Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Korumaları Alıyorum Ama Derimi-Fileli Mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Amerikalıların bir sözü var, "cebindeki 22'lik, evde bıraktığın 45'likten üstündür" gibi bir şey. Yani koca bir tabanca alıp taşıma zahmeti yüzünden silahsız gezeceğine taşıyabileceğin büyüklükte bir şey al demek istiyorlar.

    Mont konusu da böyle. Yazın file montun bile seni ter içinde bıraktığını göreceksin. Hele Bodrum'da. Deriyse tam bir azaba dönüşebilir. Ben bu sene deriyi kaldırıp fileyi çıkaralı yaklaşık iki ay oldu mesela. Velhasılı kelam, bence file mont al. İleride tekrar para ayırabilirsen bir de deri alıp serin havalarda giyersin.

    Güvenlik tabii ki çok önemli ama güvenlik açısından montun önem sırası kask, eldiven ve çizmeden sonra olsa olsa dördüncülük, belki de beşinciliktir. Hem birinci önceliğimiz güvenlik olsaydı motosikletlerin yanına bile yaklaşmazdık, zira motor kullanmayı tercih ederek zaten arabaya göre yüzde 3000, yüzde 4000 daha yüksek bir riski göze alıyoruz. Yaralanmaları önlemede veya hafifletmede montun file değil deri olmasının oynayacağı rol, bu riskin yanında nedir ki? Yüzde bir mi? İki mi? Devede kulak mı?

    Sağlam, kaliteli ve havadar bir model istiyorsan Revit Air'e bir göz atabilirsin. Kullanmış olmasam da bendeki Revit Airforce'a yakın olduğunu tahmin ediyorum ve Airforce'un kalitesinden genel olarak memnunum.
    [B]J şimdi asker[/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı cagsar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten öneride bulunmanızı istediğim konu bu. yani bodrum gibi bir yerde terletmiyicek şekilde en üst seviyede sürtünmeye karşı koruyucak mont arıyorum.bu konu hakkında model önerileri bekliyorum
    ama işte sorun şu ki, öyle bir şey yok. yani terletmeyen mont yok. en üst ya da en alt koruma seviyesi farketmez, büyün montlar terletir. buna file de dahil. e terleyecek olduktan sonra da hiç olmazsa bari güvenlikli bir montun içinde terleyin...

  3. #23

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    deri ceket almaya karar verdim. ama yanında nolur nolmaz diye birde venomun fileli montunada almaya karar verdim:
    http://www.feyizoglu.com/alisveris/p....php?pID=46027

  4. #24

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    güncel önerileri bekliyorum. sürtünmeye dayanıklı hava alan terletmiycek mont arıyorum.

  5. #25
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı cagsar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güncel önerileri bekliyorum. sürtünmeye dayanıklı hava alan terletmiycek mont arıyorum.
    Sevgili kardeşim aya gereken açıklamayı yapmış. Herkezin yorumuda bu yönde olacaktır. Emin ol çok fazla karıştırırsan çok fazla kafan karışacaktır. Terletmeyen mont yok. File mont diye tabir ettiğimiz yazlık montlar bile terletiyor, deri mont kadar terletmiyor o ayrı konu. Fakat file montta deri mont kadar güvenli değildir. File montlar asfalt ile en fazla 5 metre sürtünmede parçalanırken deri mont bu mesafeyi 15 metreye kadar çıkartabiliyor. Hala neden sürekli konuyu güncelliyorsun anlamış değilim?
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  6. #26
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Hala neden sürekli konuyu güncelliyorsun anlamış değilim
    Bence de... Yeterli açıklamayı yaptık...
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  7. #27

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    bence yeterli değil güvenlik için deri de anlaşıyoruz ama yazın çok terletir bayılır deniliyor fileli sürütnmeyecek yerlerde deniliyor sürtünmeye gnede dayanıur deniliyor file parçalnır deniliyor şimdide kafam karıştı kışları değil sadece bahar ve yaz aylarında sakince max 80 km hızda motor sürücem hem güvenlik hem bulundugum ortama göre uygun olanını sordum genede teşekkür ederim

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    valla bu kadar şeyden hala anlamadıysan son özeti geçeyim :

    1) fileli mont : az terletir, kazada güvensizdir.
    2) textil mont : terletir, kazada güvenlidir
    3) deri mont : iyi terletir, kazada en güvenlidir.

    terletmeyen mont yoktur, güvensiz mont vardır...

  9. #29

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla bu kadar şeyden hala anlamadıysan son özeti geçeyim :

    1) fileli mont : az terletir, kazada güvensizdir.
    2) textil mont : terletir, kazada güvenlidir
    3) deri mont : iyi terletir, kazada en güvenlidir.

    terletmeyen mont yoktur, güvensiz mont vardır...
    Aya kardeşim, biz gerçek dünyada yaşayıp gerçek dünyada motosiklet kullanıyoruz ve gerçek dünyada hiçbir şey bu kadar kesin değildir, her şey görelidir. Mutlak siyah, mutlak beyaz pek yoktur, hemen her şey grinin açık veya koyu bir tonudur.

    Doğru, motosiklet camiasındaki genel kanaat, derinin fileye göre sürtünmeye daha mukavim olduğu yönünde. Fakat sadece bundan yola çıkarak file malzemenin koruyuculuğunun büsbütün yetersiz olduğu söylenemez. Ayrıca deriden deriye, fileden fileye, markadan markaya büyük farklar var. En hafif kazada dikişleri patır patır patlayacak ve biniciyi orta halli bir file kadar bile korumayacak adi deriler yok mu mesela? Benim şahsi kanaatim, 150'lik skutır kullanan biri için kaliteli bir file ceketin yeterli olduğu yönünde. Ve tekrar ediyorum, Bodrum sıcağı yüzünden giyilmeyip evde bırakılacak bir derinin koruyuculuğu sıfır olacaktır.

    Tamam, yüzbinlerce kilometrelik tecrübem ya da "kaza testinden" geçirdiğim sekiz on motosiklet kıyafetim yok ama senin de çok farklı durumda olduğunu sanmıyorum. Bununla beraber, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğumu söylemek de haksızlık olur: Okuyorum, araştırıyorum. Bunları yazmadan önce de Advrider.com'da araştırma yaptım, muhtelif file ceket ve pantolon hakkında neler söylendiğine baktım:

    Olympia Airglide hakkında: "Well, I did crash test them and I couldn't be happier. I performed a stylish low-speed slide on asphalt, maybe 25 mph. Abrasion damage is almost unnoticeable unless you know what you're looking for."

    Motoport Airmesh hakkında: 1- Motoport mesh gear is as crash resistant as leather. A bit pricey, but the stuff is like chain mail.
    2- This is what Motoport gear looks like after being tested sliding and tumbling across rough ass Mexican asphalt at 70 mph. They now have a very loyal fan of their gear.

    Firstgear marka file ceket hakkında: I slid 40 feet under a 425 pound motorcycle during a lowside, and my Firstgear mesh jacket and pants saved my skin. I had a mild scrape on one of my knees and some bruising on my arm. It would have been a different story at high speed for hundreds of feet, but I think the gear did its job.

    Revit Airforce hakkında: A couple of weeks ago, I decided to crash test my gear. It performed so well on a combo lo-side/hi-side/launch and landing that I'm in the market to replace it, since it unfortunately was cut off me...

    Firstgear Kilimanjaro ceket hakkında: Having just done a crash test of one http://new.advrider.com/forums/showthread.php?t=55249, I feel qualified to say it held up pretty well at 40 or so MPH. I got one small bit of rash where the sleeve pulled up, I didn't have it very tight.

    Alpinestar Stuntmesh ceket hakkında: Was probably doing around 45mph or so by the time i hit the ditch... * Jacket: Alpinestar Stunt mesh- took the brunt of it, got dirty. No real holes that i could see. The insurance company took it and paid me for it, i went the next day and bought an identical one. Still use it.

    Fieldsheer marka file ceket hakkında: Jacket was a Field Sheer fully vented with Armor. Sorry dont remember the model. Jacket survived 2 accidents, after the hole in the shoulder I retired it.

    Joe Rocket Phoenix file ceket hakkında: I saw a guy crash in a JR Phoenix at about 70mph and I must say that I was impressed. He went down on his left shoulder and I think he may have fractured it, but the jacket held up great. No roadrash that I saw. It was a nice night and I would have been tempted to go out in a long sleeved t-shirt. I now have a mesh jacket.

    Tamam, bu kullanıcı yorumları mutlak hakikati göstermez bize, ama dikkate değer göstergeler oldukları sugötürmez.

    Gerçi aynı sitede fileyi itin egzozuna sokanlar da var. Onları da sen bul
    [B]J şimdi asker[/B]

  10. #30
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aya kardeşim, biz gerçek dünyada yaşayıp gerçek dünyada motosiklet kullanıyoruz ve gerçek dünyada hiçbir şey bu kadar kesin değildir, her şey görelidir. Mutlak siyah, mutlak beyaz pek yoktur, hemen her şey grinin açık veya koyu bir tonudur.

    Doğru, motosiklet camiasındaki genel kanaat, derinin fileye göre sürtünmeye daha mukavim olduğu yönünde. Fakat sadece bundan yola çıkarak file malzemenin koruyuculuğunun büsbütün yetersiz olduğu söylenemez. Ayrıca deriden deriye, fileden fileye, markadan markaya büyük farklar var. En hafif kazada dikişleri patır patır patlayacak ve biniciyi orta halli bir file kadar bile korumayacak adi deriler yok mu mesela? Benim şahsi kanaatim, 150'lik skutır kullanan biri için kaliteli bir file ceketin yeterli olduğu yönünde. Ve tekrar ediyorum, Bodrum sıcağı yüzünden giyilmeyip evde bırakılacak bir derinin koruyuculuğu sıfır olacaktır.

    Tamam, yüzbinlerce kilometrelik tecrübem ya da "kaza testinden" geçirdiğim sekiz on motosiklet kıyafetim yok ama senin de çok farklı durumda olduğunu sanmıyorum. Bununla beraber, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğumu söylemek de haksızlık olur: Okuyorum, araştırıyorum. Bunları yazmadan önce de Advrider.com'da araştırma yaptım, muhtelif file ceket ve pantolon hakkında neler söylendiğine baktım:

    Olympia Airglide hakkında: "Well, I did crash test them and I couldn't be happier. I performed a stylish low-speed slide on asphalt, maybe 25 mph. Abrasion damage is almost unnoticeable unless you know what you're looking for."

    Motoport Airmesh hakkında: 1- Motoport mesh gear is as crash resistant as leather. A bit pricey, but the stuff is like chain mail.
    2- This is what Motoport gear looks like after being tested sliding and tumbling across rough ass Mexican asphalt at 70 mph. They now have a very loyal fan of their gear.

    Firstgear marka file ceket hakkında: I slid 40 feet under a 425 pound motorcycle during a lowside, and my Firstgear mesh jacket and pants saved my skin. I had a mild scrape on one of my knees and some bruising on my arm. It would have been a different story at high speed for hundreds of feet, but I think the gear did its job.

    Revit Airforce hakkında: A couple of weeks ago, I decided to crash test my gear. It performed so well on a combo lo-side/hi-side/launch and landing that I'm in the market to replace it, since it unfortunately was cut off me...

    Firstgear Kilimanjaro ceket hakkında: Having just done a crash test of one http://new.advrider.com/forums/showthread.php?t=55249, I feel qualified to say it held up pretty well at 40 or so MPH. I got one small bit of rash where the sleeve pulled up, I didn't have it very tight.

    Alpinestar Stuntmesh ceket hakkında: Was probably doing around 45mph or so by the time i hit the ditch... * Jacket: Alpinestar Stunt mesh- took the brunt of it, got dirty. No real holes that i could see. The insurance company took it and paid me for it, i went the next day and bought an identical one. Still use it.

    Fieldsheer marka file ceket hakkında: Jacket was a Field Sheer fully vented with Armor. Sorry dont remember the model. Jacket survived 2 accidents, after the hole in the shoulder I retired it.

    Joe Rocket Phoenix file ceket hakkında: I saw a guy crash in a JR Phoenix at about 70mph and I must say that I was impressed. He went down on his left shoulder and I think he may have fractured it, but the jacket held up great. No roadrash that I saw. It was a nice night and I would have been tempted to go out in a long sleeved t-shirt. I now have a mesh jacket.

    Tamam, bu kullanıcı yorumları mutlak hakikati göstermez bize, ama dikkate değer göstergeler oldukları sugötürmez.

    Gerçi aynı sitede fileyi itin egzozuna sokanlar da var. Onları da sen bul

    Himm...
    Değerli dostum oldukça geniş kapsamlı bi yorum yaparak tevazu göstermişsiniz.
    Bu konu hakkindaki düşüncelerimi daha önce bir kullanıcı olarak yorumlarımla belirtmiştim. Fakat artık kullanıcı olarak değil tekstil mühendisi aynı zamanda işletmeci olduğum için biraz işin mesleki boyutuna ineceğim, lütfen ukalalik yaptiğimi düşünmeyin.

    Sevgili dostum ne yazıkki sadece koruyucu montlar değil bir çok tekstil ürünleri sürtünme kuvvetlerine karşı dayanıksızdır. Bunun sebebi kumaşın içinde bulunan ENZIm adını verdiğimiz organizmadir. (dikkat edin organizma diyorum, çünkü bu madde sizin benim gibi bi canlıdır)

    Buyrun size enzim'den bir örnek.


    Bu Organizma kumaşa canlılık verir, aynı zamanda içindeki lycra oranını %10 oraninda yükselterek malzemenin daha esnek bir durum almasını sağlar. Fakat ayni zamanda GAZE dediğimiz makinadan geçerken kumaşın içindeki bir başka madde olan seanfour'un canına okur. Seanfour kumaşın dayanıklılığı arttırır, fakat gaze ve enzim birleşimi sonucu yüksek ısı ile birlikte bu dayanıklılık %40 oranında azalır. Yani demek istediğim canlı, parlak bir kumaş görürseniz bilin ki o kumaş sürtünme kuvvetine karşı dayanıksızdır.

    Şimdi yüksek ısıdan dolayı meydana gelen seanfour yanmasını ofisimdeki bir kumaş parçası üzerinde resmini çekip size göstereceğim.

    Normalde seanfour ismini verdiğimiz işlemden çıkan iplik düz ve ham maddesi olan pamuğun kabarmaması gerekirdi. Buyrun birlikte bakalim..



    Yukarıda vermiş olduğum kumaş 4 kat iplik dokumunda meydana geldi. 2. ve 3. kat ipliği biribirine baglayan madde seanfour'dur. Gördüğünüz gibi arap saçına dönmüş. Kumaş gayet parlak, göze hoş geliyor ama dayanıklılığı ölmüş durumda.

    Sevgili Jagadam benim verdiklerim sadece işin ; Gaze, enzim ve seanfour kısmıydı, fakat bir kumaş üretilene kadar yaklaşık 30-35 işlemden geçiyor. Bunların hepsini size daha detaylı şekilde yazmak isterdim. Hatta bu konu hakkında bilgi almak isteyen varsa tekrar bilgilendirebilirim.

    Demek istediğim şu ; Tekstil montları boşverin.. Güvenlik sizin için önemliyse gidin deri alın. Hem canınıza hem paranıza yazık etmeyin...

    Şimdi sevgili Jagadam ben kullancılıktan ziyade bilgilerime dayanarak bunları söylüyorum. Peki o file ceketleri yerlere göklere sığdıramayanlar neye göre söylüyorlar?

    cagsar sende bu kadar bilgiden sonra konuyu zırt pırt güncellemezsin artık dimi?
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  11. #31
    b+rk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul/Erenkoy
    Motosikleti
    vfr 800
    Deri'nin guvenligiyle fileyi kıyaslayamayız fakat motorda senin guvenligini saglayan ilk sey dikkatin. Deri mont icinde yaz aylarında dusuk hızlarda deli gibi terleyeceksin. Dikkatin dagılacak. Anladıgım kadarıyla sadece sehir icin kullanıcaksın. Bodrumda surdan suraya giderken ayak işleri icin. Bence file almalısın. İcine de istersen ekstradan bir omurilik koruması al.
    v-for racing

  12. #32
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı b+rk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deri'nin guvenligiyle fileyi kıyaslayamayız fakat motorda senin guvenligini saglayan ilk sey dikkatin. Deri mont icinde yaz aylarında dusuk hızlarda deli gibi terleyeceksin. Dikkatin dagılacak. Anladıgım kadarıyla sadece sehir icin kullanıcaksın. Bodrumda surdan suraya giderken ayak işleri icin. Bence file almalısın. İcine de istersen ekstradan bir omurilik koruması al.
    File mont ile 40 Km hız ile düşmek bile çok tehlikeli.
    Zaten bütün açıklamayı yukarıda yaptım.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  13. #33

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    deri almaya karar verdim. bodrumda da olsa saat 18:00 20:30 akşam üstü serinliğinde ve sabahlarıda 08:10 serinliğinde motora binicem. deri bu durumlarda fazla terletmez.hepinize ilgli ve alaklarından dolayı teşekkür eder bazılarınızın sinirlerini veyahut canını sıktıysam özür dilerim.kazasız belasız sürüşler dilierm hepinize.

  14. #34

    Üyelik
    28 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio FLY
    Hayırlısı olsun, aldıktan sonraki yorumlarını da paylaşırsan sevinirim.

    SinanAksu gayet detaylı yazmışsın, elma ile armutu kıyaslamak zaten gereksiz fakat elmadan elma'ya da fark var diye düşünüyorum. 60-70km hızla düşen bir arkadaşın revit montundaki hasar yok denecek kadar azdı mesela. Farklı kumaş teknolojileri ve farklı kalitede ürünler var iken tüm tekstil montları bir kefeye koymak bence pek mantıklı değil...

  15. #35
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı -majesty- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun, aldıktan sonraki yorumlarını da paylaşırsan sevinirim.

    SinanAksu gayet detaylı yazmışsın, elma ile armutu kıyaslamak zaten gereksiz fakat elmadan elma'ya da fark var diye düşünüyorum. 60-70km hızla düşen bir arkadaşın revit montundaki hasar yok denecek kadar azdı mesela. Farklı kumaş teknolojileri ve farklı kalitede ürünler var iken tüm tekstil montları bir kefeye koymak bence pek mantıklı değil...
    Düşüşten düşüşe sürtünme kuvveti fark eder dostum. Sen her zaman en iyiyi umut edeceksin ama en kötü durumu bekleyeceksin. Motosiklet montlarının tamamında cordera yapısından dolayı üretim aşamasında yukarıda saydığım eylemler yapılır. Ve bunlarda kumaşın dayanıklılığı öldürüyor maalesef. Kumaş üreticileride bunu maliyeti düşürmek yapıyor. Bi nevi şerefsizlik anlayacağın. Durum böyleyken bütün tekstil montlar aynı diyebiliriz. Ha sakallı bebek, ha sakallı kuşum aydın, ikiside aynıdır benim için. Sizin işinize hangisi gelirse onu alın güle güle kullanın, kazasız sürüşler dilerim.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  16. #36

    Üyelik
    29 Mayıs 2010
    konuyu güncellediğim için özür dilerim fakat difi nin deri ceketinin 32 bedenden başkası yokmuş o yüzden motomaxtaki şu deri ceketi alıcam ama onunda bedeni 56.acaba bana 56 olurmu boyum 181 cm kilom 75 kg ceket şu:
    http://www.motomaxonlineshop.com/mai...976-73-41.html

  17. #37
    speedygogo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YBR 125 & CBF 600
    56 beden büyük gelir. 52 beden olması lazım bence. ama yine de denemeden almamak lazım. ha bir de motomax'ta bedenler olmayabiliyor. önce telefonla iletişime geç bence.

  18. #38

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Sayın Sinan Aksu,
    Tekstil sektöründen biri olarak verdiğiniz bilgiler çok değerli ve güvenilir.
    Peki; kevlar, cordura vb. yeni teknoloji ürünlerin dayanıklılığı herhangi bir kumaşla aynı mı? "Birkaç lira fazla vereyim, cordura alıp daha güvende olayım" diye düşünüyordum da ben... Aynıysa boş yere fazla para harcamayayım.
    *
    Sıcağa karşın; bir pantolon bir gömlek giyip motosiklete binmek yerine en uygun giyim tarzını araştıran ve bir sürü -bence haksız- eleştiriye uğrayan @cagsar arkadaşımız için de, "Giyip çıkarmak sorun olmayacaksa bir 'body armour' al, üzerine tişört ya da 'jersey' giy" desek çok mu yanlış bir fikir olur? Gerçi file mont önermekle aynı gibi olacak ama bir kaza anında -özellikle skuterde- sürtünmeden ziyade darbeye maruz kalmak söz konusu değil mi?
    Çarpma+sürtünme için en uygun bileşen elbette iyi olacaktır ve bu en uygun bileşen belki hâlâ deridir, ama bazı arkadaşlarımızın da dikkat çektiği gibi, insanı daraltan, terleten, bunaltan giysiler de dikkati azaltıp kaza olasılığını arttıracaktır. Kazaya karşı korunmanın üst seviyede olması çok önemli tabii de, kaza olasılığını azaltmak daha önemli diye düşünüyorum.

  19. #39
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla bu kadar şeyden hala anlamadıysan son özeti geçeyim :

    1) fileli mont : az terletir, kazada güvensizdir.
    2) textil mont : terletir, kazada güvenlidir
    3) deri mont : iyi terletir, kazada en güvenlidir.

    terletmeyen mont yoktur, güvensiz mont vardır...
    4- tshirt : Terletmediği gibi romatizma ve kireçlenme yapar. Kazada güven konusu kullanıcılar tarafından hatırlanamamaktadır
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)