motor alırken km sine bakıyoz nekadar güvenilir bu adamın km kaadranını sıfırlama ihtimali varmı
motor alırken km sine bakıyoz nekadar güvenilir bu adamın km kaadranını sıfırlama ihtimali varmı
güvenemezsin tam olarak değiştirilebiliyor
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Aslinda cok kolay bir sey. Benim tavsiyem motorun modeli ile kiyaslamaniz dir. 2000 yili bir motorun mesala tutup ta 10,000 km olmasi suphe uyandirir. En azindan bunu anlamak icin motorun mekanik aksamlarini vidalarda sikma izi olup olmadigina bakarak bir nebze anlayabilirsin.Ama suphelerini ispatlamak cok zor. Fakat 1 senede 25,000 sadece gezilerde yapanlar var. Malesef anlamak cidden zor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Direk km saati de değiştirilebilir, sıfırlama da yapılabilir. Hız kadranında ibrenin iki tarafında bulunan civataların başları kontrol edip sökülüp sökülmediği anlaşılabilir.
Evet her çeşit hile mümkün.
Cevizlibağ da km. tamırcıları hem arızalı km. saatlerini tamir ederler hemde kişi isterse km. sayacını isdedikleri rakama indirirler. Son zamanda üretilen dijital göstergeli motosikletlerde de km. saatının yenisini koyarlar. Yine iş hallolur. Sonuç makınanın km. saatına bakarak değil genel görünümüne bakarak karar verilmeli.
ama ustalar anlar heralde demi sıfırlanıp sıfırlanmadığını
Anlayamaz, yani bunu anlamak icin motorun her yerinin cok detayli kontrol edilmesi lazim. Ustanin boyle hafiyelik bir ise vakit ayiracagini sanmiyorum. Acikcasi ustanin var sayimi bile bu konuda %100 guvenilir degil.Ama bunun sebebi biziz.Hep dusuk km takintisi yaptik kendimize bir motor 30,000 yapinca oo olmustur cigeri bitmistir diye ahkam kestik.Eee millet te sonunda careyi km saatleri ile oynamak ta buldu malini satmak icin. Kimse cok ve duzgun kullananin hakkini vermiyorki
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
analog gostergelı motorlarda (dijital olmayanlarda) hiçbir civatayı zorlamadan veya söküp takmadanda km saati düşürülebiliyor,
o nedenle km'den fazla motorun durumuna göre kıyaslama yapılmalıdır,
alacağın şahsın motoru ne kadar sevdiği,hyangi şartlarda kullandığı,
ve ne kadar zorladığı hakkında bilgin olması yeterli olacaktır...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Neden dürüst olmayı düşünmüyorsun
normal kadrandada dijitaldede 0 lanabilirben 15 binde aldığım motorumu temmuz ayında daha 1 sene bile olmamasına rağmen kışın doğru düzgün binmeme rağmen 25bin yaptım normal gezdim kulllandım bir binici olarak allah kaza bela vermedi bakıyorum 2006 2007 lere 10bin 12 bin ya hatta bunları gectim 2005 2004 lerde 10bin küsürlerde buna kim inanır hiç mi binmediniz be kardeşim servisine götür anlarsın ne durumda olduğunu yani servis göstermeden kesinlikle aa km düsük alıyım diye atlamamk lazım
Bu konu cok tartışılır artık yapılmayan sey yok eski bir arkadaşım 30bindeki fazeri 12bine indrtip sattı
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
nasıl bir motor alacağınıza bağlı...
alt modellerde motorun fizyonomisi kendisini ele verecektir. km. ben pek dikkate almam düzenli bakım ve kontrol yapıldı ise sorun olmaz önemli olan büyük kazasının olup olmadığıdır.
üst sınıflarda ise yetkili servis kontrolü altındaysa oradaki kayıtlardan araştırılabilir.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Valla ben 140 binde motor sattım.Yüzden sonra sıfırlamıştı tabiki.Alan sordu km saatidoğrumu abi dedi.Bende :istiyorsan yemin edeyim fakat hiç kurcalamadım ne km saatini nede telini dedim.Aldı gitti memnun telim felan var kendisinde.Ve eminim alabilecegi en temiz motoru aldı , adım gibi eminim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)