Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

vitesli motorsiklet eğitimi için,

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda eğitim veren yerlerin incelendiği özel bir bölüm açılsa keşke. Yeni başlayanlar başta olmak üzere herkese büyük faydası olur eminim.

    Motosiklet eğitimi söz konusu olduğunda Honda, Türkiye'de hem kilometre taşı, hem de diğer eğitimleri değerlendirmekte kullanılan mihenk taşı. Çok efendi ve iyi niyetli hocaları var. Haksızlık etmeyi hiç istemem. Fakat bana göre bazı eksikleri var:

    1- Birinci ve ikinci seviye eğitimin büyük çoğunluğu, pistte oluşturulmuş daracık dönemeçlerde fır fır dönmekten ibaret. Tamam, çok zevkli. Fakat dönemeçlerde koruma demirlerini, basamağı ve ayakkabımı kaç defa yere sürttürdüğümü hatırlamasam da orada kazandığım tecrübe ve beceri beni karayolunda hiç rahatlatmadı. Virajlardaki tedirginliğim hiç azalmadı çünkü Honda'nın virajıyla yollardaki virajlar arasında dağlar kadar fark var. Trafikte motor kullanmaya dair pek bir şey yok eğitimde. Kısacası, Honda eğitiminde kazanılan becerinin trafikte motor kullanma becerisine ne derece tahvil edilebileceğinden şüpheliyim.

    2- Katılımcı sayısı az gibi görünse de bence pist aşırı kalabalık oluyor. Bu kalabalığın içinde üç beş de bencil tip olursa eğitimden alınan randıman iyice düşüyor. Sizin yol hakkınızı gasp ediyorlar çünkü.

    3- Honda'nın hocalarına göre skutırlar kalçayla, motosikletler bacakla döndürülüyor. Yani vücutla. Yani kontra tekniği onlara göre safsata. Çok yadırgadım, çok.

    "Eleştirmek kolay, alternatif kurs önerebiliyor musun?" diyorsanız haklısınız, öneremiyorum. Bilen varsa bana da söylesin.

    Honda'ya haksızlık ediyorsam lütfen söyleyin. Peki verdikleri eğitimin trafikte çok da işe yaramadığı yönündeki kanaatimi paylaşan var mı?
    ya özel istiyorum çünki hondanın orda her kişiyebir hocamı oluyor.
    bnm ehliyet aldığom kursun müdürü şahane biri, olana kadar uğraşır ancak scooter ile eğitim verio, napim ben onu. üstelikbu pizzacılarınkinin iki katı eşek kadar afedersiniz bir bayan nasıl sürsün onu ya.
    yerinden kalkmaz yeminle ya


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda eğitim veren yerlerin incelendiği özel bir bölüm açılsa keşke. Yeni başlayanlar başta olmak üzere herkese büyük faydası olur eminim.

    Motosiklet eğitimi söz konusu olduğunda Honda, Türkiye'de hem kilometre taşı, hem de diğer eğitimleri değerlendirmekte kullanılan mihenk taşı. Çok efendi ve iyi niyetli hocaları var. Haksızlık etmeyi hiç istemem. Fakat bana göre bazı eksikleri var:

    1- Birinci ve ikinci seviye eğitimin büyük çoğunluğu, pistte oluşturulmuş daracık dönemeçlerde fır fır dönmekten ibaret. Tamam, çok zevkli. Fakat dönemeçlerde koruma demirlerini, basamağı ve ayakkabımı kaç defa yere sürttürdüğümü hatırlamasam da orada kazandığım tecrübe ve beceri beni karayolunda hiç rahatlatmadı. Virajlardaki tedirginliğim hiç azalmadı çünkü Honda'nın virajıyla yollardaki virajlar arasında dağlar kadar fark var. Trafikte motor kullanmaya dair pek bir şey yok eğitimde. Kısacası, Honda eğitiminde kazanılan becerinin trafikte motor kullanma becerisine ne derece tahvil edilebileceğinden şüpheliyim.

    2- Katılımcı sayısı az gibi görünse de bence pist aşırı kalabalık oluyor. Bu kalabalığın içinde üç beş de bencil tip olursa eğitimden alınan randıman iyice düşüyor. Sizin yol hakkınızı gasp ediyorlar çünkü.

    3- Honda'nın hocalarına göre skutırlar kalçayla, motosikletler bacakla döndürülüyor. Yani vücutla. Yani kontra tekniği onlara göre safsata. Çok yadırgadım, çok.

    "Eleştirmek kolay, alternatif kurs önerebiliyor musun?" diyorsanız haklısınız, öneremiyorum. Bilen varsa bana da söylesin.

    Honda'ya haksızlık ediyorsam lütfen söyleyin. Peki verdikleri eğitimin trafikte çok da işe yaramadığı yönündeki kanaatimi paylaşan var mı?
    Evet, bence biraz haksızlık etmişsin Söylediklerinin bazılarına ben de katılıyorum. Mesela kalabalık oluyor doğru, ilk 2 kurda hemen hemen aynı şeyleri öğretiyorlar, gösteriyorlar, yaptırıyorlar bu da doğru.

    Ama senin bahsettiğin gibi o kukalarla yapılan dönme dolap çalışmaları bizim düşündüğümüzden daha çok işe yarıyor. Bir çok arkadaşın düştüğünü gördüm çalışırken bırak sürtünmeyi vs. Zaten amaç öğrenmek, zorlanılacak ki trafikteki durumlara hazırlıklı olunsun. Kukalarla sahte trafik yaratılıyor, yol yapılıyor orada. En keskin virajlardan dönmeye, yokuş yukarı frenlemeye, kalkmaya kadar herşey gösteriliyor. Motosikleti devirdiğin zaman tekrar tek başına kaldırmaya vs. en ufak ayrıntıdan en önemli noktaya kadar herşey teorik ve pratik olarak öğretiliyor. En güzeli de iki günün sonunda 500'lük makineyi veriyorlar sana kullanıyorsun
    Küçük bir örnek vereyim bu eğitimin işe yarayıp yaramamasıyla ilgili; 50 yaşlarında bir bayan vardı eğitime katılmıştı benim gittiğim zaman ve 2. gelişiymiş Becerisi yok ama ısrarcı ve istekli ve de korkak Herkes kadıncağızın başına birşey gelecek diye korkuyordu, iki günün sonunda (belki 2. gelişiydi ama olsun) cbf 500 ü canavar gibi kullandı

    Kontra tekniğine gelince yadırganacak bir durum yok ben onların öğrettiği tarzda en rahat bir şekilde kullanıyorum motosikleti, özellikle dar virajlarda çok işe yarıyor yavaş giderken ki önemli olan da bence yavaş motosiklet kullanımı. En iyi denge sağlaman gereken durum çünki. Bacaklarınla her hareketi yaptırabilirsin motosiklete

    Honda Eğitiminden son derece memnun kaldım ben şahsen ve Türkiye'de bu standartlarda malesef başka bir kurum olduğunu sanmıyorum.

  3. #23
    EruKING - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R 2010
    Selam Hatis... Ulustaki Vespa academy i tercih edebilirsin. Bende hala ordayım. Temel eğitimlerim bitti. İleri düzey için hala eğitimlerime devam ediyorum...

    Honda nın eğitimlerine bakabilirsin. Ama orası biraz uzak ve grup sayıları çok fazla. Bu yüzden istemedim.

    Bmw Rider academy var. Orasınında fiyatları yüksek geldi. Vespa academy iyidir, tavsiye ederim.

  4. #24

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    ben istanbuldayım. istanbulda bir yer lazım.

  5. #25
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    OMM....
    http://www.ommriders.com/


    3 günlük eğitim paketleri var.
    1.gün teori "BEDAVA-Herkes katılabilir"
    2.gün pist pratik "ÜCRETLİ-Kişi sayısı sınırlı"
    3.gün "eğer" pist pratikte belli bir başarı elde edersen, yol eğitimi "ücretli-kişi sayısı sınırlı"

    İlk etapta teori eğitimi bile sizi belli bir seviyeye taşıyor. Dönem dönem "BEDAVA" eğitim paketi de sunuyorlar.
    DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir

  6. #26

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    teşekkürler araştıracağım

  7. #27

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı yeschim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, bence biraz haksızlık etmişsin Söylediklerinin bazılarına ben de katılıyorum. Mesela kalabalık oluyor doğru, ilk 2 kurda hemen hemen aynı şeyleri öğretiyorlar, gösteriyorlar, yaptırıyorlar bu da doğru.

    Ama senin bahsettiğin gibi o kukalarla yapılan dönme dolap çalışmaları bizim düşündüğümüzden daha çok işe yarıyor. Bir çok arkadaşın düştüğünü gördüm çalışırken bırak sürtünmeyi vs. Zaten amaç öğrenmek, zorlanılacak ki trafikteki durumlara hazırlıklı olunsun. Kukalarla sahte trafik yaratılıyor, yol yapılıyor orada. En keskin virajlardan dönmeye, yokuş yukarı frenlemeye, kalkmaya kadar herşey gösteriliyor. Motosikleti devirdiğin zaman tekrar tek başına kaldırmaya vs. en ufak ayrıntıdan en önemli noktaya kadar herşey teorik ve pratik olarak öğretiliyor. En güzeli de iki günün sonunda 500'lük makineyi veriyorlar sana kullanıyorsun
    Küçük bir örnek vereyim bu eğitimin işe yarayıp yaramamasıyla ilgili; 50 yaşlarında bir bayan vardı eğitime katılmıştı benim gittiğim zaman ve 2. gelişiymiş Becerisi yok ama ısrarcı ve istekli ve de korkak Herkes kadıncağızın başına birşey gelecek diye korkuyordu, iki günün sonunda (belki 2. gelişiydi ama olsun) cbf 500 ü canavar gibi kullandı

    Kontra tekniğine gelince yadırganacak bir durum yok ben onların öğrettiği tarzda en rahat bir şekilde kullanıyorum motosikleti, özellikle dar virajlarda çok işe yarıyor yavaş giderken ki önemli olan da bence yavaş motosiklet kullanımı. En iyi denge sağlaman gereken durum çünki. Bacaklarınla her hareketi yaptırabilirsin motosiklete

    Honda Eğitiminden son derece memnun kaldım ben şahsen ve Türkiye'de bu standartlarda malesef başka bir kurum olduğunu sanmıyorum.
    Diğer her şeyde haklılık payın var ama motora bacakla manevra yaptırmak hariç. Tamam, onda da biraz haklılık payın var fakat çok sınırlı. Çünkü bacakların veya vücudun motosiklet manevralarına etkisi çok sınırlı. Ben diyeyim yüzde bir, sen de yüzde sıfır.

    Keith Code'un meşhur bir motosikleti vardır, No BS bike. BS'i "Body Steering" olarak da anlamak mümkün, "palavra" olarak da. Neyse, Keith abi motora ikinci bir elcik seti eklemiş. Daha doğrusu sabitlemiş çünkü ön çatalla ya da tekerle bağlantısı yok. Sadece tutunmaya ve gaz vermeye yarıyor. Alttaki normal elcikler normal görevlerini yerine getirmeye devam ediyor. Sonra "ben motora vücudumla manevra yaptırırım diyen babayiğitler gelsin bu motora yaptırsın" diye meydan okumuş. Sabit elciklerden tutup deneyenler motorun üstünde şekilden şekile girmiş ama motor hiç tınmıyormuş. En baba babayiğit motoru gittiği istikametten azıcık saptırabiliyormuş, o kadar. Bu arada ön tekerin ya da çatalın hareketinin hiçbir şekilde kısıtlanmadığını belirteyim. Aynı motor alttaki normal elciklerle motor çok rahat kumanda edilebiliyor.

    Konuyla ilgili bir yazı: http://thekneeslider.com/archives/20...he-no-bs-bike/

    Video: http://www.youtube.com/watch?v=3nRUeEkS644

    Bu arada, benim gittiğim eğitimlerde o korkak hanımlar hep benim önüme düştü. Aramız açılsın da normal hızla gidebileyim diye biraz geç çıkıyordum ama iki adım sonra kuyruklarında bitiyordum gene. Ondan sonrası yürüme hızında bile değil, emekle hızında O turu çöpe at yani, hiçbir katkısı olmuyordu bana.
    [B]J şimdi asker[/B]

  8. #28
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Motosikletin üzerine ilk defa artcı olarak bindim o motosikletde R1 di , onu süren arkadaşımda bana 125cc vitesli motorumu kullanmayı öğretmişti zaten daha evel motorlu taşıt kullanmamıştım hiç
    Bana ileri git gel dedi gittim geldim , sonra git 2. vitese at git gel dedi yaptım.Tabi bunları yaparken zorlanmıştım sanki altımda hayabusa vardı
    Böyle öğrendim kardeşimede böyle öğrettim..Kardeşime trafiğide ben öğrettim tabi motosikleti kullanmayı öğrenmekden ziyade trafikde yürütmek heleki istanbul gibi yerde daha beceri istiyor.
    Demem o ki bu işi biraz iyi bilen bir arkadaşınız varsa hiç öyle eğitime öğretime gerek anlamıda yok..
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  9. #29

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin üzerine ilk defa artcı olarak bindim o motosikletde R1 di , onu süren arkadaşımda bana 125cc vitesli motorumu kullanmayı öğretmişti zaten daha evel motorlu taşıt kullanmamıştım hiç
    Bana ileri git gel dedi gittim geldim , sonra git 2. vitese at git gel dedi yaptım.Tabi bunları yaparken zorlanmıştım sanki altımda hayabusa vardı
    Böyle öğrendim kardeşimede böyle öğrettim..Kardeşime trafiğide ben öğrettim tabi motosikleti kullanmayı öğrenmekden ziyade trafikde yürütmek heleki istanbul gibi yerde daha beceri istiyor.
    Demem o ki bu işi biraz iyi bilen bir arkadaşınız varsa hiç öyle eğitime öğretime gerek anlamıda yok..
    evet işte bu halkın yanında bir adamın sesi....
    şaka bir yana,gerçi arabada hani içinde oturursun fln öğretilir bir şekilde duramayınca el freni fln çekilirde bu nasıl olucak makara görüntüler çıkıcak ortaya ...
    baş aşaaa devrilmimde,valla motor sahibi birdaha bindirmez.

  10. #30
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Alıntı hatis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet işte bu halkın yanında bir adamın sesi....
    şaka bir yana,gerçi arabada hani içinde oturursun fln öğretilir bir şekilde duramayınca el freni fln çekilirde bu nasıl olucak makara görüntüler çıkıcak ortaya ...
    baş aşaaa devrilmimde,valla motor sahibi birdaha bindirmez.
    Baş aşşa devirmeyi başarırsan motosikleti kullanmayı öğrenmiş akrobatik hareketler yapmaya başlamışındır zaten , birde işin başka yönü var bayana araç kullanmayı öğretmek deveye cirit atmayı öğretmek gibi bişi onu unuttuk
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  11. #31

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baş aşşa devirmeyi başarırsan motosikleti kullanmayı öğrenmiş akrobatik hareketler yapmaya başlamışındır zaten , birde işin başka yönü var bayana araç kullanmayı öğretmek deveye cirit atmayı öğretmek gibi bişi onu unuttuk
    motoru bilmem ama, araç hiçte zor değil bnce, yada ben birine öğretirsem anlarım.
    abimler ögretti bana, küçükken bile beni geçen biri olunca kızıp peşinden gidiyordum
    bir seferinde çukurbostanda sürerken abim yan koltukta oturuyor gazete ile uğraşıyor. sonra birden gazlayıp böle manevralara başlayınca ULAN ALLAH CEZANI VERMESİN SEN NE KADAR ÖĞRENDİNKİ MERCEDESİN PEŞİNE TAKILIP GEÇMEYE ÇALIŞYORSUN DEMİŞTİ. içindede on yedi yaşlarında fln bi sürü çocuk vardı.(ama geçtim en önemlisi cahillerden korkulması lazım sözüne inanmışlardı)
    bu hırs var bnm içimde
    bir gün öğrenirsem, ve şenliklere fln gelirim sizde beni görürsünüz.
    dövmek yok ama(çok soru sorup bunaltıyorum bazen,)

  12. #32
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Eğer ilgilenirsen ve kendi motorun varsa, bu eğitimi ben verebilirim. Bol bol eğitime katıldım ve bu alanda sürekli okuyup izleyerek kendimi geliştiriyorum. Şimdi bu işi pratiğe de dökmek istiyorum. Dediğim gibi, motosiklet ve motosiklet eğitimi konusunda tecrübeliyim ama eğitim vermek konusunda pek tecrübem yok ama bir yandan da bunu yapmayı çok istiyorum. Eğer sana da uyarsa, PM at ayrıntıları konuşalım... Fiyat konusunda da anlaşacağımızdan eminimn. Benim için öncelik eğitim vermek şu anda, para kazanmak değil.
    http://www.motorla.co

  13. #33

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    Alıntı songiden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer ilgilenirsen ve kendi motorun varsa, bu eğitimi ben verebilirim. Bol bol eğitime katıldım ve bu alanda sürekli okuyup izleyerek kendimi geliştiriyorum. Şimdi bu işi pratiğe de dökmek istiyorum. Dediğim gibi, motosiklet ve motosiklet eğitimi konusunda tecrübeliyim ama eğitim vermek konusunda pek tecrübem yok ama bir yandan da bunu yapmayı çok istiyorum. Eğer sana da uyarsa, PM at ayrıntıları konuşalım... Fiyat konusunda da anlaşacağımızdan eminimn. Benim için öncelik eğitim vermek şu anda, para kazanmak değil.
    tabiki olur, insanlaırn yaptıkları şeylerin belli maddi bir karşılığı olmak zorundadır bence teşvik amaçlı en azından teşekkürler ulaşacağım.
    ancak motorum yok eğer içime sinerse alacağım. ehliyet sınavlarıda ağustosta

  14. #34

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda eğitim veren yerlerin incelendiği özel bir bölüm açılsa keşke. Yeni başlayanlar başta olmak üzere herkese büyük faydası olur eminim.

    Motosiklet eğitimi söz konusu olduğunda Honda, Türkiye'de hem kilometre taşı, hem de diğer eğitimleri değerlendirmekte kullanılan mihenk taşı. Çok efendi ve iyi niyetli hocaları var. Haksızlık etmeyi hiç istemem. Fakat bana göre bazı eksikleri var:

    1- Birinci ve ikinci seviye eğitimin büyük çoğunluğu, pistte oluşturulmuş daracık dönemeçlerde fır fır dönmekten ibaret. Tamam, çok zevkli. Fakat dönemeçlerde koruma demirlerini, basamağı ve ayakkabımı kaç defa yere sürttürdüğümü hatırlamasam da orada kazandığım tecrübe ve beceri beni karayolunda hiç rahatlatmadı. Virajlardaki tedirginliğim hiç azalmadı çünkü Honda'nın virajıyla yollardaki virajlar arasında dağlar kadar fark var. Trafikte motor kullanmaya dair pek bir şey yok eğitimde. Kısacası, Honda eğitiminde kazanılan becerinin trafikte motor kullanma becerisine ne derece tahvil edilebileceğinden şüpheliyim.

    2- Katılımcı sayısı az gibi görünse de bence pist aşırı kalabalık oluyor. Bu kalabalığın içinde üç beş de bencil tip olursa eğitimden alınan randıman iyice düşüyor. Sizin yol hakkınızı gasp ediyorlar çünkü.

    3- Honda'nın hocalarına göre skutırlar kalçayla, motosikletler bacakla döndürülüyor. Yani vücutla. Yani kontra tekniği onlara göre safsata. Çok yadırgadım, çok.

    "Eleştirmek kolay, alternatif kurs önerebiliyor musun?" diyorsanız haklısınız, öneremiyorum. Bilen varsa bana da söylesin.

    Honda'ya haksızlık ediyorsam lütfen söyleyin. Peki verdikleri eğitimin trafikte çok da işe yaramadığı yönündeki kanaatimi paylaşan var mı?
    abi ne yaptın?!

    kayıt oldum ben bugün honda'ya!.. soğuttun resmen beni.

    alternatif önermen boynunun borcu oldu sanki.

    ----------

    önceki konumdaki ekipman önerilerin için teşekkür ediyorum bu arada.

  15. #35
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    http://www.muratdenizhan.com/

    Murat Hoca'dan eğitim almıştım ben de. Kendisi Honda'dan emekli bir hocadır.

    Bir kriter olur mu bilmiyorum ama Murat Hoca'dan ders aldıktan sonra ertesi gün Transalp ile trafiğe çıktım. Önceden 7000 km kadar scooter-maxi deneyimim var, ama bu benim ilk vitesli motorum.

    Dört saat kadar ders aldım ve çok çok yararlı oldu.

    Bir konuş derim.

    Motora biraz ısındıktan sonra, yani şöyle 2 - 3 bin km sonra da Emok eğitimini şiddetle öneririm. Kesinlikle katıl bu eğitime de.
    Ağır metal insanı...

  16. #36

    Üyelik
    23 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul-fatih-çekmeköy
    Motosikleti
    şuan motor yok..peugeot 407 cup. land rover
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.muratdenizhan.com/

    Murat Hoca'dan eğitim almıştım ben de. Kendisi Honda'dan emekli bir hocadır.

    Bir kriter olur mu bilmiyorum ama Murat Hoca'dan ders aldıktan sonra ertesi gün Transalp ile trafiğe çıktım. Önceden 7000 km kadar scooter-maxi deneyimim var, ama bu benim ilk vitesli motorum.

    Dört saat kadar ders aldım ve çok çok yararlı oldu.

    Bir konuş derim.

    Motora biraz ısındıktan sonra, yani şöyle 2 - 3 bin km sonra da Emok eğitimini şiddetle öneririm. Kesinlikle katıl bu eğitime de.
    emok eğitimi nedir.evet araştırdım sağolun,bir bakayım pist fln baya eğlenceli gözüküyor bi kişi sürüo on kişi bakıyor bu çokhoş

  17. #37

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Alıntı Jagadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer her şeyde haklılık payın var ama motora bacakla manevra yaptırmak hariç. Tamam, onda da biraz haklılık payın var fakat çok sınırlı. Çünkü bacakların veya vücudun motosiklet manevralarına etkisi çok sınırlı. Ben diyeyim yüzde bir, sen de yüzde sıfır.

    Keith Code'un meşhur bir motosikleti vardır, No BS bike. BS'i "Body Steering" olarak da anlamak mümkün, "palavra" olarak da. Neyse, Keith abi motora ikinci bir elcik seti eklemiş. Daha doğrusu sabitlemiş çünkü ön çatalla ya da tekerle bağlantısı yok. Sadece tutunmaya ve gaz vermeye yarıyor. Alttaki normal elcikler normal görevlerini yerine getirmeye devam ediyor. Sonra "ben motora vücudumla manevra yaptırırım diyen babayiğitler gelsin bu motora yaptırsın" diye meydan okumuş. Sabit elciklerden tutup deneyenler motorun üstünde şekilden şekile girmiş ama motor hiç tınmıyormuş. En baba babayiğit motoru gittiği istikametten azıcık saptırabiliyormuş, o kadar. Bu arada ön tekerin ya da çatalın hareketinin hiçbir şekilde kısıtlanmadığını belirteyim. Aynı motor alttaki normal elciklerle motor çok rahat kumanda edilebiliyor.

    Konuyla ilgili bir yazı: http://thekneeslider.com/archives/20...he-no-bs-bike/

    Video: http://www.youtube.com/watch?v=3nRUeEkS644

    Bu arada, benim gittiğim eğitimlerde o korkak hanımlar hep benim önüme düştü. Aramız açılsın da normal hızla gidebileyim diye biraz geç çıkıyordum ama iki adım sonra kuyruklarında bitiyordum gene. Ondan sonrası yürüme hızında bile değil, emekle hızında O turu çöpe at yani, hiçbir katkısı olmuyordu bana.
    Sana bir öneri o zaman
    Herhangi bir motosiklete artçı olarak bin, sürücü motosiklet hakimiyetini bıraksın tamamen, sen arkada kalçanla ya da bacaklarınla motora yön vermeye çalış bakalım ne olacak
    Eğitimlerde sollama yasağı mı vardı Eğitmenler diğer kursiyerlere daha hızlı gidin korkmayın diye bağırırken bana da biraz yavaş sürün diye bağırıyorlardı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:38 ----------

    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ne yaptın?!

    kayıt oldum ben bugün honda'ya!.. soğuttun resmen beni.

    alternatif önermen boynunun borcu oldu sanki.

    ----------

    önceki konumdaki ekipman önerilerin için teşekkür ediyorum bu arada.
    En güzel bir şey yapmışsın merak etme Pişman olmayacaksın korkma

  18. #38
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı hatis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emok eğitimi nedir.evet araştırdım sağolun,bir bakayım pist fln baya eğlenceli gözüküyor bi kişi sürüo on kişi bakıyor bu çokhoş
    EMOK'un (Enduro Motor Kulübü) Motosiklette Güvenlik ve Hakimiyet eğitimini ADAC sertifikalı hocalar veriyor. Kendi motorunla katılıyorsun ve motorunun sınırlarını normal yolda yapamayacağın kadar zorluyorsun.

    Bir günlük bir eğitim. Sabah 8'den akşam 6'ya kadar eğitim var. Yorgunluktan ölüyorsun günün sonunda ama kesinlikle çok ama çok yararlı.

    Öyle bir kişinin yapıp on kişinin bakması söz konusu değil. Herkes sırayla gereken eğitim konusunu gerçekleştiriyor. Bazı parkurlar tek tek, bazıları iki veya daha fazla motorla yapılıyor.

    Ama EMOK eğitimini ikinci kademe olarak düşün. Bence önce özel ders al, motoruna alış ve 2000 km sonra falan EMOK eğitimine katıl. Çok faydasını göreceksin.

    İlle de enduro motorun olması da gerekmiyor. Ben gittiğimde 8 motor vardı, ikisi enduroydu.
    Ağır metal insanı...

  19. #39

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Arkadaşım bu işi profesyonel eğitim merkezi haline getirmiş kurumlardan almanda her zaman fayda var.

    Ama bir anda o kadar param-zamanım yok diyorsan zaten bi hafta sonunda ikişer saat iki gün ders alayım desen yine 4 ders (yaklaşık 160 dakika eğitim için) 120-150 tl para verirsin. Kaldı ki iki saat eğitim için en aşağı yarım günün gider.

    Sana tavsiyem; bak burada kuyucadısı (çağla) gibi güvenilir arkadaşlarımız var. Birisiyle konuş tanış. Bir araya gelir bir eğitimciden ders alırsın ilk birkaç seferde (yada ilk gün). Sonrasına kendin karar verirsin.

  20. #40

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Alıntı yeschim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana bir öneri o zaman
    Herhangi bir motosiklete artçı olarak bin, sürücü motosiklet hakimiyetini bıraksın tamamen, sen arkada kalçanla ya da bacaklarınla motora yön vermeye çalış bakalım ne olacak
    Eyvah! Arkaya binince ödüm botuma karışır benim. Ama bilim aşkına hayal edelim: Diyelim ki biz de motorumuza sabit gidon düzeneği ekledik. Öne birini oturttuk, arkasına biz geçtik. Öndeki kişi sabit gidondan tutup sadece gazı ve frenleri idare ediyor. Biz de motosiklete vücutla, bacakla falan yön veriyoruz.

    Bu motosiklete viraj aldırabilecek miyiz? Viraj çıkışı motoru düzeltebilecek miyiz? Veya mesela Tarabya'dan Yeniköy'e kadar bu şekilde gidebilecek miyiz?

    İmkanlar ve şartlar müsait olsa denemek isterim aslında.

    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi ne yaptın?!

    kayıt oldum ben bugün honda'ya!.. soğuttun resmen beni.

    alternatif önermen boynunun borcu oldu sanki.
    Honda'nın eğitimi beş para etmez demedim, eksikleri var dedim. Artıları daha çok. İki gün saatlerce "dur, kalk, dön, fren yap, gaz ver" çalışacaksın. Debriyaja, frenlere defalarca basacaksın. Gaz verip vites değiştireceksin. İki elin ve ayağın devamlı çalışacak. Bunlar arasında eşgüdüm sağlamaya alışacaksın. Bilhassa hiç motosiklet kullanmadıysan büyük faydasını görürsün. Hareketleri defalarca yapmak kas hafızası oluşturur ki o da çok önemli bir şeydir. Yemek yerken "Kaşığı bir santim sağa mı indirsem? Yoksa hizası böyle iyi mi? Biraz sağa mı çeksem?" diye düşünmeye ihtiyaç duymuyorsan, kaşığı ağzına götüreceğine burnuna, gözüne sokmuyorsan hep kas hafızası sayesinde.

    Onun dışında, eğitimde motoru Yeşim gibi kullanmanı tavsiye ederim. Trafiğe kapalı bir alanda o kadar uygun şartları kolay kolay bulamazsın. O yüzden mümkün olduğunca hızlı git, sert fren yap, motoru yatırabildiğin kadar yatır, demirleri yere sürttür. Düşsen kalksan bile o motorlara bir şey olmaz, hepsine devasa koruma demirleri takmışlar. Hem sana bir sır vereyim: Başkasının motoruyla düşmek çok daha zevkli oluyor

    Büyük ihtimalle sana da bir şey olmaz. Ben birinci ve ikinci kademe eğitimlere katıldım, çok kişinin düştüğünü gördüm ama kimseye bir şey olmadı. Yok, bir hanımefendinin* ayak bileği zedelenmişti. Ama ayağında spor ayakkabı yerine adam gibi motorcu çizmesi olsa ona da hiçbir şey olmazdı herhalde.

    Honda, kask, dizlik, dirseklik ve eldiven veriyor. Ama çizme de çok önemli. Eğitime kadar çizmelerini almış olursan oraya götürmeni tavsiye ederim. Aslında kendi kask ve eldivenlerine alışmak için onları da götürsen olur. İkinci kademeye kendi eldivenlerimi götürdüğüm için dikkat etmedim ama üç beş yıl önce girdiğim birinci kademede bize kevlardan örülmüş eldivenler vermişlerdi. O eğitim için yeterli olsa gerek ama zırhlı deri eldivenler kadar iyi korumazlar herhalde.

    Son bir tavsiye: Birinci kademeden sonra ikinciyi alma. Kendi başına biraz tecrübe kazandıktan sonra atlayacaksan üçüncü kademeye atlamadan daha uygun olur çünkü birle iki neredeyse tıpatıp aynı.

    *Not: Bayan Denmez Kadın Denir Gestaposu bu başlığı da basıp "hanımefendi demeyeceksin, kadınefendi diyeceksin" falan diye tutturursa fıttırırım, peşin peşin söyleyeyim kadınlar baylar
    [B]J şimdi asker[/B]


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler