Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ Önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar;

    CF Moto 150 NK Kullanıcısıyım. Bu zamana kadar hep serviste yaptırdım bakımlarımı ama artık yağı filtreyi vs kendim değiştirmek istiyorum.

    Hangi yağı önerirsiniz ?

    7100 mü Yoksa 5100'mü.
    Birde sormak istediğim bir şey var. Ben yağı 10W40 olarak kullanacağım fakat kitapçiğinda yazan 10W30, 15W40 ve 15W50.
    Bir sorun olur mu ? Antalya gibi bir yerde 10W30 yazın biraz kötü gelir malum 45 dereceyi aşan sıcaklıklarımız oluyor bazen. 15W40 ise cok kalın yazın kullanırsam kışın motorun yağ yakmasından korkuyorum. Yardımcı olurmusunuz lütfen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    5300 ü bilmem ama 5100 idealdir
    bulursan 10-50 kullan

  3. #3

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5300 ü bilmem ama 5100 idealdir
    bulursan 10-50 kullan
    Cok pardon 5100 olucaktı yanlış yazdım
    Peki kıtapçiğinda olmayan bir yağ kullanmamız sorun olur mu ?

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    hiç sorun olmaz.

    hatta bulabilirsen 10-70 bile koyabilirsin. daha iyi olur.

    düşük olan rakam motor soğukken ki viskositesini belirler.
    yüksek olan rakam çalışma sıcağında ne kadar yüksek dereceye dayanıklı olduğunu belirler.

    yani ilk rakamı 10 olduktan sonraki rakam ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. ve okadar pahalı

    edit: motor soğukken dediğim olay kışın motoru çalıştıracağın zamanki o an soğuk olduğundaki vizkositesi

  5. #5

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç sorun olmaz.

    hatta bulabilirsen 10-70 bile koyabilirsin. daha iyi olur.

    düşük olan rakam motor soğukken ki viskositesini belirler.
    yüksek olan rakam çalışma sıcağında ne kadar yüksek dereceye dayanıklı olduğunu belirler.

    yani ilk rakamı 10 olduktan sonraki rakam ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. ve okadar pahalı

    edit: motor soğukken dediğim olay kışın motoru çalıştıracağın zamanki o an soğuk olduğundaki vizkositesi
    Çok teşekkür ederim

  6. #6
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç sorun olmaz.

    hatta bulabilirsen 10-70 bile koyabilirsin. daha iyi olur.

    düşük olan rakam motor soğukken ki viskositesini belirler.
    yüksek olan rakam çalışma sıcağında ne kadar yüksek dereceye dayanıklı olduğunu belirler.

    yani ilk rakamı 10 olduktan sonraki rakam ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir. ve okadar pahalı

    edit: motor soğukken dediğim olay kışın motoru çalıştıracağın zamanki o an soğuk olduğundaki vizkositesi
    Abi ben dediğinin doğruluğundan şüpheliyim. Sonraki rakam artınca motor çalışmadığı durumda(soğukken) daha yoğun bir yağ olmayacak mı? Yani 10w40 ile 10w50 arasında motor tamamen soğukken akışkanlık farkı olmayacak mı? Bu durumda yoğun olanın ilk çalıştırmadaki performansı daha kötü olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    KP150'nin kitapçığında 15w40 öneriliyor lakin Türkiye'de bulman biraz zor. Bizim Kp150 whatsapp grubumuzda 10w40 öneriyoruz genellikle ve çoğu arkadaşımız da öyle kullanıyor.
    Ben Lubex'in mineral 15w40'ının buldum, aldım. Manisa'da kullanıyorum ve şu an için oldukça memnunum ama daha çok olmadı kullanmaya başlayalı(300 km falan anca).

  7. #7
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben dediğinin doğruluğundan şüpheliyim. Sonraki rakam artınca motor çalışmadığı durumda(soğukken) daha yoğun bir yağ olmayacak mı? Yani 10w40 ile 10w50 arasında motor tamamen soğukken akışkanlık farkı olmayacak mı? Bu durumda yoğun olanın ilk çalıştırmadaki performansı daha kötü olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    KP150'nin kitapçığında 15w40 öneriliyor lakin Türkiye'de bulman biraz zor. Bizim Kp150 whatsapp grubumuzda 10w40 öneriyoruz genellikle ve çoğu arkadaşımız da öyle kullanıyor.
    Ben Lubex'in mineral 15w40'ının buldum, aldım. Manisa'da kullanıyorum ve şu an için oldukça memnunum ama daha çok olmadı kullanmaya başlayalı(300 km falan anca).
    hususi araştırmadım ama öyle olduğunu duymuştum. yarın daha aydınlatıcı cevaplar gelir muhtemelen
    since 1987

  8. #8
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hususi araştırmadım ama öyle olduğunu duymuştum. yarın daha aydınlatıcı cevaplar gelir muhtemelen
    Arkadaşlar bilgilendirirse iyi olur.

    15W40 ise cok kalın yazın kullanırsam kışın motorun yağ yakmasından korkuyorum.
    Bu arada bunu neden dert ettiğinizi anlayamadım tam olarak. Kış zamanındayız. 15w40 kullanabilirsiniz. Yaz gelince de 15w50'ye geçersiniz.

  9. #9

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben dediğinin doğruluğundan şüpheliyim. Sonraki rakam artınca motor çalışmadığı durumda(soğukken) daha yoğun bir yağ olmayacak mı? Yani 10w40 ile 10w50 arasında motor tamamen soğukken akışkanlık farkı olmayacak mı? Bu durumda yoğun olanın ilk çalıştırmadaki performansı daha kötü olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    KP150'nin kitapçığında 15w40 öneriliyor lakin Türkiye'de bulman biraz zor. Bizim Kp150 whatsapp grubumuzda 10w40 öneriyoruz genellikle ve çoğu arkadaşımız da öyle kullanıyor.
    Ben Lubex'in mineral 15w40'ının buldum, aldım. Manisa'da kullanıyorum ve şu an için oldukça memnunum ama daha çok olmadı kullanmaya başlayalı(300 km falan anca).
    Bende öyle biliyordum o yüzden sordum. Yazın kalın yağ sorun olmaz 10W50 10W70 falan ama motoru yazın kalın yağa alıştırırsak kışın ince yağ kullanmak zorundayız bu seferde yağ yakmaya başlayacak.
    Eğer kitapçik dışında bir yağ kullanabiliyor isek ben 7100 10W40 alayım

  10. #10
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende öyle biliyordum o yüzden sordum. Yazın kalın yağ sorun olmaz 10W50 10W70 falan ama motoru yazın kalın yağa alıştırırsak kışın ince yağ kullanmak zorundayız bu seferde yağ yakmaya başlayacak.
    Eğer kitapçik dışında bir yağ kullanabiliyor isek ben 7100 10W40 alayım
    Hocam alıştırma falan diye bakmayın bence duruma. Mevsime göre ne gerekiyorsa o. Yazın Antalya'da 15w50 kullanırsınız. Kışında bulursanız 15w40, yoksa 10w40 kullanacaksın el mecbur. Ama klavuz 10w30 diyorsa o da olur gibi. Sonuçta bu havalarda 30 dereceyi bulmaz herhalde Antalya'da.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------

    Gerçi

  11. #11
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben dediğinin doğruluğundan şüpheliyim. Sonraki rakam artınca motor çalışmadığı durumda(soğukken) daha yoğun bir yağ olmayacak mı? Yani 10w40 ile 10w50 arasında motor tamamen soğukken akışkanlık farkı olmayacak mı? Bu durumda yoğun olanın ilk çalıştırmadaki performansı daha kötü olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

    KP150'nin kitapçığında 15w40 öneriliyor lakin Türkiye'de bulman biraz zor. Bizim Kp150 whatsapp grubumuzda 10w40 öneriyoruz genellikle ve çoğu arkadaşımız da öyle kullanıyor.
    Ben Lubex'in mineral 15w40'ının buldum, aldım. Manisa'da kullanıyorum ve şu an için oldukça memnunum ama daha çok olmadı kullanmaya başlayalı(300 km falan anca).
    Sayıların anlamı şudur. Motosikletin içindeki yağın alt ve üst ısı sınırını belirler. Misal 10w40 alt sınır için küçük sayıdan 20 çıkarmamız gerek (10-20=-10). Demek ki bu yağ kışın -10 dereceye kadar düzgün çalışabilir. W zaten winter kelimesinden gelmektedir. Büyük sayı ise randımanlı şekilde çalışacağı üst sınır ısı sıcaklığını gösterir.

  12. #12
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Şükrü Çelik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayıların anlamı şudur. Motosikletin içindeki yağın alt ve üst ısı sınırını belirler. Misal 10w40 alt sınır için küçük sayıdan 20 çıkarmamız gerek (10-20=-10). Demek ki bu yağ kışın -10 dereceye kadar düzgün çalışabilir. W zaten winter kelimesinden gelmektedir. Büyük sayı ise randımanlı şekilde çalışacağı üst sınır ısı sıcaklığını gösterir.
    Abi ilk sayıdan 20 çıkarma kısmından emin misin?Hem yukarıda verdiğim fotoğrafta 10w yağı -25, benim motosikletimin kullanma klavuzunda 10w yağı - 20 dereceye kadar gösteriyor.
    Ayrıca sonraki sayının üst sınır ile alakalı olduğunu biliyorum ama demek istediğim şey motor soğukken ne kadar yoğun oldukları arasındaki fark. Yoğun olan muhtemelen ilk çalıştırmada yağlamayı daha geç sağlayacaktır. Tabii ki en mantıklı hareket klavuza uymak olacak.

  13. #13
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ilk sayıdan 20 çıkarma kısmından emin misin?Hem yukarıda verdiğim fotoğrafta 10w yağı -25, benim motosikletimin kullanma klavuzunda 10w yağı - 20 dereceye kadar gösteriyor.
    Ayrıca sonraki sayının üst sınır ile alakalı olduğunu biliyorum ama demek istediğim şey motor soğukken ne kadar yoğun oldukları arasındaki fark. Yoğun olan muhtemelen ilk çalıştırmada yağlamayı daha geç sağlayacaktır. Tabii ki en mantıklı hareket klavuza uymak olacak.
    Evet fotoğrafı inceledim. Söylediğim şeyde hata olabilir haklısın. İlk çalıştırma mevzusunda da kafan rahat etmesini istiyorsan motor aksamına yapışan, hemen kartele inmeyen yağ marka ve modellerini kullanmanı öneririm. He onlar nelerdir bunu önerecek bilgiye sahip değilim. Benden çok daha bilgiye ve tecrübeye sahip abilerimiz çok. Sabah olunca yardımcı olurlar.
    emenyasin bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    10w40 kullanirsan,bastaki 10 eksi 10 derecey kadar korur antalyada gereksiz,15w50 senin icin iyi.sondaki 50 yagin yuksek sicakliga dayanikli oldugunu gosterir.motul 5100 normal kullanim.motul 7100 yuksek devir ceviren sport motosikletler icin.300v serisi pist kullanimi icin
    Sana uygun olani 5100 serisi 15w50

  15. #15
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Motorunuz su soğutmalı olduğu için genel olarak 10 40 kullanırdım. Yazın antalya çok sıcak 10 50 ya da 15 50 kullanırdım.

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    yazılanları okuyunca bir gecede cahil kaldım

  17. #17

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    7100 15w40. Bayağı araştırmıştım bende yağ konusunu. Putoline'da güzel fakat cep yakıyor. 7100 f/p ürünü.

  18. #18
    caferacer01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2020
    Motosikleti
    Mondial MH drift 135 (custom cafe racer)
    15 _ 50 Castrol power1 tam sentetik tavsiye ederim vites gecisleri kaymak gibi oldu. Antalya gibi sicak iklim olan bi bolge icin 15 50 olur bende sicak iklim bi bolgede oldugum icin ayni sekil kullaniyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)