Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Riva yolunu kullananlar dikkat-total hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb, tecrübe konusunda haklısınız, hepsi 1.5 saat içinde oldu, ilk mesajda belirttiğim gibi ben de "makinaya kıllandım" neden derseniz, ataşehir tem civarı makaslarda kafa sallamaya başlayınca şerit çizgisi mi acaba yüksek diye bir süre üstünde de gittim ama anlayamadım, sonrası kadıköy honda servis zaten...

    benim anlamadığım bir arkadaş lastik ısınmadan hava basmalı dedi gibi anladım ama benim bildiğim tam tersi değil mi, yani lastik sıcakken hava basmak gerekmiyor mu!

    saygılar
    Lastik soğukken hava basmalısın. Hatta mümkünse durduğu yerde basmak en iyisi. Isındıktan sonra basınç değeri artar, ölçümü doğru alamazsın.

    Bu arada ben hava basarken hep bir psi fazla basarım. Örneğin Transalp'in 29-29'dur ama ben 30-30 basarım hep. Fazla hava az havadan her zaman iyidir. 1 psi fazla basmak benzinciye kadar az da olsa ısınmış ve basıncı artmış lastiklerdeki ölçüm hatalarını da biraz tolere edebilir.
    Ağır metal insanı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm lastiklerin basıncı aynı değil, kullanılan motosiklete göre değişmekte.
    Nitekim kullanılan lastik türü, hamurunun yumuşaklığı, kullanım amacı ve üzerine alacağı ağırlıüa göre de değişmekte.
    Tabi standart bir kullanıcı için genellikle arka maşada ve servis manuelinde yazan ölçülerde olması gerekir.
    Ben lastik havası konusunda değişken olduğum için, sürekli basıncı değiştirir haldeyim. Hal böyleyken değiştirdiğim bar a da güvenmek için evimin yakınlarındaki bikaç yer dışında lastik şişirmiyorum. Nitekim her şişirdiğimde elimlede kontrol edip yumuşak-sert olup olmadığını alnayabiliyorum. Ki sürekli aynı motoru kullandığın için sürüşündede değişiklik olacağından bunu hissedebilirsin.
    mrb, yukarıda bahse konuyu detaylandırmanız mumkun mu, ya da neye göre biz de basıncı düzenleyeceğiz ve daha önemlisi nasıl hesap yapacağız, mantığı nedir?

    teşekkürler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:12 ----------

    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik soğukken hava basmalısın. Hatta mümkünse durduğu yerde basmak en iyisi. Isındıktan sonra basınç değeri artar, ölçümü doğru alamazsın.

    Bu arada ben hava basarken hep bir psi fazla basarım. Örneğin Transalp'in 29-29'dur ama ben 30-30 basarım hep. Fazla hava az havadan her zaman iyidir. 1 psi fazla basmak benzinciye kadar az da olsa ısınmış ve basıncı artmış lastiklerdeki ölçüm hatalarını da biraz tolere edebilir.
    mrb,

    tecrübeden ziyade mantıken baktığımda lastik soğukken sıkıştırlan hava 36 olduğunda, lastik ısındığında mekan genişleyeceğinden içeride daha hava basmak için yer açılmaz mı, yani diğer deyişle basınç değeri düşmez mi?

    saygılar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 ----------

    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik soğukken hava basmalısın. Hatta mümkünse durduğu yerde basmak en iyisi. Isındıktan sonra basınç değeri artar, ölçümü doğru alamazsın.

    Bu arada ben hava basarken hep bir psi fazla basarım. Örneğin Transalp'in 29-29'dur ama ben 30-30 basarım hep. Fazla hava az havadan her zaman iyidir. 1 psi fazla basmak benzinciye kadar az da olsa ısınmış ve basıncı artmış lastiklerdeki ölçüm hatalarını da biraz tolere edebilir.
    mrb,

    tecrübeden ziyade mantıken baktığımda lastik soğukken sıkıştırlan hava 36 olduğunda, lastik ısındığında mekan enişleyeceğinden içeride daha hava basmak için yer açılmaz mı, yani diğer deyişle basınç değeri düşmez mi?

    saygılar

  3. #23

    Üyelik
    02 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DRZ400 SM
    Hacim sabit kalır, sıcaklık artarsa basınç artar. Burada da hacim sabite gayet yakındır bana kalırsa. Sıcaklıktaki artışı dengeleyecek kadar artmasına imkan yok. Lastik bu, balon değil

    Onun haricinde, bizim DRZ400sm kullanıcıları genelde kılavuzda önerilenden daha düşük değerlere düşürüyorlar basınçları. Lastiğin o şekilde daha iyi yol tuttuğuna inanıyorlar. Ben kılavuz değerlerinin yarım ya da 1 psi üstünde kullanıyorum çünkü basıncun düşük olması lastik ömrünü düşürüyor. Ayrıca ortalama kullanıcıdan daha ağırım. Nitekim kılavuzda arkaya yolcu alınacaksa basıncın 29'dan 33'e çıkarılması tavsiye ediliyor, ben tek başıma binip 29,5-30 civarında tutuyorum. Yürüttüğüm mantık ne kadar doğrudur tartışılır tabii.

    DRZ400S ya da E, yani motorun enduro versiyonlarını kullananlar arazi şartlarına göre tutuşu arttırmak için iyice indiriyorlar lastikleri. Kayalık zeminde 13'e falan indirdiğini söyleyen gördüm. Ama lastik janttan çıkmasın diye kullandıkları bir şey var, bilmemne kilidi.

    Saygılar
    J şimdi asker

  4. #24

    Üyelik
    28 Haziran 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R1150 GS
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    mrb,

    tecrübeden ziyade mantıken baktığımda lastik soğukken sıkıştırlan hava 36 olduğunda, lastik ısındığında mekan genişleyeceğinden içeride daha hava basmak için yer açılmaz mı, yani diğer deyişle basınç değeri düşmez mi?

    saygılar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 ----------



    mrb,

    tecrübeden ziyade mantıken baktığımda lastik soğukken sıkıştırlan hava 36 olduğunda, lastik ısındığında mekan enişleyeceğinden içeride daha hava basmak için yer açılmaz mı, yani diğer deyişle basınç değeri düşmez mi?

    saygılar





    lastik isindiginda icindeki hava genlesir,lastigin ic hacminn ayni oldugu gercegini dusunursenz,hic degismeyen bi hacme daha fazla (hacimsel olarak)hava skstrms gibi dusunebilirsinz.

    hatta soyle soyliim

    P*V=n*R*T bu ideal gaz denklemidir...

    P basinc,V hacim(lastigimizin ic hacmi),n madde miktari(hava miktarimiz),R bi sabit buna hic girmeyelim,T de sicaklik...

    simdi bizim motosikletimizi goz onune alirsak nelerimiz sabit...V hacmi,n madde miktari(yani hava basmadan once lastik icindeki ilk hava miktari),R sabit...

    neler degisken peki P basinci ve T

    yol alirsak lastik isinir T artar...T artarsa P de artar...


    yani sogukken yapilan olcum dogru olandir...
    Manic Depression Is Touching My Soul...

  5. #25
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Arkadaşlar yeterince açıklamış. Basit bir örnek: Düdüklü tencere.

    Fazladan hava girişi olmadığı halde tencere ısındıkça içindeki basınç artar. Yalnız, tencere elastik olmadığından basınç çok fazla artarsa emniyet sübabı fazla havayı salar (ya da tencere patlar). Anormal derecede fazla şişirilmiş bir lastikte de bu sonuç ortaya çıkabilir: ısıdan dolayı aşırı genleşme eğilimi ve patlama.
    Ağır metal insanı...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler