Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kazalardan ders mi Çıkarmalıyız? Yoksa...

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    [BArkadaşlar ben de Windy'mi ilk aldığım zamanlar küçük bir kaza geçirdim. Küçük diyorum, korumalarım olmasaydı büyük bir kaza olabilirdi ve bu siteye hiç gir-e-memiş birisi olurdum.
    Halen gözümün önünden film gibi geçen olayı onlatmak istiyorum;
    Manavgat'tayım, akşam saat 20:00 gibi Isparta'dan, hastaneden aradılar, Çalıştığım ilçede(Keçiborlu) salgın varmış. "Herkez bura, Emin Acele Gel!..
    Görev beklemez, 15 dk sonra Evden eşyalarımı alıp, yemek bile yemeden yola düştüm. Serik'de depoyu fulledim, gelelim olay mahalline, Aksu'da Isparta yoluna sapmak üzereyim, kavşağa yaklaşırken önümdeki otobüsü solladım, hızımı düşürmeye başladım,90, 80... 4. vitese düştüm, tam bağlantı yolunda, yatırdım motoru 70 le falan dönüyorum, dönüşümü tamamlamadan, dik bir açıyla ana yola bağlanan bağlantı yolu bitti ve yolun sol bariyerini karşımda buldum, saliseler içinde dönebildiğim kadar döndüm ama, Motor koruma demirini bariyere sürttüm. O anda motor sola yattı. kendimi sırtüstü yerde buldum. Bu arada düşerken farkettiğim, ortamı aydınlatan farlar aklıma geldi ve kendimi bariyerin diğer tarafına attım. Geçen otobüs ve otomobilden sonra yolda yatan motorumu kaldırdım, parkları yakıp, sol tarafa çizginin dışına koydum. Bariyere oturdum ve depodan boşalan benzin kokusu eşliğinde 2-3 dakika "ben ne yaptım" gibilerinden kaza şokunu yaşadım... Motoru çalıştırdım, 100m. ilerde polislerin durduğu aydınlık alana gittim, yola devam etmeliydim, hasar tespiti yaptım, Ön tarafta hiçbirşey yoktu, gidon-tekerlek düz duruyorlardı, sadece sol sinyalim kırılmıştı, kendime baktım, Prosev montumun omzu sökülmüş, dizlerimde hafif bir sızı var, belli sıyrık olduğu. Birden kask aklıma geldi, "kask(Nolan N103) olmasadı yüzüm nasıl olacaktı" diye kaskıma baktım, ön tarafında birkaç çizik var, çok derin değil ama o darbeyi KASKSIZ alsaydım, yüzümün halini düşünemiyorum, Neyse... "İyi ki kazayı orda yapmışım" diyerek yola koyuldum, kazanın ve yağan yağmurun etkisiyle yavaş yavaş 70-80 gittim. Sabah ilk işim, daha mesaiye başlamadan servise gitmek oldu, motorumu kimsenin öyle görmesini istemiyordum. Motoruma daha binmeden taktırdığım koruma demirinin önemini orda anladım, hem motoru hem de dizlerimi korumuştu. Yoksa o bariyere ya bacağım çarpacaktı, ya da koruma demirinin olmadığından, bariyerden korkup motoru sağ bacağıma yatıracaktım. Artık servisin de soylediği gibi depo, göstergeler, ayna, ön far... hasar da büyük olacaktı.
    Sonuca gelelim, sıkıcı olmasın...
    Bu olay beni motordan soğutmadı. Daha dikkatli olmam gerektiği konusunda bir uyarı olarak aldım.
    İlk işim Prosev in kışlık pantolonunu almak oldu, sonra www.motosiklet.net e girip, viraj nasıl alınır, beklenmeyen birşey olduğunda ne yapılır, Bariyere değil, virajın içine bak! vs... bunları öğrendim.
    Artık kasksız, hatta montsuz markete girmiyorum...
    [IMG][/IMG]

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    112ciyiz


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    cdcleaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/İzmir
    Motosikleti
    Daelim S3 Advance 250/Yamaha Tenere XT660Z
    Gelmiş geçmiş olsun. İlk önce Motorsiklet camiasında bir aforizma var. " Motorsikletle dümeden motorcu olunmaz" derler. Demekki ders almak için topluluk muhakkak düşmek gerektiğini söylüyorsada uzun yıllardır, düşmeden başarıyla motorsiklet kullanan arkadaşlarımız var. Her neyse ben 22 sene önce simson motorla düştüm. Arkamda yeğenim vardı. Günümüzdeki gibi koruma aparatları kask v.s. yaygın değil ve hiç bir korumam yoktu . Normal 60 km hızla sürüş yaparken her zaman geçtiğim yola girdim yeni dökülmüş mıcırı gördüğümde her şey çok geçti. Motorsikleti kayarak yattı sol tarafım zımparalandı yeğenim de yaralandı . Uzun yıllar sıkıntısını yaşadım . 20 sene motorsiklete binmedim.Rüzgarın çağrısına şimdilik scooterler cevap verdim. Aklımızdan çıkarmıyalım söz boşuna söylenmemiş " Kaza geliyorum demez. " Dikkatli ve kazasız günler dilerim.
    Adalet iki tarafı keskin kılıçtır. Eğer dokunmasını bilmezsen her iki tarafıda keser.

  3. #3
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    20 sene sonra da olsa dönmene sevindim. motorsuz bir hayat düşünemiyorum
    112ciyiz

  4. #4
    DeathaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 600
    İşin aslı aşırı kendine güveni farketmek ve olumsuz ihtimallerin farkına varmak. Kazadan öncesi sana anlatılanlar sadece havada sinek vızıltısı iken kazadan sonra söylenmeden hayal etmeye çalışıyorsun. Çünkü canının yanacağını canının yanmışlığından biliyorsun.
    Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Böbürlenip ,içinizden şu motor da amma gidiyor be ,yolların efendisi benim gibi dediğiniz an hapı yutmaya az kaldı demektir.

  6. #6
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böbürlenip ,içinizden şu motor da amma gidiyor be ,yolların efendisi benim gibi dediğiniz an hapı yutmaya az kaldı demektir.
    haklısın
    112ciyiz

  7. #7
    Kill_zone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2010
    öncelikle tekrar geçmiş olsun diyorum ve sizi tebrik ediyorum o yağmurlu havada motoru kaldırıp tekrar yola koyulmanız açısından üstelik bir kaza atlattıktan sonra!! buradan hem motor korumalarının hemde kendi korumalarımızın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamış olduk..Göreviniz gerçekten kutsal yardıma yetişmek için kendiniz yardıma muhtaçtınız o an düştüğünüzde aslında!..Allah yardımcınız olsun..herkese tekrar kazasız belasız cezasız sürüşler arkadaşlar
    Tekerimiz iki ama gözümüzü dört açalım

  8. #8
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı Kill_zone adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle tekrar geçmiş olsun diyorum ve sizi tebrik ediyorum o yağmurlu havada motoru kaldırıp tekrar yola koyulmanız açısından üstelik bir kaza atlattıktan sonra!! buradan hem motor korumalarının hemde kendi korumalarımızın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamış olduk..Göreviniz gerçekten kutsal yardıma yetişmek için kendiniz yardıma muhtaçtınız o an düştüğünüzde aslında!..Allah yardımcınız olsun..herkese tekrar kazasız belasız cezasız sürüşler arkadaşlar
    birde kaza yaptığımı da kimseye çaktırmıyorum ha dizlerdeki sıyrıklarla çalışmak o kadar zordu ki Ama montun faydasını gördüm gerçekten, sonraki günlerde omzum öyle bir ağrıdı korumalar olmadan o darbeyi alsaydım kesin birkaç kırığım oludu diye düşünüyorum.
    112ciyiz

  9. #9
    Lancelot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Dream Rider
    Geçmiş olsun dostum. Kendine uygun bir de pantolon edinirsen ileride bu tarz bir kaza da dizlerin de hasar görmeyecektir. Tekerin düz bassın

  10. #10
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Alıntı Lancelot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun dostum. Kendine uygun bir de pantolon edinirsen ileride bu tarz bir kaza da dizlerin de hasar görmeyecektir. Tekerin düz bassın
    teşekkür ederim Arkadaşım. İlk işim aynı model pantolon sipariş etmek oldu. Hatta birkaç kez uzun yolda, yağmurda kullandım, su ve rüzgardan tam koruma sağlıyor
    112ciyiz

  11. #11
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    kendi açtığım konuyu hortlatayım dedim yeni arkadaşlar da okusun. Bu arada kazayı çok güzel anlatmışım
    112ciyiz

  12. #12
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Ben bütün kaza haberlerini okuyorum yada haberlerde izliyorum.İnsanların yaşadağı kazalardan ders çıkarmaya çalışıyorum.Şu ana kadar Allaha şükür kaza yapmadım ama yapmıyacağım anlamına gelmiyor o yüzden mümkün olduğunca olabilecekleri öğrenmek istiyorum.

  13. #13

    Üyelik
    08 Haziran 2011
    Şehir
    kayseri
    [QUOTE=Acil112;2377634]kendi açtığım konuyu hortlatayım dedim yeni arkadaşlar da okusun. Bu arada kazayı çok güzel anlatmışım


    evet guzel anlatmıssın .motorsikletle hıc kaza yapmadım cunku hıc motorsikletım olmadı ama arbayla ınanılmaz kazalar atlatım aılece atlatıık sonucları agır oldu bıızm ıcın.ama allah korumus

  14. #14
    black-man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    CBR 250 R
    şu anda sol elimle yazabiliyorum sağ el ve dizim sarılı yarın pansumana gidicem dün sabahkinden fazla canım yanmaz umarım tam takım şart....

  15. #15
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [BArkadaşlar ben de Windy'mi ilk aldığım zamanlar küçük bir kaza geçirdim. Küçük diyorum, korumalarım olmasaydı büyük bir kaza olabilirdi ve bu siteye hiç gir-e-memiş birisi olurdum.
    Halen gözümün önünden film gibi geçen olayı onlatmak istiyorum;
    Manavgat'tayım, akşam saat 20:00 gibi Isparta'dan, hastaneden aradılar, Çalıştığım ilçede(Keçiborlu) salgın varmış. "Herkez bura, Emin Acele Gel!..
    Görev beklemez, 15 dk sonra Evden eşyalarımı alıp, yemek bile yemeden yola düştüm. Serik'de depoyu fulledim, gelelim olay mahalline, Aksu'da Isparta yoluna sapmak üzereyim, kavşağa yaklaşırken önümdeki otobüsü solladım, hızımı düşürmeye başladım,90, 80... 4. vitese düştüm, tam bağlantı yolunda, yatırdım motoru 70 le falan dönüyorum, dönüşümü tamamlamadan, dik bir açıyla ana yola bağlanan bağlantı yolu bitti ve yolun sol bariyerini karşımda buldum, saliseler içinde dönebildiğim kadar döndüm ama, Motor koruma demirini bariyere sürttüm. O anda motor sola yattı. kendimi sırtüstü yerde buldum. Bu arada düşerken farkettiğim, ortamı aydınlatan farlar aklıma geldi ve kendimi bariyerin diğer tarafına attım. Geçen otobüs ve otomobilden sonra yolda yatan motorumu kaldırdım, parkları yakıp, sol tarafa çizginin dışına koydum. Bariyere oturdum ve depodan boşalan benzin kokusu eşliğinde 2-3 dakika "ben ne yaptım" gibilerinden kaza şokunu yaşadım... Motoru çalıştırdım, 100m. ilerde polislerin durduğu aydınlık alana gittim, yola devam etmeliydim, hasar tespiti yaptım, Ön tarafta hiçbirşey yoktu, gidon-tekerlek düz duruyorlardı, sadece sol sinyalim kırılmıştı, kendime baktım, Prosev montumun omzu sökülmüş, dizlerimde hafif bir sızı var, belli sıyrık olduğu. Birden kask aklıma geldi, "kask(Nolan N103) olmasadı yüzüm nasıl olacaktı" diye kaskıma baktım, ön tarafında birkaç çizik var, çok derin değil ama o darbeyi KASKSIZ alsaydım, yüzümün halini düşünemiyorum, Neyse... "İyi ki kazayı orda yapmışım" diyerek yola koyuldum, kazanın ve yağan yağmurun etkisiyle yavaş yavaş 70-80 gittim. Sabah ilk işim, daha mesaiye başlamadan servise gitmek oldu, motorumu kimsenin öyle görmesini istemiyordum. Motoruma daha binmeden taktırdığım koruma demirinin önemini orda anladım, hem motoru hem de dizlerimi korumuştu. Yoksa o bariyere ya bacağım çarpacaktı, ya da koruma demirinin olmadığından, bariyerden korkup motoru sağ bacağıma yatıracaktım. Artık servisin de soylediği gibi depo, göstergeler, ayna, ön far... hasar da büyük olacaktı.
    Sonuca gelelim, sıkıcı olmasın...
    Bu olay beni motordan soğutmadı. Daha dikkatli olmam gerektiği konusunda bir uyarı olarak aldım.
    İlk işim Prosev in kışlık pantolonunu almak oldu, sonra www.motosiklet.net e girip, viraj nasıl alınır, beklenmeyen birşey olduğunda ne yapılır, Bariyere değil, virajın içine bak! vs... bunları öğrendim.
    Artık kasksız, hatta montsuz markete girmiyorum...
    [IMG][/IMG]

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    büyük geçmiş olsun kazalar genelde acemilikde olmuyor oluyorsada nadirdir ne zaman ben öğrendim dediğimiz anda kazalar başlıyor temkinli kullanmıyoruz sanırım
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  16. #16
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [BArkadaşlar ben de Windy'mi ilk aldığım zamanlar küçük bir kaza geçirdim. Küçük diyorum, korumalarım olmasaydı büyük bir kaza olabilirdi ve bu siteye hiç gir-e-memiş birisi olurdum.
    Halen gözümün önünden film gibi geçen olayı onlatmak istiyorum;
    Manavgat'tayım, akşam saat 20:00 gibi Isparta'dan, hastaneden aradılar, Çalıştığım ilçede(Keçiborlu) salgın varmış. "Herkez bura, Emin Acele Gel!..
    Görev beklemez, 15 dk sonra Evden eşyalarımı alıp, yemek bile yemeden yola düştüm. Serik'de depoyu fulledim, gelelim olay mahalline, Aksu'da Isparta yoluna sapmak üzereyim, kavşağa yaklaşırken önümdeki otobüsü solladım, hızımı düşürmeye başladım,90, 80... 4. vitese düştüm, tam bağlantı yolunda, yatırdım motoru 70 le falan dönüyorum, dönüşümü tamamlamadan, dik bir açıyla ana yola bağlanan bağlantı yolu bitti ve yolun sol bariyerini karşımda buldum, saliseler içinde dönebildiğim kadar döndüm ama, Motor koruma demirini bariyere sürttüm. O anda motor sola yattı. kendimi sırtüstü yerde buldum. Bu arada düşerken farkettiğim, ortamı aydınlatan farlar aklıma geldi ve kendimi bariyerin diğer tarafına attım. Geçen otobüs ve otomobilden sonra yolda yatan motorumu kaldırdım, parkları yakıp, sol tarafa çizginin dışına koydum. Bariyere oturdum ve depodan boşalan benzin kokusu eşliğinde 2-3 dakika "ben ne yaptım" gibilerinden kaza şokunu yaşadım... Motoru çalıştırdım, 100m. ilerde polislerin durduğu aydınlık alana gittim, yola devam etmeliydim, hasar tespiti yaptım, Ön tarafta hiçbirşey yoktu, gidon-tekerlek düz duruyorlardı, sadece sol sinyalim kırılmıştı, kendime baktım, Prosev montumun omzu sökülmüş, dizlerimde hafif bir sızı var, belli sıyrık olduğu. Birden kask aklıma geldi, "kask(Nolan N103) olmasadı yüzüm nasıl olacaktı" diye kaskıma baktım, ön tarafında birkaç çizik var, çok derin değil ama o darbeyi KASKSIZ alsaydım, yüzümün halini düşünemiyorum, Neyse... "İyi ki kazayı orda yapmışım" diyerek yola koyuldum, kazanın ve yağan yağmurun etkisiyle yavaş yavaş 70-80 gittim. Sabah ilk işim, daha mesaiye başlamadan servise gitmek oldu, motorumu kimsenin öyle görmesini istemiyordum. Motoruma daha binmeden taktırdığım koruma demirinin önemini orda anladım, hem motoru hem de dizlerimi korumuştu. Yoksa o bariyere ya bacağım çarpacaktı, ya da koruma demirinin olmadığından, bariyerden korkup motoru sağ bacağıma yatıracaktım. Artık servisin de soylediği gibi depo, göstergeler, ayna, ön far... hasar da büyük olacaktı.
    Sonuca gelelim, sıkıcı olmasın...
    Bu olay beni motordan soğutmadı. Daha dikkatli olmam gerektiği konusunda bir uyarı olarak aldım.
    İlk işim Prosev in kışlık pantolonunu almak oldu, sonra www.motosiklet.net e girip, viraj nasıl alınır, beklenmeyen birşey olduğunda ne yapılır, Bariyere değil, virajın içine bak! vs... bunları öğrendim.
    Artık kasksız, hatta montsuz markete girmiyorum...
    [IMG][/IMG]

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    Arkadaşım çok geçmiş olsun.bu kazadan ders çıkarmak gerek ve dikkatli olmak. Allah Korusun Daha kötüsüde olabilrdi.
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  17. #17
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    teşekkür ederim üzerinden 1yıl geçti, bu yıl şubat ayında da korumalı pantolon dahil full giyinmeme ve çok yavaş olmama rağmen bir keçi yüzünden bacağımı kırdım...
    112ciyiz

  18. #18
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı Acil112 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim üzerinden 1yıl geçti, bu yıl şubat ayında da korumalı pantolon dahil full giyinmeme ve çok yavaş olmama rağmen bir keçi yüzünden bacağımı kırdım...
    olsun abi düzeldin ya ayağında Allahtan kalıcı bir hasar yok en azından ona şükredelim benimde kazamı anlatmıştım koruma mont kask olmasa düşünmek istemiyorum
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  19. #19
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150 (2013)
    geçirdigin kazayı okudum arkadasım allah korumuş allah başa vermesın..bu arada meslek taşımsın..acil tıp teknisyeniyim ..kazaları kazazedeleri çok görüyorum motor kazası olsun araba kazası olsun güvenlik önlemlerini almalıyız ve dikkaTLİ OLMALIYIZ..

  20. #20
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Motosiklet sürmek başka birşeye benzemiyor. Eğitim almak gerekli ancak trafik kursları kanunda belirtilenin aksine bunu sağlamıyorlar. Honda BMW gibi firmaların eğitim olanakları var ancak bunlardan yararlanmak için de mutlaka İstanbul da olmak gerekiyor. Geriye kalan ise kitaplardan veya internetten öğrenmek oluyor. Ben kendi adıma kontra tekniğini youtube videolarından ve motosiklet dergilerinde anlatılanlardan öğrendim. Yıllardır sürüyo olmama rağmen dönüşlerde büyük zorluk yaşıyordum. Kontra tekniğini videolardan ve dergiden okuyup uygulamaya başlayınca sıkıntım sona erdi. İki tekerin üzerinde gidiyorsa biraz daha çapa gösterip bu işin inceliklerini öğrenmeye çalışmalıyız.


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)