Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

akü amperi değişirse sorun çıkarmı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mart 2007
    arkadaşlar motorumun aküsü artık bitmiş şarj tutmuyor.
    12v 9amper akü yerine 12v 6amper bir akü taksam acaba sorun çıkarmı ne gibi bi sorun çıkabilir.
    şimdi diyceksiniz neden 9 amper olanını almıyorsun diye fiyatı 45tl civarı
    ben 6 amperlik çok az kullanılmış bi akü buldum onu alıcam o yüzden soruyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    alma.iki gün sonra marş basmamaya başlayacaktır.orjinalinde 9 amper konulmuş olan bir motora 6 amper akü koyarsan kısa vadede sorun yaşar tekrar akü alırsın.ama anlaşılması açısından abartarak söylüyorum orjinde 9 amper akü konulmuş motora sen kalk 900 amper koy sığdırabilirsen tabi sorun olmaz.yani elektrik tesisatın ihtiyacı olan akımı çeker.marş motorun 9 amper çekiyorsa 6 amper yetmeyecektir.ama 900 - 9 ;891 amper daha sana kalacaktır.sen kesinlikle 9 amper akü al.ha sığarsa 12 amper alırsan daha da güzel olur...

  3. #3
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    Arkadaşlar benimde 9 amper 12 alırsam ne gibi faydasını görürüm yada zararını ??
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  4. #4

    Üyelik
    01 Mart 2007
    motorum marş motorlu değil ateşleme yönünden bi sıkıntı yaşarmıyım peki yada far lambaları patlarmı yada zayıf aydınlatma sağlaması gibi v.s?
    bu arada motor mz 301

  5. #5
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    Alıntı sevecen1903 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorum marş motorlu değil ateşleme yönünden bi sıkıntı yaşarmıyım peki yada far lambaları patlarmı yada zayıf aydınlatma sağlaması gibi v.s?
    bu arada motor mz 301
    alçak amperli bir akü koyma herşeyin bi ştandartı var ;)
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  6. #6
    Doobly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    Nilüfer/BURSA
    Motosikleti
    GT250R
    Hiçbir sorun yaşamazsınız sadece akünün ömrü biraz daha kısa olur. Yoksa verilen voltaj belli aydınlatma sisteminin az yanması gibi bir şey söz konusu olamaz.

  7. #7

    Üyelik
    05 Nisan 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    YBR 125
    standart neyse onu kullanman motor elektrik donanımlarına zarar vermemen bakımından daha faydalı olur

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Düşük amperli akü koyarsan marş basmayabilir , dörtlüleri veya farları motor kapalıyken açık bıraktığında akü daha çabuk biter. Yüksek amperli akü koyarsan da alternatör bu aküyü şarj edemeyebilir. Sistemin kapasitesi 7 amper ise 12 amperlük akü sistemin ürettiğinden fazla akım çekmek isteyecektir, bu da alternatörünü zorlar veya yakar.

  9. #9
    kalipso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    Samsun
    aynısından takman gerekır arkadaşların dedıgı gibi marş basmaya bılır bassada far vb elektırık harcayan şeylerı kullanırsan akünün erken bitmesine yol açar motoru satmayı düşünöüyorsan akü al derim

  10. #10
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    aradaşlar fazla takınca ne gibi bi sorun olur
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  11. #11
    timoti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2010
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Hyosung GV250 idi, Honda VT750 oldu
    Motosiklete normalden düşük amperli bir akü taktığında akünün ömrü çok kısa olacak hatta marş motorunu bile çeviremeyecektir. Çok yüksek ampeli bir akü taktığında ise motorun ürettiği güce göre akü kendini şarj edemeyebilir. Bir de bildiğim kadarıyla yüksek amperde sigortayı da değiştirmek gerekiyor. Gerçi ben normalde 12V 8Ah akü olan motoruma 9Ah'lik akü taktım ve sorunsuz çalışıyor.

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    İçinden belli hızda hava geçebilecek vanası olan büyükce bir balonla ,nispeten daha küçük gene içinden büyüğü ile aynı havayı geçirebilecek vanaya sahip iki balonu kıyaslamak kafanızdaki soru işaretlerini kaldıracak(örnek su bidonu olarakta verilirdi fakat bidon dolduğunda patlamıyor fakat balon şiştikten sonra fazla havadan patlayabiliyor. fazla şarz olan akü gibi).Akü zayıf(az amperli )olursa her amper düşüpte şarz işlemi başladıgında tesisat dalgalı(yükselip alçalabilen voltaja sahip)akıma maruz kalacak.hatta sarfiyatın arttıgı veya akü kapasitesinin(bir üst amperliden daha kısa sürede örnegin :üçte bir ömründe akü performansın düşecek)düşmeye başladığı zaman dilimine girildiginde olası tahribat daha öne alınacak.Yeni aldığımız motorlarda far ampül kaitesi iyi ise baya uzun süre gidiyor.Ondan sonraki her ampül biraz daha kısa sürede patlıyor.Sebebi zaten belli:düşen akü performansından ötürü tesisat daha sıklıkla dalgalı akıma maruz kalıyor,Konjektörde bir yere kadar Voltajı sınırlayabiliyor.Umarım açıklayıcı olmuşumdur.Sıgabildigince yüksek amperli akü koymanda fayda var.tabi birde suyunu devamlı kontrol etmelisin özellikle yaz aylarında.Akü plakaları suzuz kaldığında(Plakalar oksitlenip iyon degişme özelligini yitiriyor) BALON hacmini bir küçüge alıyorsun.Kolay gelsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler