Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yavaşlarken ayna ile arkadaki aracı kontrol edin...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    Başlıktada dediğim gibi...

    Sollama yaparken aynalarımıza illaki bakıyoruz ama (özellikle yavaşlarken, hatta seyir halindeyken bile) aynamızla arkamızı kontrol edelim...

    Otomobil kullanırken önümdeki trafik birden yavaşlarsa dörtlüleri yakıp bende yavaşlıyorum ki bugüne kadar arkamdaki araçlara çok faydası oldu. Ama motosiklette böyle bir imkanım yok. O nedenle trafiğe çıkmadan her zaman fren lambam çalışıyormu diye kontrol ederim.

    İstanbul Fatih'te Millet caddesini (Fındıkzade-Çapa arası) bilen bilir. Taksili, dolmuşlu, otobüslü, ambulanslı, tramvaylı, kuryeli, pizzacı motorlu, bol ışıklı lanet trafikli bir yol...

    Az önce o yolda muhtemel bir kaza atlattım:

    30-40 km. hız ile gidiyorum. ilerde ışık sarı yandı bende yavaşladım ve durdum. aynadan bi baktım bi araç bana doğru normal süratte geliyor.

    (Olduğum yerden biraz daha ilerledim, gözüm aynada. Adam hala geliyor. Biraz daha, yetmedi az daha ilerledim. İlk durduğum yerin 2 metre ilerisinde, yaya geçidi çizgisinin tam üstündeyim adam ancak durdu. Arka tekerime mesafesi 2 cm.)*

    *Parantez içindekiler sadece 1 saniye içinde oldu.

    Aman dikkat edelim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Sevgili gökhan çok geçmiş olsun. Uzun atlatmışsın,
    O lanet olasıca yolu biliyorum. Aslında 3-4 şeritli bir yol olmasına rağmen son derece kalabalık. İETT garajının orada bende kaza yapmıştım. Gerçekten çok dikkat edilmesi gereken bir yol orası... İETT Garajından başlayıp aksaray'a kadar oradaki trafik o şekilde devam ediyor. Ayrıca nereden kimin çıkacağıda belli değil...
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #3

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili gökhan çok geçmiş olsun. Uzun atlatmışsın,
    O lanet olasıca yolu biliyorum. Aslında 3-4 şeritli bir yol olmasına rağmen son derece kalabalık. İETT garajının orada bende kaza yapmıştım. Gerçekten çok dikkat edilmesi gereken bir yol orası... İETT Garajından başlayıp aksaray'a kadar oradaki trafik o şekilde devam ediyor. Ayrıca nereden kimin çıkacağıda belli değil...
    Sağol teşekkür ederim. Sanada geçmiş olsun. O lanet yolu hergün kullanıyorum.

  4. #4
    diver1069 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2008
    Şehir
    Cukurova-Adana
    Motosikleti
    cbf 250
    Guzel bir baslik ve yerinde bir uyari olmus.

    Ben de ayni konuya elimden geldigi kadar dikkat ederim. Hatta son zamanlarda sehir ici trafik haric (orda bile uygulanabilir) ozellikle iki-uc serit milletin bastirip gittigi yollarda kirmizi isikta ilk duran ben isem motoru bosa almayip birinci viteste her an harekete hazir bekliyorum. Arkadan gelen lavugun biri durmamaya karar verip yapistirmasin diye. Ayni zamanda da boyle bir durumda (arkadan gelen durmayacak gibiyse) kendime alternatif kacis yolu olarak kullanabilecegim bir nokta bulmaya calisirim, yolun en sagi veya en solu, olmadi en kotu ihtimal (gelen trafige bagli olarak) kirmizida da olsa gecmek gibi.

    Bana yillar once gittigim bir motor kursundaki egitmen soyle demisti: Trafikte senin mi, karsi tarafin mi hatali oldugu onemli degil. Kaza aninda daha fazla zarar gorecek olan sensin. Dolayisi ile, kaza olmamasi icin mumkun olan tum tedbirleri al.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    Alıntı diver1069 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kirmizi isikta ilk duran ben isem motoru bosa almayip birinci viteste her an harekete hazir bekliyorum. Arkadan gelen lavugun biri durmamaya karar verip yapistirmasin diye. Ayni zamanda da boyle bir durumda (arkadan gelen durmayacak gibiyse) kendime alternatif kacis yolu olarak kullanabilecegim bir nokta bulmaya calisirim, yolun en sagi veya en solu, olmadi en kotu ihtimal (gelen trafige bagli olarak) kirmizida da olsa gecmek gibi.
    tebrik ederim bana kimse öğretmedi bunu ama direksiyon kılıfı olmadan araba, eldiven olmadan motor kullanamıyorum. ayna, stop ve sinyallerde bunun gibi bişey benim için.

    eğer arkamdaki yavaşlamasaydı tetikte bekliyordum, bende gazlayacaktım.

    burada yazmaya çalıştım, basit bişey gibi gözükebilir ama (durum o kadar vahimdiki) yayalar bile farketti durumu, yeşil yandığı halde karşıya geçmediler. arkamdaki aracında durmasını beklediler. duruncada ona bağırıp çağırdılar. bana gerek kalmdı yani

  6. #6
    Serpico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    07
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Büyük geçmiş olsun... Trafikte her zaman uyanık olmamız gerekiyor.
    bilinçsiz kullanıcılar sizin gibi dikkatli ve bilinçli kullanıcılara göre daha fazla hata ve sonuçta kaza riski ile yol alıyorlar... Abi ben herşeyi yaparım, birşeyde olmaz demek yanlış bir şey..
    İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........

  7. #7
    ercankarakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-MAX 400 ABS
    bazı otomobil kullanıcıları bilerek yapıyor bunu, arka tekerine yapışık duruyor, hemen yanından sana teğet geçiyorlar vs.. nasılsa onların tuzu kuru

    çok açıkca söylemek gerekirse ben trafikte sollanan değil hep sollayan olmaya çalışıyorum, önümde trafik aniden durdu mu, ben de onların arkasında ani frenle durmaktansa aralarından bi kaç araba geçerek öyle durmaya çalışıyorum, trafik ışıklarında keza en önce ışıkta ilk duran olmaktansa (yolu iyice kontrol ederek) sarı ışıkta geçmeyi yeğlerim

    ne zaman "çok dikkat edeyim, yavaş gideyim, şerit takip edeyim, herkese yol vereyim" dedimse hep tehlike atlattım

  8. #8

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    Alıntı ercankarakus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı otomobil kullanıcıları bilerek yapıyor bunu, arka tekerine yapışık duruyor
    bilerek yaptığını sanmıyorum. 50-60 yaşlarında bir adamdı, yanında da 70 yaşlarında bi teyze vardı

    trafikte yaşlılardan ve bayanlardan her zaman kaçarım...

    trafikte aracının dikiz aynası kapalı olan çok bayanın yanında durupta dikiz aynasını açtım. ufak bir tebessümle karşılıyorlar. buda mesajımı aldığının bir göstergesidir.

  9. #9
    Birkannn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Evet kötü bir yol orası çok dikkat edilmesi gereken bir yer...
    Her an herşey olabilir sağ sol arkaya bakmaktan yoruluyor insan o yolda.
    Geçmiş olsun ucuz atlatmışın tabi olayda seninde büyük payın var bakmasaydın ve ilerlemeseydin farklı şeyler olabilirdi Allah korusun
    Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  10. #10

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Dream Rider
    Geçen gün motosiklet ile önümden giden bir arkadaşıma otomobille arkadan çarptım. Tamamen bu sebep yüzüden. Aklım almadı durduğunu göremediğime. Allahtan benim seyir hızım çok düşüktü ne kendisine , ne motora, ne arabaya bir zarar gelmedi. Ama ödümüz patladı. Evin önüne geldiğimizde fark ettim normal stop un yandığını ama frene basında fren lambasının çalışmadığını. Bundan dolayı mı çarptım, yoksa çarptığım için mi o fren lambası çalışmamaya başladı bilmiyorum. Ama trafiğe çıkmadan önce şu fren lambasını kontrol etmek farz oldu bundan sonra

  11. #11
    place kıng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2009
    Şehir
    BARTIN
    Motosikleti
    MZ ETZ 251 ve OMİ FANATİK
    öncelikle geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.

    Babam gecen yaz buna benzer bi kaza gecirdi onu anlatayım.Babam ana yoldan sağdaki kapalı yola giriş yapmak için yavaşladığında arkadan hızla gelen arabayı aynadan görmüş ve hemen dönmek için gaz vermiş ama geç kalmış adam babamın motoruna arkadan carptı.babamda mondial 151 RS scooter vardı.carpmanın şiddeti ile arkadaki motor şaseden ve amortisörlerden cıkıp fırlalamış yanı motor bi yerde şase biyerde babam biyerde adam baya hızlı geliyomuşki adamın arabasının radyatörü dağilmış.allahtan babam ogün korumalıklı gissiyi giymiş (çoğu zaman giymez)neyseki bikaç siyrikla atlattı.

    Bu olay babamada banada ders oldu artık giysisiz kasksız binmez olduk.
    Bartın Bana Dar Motorsikletim Yolları Açar

  12. #12
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    evet dostum bende ani yavaslamalarda mutlaka aynalarim kontrol ederim.arkamda dalgin bi sofor olabilir diye.
    RIDE or DIE

  13. #13
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    bayan sürücüler şerit değiştirirken neden yavaşlıyolar anlamıyorum
    bulunduğun şeritden daha yüksek hızda kullanılan bir şerite frenle girmek nasıl bi mantıkdır yahu
    bugün bi tanesi önüme bi atladı sol şerite ,sanki sinyal verince yol onun oluyo allahım! sağına kaçtım arabası küçük bir şey(polo) olduğundan yarı makas vari bi hareketle çarpmaktan kurtardım kendimi

  14. #14

    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    Cerrahpaşa
    Motosikleti
    HONDA CBR 600F
    Alıntı Lancelot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen gün motosiklet ile önümden giden bir arkadaşıma otomobille arkadan çarptım. Tamamen bu sebep yüzüden. Aklım almadı durduğunu göremediğime. Allahtan benim seyir hızım çok düşüktü ne kendisine , ne motora, ne arabaya bir zarar gelmedi. Ama ödümüz patladı. Evin önüne geldiğimizde fark ettim normal stop un yandığını ama frene basında fren lambasının çalışmadığını. Bundan dolayı mı çarptım, yoksa çarptığım için mi o fren lambası çalışmamaya başladı bilmiyorum. Ama trafiğe çıkmadan önce şu fren lambasını kontrol etmek farz oldu bundan sonra
    geçmiş olsun. motoru özellikle şehir içi trafikte kullananlar fren lambası, sinyal lambalarını her zaman kontrol etmeli bence. benim gibi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:37 ----------

    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bayan sürücüler şerit değiştirirken neden yavaşlıyolar anlamıyorum
    bulunduğun şeritden daha yüksek hızda kullanılan bir şerite frenle girmek nasıl bi mantıkdır yahu
    bugün bi tanesi önüme bi atladı sol şerite ,sanki sinyal verince yol onun oluyo allahım! sağına kaçtım arabası küçük bir şey(polo) olduğundan yarı makas vari bi hareketle çarpmaktan kurtardım kendimi
    ilk aldığım CBR125R motorun sahibi, CBR600F ile yüksek hızla giderken aynen bahsettiğiniz gibi bi bayanın yüzünden kaza yapmış. o yüzden CBR125'e dönmüş bir dönem. tabi sonra doğal olarak yetmemiş tekrar 600f aldı

  15. #15
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı ercankarakus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı otomobil kullanıcıları bilerek yapıyor bunu, arka tekerine yapışık duruyor, hemen yanından sana teğet geçiyorlar vs.. nasılsa onların tuzu kuru

    çok açıkca söylemek gerekirse ben trafikte sollanan değil hep sollayan olmaya çalışıyorum, önümde trafik aniden durdu mu, ben de onların arkasında ani frenle durmaktansa aralarından bi kaç araba geçerek öyle durmaya çalışıyorum, trafik ışıklarında keza en önce ışıkta ilk duran olmaktansa (yolu iyice kontrol ederek) sarı ışıkta geçmeyi yeğlerim

    ne zaman "çok dikkat edeyim, yavaş gideyim, şerit takip edeyim, herkese yol vereyim" dedimse hep tehlike atlattım


    Arkadaşım şu yazdıklarının içinde en son satırdaki yazdığına %10000000000 katılıyorum,gerçekten öyle oluyoo.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler