Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    klm644 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2010
    Motosikleti
    kanuni bs 100
    arkadaşlar malum arabaları uzun inişlerde boşa alıp yakıt tassurufu yapabiliyoruz. ama bu bildiğiniz gibi motorda mümkün değil.

    bizde şöyle yapsak;

    uzun inişlerde debriyaja basıp boşta gitsek motora bi zararı olurmu?
    bilgisi olan arkadaşlar bizide bilgilendirirse seninirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Manevra ve tepki kabiliyetini azaltırsın. Gereksiz risk almış olursun.
    Ağır metal insanı...

  3. #3
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Boşta gitmenin motora bir zararı olmaz, ama farketmeden hızlanacağın için ani bir olay karşısında durman zorlaşabilir. Bu nedenle arabada da motorda da boşta yokuş inmen tavsiye edilmez.
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur

  4. #4
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
    Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  5. #5
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Yeni teknoloji araçlar boşta iken neredeyse hiç benzin yakmaz .
    Araç bilgisayarlarından bunu hemen görebilirsin.

    Motorda sorun olur gibi .

    Mesela 2. viteste boştasın ve motor aşağıya doğru hızlandı , normalde 5. vites atman gerekirken 3. vitese attın . Film şeridi olayına girersin gibi geliyor bana .


    Aman derim yapma.

  6. #6
    lacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R6 - fortyeight
    boşa almak yerine vites yükseltin..

  7. #7
    yigido_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    CBF 150 2009
    Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
    Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
    olayın tum ıcırıgını sagolsun arkdasımız acıklamıs fazla soze gerek yok

    mekanık konuda ustte yazılanlar olur ayrıca dıger arkdasların da dedıgı gıbı manevra kabılıyetın duser bu da rısk faktorlerındendır

  8. #8
    Su Silahı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Boşta gitmeyin. Motoru yada arabayı çok rahat kaydırırsın. Araç üzerindeki kontolünüz çok zayıflar. Kaza yapma ihtimalin artar.
    Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..

  9. #9
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşta gidersen bilinenlerin aksine kesinlikle motora zarar verirsin.
    Yağlamayı yapamaz ve çalışan aksamların kesinlikle zarar görür. Tüm kullanıcı el kitaplarında da yazar...
    doğrusun draggy peygamber vitesinde yağlama zayıftır. kontrol zayıftır frenleme mesafesi uzar , kompresyon sıfırdır...

    (araba için) standart kullanım devri 2700 d/d olduğunu kabul edersek yeni nesil araçlarda uygun viteste gaz pedalına basmadan uygun devir değerinin üstünde ve kompresyon ile iniş yapılıyorsa elektronik benzin pompasını kesiyor ve araç yakıt harcamadan mesafeyi alabiliyor.

    (Motor için ) çok kısa süre için oturuş kask vb. düzeltmeler nedeni hariç boşa almam...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  10. #10
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Zaten normalde,örneğin: yokuş aşağı iniyorsun,vites 3'de;sen debriyaja basıp vitesi boşa almaya çalışırsan,sırasıyla 3/2/boş/1 boşa alırken vitesten normal sesler gelmez,mekanik arızaların ilerleyen zamanlarda baş göstermesine sebep olur...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  11. #11
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Tamam da zaten yavaşlamadan 3'ten 2 ya da 1'e alınmayacağını sanırım bir çok kişi biliyordur.Benim bilmediğim boştayken motora zarar verdiğimdir.Peki bu zararın kısa vadede bir etkisi olur mu? Frenleme veya ani hızlanma gibi konular değil,onlar tamamen kontrolümde gelişiyor.Farkındayım fakat motor aksamına zarar verdiğini ilk kez duyuyorum.

  12. #12
    klm644 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2010
    Motosikleti
    kanuni bs 100
    Alıntı Su Silahı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşta gitmeyin. Motoru yada arabayı çok rahat kaydırırsın. Araç üzerindeki kontolünüz çok zayıflar. Kaza yapma ihtimalin artar.
    bizim burada uzun ve hafif eğimli bir iniş var dolayısıyla ben ara ara fren yaparak kontrolü kaybetmeden ve motoru kaydırmadan 3-4 km civarı 4. viteste iken debriyaja basarak gidebiliyorum motoru boşa almak mümkün değil çünkü 4-3-2 attınmı motor yavaşlıyor hele 1e atarsan motor durma noktasına geliyor ve şanzımanı aşırı derecede zorluyor işte bende 4. viteste debriyaja basarak uzun süre gidebiliyorum kontrolüde kaybetmiyorum işte bunun motora zararı varmı onu merak ediyorum.

  13. #13
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı klm644 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim burada uzun ve hafif eğimli bir iniş var dolayısıyla ben ara ara fren yaparak kontrolü kaybetmeden ve motoru kaydırmadan 3-4 km civarı 4. viteste iken debriyaja basarak gidebiliyorum motoru boşa almak mümkün değil çünkü 4-3-2 attınmı motor yavaşlıyor hele 1e atarsan motor durma noktasına geliyor ve şanzımanı aşırı derecede zorluyor işte bende 4. viteste debriyaja basarak uzun süre gidebiliyorum kontrolüde kaybetmiyorum işte bunun motora zararı varmı onu merak ediyorum.
    zararı var o kadar uzun bir yokuştan iniyorsan vitesi 4 veya 5 kadar at sonra gaz vermeyi kes motor rahat bir şekilde iner manevra kabiliyetini kaybetttirmez benzini çok harcamaz boşta inen motor daha fazla benzin yakar yağlama yapmaz yani boşta iniyorum az yakıyorum diyen karnından sallar yeni nesil araçlardan citroen c4 arkadaşımda var boşta giderken gidebilceğimiz son km 270 derken yüksek vitesde gaz vermeden yaptığımız inişte 458 km reye çıkmıştı bunu bana sölediğinde sallama arif din kardeşiyiz demiştim :D ama sonucu görünce ne kadar yanlış bilinçte olduğumuzu anladım

  14. #14
    Kolonya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2008
    Bir yerde okumuştum bildiğimiz yanlışlar başlığı altında ; boş viteste gitmek daha çok motorun daha çok benzin harcamasına yol açıyormuş sebebi olarakta benzini hangi aralıklarla yolladığını bilememesi gibi bir şeyler yazıyorduç.

  15. #15
    timoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Hyosung GV250 idi, Honda VT750 oldu
    otomobillerde boşa aldığınızda motoru fazla soğutmuş olursunuz böylelikle hem enerji sarfiyatınız artar hem de sürtünme ve aşınma. motosikletlerde ise durum daha vahimdir. Motosikletinizin düz durmasını sağlayan gücü dabriyaja basarak kesmiş olursunuz ki ne gerek var? Bir yüksek viteste yokuş aşağı daha düşük devirde az benzin harcayarak gidebilirsiniz. Ani bir şey olduğunda motor gücünden faydalanıp tepki verebilirsiniz.

    Bunların dışında boşa aldığınızda teknik olarak motosiklet daha az yakar mı? Evet ama ne zamana kadar motor ısısı belli bir seviyenin aldına düşene kadar. Sonra sürtünme artacağından benzin sarfiyatı ve aşınma da artacaktır.
    En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.

  16. #16
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Rahat edemem ben hiç boşta giderken...
    Tehkileleride var 5 10 tl için gerek yok bence...
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  17. #17

    Üyelik
    09 Haziran 2010
    Şehir
    Firarda
    Motosikleti
    Regal Raptor
    başlığı görünce minibüs şöförleri geldi aklıma

    kardeşim nekadar büyük bir yokuş iniceksinki o yokuşta boşa atıpta yakıt tasarrufu sağlayacaksın görende seni memleketin ekonomisini düzeltecek bir hamle yapıyor sanır yapma gözünü seveyim kendinede başkalarınada yazık etme
    o da olur bunu beğendi.

  18. #18
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Motor kompresyondayken fazla benzin gideceğini sanmıyorum...debriyaja ne kadar basarsan basılı tutarsan baskı balataların aşınır...debriyaja basman demek motora zarar vermen demektir...kendini motorcu ilan fazerci bir arkadaşımda yıllardır ısrarla her frene bastığında debriyajada basar...yıllardır kafasını şişiririm yapma etme fazeri bari böyle kullanma diye ama alışkanlık diyor...sadece debriyaj balatalrına zarar vermezsin motoruda kompresyondan çıkarıp serbest kütle haline getirirsin ve rampa aşağı hızlanman artar...bu seferde frene daha sertce basmak zorunda kalır ve debriyaj balatalarından yersin...iki ucu aşınmalı değnek misali...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  19. #19
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Söylediğin şey otomobillerde de iyi bir yöntem değildir. Kaldıki bizim frene ihtiyacımız olduğunda yere tutunan daha az tekerleğimiz olduğundan sorun olur.

    Boş viteste yokuş aşağı gitmek yakıp tasarrufu konusunda size kar ettiğinizi düşündüren şey nedir bilemiyorum ama bence daha ayrıntılı düşünüldüğünde aksine madden daha zararlıdır. Sürekli frene yüklenmek fren balatalarını ve diski veya kampanayı daha çabuk bitirecek, normalden daha fazla ısınacağı için deforme olacaktır. Uzun vade de kar ettiğinizi düşündüğünüz yakıt oldukça fazlasına mal olur bu saydığım parçalar. Karar sizin.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  20. #20

    Üyelik
    04 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 zn
    debriyaja sürekli basarak gidersen debriyaj balatalarını yersin. zaten yukarıda motosiklet vites mantığından dolayı vitesi küçültmeden boşa atamayacağın anlatılmış


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)