Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

250ccden 1200cc ye geçilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Ekim 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    şu anda yok
    İlk motosiklet olarak CBF 250 aldım. Motora binmeyi bu makinede öğrendim. Çok da memnun kaldım. Boyum 188cm. 90 kg. Toplam 12000 km tecrübem oldu. Bunun yaklaşık 1000 kmsi şehir dışı. Acaba bu motordan sonra 1200 cc bir makineye geçmek çok mu abartı olur? (Mesela R1200gs)

    Daha çok şehir içi kullanıcısıyım ama haftasonları kaçamaklar da yapmak istiyorum. Aslında aklımda bir DL 650 almak var ama her motosiklet alışım birincisi evde olay oluyor. . İkincisi şimdi 650 cc alıcam bir süre sonra 1000lik ister miyim? Yoksa bu işte bir durma noktası var mıdır? Etrafımdan gördüğüm kadarıyla bu iş geliyor R1200gs ye gelip dayanıyor. Mu acaba???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    geçilir abi neden geçilmesin racing tarzı olmayacaksa geç derim Aklı başında biriyseniz geçin tabiki

  3. #3
    speirs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    motosiklet üzerinde yeteri kadar deneyim, tecrübe, kullanmayı öğrendiyseniz (denge, motosiklete hakim olma, gaz-fren hakimiyeti) olabilir. bu deneyimleri bizden çok kendiniz daha iyi bilirsiniz. Ama bence yinede 650 cc ile yola devam etmeli.

  4. #4
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Tabiki geçilir ancak sadece 1200 gs boyutlarından dolayı almak araba almaktan farksız olucak.
    türkiye şartlarına göre dl 650 alıp ve yanına ufak cc li şehir içi kullanabiliceğiniz 2. el bir motor almak daha faydalı olucaktır.

    tabi bu bir öneridir karar size kalmış.

  5. #5
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    BMW R 1200 GS 2 silindir boxer motora sahip fazla hırçın olmayab 1. vitesi uzun bir makinedir ve ağır bir makinedir. boy standardınız BMW için normal sayılabilir ancak 140-150 kilo bir makineden sonra daha cüsseli ve yaklaşık 300 kilo bir makineye geçmek ne derece doğru olur bilmiyorum. yalculuklarınızın çoğu şehir içinde gerçekleşmiş ki 12.000 'de 1.000 kilometre ancak şehir dışı deneyiminiz olmuş. bence bu sebep bile Suzuki DL 650 V-Strom almanızda bir sebep teşkil edebilir. şehir içine daha uygun olan bu motor sizin ihtiyaçlarınızı tatmin edecektir tabiiki. ama sonuç olarak BMW tutkunuz hiç bir zaman tatmin olmayacaktır.

    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  6. #6
    babası - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul,Tuzla
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS - 2005
    Anladığım kadarı ile motosiklete tek kişi olarak biniyorsunuz.Bilinçli bir sürücü ve maddi imkan sahibi olduğunuzu kabul edersek, neden gerekmeyecek motor hacmi istiyorsunuz? Ağırlıklı şehir içi ve imkan buldukça şehir dışı için ve illa ki de BMW diyorsanız 800 cc de fena bir seçenek olmaz sanırım.Hem güç olarak sızı tatmin eder, hem de gerçekten daha büyük hacim isterseniz bir adım daha atmak için yolunuz olur.Saygılar

  7. #7
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    motor değiştirmekte hacimden ziyade hp önemlidir. r1200 gs 1200cc hacme sahiptir ama 98 hp verir (ufak nüans varsa affedin ilgi duymadığım bi segment %100 emin değilim) 600 cc r6 130 hp civarında güç üretir.
    şanzıman oranları çok farklıdır, tepkileri çok farklıdır.
    ama herşeyden öte r1200 gs, şehir içi için tasarlanmış bi makine midir yoksa bırakın şehirleri ülkeler aşmak için mi ???
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  8. #8

    Üyelik
    02 Aralık 2009
    Şehir
    izmir
    hocam naçizane f650 cs sizi uzun yıllar mutlu eder gibi geliyor bana.
    http://www.youtube.com/watch?v=5H2riFnWIcE

    tabii ustalar daha iyi bilir...

  9. #9

    Üyelik
    07 Ekim 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    şu anda yok
    Aslında haklısınız 1200cc bir makineye ihtiyacım aslında yok. Eşimi arkama binmeye ikna etmem oldukça zor olacak (şimdiye kadar ikna edemedim) dolayısıyla genelde tek başına kullanıyor olacağım. 650 cc bir makine benim ihtiyaçlarımı tamamen karşılar..Bmw nin bir tek 1200 gs modelini beğeniyorum. 800 cc modeli bence gereksiz yere pahalı.. aynı paraya daha eski bir 1200 gs almayı tercih ederim....veya ABS li bir 650 DL

  10. #10
    babası - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul,Tuzla
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS - 2005
    Honda Transalp i de gözardı etmemenizi öneririm.Tüm ihtiyaçlarınızı karşılar

  11. #11
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    İlla BMW diyenlerdenseniz f650.1200 şehir içi makinesi değildir.Yok bmw olmasada olur derseniz,arkadaşların dediği gibi dl 650 yada transalp derim.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  12. #12
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Alıntı yunuskocak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında haklısınız 1200cc bir makineye ihtiyacım aslında yok. Eşimi arkama binmeye ikna etmem oldukça zor olacak (şimdiye kadar ikna edemedim) dolayısıyla genelde tek başına kullanıyor olacağım. 650 cc bir makine benim ihtiyaçlarımı tamamen karşılar..Bmw nin bir tek 1200 gs modelini beğeniyorum. 800 cc modeli bence gereksiz yere pahalı.. aynı paraya daha eski bir 1200 gs almayı tercih ederim....veya ABS li bir 650 DL
    2005 model 70 bin km de GS1200 20 milyar, 2008 model 4000 km de F800 GS 26 milyar.1200 gs in üzerindeki tüm oyuncaklar,f800 gs de de mevcut,şehir içi kullanıma daha uygun,bir arkadaşın dediği gibi gs1200 kıtaları aşmak için,birde tabi 800cc lik f650 ler var değerlendirilmesi gereken.

  13. #13
    Lancelot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Dream Rider
    1200GS ü diğer makineler ile sadece cc bazında kıyaslamak o makineye hakarettir. Bu aletteki kullanım kolaylığı açısından var olan teknolojik yenilikler hangi motorda var ? Bu kadar tecrübe ile gayet de güzel geçilir bu alete. Enduro sınıfının son noktasıdır bana göre R 1200GS

  14. #14

    Üyelik
    07 Ekim 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    şu anda yok
    İşte olay da o zaten. Birçok insan (buna ben de dahilim) enduro sınıfının son noktası 1200 GSdir diye düşünüyorum. Bunu için acaba (aslında bir Dl 650 beni gerçekten tatmin edecektir ama bu tatminin geçici olacağından korkuyorum) doğrudan bu modele veya benzer büyüklükte( varadero gibi) bir modele geçmek ne kadar doğru olur?

  15. #15
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı yunuskocak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte olay da o zaten. Birçok insan (buna ben de dahilim) enduro sınıfının son noktası 1200 GSdir diye düşünüyorum. Bunu için acaba (aslında bir Dl 650 beni gerçekten tatmin edecektir ama bu tatminin geçici olacağından korkuyorum) doğrudan bu modele veya benzer büyüklükte( varadero gibi) bir modele geçmek ne kadar doğru olur?
    Hocam işin gerçeği 1200 GS kupon bi motordur, etikettir birazda. amaç buysa en doğru seçimdir. yoksa???
    12 bin km total motor geçmişi olup bunun 11bini şehir içi sadece 1000 km şehir dışı ise enduro neden ???
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  16. #16

    Üyelik
    04 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 & cygnus rs
    Motosikleti bilinçli kullanıyorsanız cc nin önemi yok. (tabi tecrübe varsa) o yüzden geçilebilir bence.tabi size kalmış.Ama 1200 gs şehir içinde biraz sıkıntı yaratabilir o yüzden bende 600-650 cc bi enduro öneririm.çünkü anladığıma göre şehir içinde kullanıcaksınız genelde.

  17. #17
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    şunu sölicem...her gün kullanıcaksan..sabahları motosikleti garajından çıkarmak bile sana eziyet olucaktır....

    illak, küçük hafif bir motor daha lazım günlük kullanış için.....bu makineyi yerinden bile oynatmak zor olur....
    ama haftasonu kullanımları için güzel olur
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  18. #18
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Bencede DL 650 veya Transalp'a göz atin derim, gerçi bende european ile r 1200 rt arasinda gidip geliyorum şu siralar, ama siz bana bakmayin, ben iflah olmam daha..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler