade edeceğimizde anlaşılıyor, keyifli ve emniyetli sürüşler diliyorum..

  11. #11
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Viyadük girişlerinde rüzgar balonları vardır. Bu balonlar genelde refüj aralarında bulunurlar, görülmesi daha kolay olsun diye. Bu balonları için rüzgar doluysa bilki rüzgardan uçabilirsin. Viyadüklerde genelde açık alanlardadır. Bu rüzgarlar arabayı bile uçurur ki senin benim kilomdaki motorunu nasıl uçurmasın?

    Bak rüzgar balonları şuna benzer birşey. Genelde turuncu renkte olurlar.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  12. #12
    Kill_zone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2010
    evet aynı dertten bende müzdaribim :( napalım yapacak bişey yok mecbur hızı düşürüyoruz bu arada millete rezil oluyoruz tabi zaten ince ve narin artık satsak mı ne yapsak
    Tekerimiz iki ama gözümüzü dört açalım

  13. #13
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    bizim burası esen rüzgarı,rüzgar gülleri ve surfü ile tanınır...rüzgar değil fırtına mübarek teksasta sanırsınız kendinizi!!!ben cbrla kışın yolculuk etmekten haz almıyorum ve neredeyse tüm kış yattı motor...abartmıyorum ama windgrudan hava durumuna bakmadan motora binmiyordum...cbrı kullanmak için rüzgarsız ve kuru havaları seçiyordum...yazın nispeten rüzgar daha tatlı esiyor sorun etmesede rüzgarlı havada yol tutuşu berbat kaldı ki 80kiloyum.100km hızın üzerine çıkmakta tereddüt ettiriyor sert bir gastta savuruyor(gast:rüzgarın ara hızlanması)
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  14. #14
    DOOM46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2007
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2008 Honda cbr 125 r
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viyadük girişlerinde rüzgar balonları vardır. Bu balonlar genelde refüj aralarında bulunurlar, görülmesi daha kolay olsun diye. Bu balonları için rüzgar doluysa bilki rüzgardan uçabilirsin. Viyadüklerde genelde açık alanlardadır. Bu rüzgarlar arabayı bile uçurur ki senin benim kilomdaki motorunu nasıl uçurmasın?

    Bak rüzgar balonları şuna benzer birşey. Genelde turuncu renkte olurlar.
    vallahi ben buna benzer bişey görmedim ya da gözümden kaçtı ama bunu söylediğin iyi oldu bunu bilmiyordum dikkat ederim bundan sonra teşekkür ederim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:54 ----------

    Alıntı wanda adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizlere birazda ölçü olması açısından bir oran veriyorum, 120 km saat hızla giden bir arabanın bir tekerleğinin asfalta uyguladığı basınç 75 kg dır !! normal bir binek araba ise yaklaşık 950 kg dır 75 * 4 = 300 kg kalan 650 kg ise aerodinamik sürtünmenin en aza indirilmesine karşın havanın kaldırma gücüdür..

    Şiddetli rüzgar karşısında eğer önümüzde giden bir araç varsa işimiz daha kolay demektir, bunuda şöyle bir örnekle açıklamak istiyorum, dikkat ettiyseniz ki görenleriniz olmuştur, gökyüzünde uçan, ördek , kaz , karabatak, tarzı yaban hayvanları sürekli V düzeninde uçmasıdır, bunun sebebide en öndekinin havayı yarması ve bir arkadakininde oluşan hava boşlugundan istifade % 30 daha az güç harcaması ve daha az rüzgar baskısına maruz kalmasıdır, sanırım önümüzde giden bir araç varsa nasıl istifade edeceğimizde anlaşılıyor, keyifli ve emniyetli sürüşler diliyorum..
    teşekkür ederim bilgiler için size de kazasız belasız sürüşler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:56 ----------

    Alıntı Kill_zone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet aynı dertten bende müzdaribim :( napalım yapacak bişey yok mecbur hızı düşürüyoruz bu arada millete rezil oluyoruz tabi zaten ince ve narin artık satsak mı ne yapsak
    öyle deme 150yi gördüm bugün hafif eğimli yolda ilk defa
    Ey ana eğer oğlun bir asuman aşkına tutulmuşsa bırak uçsun...

  15. #15

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Bence savrulmada rüzgarın önemi çok büyük.Ama biraz da lastiklerin eski olabilir mi? Arkadaşım kanuniyle sürekli arka lastiği kitleyerek,sonra kaydırarak kalkar.Ben hiç böyle birşey yapmadım.İkimiz giderken ben motosikleti tutarken zorlanmıyorum.Onun motor savruluyor.Bu arada o benden 5 kg fazla ama benim motor ondan 10 kg fazla.:

  16. #16

    Üyelik
    01 Mayıs 2010
    Ben 250cc chopper kullanıyorum. 174kg + 65 kg ben.
    Sert rüzgarlarda beni bile sağa sola kaydırıyor. Tokat gibi geliyor yandan.

  17. #17
    MrSharp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    Mugla/Marmaris
    Motosikleti
    TVS Apache 150 RTR / BMW e30 3.20i #35 S0430
    Kışı Marmaris sahilinin Önü açık oldugu için çok fazla eser. Ben Apache ile Dolmuşun altına gidiyordum. Ama Çok acaip bir yer. gidiyorsunuz hiç bir şey yok. Sahil Yoluna bir çıkıyorsunuz aman Ya Rabbi'm Uçurtma gibi bir saga bir sola. Ondan Rüzgar Her Motor ve Motorcu için Dikkat edilmesi gereken bir konu.
    Sarp Ögütlü Ab_Rh(+) TVS Apache 150 RTR '2010' / Your selection of Ride Or Die ? Feel Me ! #35 S 0430 BMW e30 3.20i This is Life,Life is Bmw e30

  18. #18
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Terse kontra basın beyler çok önemli bir mevzu. Benim cıbıfla köprüde drift yaptığımı hatırlarım ben Zaten sorun aniden çıkan rüzgarlar, devamlı esen şiddetli rüzgar sorun değil.

  19. #19
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Bende milastan güğllüğe gezmeye gittim geçenlerde, hava biraz rüzgarlıydı aynı şey benimde başıma geldi ( windy s 125cc) ben yola çıkmadan önce hava basınçlarını 36 psi yapmıştım ön arka ondan olabilir diye düşünüyorum Kazasız belasız sürüşler dilerim hepinize

  20. #20

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    doom 46 cbr ruzgar alıyor evet
    zaten sevemedım o makınayı senden rıcam ybr ve cbr yı hız olarak ve genel performans olarak karsılastırabılırmısın.
    ıkısınınde hızı aynı dıe bılıyorum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)