Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

uzun bir inişte debriyaja basıp boşta gitmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Balata bittiğinde anlarsın. hem debriyaj hem de fren balataları. Motorun kompresorü zayıfladığı için frenlere asılman gerek. 3 kuruş kar yapayım derken balatalardan olma. HEr gün indiğim epey dik bir yokuş var. İki kere motoru stop edip inmeyi denedim. (makina Z750) Sonradan frenleri yemektense 10 kuruş fazla yakarım dedim. Ve mantıklısı- güvenlisi de bu.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    Hello Africa
    Motosikleti
    Ducato Monster (FIAT) :))
    debriyajlara vites değiştirme haricinde basanlardan nefret ediyorum..acemi çaylaklar çoğu...bir kısım büyük cc kullanıcısıda bu hataya düşüyor onlar daha cehalet içinde..ortamlarda kullandıkları makinalarla övünür dururlar ama ayak frene değdimi elde debriyaja yapışır birşey varmış gibi levye sıkarlar.. acemiliği attıktan sonra aynı hareketi alışkanlıkla yapıp sürüş alışkanlığına katanlarda var..motorlarına göz göre göre zarar verirler..bu yüzden nefret ediyorum..sen fazer al 98 beygir..bir elin debriyajda gezin...motor kompresyonun keyfine varma..vay anasını..

  3. #63
    fusuy364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2010
    Şehir
    Sakarya
    ben kendimden örnek vereyim.gerçi yeterince cevap verilmiş
    Ben de uzun inişlerde(bayır aşağı) sürekli debriyaja basardım az yaksın diye. sonuç debriyaj balataları out, 40 lira in.
    Allahtan benim motor küçük ve ramzey olduğundan debriyaj balatası ucuz.yoksa cebe zarar.

  4. #64

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Debriyaja bastıgınızda balataları birbirinden ayırmış oluyoruz.Yani biribirine sürtmüyor(debriyaj kolunuz ayarlı ise-degil ise ayırmaya çalışsanızda biribirine değeceğinden sürtünme olur,suç ayarsızlıktadır,yarım debriyaj.Aşınma birbirinden uzaklaşmaya başlarken veya yaklaşırken temas anında oluyor taki çeviren ile cevirilen aynı hıza gelene kadar)yalnızca yay tansiyonu kadar debriyaj telinize ve baskı bilyenize baskı yapmış oluyorsunuz.Kullanıcı kitapları genel yazılanları kullanır.Çamaşır makinesinde kedinizi yıkamayın yazmıyor,yıkayıp kediyi mefta eden dava açıyor kazanıyor.Motor yağlarını ,benzin katkılarını okuyun.Ürünler farklı olsada açıklamalar aynıdır,kelimesi kelimesine.Korur temizler performansı arttırır daha uzun kullanıma imkan sağlar ekonomiktir vs vs vs .Mesela rodajda ''farklı devir aralıklarında kullanın'' derken süre vermez.Bunu okuyan yeni kullanıcının tır kullanıyormuş gibi devamlı vites degiştiresi gelir.Gerek yokken niye gaz acıp kapayalım veya vites degiştirelim.Üç günde şanzuman arap saçı,debriyaj bitmiş,zincir uzamış,motor kulakları gevşemiş.Veya ''yüksek oktanlı benzin kullanın der''Piyasada 100 oktan benzin var onu mu kullanalım yani 125 cc motorumuza.Motorun zaten sıkıştırma sonu basıncı nerdeyse 100 oktanı yakabilecek seviyede.ısı tavanda zaten,kullan 100 oktanı gör bak ne oluyor.Tamirciyle akrabasın.Araştırmalar gösterirki sofra tuzu ve margarin sigaradan bile zararlı,kaya tuzu ve has tereyağ sağlık dostu.Kalbi olan hasta sofra tuzunu kestiğinde vucudundaki elektroliz seviyesi düştügünden tüm vucut işletim ve savunma mekanizması çöküşe geçiyor,buda kanıtlandı.Eee doktarda kitaba göre gidiyor ne olacak şimdi.Kuran-ı Kerim tek.Peygamberi tek.Allah :Kullarım bunları böyle yapsın ,bunları yapmasın demiş.Ama bu kesim böyle diger kesim şöyle yapsın mı demiş.Yada ne kadar karışık anlatmışki bundan herkes farklı sonuç çıkarmış.Çıkan sonuçlarla ilgilide birçok kitap yazılmış belki her bir sayfası için binlerce kitap.Peki hangisi asıl olanı işaret ediyor.Bağlı kalınması gereken hangi kitap.....Enam Suresi 114 :
    Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım.......Enam Suresi 159:
    Dinlerini parça parça edip hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah’a kalmıştır. Allah onlara yapıp ettiklerini haber verecektir......Kanıt. Buraya nereden geldim burası neresiŞuradan:Kullanıcı el kitapları aynen mezhep kitapları gibi.Bir araçtan anlamak istiyorsak işi bize tarif edecekten degil(satıcı,kullanıcı el kitapları müşteri memnuniyeti standartları -kanunları için geliştirilmiş)ürününün karekterini içerigini bize anlatacaktan,birinci elden ,işin sahibinden özümsemeliyiz.Mantıgımızı geliştirmemize yardımcı olabilir kullanıcı kitapları fakat mantıgımıza sınır koyamazlar.Bence teknik bilgiler için çaba harcayalım ancak böyle gelişebiliriz.Kolay gelsin.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------

    Zaten yokuş aşagı inerken debriyaj kar için degil:Isı transferi için yapılır.

  5. #65
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaja bastıgınızda balataları birbirinden ayırmış oluyoruz.Yani biribirine sürtmüyor(debriyaj kolunuz ayarlı ise-degil ise ayırmaya çalışsanızda biribirine değeceğinden sürtünme olur,suç ayarsızlıktadır,yarım debriyaj.Aşınma birbirinden uzaklaşmaya başlarken veya yaklaşırken temas anında oluyor taki çeviren ile cevirilen aynı hıza gelene kadar)yalnızca yay tansiyonu kadar debriyaj telinize ve baskı bilyenize baskı yapmış oluyorsunuz.Kullanıcı kitapları genel yazılanları kullanır.Çamaşır makinesinde kedinizi yıkamayın yazmıyor,yıkayıp kediyi mefta eden dava açıyor kazanıyor.Motor yağlarını ,benzin katkılarını okuyun.Ürünler farklı olsada açıklamalar aynıdır,kelimesi kelimesine.Korur temizler performansı arttırır daha uzun kullanıma imkan sağlar ekonomiktir vs vs vs .Mesela rodajda ''farklı devir aralıklarında kullanın'' derken süre vermez.Bunu okuyan yeni kullanıcının tır kullanıyormuş gibi devamlı vites degiştiresi gelir.Gerek yokken niye gaz acıp kapayalım veya vites degiştirelim.Üç günde şanzuman arap saçı,debriyaj bitmiş,zincir uzamış,motor kulakları gevşemiş.Veya ''yüksek oktanlı benzin kullanın der''Piyasada 100 oktan benzin var onu mu kullanalım yani 125 cc motorumuza.Motorun zaten sıkıştırma sonu basıncı nerdeyse 100 oktanı yakabilecek seviyede.ısı tavanda zaten,kullan 100 oktanı gör bak ne oluyor.Tamirciyle akrabasın.Araştırmalar gösterirki sofra tuzu ve margarin sigaradan bile zararlı,kaya tuzu ve has tereyağ sağlık dostu.Kalbi olan hasta sofra tuzunu kestiğinde vucudundaki elektroliz seviyesi düştügünden tüm vucut işletim ve savunma mekanizması çöküşe geçiyor,buda kanıtlandı.Eee doktarda kitaba göre gidiyor ne olacak şimdi.Kuran-ı Kerim tek.Peygamberi tek.Allah :Kullarım bunları böyle yapsın ,bunları yapmasın demiş.Ama bu kesim böyle diger kesim şöyle yapsın mı demiş.Yada ne kadar karışık anlatmışki bundan herkes farklı sonuç çıkarmış.Çıkan sonuçlarla ilgilide birçok kitap yazılmış belki her bir sayfası için binlerce kitap.Peki hangisi asıl olanı işaret ediyor.Bağlı kalınması gereken hangi kitap.....Enam Suresi 114 :
    Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım.......Enam Suresi 159:
    Dinlerini parça parça edip hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah’a kalmıştır. Allah onlara yapıp ettiklerini haber verecektir......Kanıt. Buraya nereden geldim burası neresiŞuradan:Kullanıcı el kitapları aynen mezhep kitapları gibi.Bir araçtan anlamak istiyorsak işi bize tarif edecekten degil(satıcı,kullanıcı el kitapları müşteri memnuniyeti standartları -kanunları için geliştirilmiş)ürününün karekterini içerigini bize anlatacaktan,birinci elden ,işin sahibinden özümsemeliyiz.Mantıgımızı geliştirmemize yardımcı olabilir kullanıcı kitapları fakat mantıgımıza sınır koyamazlar.Bence teknik bilgiler için çaba harcayalım ancak böyle gelişebiliriz.Kolay gelsin.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------

    Zaten yokuş aşagı inerken debriyaj kar için degil:Isı transferi için yapılır.
    Valla saat 2 kafam allak bullak olmuş, ne yazdığını anlayamıyorum, okadar karışık yazmışsın ki, sabah bir daha okumalı
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #66
    zenbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Triumph Street Triple
    Merhaba, konu ile biraz alakasız kalıcak ama trafik ışıklarında motor çalışır şekilde beklerken vitestemi yoksa boştamı bekliyorsunuz. Hangisi daha doğru ?

  7. #67
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı zenbora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, konu ile biraz alakasız kalıcak ama trafik ışıklarında motor çalışır şekilde beklerken vitestemi yoksa boştamı bekliyorsunuz. Hangisi daha doğru ?
    Viteste bekliyoruz.
    Gözlerimiz dikiz aynasinda arkadan üstümüze çikmaya yeltenecek bir öküzü bekler vaziyette ve elimiz gazda kaçmaya hazir.

    Piranha IV

    Raki içince bende senin gibi oluyorum.
    Sarap tavsiye ederim.
    Insan sarap içince en azindan konuyla alakali yaziyor.


    Ama ben yine de hakli olabilirsin diye kullanma klavuzlarini ve mezhep kitaplarini bos verip, direkt Allah'a sordum.
    "Allah'im yokus assa inerken debriyaji çekmek,caizmidir? Eger çekersek, salih kullarindan olup cennete gidermiyiz?"
    diye.
    Henuz bir cevap gelmedi.
    MSN'im açik.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #68
    MrSandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Girne/KKTC
    Motosikleti
    Sattı
    2 senedir her sabah 1-1.5 km uzunluğunda bir yokuşu debriyajım sıkılı 3. viteste 60-70 ile iniyorum daha ne kontrolümü kaybettim ne de debriyaj balatamı değiştirdim.

    Bu yazıyı okuduğumda "acaba ben mi birşeyi atlıyorum" dedim ve motor kompresyonunu denemeye başladım... Eşimin ilk tepkisi "noldu sana ya minibüsçüler gibi kullanmaya başladın motoru" oldu. Zira gazı azıcık açıyorum arkaya yapışıyoruz, azıcık kapatıyoruz öne eğiliyoruz... Bir süre sonra sallanmaktan adamın beyni sulanıyor! Yukarıda bir arkadaş demiş bu mudur "motor kompresyonun keyfi"? Şahsen ben bu işten bişi anlamadım...
    Herşey yeniden yollarda olabilmek için...

  9. #69
    barisayd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul Avcılar
    Gidilebilir, bir şey olmaz. Aşınma ise yalnızca debriyajı bıraktığınızda bir süreliğine olur. Debriyajı da yavaş yavaş bırakmak lazım.Tabii yüksek hızda ve düşük vitesdeyken debriyajı bırakmamak yararımıza olur.

  10. #70

    Üyelik
    16 Ekim 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    APRİLİA RS 125 ..
    Alıntı libyali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boşuna debriyaj balatalarını tüketirsin ayrıca eger zincirdi fazla sarkıyorsa zincir rahat olduğundan akordion gibi yukarı aşşağı oynayacak daha sonra dişten kurtulup arkayı kitliyebilir anlatabildimmi bilemiyorum benim önerim ve yaptığım vitesi en büyültmek ve boşta inmek heran gibi bir benzin tasrufu sağlayacağını sanmakbenzinden şikayetçiysen uzun yokuslar örneğin 3-4 kilometre motoru stop et :D
    kontok kapatmak çok zararlı örn. motor absli ise abs çalışmaz uçarsın motor çalışmadığı için yağlama yapmaz motora zara verirsin vsvsvs birçok şey ...

  11. #71
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Daha ilk sayfadan birçok yanlış bilgiyi okudum. Saolun.
    1- Yeni nesil araçlar boşta nerdeyse hiç benzin yakmaz denmiş. O zaman rolantide iken motor hemen hemen sonsuza kadar çalışır mı ? Benzin yakmıyor ya....
    2- Boşta gitmek iyi bişey değildir. Benzin yakarsınız. Motor freni kullanırsanız benzin yakmazsınız. Bu bilinmesi gereken en önemli bilgidir. Ani hızlanma yada frenleme yapacak olursanız da motor freni işe yarar. Herzaman uygun vites en iyi çözümdür. Yokuş aşağı yerlerde boşu boşuna yazılmıyor o tabelalar. "Çıktığınız viteste inin" diye....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:46 ----------

    Alıntı MrSandman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 senedir her sabah 1-1.5 km uzunluğunda bir yokuşu debriyajım sıkılı 3. viteste 60-70 ile iniyorum daha ne kontrolümü kaybettim ne de debriyaj balatamı değiştirdim.

    Bu yazıyı okuduğumda "acaba ben mi birşeyi atlıyorum" dedim ve motor kompresyonunu denemeye başladım... Eşimin ilk tepkisi "noldu sana ya minibüsçüler gibi kullanmaya başladın motoru" oldu. Zira gazı azıcık açıyorum arkaya yapışıyoruz, azıcık kapatıyoruz öne eğiliyoruz... Bir süre sonra sallanmaktan adamın beyni sulanıyor! Yukarıda bir arkadaş demiş bu mudur "motor kompresyonun keyfi"? Şahsen ben bu işten bişi anlamadım...
    İlk debriyaj balatası değişiminde bu konuyu BMW ustanıza sorunuz.
    O arkaya öne sallanmalar gaz kontrolünüzün İYİ olmadığından kaynaklanır. 60-70 ile debriyaj sıkılı vaziyette, frenaj ihtiyacınız olduğunda ne yapacaksınız ? Nasıl duracak altınızdaki BMW ? Sıkıntı yaşarsınız. Debriyaj sıkmadan inilen bir yokuşta herzaman fren ve gaz ihtiyacınız başarıyla karşılanır.
    DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir

  12. #72
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı blackcbr125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontok kapatmak çok zararlı örn. motor absli ise abs çalışmaz uçarsın motor çalışmadığı için yağlama yapmaz motora zara verirsin vsvsvs birçok şey ...
    ABS konusu doğru ancak, yağlama konusu yanlış...

    bir defa kontağı kapatmışsan, yokuşu boşta iniyorsundur. motor zaten çalışmıyor, yağlama niye yapsın ya da yağlamaya niye ihtiyaç duysun ki? stop durumdaki motor tabi ki yağlama yapmaz zaten duran motora yağ da gerekmez.

    haaa, yok diyorsanız ki, kontağı kapattık ama motor boşta değil viteste, her ne kadar bu durumda sürtünme daha yüksek olacak ve motor rampa iniyor olsa bile yavaşlayacak ama biz yine de viteste, kontak kapalı iniyoruz rampayı. dolayısıyla zaten pistonlar dönüyor ondan lazım yağlama diyorsanız (ki bu durumda kontağı kapatmamak daha iyidir elbette, zaten cut-off durumundan yakıt yakmazsınız bu durumda) e zaten pistonlar, krank vs. motorda her şey dönüyordur. dolayısıyla yağ pompası da elektrikli değil mekanik olduğu için yağ pompası da yağı döndürüyordur yani yağlama vardır motorda, hiç bir zararı olmaz...

  13. #73
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    "kontağı kapattık ama motor boşta değil viteste" ????
    Bu durumda Debriyaj sıkılı mı ????

    Kontak kapalı iken motor viteste ise.... Motor hareket eder mi? Denemedim böyle birşey de... Park ettiğimizde yokuşta, vitese niye takıyoruz o zaman motoru ? Kaymasın diye değil mi?
    DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir

  14. #74
    MrSandman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Girne/KKTC
    Motosikleti
    Sattı
    Alıntı mahoretti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk debriyaj balatası değişiminde bu konuyu BMW ustanıza sorunuz.
    O arkaya öne sallanmalar gaz kontrolünüzün İYİ olmadığından kaynaklanır. 60-70 ile debriyaj sıkılı vaziyette, frenaj ihtiyacınız olduğunda ne yapacaksınız ? Nasıl duracak altınızdaki BMW ? Sıkıntı yaşarsınız. Debriyaj sıkmadan inilen bir yokuşta herzaman fren ve gaz ihtiyacınız başarıyla karşılanır.
    Debriyaj balatası değiştirme ihtiyacım doğarsa sorarım tabii neden sormayayım...

    Daha gaz kontrolüm daha ne kadar İYİ olmalıymış merak ettim açıkcası zira milimetrik çevirmelerimde bile yaşıyoruz bunu...

    Frenaja ihtiyacım olunca tabi ki frene basıcam! Ya siz hakikaten motoru frenle değil de motor freniyle durdurabileceğinize inanıyor musunuz? Enteresan valla... Şahsen benim şu ana kadar motoru durdurmak isteyipte durduramadığım hiç olmadı(çok şükür).

    Bunu endurocu arkadaşlarada bir sormak istiyorum ben. Zira acaba enduroların torku yüksek olduğunda mı böyle oluyor bilmiyorum fakat motor freni yaptığımda motorun geriye benimse üstünde öne doğru olan hareketim benim sürüşümü inanılmaz derecede kötü etkiliyor.
    Herşey yeniden yollarda olabilmek için...

  15. #75
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı mahoretti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "kontağı kapattık ama motor boşta değil viteste" ????
    Bu durumda Debriyaj sıkılı mı ????

    Kontak kapalı iken motor viteste ise.... Motor hareket eder mi? Denemedim böyle birşey de... Park ettiğimizde yokuşta, vitese niye takıyoruz o zaman motoru ? Kaymasın diye değil mi?
    hız sıfırken yani durduğunuz yerde viteste bırakmak ile belli bir hıza sahipken viteste bırakmak arasında fark vardır. yani 90'la giderken kontağı kapatırsanız, viteste olduğu için olduğu yere çakılı kalmaz motor. öyle olsa yolda giderken arıza durumunda stop eden bir motorun olduğu yere çakılı kalıp üstündeki herşeyi atması gerekirdi. ancak o hızda kontağı kapatıp motoru stop edecek olursanız bir süre daha yolunuzda gidersiniz ve hızınız gittikçe düşer...

    aynı şekilde park halinde motoru viteste bırakırız ve kaymadan durur ya, işte onu 1. vites dişlisinde bıraktığımız için kaymadan durur. yani kaçıncı viteste olduğunun bile önemi var. dik bir rampada 1. viteste bıraktığınız bir motor kaymadan olduğu yerde dururken, aynı rampada 5. vitesi seçerek bırakırsanız motoru, kaydığına, tutunamadığına ya da en azından kadem kademe, diş diş kaçırdığına şahit olabilirsiniz...

  16. #76
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Antalya/Denizli/Burdur
    Motosikleti
    ApacheRTR150+Mondi125+Yamaha50
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]Zaten yokuş aşagı inerken debriyaj kar için degil:Isı transferi için yapılır.
    katkılıyorum

  17. #77
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Alıntı klm644 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar malum arabaları uzun inişlerde boşa alıp yakıt tassurufu yapabiliyoruz. ama bu bildiğiniz gibi motorda mümkün değil.

    bizde şöyle yapsak;

    uzun inişlerde debriyaja basıp boşta gitsek motora bi zararı olurmu?
    bilgisi olan arkadaşlar bizide bilgilendirirse seninirim.

    Sevgili arkadaşım honda eğitiminde anlatılan üzere; bahsettiğin durumda debriyajı sıkarsan arka salınımı kaybediyormuşsun. Ani fren yapıldığında ise durmana yarım metre kala debriyaj sıkılması gerektiği anlatılmıştı.

  18. #78
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı MrSandman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası değiştirme ihtiyacım doğarsa sorarım tabii neden sormayayım...

    Daha gaz kontrolüm daha ne kadar İYİ olmalıymış merak ettim açıkcası zira milimetrik çevirmelerimde bile yaşıyoruz bunu...

    Frenaja ihtiyacım olunca tabi ki frene basıcam! Ya siz hakikaten motoru frenle değil de motor freniyle durdurabileceğinize inanıyor musunuz? Enteresan valla... Şahsen benim şu ana kadar motoru durdurmak isteyipte durduramadığım hiç olmadı(çok şükür).

    Bunu endurocu arkadaşlarada bir sormak istiyorum ben. Zira acaba enduroların torku yüksek olduğunda mı böyle oluyor bilmiyorum fakat motor freni yaptığımda motorun geriye benimse üstünde öne doğru olan hareketim benim sürüşümü inanılmaz derecede kötü etkiliyor.
    Abicim (mahoretti) abinin anlatmak istediği şuydu,motoru durdurmak için motor fireni kullanın ve motorunuz dursun türünde bir şey kastedmedi...

    Demek istediği şu;motosiklet koprosördeyken daha kontrollü olur,bunun ısbatıda şudur...

    ''Bunu boş bir alanda deneyin.Şimdi,hızımızı 70'e çıkaralım,daha öncesinde kendimize bir sınır çizgisi çizelim ve 70'le giderken çizdiğimiz çizgiye geldiğimizde demriyaja dokunmadan frenleri,ön ve arka kombinasyonuyla birlikte kullanalım.Hızımız sıfıra indiğinde durduğumuz yere bir çizgi çekelim.

    Bu işlemi birde debriyaj sıkılı iken deniyelim...

    Motorun debriyajına bastığınızda,motorun öne doğru hızlı bir gevşemeye yaşadığını farkediceksiniz.

    Bence bunu anlatmak istedi
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  19. #79

    Üyelik
    30 Haziran 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    151 RS
    araçlarda ani fren yapılırken debriyaja da basmak gerekir çünkü siz frene basarken bir yandan da şanzıman tekerlere motorun gücünü wermeye devam eder bu yuzden daha geç durursunuz amma welakin motor freni diye de birşey wardır ki çoğu zaman frene çok fazla basmaya gerek kalmadan 1.vitese kadar düşebilirsiniz tabii bu motorda da aynımıdır onu scooter kullandığımdan tam bilemiyorum ben yokuş aşağı inerken ön freni sıkmanızı tavsiye ederim
    [B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]

  20. #80
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008


    debriyaj sıkılı kullanımda motora zararı ne olur soru bu
    debriyaj teli ,baskı bilyası,fren balataları,debriyaj balataları daha çok aşınır
    faydası çok az yakıt tasarrufu rolantide zengin karışım olur pek fark etmez
    motor harereti sogur rahatlar yaglama normaldir.


    vitesle inilmesi yukarıdakilerin tersidir.yaglama normaldir. egsoz patlaması yapar motor ters güçle zorlanacagından zincir boşlukları normal olmıyan larda egzantirik zinciride dahil
    çalışma düzeni bozulur ses yapar

    sürüş için yeterince yazılmış sürücü yolun durumuna göre karar verecektir
    kazasız sürüşler


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)