Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yonja Motor Fiyatları açıkladı :((

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    speirs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Fiyatlar yüksek fakat sadece bu motosiklet için değil, bütün motosikletlerden alınan ÖTV ve KDV unutmayın. Son kullanıcıyı etkilen fiyatı tavan yapan bunlardır. Devlet utansın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Cin'de motosiklet madenleri varmis.
    Topraktan motosiklet fiskiriyormus.
    Cin'in guney kesimlerinde çok zengin sanzuman yataklari varmis.
    Topraga kazmayi vursan sanzuman hoop elinde.
    Kuzeykore ile Guneykore çatismasinin asil sebebi ise ulkenin tam orta bolgesinde kalan piston madenleriymis.
    Ustelik buyuk kismi Kuzeykore topraklarinda kalan silindir ve krank mili nehirleri yuzunden surekli iç savas çikarmis.
    Tabi Tayvan'da ki sase degirmenlerini de unutmamak lazim.


    Olmadi mi?

    degistirelim hikayeyi.
    Cinliler o kadar zeki insanlar ki, Kawasaki yetkilisi çine telefon açip bana Ninja yapin diyor.
    Adamlar tak yapiyorlar.

    Bu da mi olmadi?


    Yapmayin arkadaslar.!!!
    Bugun hiçbir buyuk marka malini kendi uretmiyor sozu fakir avuntusudur.
    Bir otomobil ya da motosikletin nerede uretildigi belki isçilik açisindan kritike edilebilir.
    Ama bunun disinda savunulan seyler komik kaliyor.

    Adam motosiklet uretmis.
    O motosikletin ergonomisinden dizaynina,kullanacagi malzemeden,finisyonuna hesabini kitabini yapmis.
    Sonra o motosikletin motorunun nasil olacagini planlamis.
    Hangi madeni, hangi alasimi kullanirsam, nihayi amacima uygun ve beklentileri karsilayacak guçte bir motor uretirim diye kafa yormus.
    Tum bunlardan sonra da o motosikleti kaliba çikaracak makinalari uretmis, ya da urettirmis.
    Geriye yapmasi kalmis.
    Artik tum bu muhendislik hesaplarindan sonra, motosikleti nerede urettiginin ne onemi var?

    Yamaha ARGE departmani motosikleti tasarladiktan sonra Cin'e telefon açip, biz size planlari gonderiyoruz, kafaniza gore yapin birseyler mi diyor?
    Telefon konusmalari soyle mi?

    - Ya sayin Can çin çon bizim bir R1 modelimiz var ucuz olsun diye size yaptirmak istiyoruz.
    -Ne demek efendim tabi yapariz. Demir de koyalim mi?
    -Yok sadece demir koymayin biraz aliminyum biraz da karbon karistirin.
    -Himmm pahali bir model yapacaksiniz anlasilan.
    -Evet kral bir motor olsun.


    Yok boyle bir diyalog arkadaslar.

    Renault Turkiye'de otomobil uretiyor.
    Bize sorarsan biz uretiyoruz.
    Isin insan gucu kismina bakarsan evet.
    Renault hadi bir model de siz gelistirin.
    Ama hem bizim motor teknolojimizden, hem de çizgimizden farkli olsun.
    dese!!!
    Parayi da ben basacam dese.
    Acaba yapabilirmiyiz?
    En fazla hali hazirdaki modellere katkilarimiz olur-ki oluyor da zaten-

    Yani malin nerede uretildiginden ziyade arkasindaki isme bakin.
    Renault Turkiye'de ucuz isçilik ve malzeme avantajini kullaniyor diye ne marka prestijini kaybetti, ne de kalitesini.
    Bugun Fransa'da uzerinde Made in Turkey yazili Kangolar goruyorum.
    Fransa'da uretilse daha mi kaliteli olacakti?
    Hayir.
    Sadece daha pahali olacakti.

    Konu neydi yahu?



    Ha,!
    ben su Turkiye'de uretildigi iddia edilen yerli motosiklet mevzusuna takilip yazdim bunca seyi.
    Ulkemizde yapilan sey uretim degil montajdir.
    Evet dogru.
    Dogru ama neyin montajidir?
    Kaliteli bir malin montajimi yoksa tam tersi mi?
    Bakilmasi gereken sey budur.
    Yamaha'nin bazi modelleri Turkiye'de montajlaniyor.
    Ama bu konusulmuyor.
    Neden?
    çunku arkasinda Yamaha var.
    Herkes kaliteden emin.
    Mesele budur.
    Yamaha motoru ister çinde uretsin, ister Afrika'da.
    O motorun uzerinde Yamaha yazdigi muddetçe satar.

    Peki asil konu neydi?

    Elektrikli motosiklet.
    Geçen yaz hizli bir prototipi denedim.
    Begenmedim ama gelistirilecegine inaniyor ve bu yoldaki çabalari destekliyorum.
    Ama gonulden destekliyorum.
    Bu destege cuzdanim dahil degil.
    Onca parayi o motora vermem.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #43
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Yine yiktin beni buraya yaaaaaa...
    Ama asagida yazdiklarinda haklisin...

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmayin arkadaslar.!!!
    Bugun hiçbir buyuk marka malini kendi uretmiyor sozu fakir avuntusudur.
    Bir otomobil ya da motosikletin nerede uretildigi belki isçilik açisindan kritike edilebilir.
    Ama bunun disinda savunulan seyler komik kaliyor.

    Adam motosiklet uretmis.
    O motosikletin ergonomisinden dizaynina,kullanacagi malzemeden,finisyonuna hesabini kitabini yapmis.
    Sonra o motosikletin motorunun nasil olacagini planlamis.
    Hangi madeni, hangi alasimi kullanirsam, nihayi amacima uygun ve beklentileri karsilayacak guçte bir motor uretirim diye kafa yormus.
    Tum bunlardan sonra da o motosikleti kaliba çikaracak makinalari uretmis, ya da urettirmis.
    Geriye yapmasi kalmis.
    Artik tum bu muhendislik hesaplarindan sonra, motosikleti nerede urettiginin ne onemi var?
    Nedenmi????
    Ben zamaninda TRW diye bir firmada calistim burada..
    Genelde Spurstangenköppfe (sanirim türkcesi Rot baslari, kafasi oluyor)
    iste bu dalga


    Ve querlenker üretirdik arabalar icin
    querlenker de bu dalga (türkcesini bilmiyorum)


    Ve inaninki ozamanlar bize illallah ettiren 2-3 firma vardi
    En basta Daimler
    En ufak bir hatada bütün seriyi geri yolluyorlardi bize..
    Yada bizim firmadan (benimde gitmisligim olmustu) Daimler e adamlar gidip bütün seriyi birdaha kontrol ediyordu(k)..
    En ufak bir hatada bütün seriyi bize birdaha kontrol ettiriyorlardi yemin olsun...

    Onun icin neyin nerede üretildigi pek önemli degil...
    üzerinde Kawa,Honda,Suzuki yaziyorsa is bitmistir...
    Yada bize illallah detirten Daimler,BMW yada AUDI gibi...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  4. #44
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    şehir içi kullanıla bilir fakat bu fiyatalarla kimse kullanmıaz........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  5. #45

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    elektrili motorsikletler güzel ama benim sahsi kanım 8,000 tl verilmez ya 5000W olsa da ne bileyim. birde motor dediğin gerektiğinde uzun yol yapcak 100 km hız yapıyor ama 115 km de sarj mesafesi var yani tam gaz gitsek 1 saatte bir durup sarj mı etcez ? ne anladık?
    günlük pizzacılar fln 300 400 km yol yapıyor (honda activalar ile) e simdi gün içinde 3 - 4 kere sarj mi etcekler. çok kullanışlı değil bence. ha söyle cift bataryalı olur nokia batarya gibi söker takarsın kolayca ve yollarda benzinlikler sarj yapar o zaman elektrikli motorlar benim için mantıklı derim.

  6. #46
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Web sitesinde garantisi ve servis ağı hakkında bir bilgiye rastlayamadım. Mail attım yine cevap alamadım. Vur kaç mantığı ile mi satış yapacaklar diye düşünmeden edemiyorum. Motosiklet arıza yaptığında bu arızadan anlayıp beni madur etmeden yedek parça ve çözüm sağlanabilecek mi ? Bu sorular cevaplanmadan kimse bu motoru almaz. Fiyat 2.plan.
    "Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif

  7. #47
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Web sitesinde garantisi ve servis ağı hakkında bir bilgiye rastlayamadım. Mail attım yine cevap alamadım. Vur kaç mantığı ile mi satış yapacaklar diye düşünmeden edemiyorum. Motosiklet arıza yaptığında bu arızadan anlayıp beni madur etmeden yedek parça ve çözüm sağlanabilecek mi ? Bu sorular cevaplanmadan kimse bu motoru almaz. Fiyat 2.plan.
    Deryalı arkadaşa katılıyorum

    Servis ağından bahsetmiyor, yanıltıcı olarak Amerikadan İthel edildiğini söylüyor(gerçekten Amerika üzerinden yollamış olabilir mi bu Çinlileri?), teknik bilgiler çok zayıf ama 9 liraya 1000 Km gibi doğrudan pazarlamaya yönelik iddialar, fiyatlar uçuk bence vs. vs.

    Elektrikli motorlar oldukça arızasız sistemlerdir. Bakım masrafları son derece azdır ancak motosiklet olunca (sabit hızda çalışmayacağı sebebi ile) özellikle barındırabileceği dijital elektronik yol verme/kesme sistemleri arıza çıkartabilecektir. En önemli konu ise aküleridir. Akü teknolojisi hızla gelişmekte ancak henüz bizi tatmin edecek motosikletleri yapabilecek kadar değil. Bunun haricinde iyi bir elektrikli motosiklet çok büyük bir pazara sahip olacaktır. Bu arada Çin de şehiriçi en çok kullanılan araç Scooter lardır ve bunlarında çoğunluğu elektriklidir
    Poturdak

  8. #48

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    çeşme-ısparta
    Motosikleti
    ck 125 pulsar
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana bayii demiş, ben kendim mal çekmiştim..Okey?
    peki getirtiğin mal neydi pırlanta ve yakut getirtiğinde yurt dışından sadece harçlarını ödüyorsun vergi sıfır örnek olarak motorsiklet için ben kdv %18 ötv %36 dı benim ödediğim şimdi kriz var diye onlarıda yükseltmişlerrdir ha ben o firmalarımı koruyorum hayır para kazanmasalar bu işi yapmazlar ama devlette bizi kaz yaptı ama tüy kalmadı artık yolacak vergileri bi düşürseler herkes kaliteli motorları daha ucuza alır kötümü olur ekonomi için aslında bu elektrikli motorlardan alınır yakıt masrafı kendini amorti eder bir kaç senede

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    Alıntı Deryali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Web sitesinde garantisi ve servis ağı hakkında bir bilgiye rastlayamadım. Mail attım yine cevap alamadım. Vur kaç mantığı ile mi satış yapacaklar diye düşünmeden edemiyorum. Motosiklet arıza yaptığında bu arızadan anlayıp beni madur etmeden yedek parça ve çözüm sağlanabilecek mi ? Bu sorular cevaplanmadan kimse bu motoru almaz. Fiyat 2.plan.
    ben de bir türlü açıklayamadıkları ve açıklanma tarihlerine bile sadık kalamadıkları fiyatlar için mail attım. 1 gün sonra ilan ediverdiler ama lütfedip bir cevap yazmadılar. kurumsal ciddiyetleri konusunda inanılmaz tereddütlüyüm...

    bu durumda bu motorlar alınırken motorla birlikte risk de almak gerekiyor. bu fiyatlarla hem motor hem risk, ikisi beraber biraz ağır kaçacak gibi...

  10. #50
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster





    Ve querlenker üretirdik arabalar icin
    querlenker de bu dalga (türkcesini bilmiyorum)




    Ve inaninki ozamanlar bize illallah ettiren 2-3 firma vardi
    En basta Daimler
    En ufak bir hatada bütün seriyi geri yolluyorlardi bize..
    Yada bizim firmadan (benimde gitmisligim olmustu) Daimler e adamlar gidip bütün seriyi birdaha kontrol ediyordu(k)..
    En ufak bir hatada bütün seriyi bize birdaha kontrol ettiriyorlardi yemin olsun...

    Onun icin neyin nerede üretildigi pek önemli degil...
    üzerinde Kawa,Honda,Suzuki yaziyorsa is bitmistir...
    Yada bize illallah detirten Daimler,BMW yada AUDI gibi...



    Gösterdiğiniz ikinci parça salıncak diye geçer.

    Kesinlikle işler Türkiye'de de benzer yürüyor. Tabi Türkiye'de olunca ne kadarda olsa biraz savsaklamalar oluyor tedarikçi(taşeron) firmalarda, ama abartıldığı anda işveren firma fena çöküyor

  11. #51
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150

    3000 Watt - 5000 Watt elektrikli scooter/ motosiklet

    Merhaba Arkadaşlar,
    Konuyu hortlatmış olucam ama yeni başlık açıp kirlilik oluşturmak istemedim.
    ben yakıt tüketimi olayının kökten çözümünü Elektrikli motorlarda gördüğüm için günlük kullanımda yeterli kuvveti /torku olan 3000 Watt veya üzerinde bir elektrikli scooter (yada varsa başka kasa ) almayı istiyorum;
    aradığım özellikler şöyle;
    1) Fiyat 3000W için max 3000 TL 4000W için 4000 Tl vs.. yani 1000 watt başına 1000 TL gibi.. 2600 TL ye 3000 Watt motor bence kelepir, 5000 Watt 8500 TL pahallı. tabi pil teknolojisine göre +- %10 oynayabilir ( mesela lityum iyon gibi)
    2) Menzil 50- 100 km arasında olsun yeterli, tabi daha fazla olursa daha iyi.
    3) Getiren firma hala hayatta olsun ( geçen aylarda Yonja motors'un web sitesi açılmıyordu, battılar sandım, şimdi yine yayında.. ama biselect artık yok.. )
    4) İstanbulda düzgün çalışan satış ve servisi olsun. ürünlerin arkasında dursun..

    Araştırmalarım sonunda yukardaki kriterlerin en az 3 üçünü tutturan bir kaç firma buldum;

    http://www.yonjamotor.com.tr/urunler.html
    http://www.volta.com.tr/default.asp?...551&detay=evet
    http://www.plugin.com.tr/urunler.asp

    Bunlar haricinde önereceğiniz firma/ürün var mı?
    bu ürünlerden kullanan var mı?
    fiyaları hakkında bilgi var mı?

    not: lütfen " bunları alacağına git benzinli motor al, şundan bundan ötürü" yorumları yapılmasın, ikisinin yeri ve amacı ayrı.
    İlgi ve yardımlarınıza şimdiden teşekkürler..

  12. #52
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu motor gücü yüksek elektrikli scooterların mutlaka trafiğe tescil imkanının olması, plaka ruhsat alınabilmesi lazım. 250 watt üzeri scooterların trafikte plakasız sürülmesi tamamen kanundışı. Binlerce lira verdiğiniz scooterınız elinizden alınabilir.

  13. #53
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    Bildiğim kadarıyla Plugin motor da plaka alınabiliyor. web sitesinde öyle diyorlar, temasa geçip bilgi istemedim gerçi..

  14. #54
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    peki bunun arkasına çanta takmanın cezası varmı
    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  15. #55
    ibo8316 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2012
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cb 125e
    Sayin Safak Tan:
    Bulasmayin derim.
    1-ne kadar surede sarj oluyor?
    2-neden elektrikli? 50cc Peugeot Krisby 3500 lira
    3-trafikte kullanmak hala karisik.plaka-ruhsat-ehliyet olayi muamma
    4-asiri dik yokuslarda aku resmen emiliyor o zaman 1sarjda 50km degil 30km anca gider.yani 15km gidis gelis
    bu mesafe icin degmez.
    titresimsiz 50cc Scooter ideal

  16. #56
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    çin'in kendi argesi ile ürettiği şeylerden bir örnek vereyim.

    vaktinde çinden sadece motor ünitesi getirme fikrim vardı. 250 cc 20 hp civarında bir motor arıyordum.

    Bir kaç global ticaret sitesi aracılığı ile bulduğum çinli üreticiler ile aramda geçen yaklaşık diyalog

    - şu 250cc çift silindir motorunuzla ilgileniyorum.

    -- tek ünite 600$ 10 ünite alırsanız ünite başı 550$.... 100 ünite ve üzerinde alırsanız pazarlık yapabiliriz.

    - öncelikle motor ihtiyaçlarımı karşılayacak mı öğrenmem lazım.

    -- 250 cc çift silindir 5 vites.

    - vites oranları? motor gücü? torku? yakıt harcaması?

    -- lütfen bekleyin. ( bir süre sonra bir pdf dosyası yollar. amatör çekim ürün fotoğrafları. bol nikelajlısından :D )
    ( pdf inceliyorum. motor gücü ve torku yok. vites oranı yakıt harcaması hak getire.... ağırlığı bile yazmıyor. piston çapı neyim sadece )

    - burada motorun gücü ve diğer önemli bilgileri yok.

    ............

    Bariz şekilde ürettikleri motorun gücünü bilmiyorlardı

    gelelim bu scooter'lara.

    en iri modelin 5000W motoru var. elektrik motorları ile yakıtlı motorların kapasitelerini birbiri ile karıştırmamak lazım. 5kw elektrik motoru ( 5000W ) kullanım amacına uygun tasarlanmışsa, 20 hp motorun yapacağı işi yapabilir. 1 - çok daha hafiftir. 2 sürtünmeleri ve ataleti çok daha azdır... güç aktarım ihtiyaçları çok düşük olduğundan 20 hp motordaki kayıpların neredeyse hiç biri 5KW lık motorda olmadığından 5KW motor 50 cc motor kadar dememek lazım. çok daha yüksek devirli çalışabildiklerinden, basit bir dişli oranı ile benzin motorlarından çok daha verimli oluyorlar.

    lakin.... Şu 5000W dedikleri scooter daki akü 60V 40 Amper. Mantıken 2400W eder.

    2400W akü ile 5000W motoru, 5000W gücünde çalıştırmak da Bilim ötesi bi kabiliyet :D akü 2400 Watt ise, motor 5000Watt ise o da komediden öte değil :D
    !?

  17. #57
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    Merhaba İbrahim bey,
    1- Şarj süresi genellikle %80 doluluk için 2 saat civarı tam dolum ise 4 ila 8 saat arası değişiyor, günlük güzergah menzil içinde kaldığı sürece şarj süresi ciddi problem değil.
    2- Menzil yada güç gerektiren işler için bir Mondial Drift yada honda CBF 150 zaten gerekli, elektrikli bunların yerine değil tamamlayıcı olarak düşülmeli. Sebebi ise 100 Km de 0,2 Lt benzine eşdeğer sarfiyat, yağ değişimi,buji, karbüratör, sibop ayarı gibi bakım masrafları yok, motorlu taşıt vergisi ve sigorta giderleri yok. ilk alımda plaka masrafı yok. Bir de tabi gerektiğinde kapalı mekanlarda bile kullanılabilirliği ( fabrika, depo içi vs... gibi; eksoz emisyonu yok)
    3- Otobanlarda kullanım mümkün değil. bisikletin gidebildiği yollarda kullanmak gerekli. Plaka - ruhsat-gerekmiyor, ehliyet sanırım A1 yeterli.
    4- Eh aşırı dik yokuşlar benzini de aynı şekilde sömürüyor. Ama sıfır devirden itibaren elinizin altında ki max. tork ile aslında benzinli araçlara göre daha az problem bu yokuş meselesi.

    Aslında görüşüm 5 ila 10 yıl içinde pil ya da süper kapasitör teknolojisi gelişimine bağlı olarak alınabilir fiyatlarda iyi e-motorsikletler göreceğiz. Elektirkli Motor teknolojisi zaten yeterince gelişti. şu aşağıdaki linklere bir göz atın, araba prototip ama motor seri üretimde;
    http://www.zeromotorcycles.com/
    http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/specs.php
    http://www.youtube.com/watch?v=upqax74zKLo
    11,500 USD ?? bence fiyat bugün için bile iyi...

    http://www.rimac-automobili.com/eval...o-gallery-vp12
    http://www.rimac-automobili.com/pres...ld-records-p12
    dünya rekoru kırmış bir prototip, videolarını izleyince enteresan bir gelişme içinde olduğunu görebiliyorsunuz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    en iri modelin 5000W motoru var. elektrik motorları ile yakıtlı motorların kapasitelerini birbiri ile karıştırmamak lazım. 5kw elektrik motoru ( 5000W ) kullanım amacına uygun tasarlanmışsa, 20 hp motorun yapacağı işi yapabilir. 1 - çok daha hafiftir. 2 sürtünmeleri ve ataleti çok daha azdır... güç aktarım ihtiyaçları çok düşük olduğundan 20 hp motordaki kayıpların neredeyse hiç biri 5KW lık motorda olmadığından 5KW motor 50 cc motor kadar dememek lazım. çok daha yüksek devirli çalışabildiklerinden, basit bir dişli oranı ile benzin motorlarından çok daha verimli oluyorlar.

    lakin.... Şu 5000W dedikleri scooter daki akü 60V 40 Amper. Mantıken 2400W eder.

    2400W akü ile 5000W motoru, 5000W gücünde çalıştırmak da Bilim ötesi bi kabiliyet :D akü 2400 Watt ise, motor 5000Watt ise o da komediden öte değil :D
    aslında bunların gücü max 5000 Watt. yani sürekli olarak bu miktarda çekim söz konusu değil. hatta yokuş inerken yada frenleme esnasında motoru jeneratör gibi çalıştırıp hem motor freni hem de pili doldurma işlevini beraber yapıyorlar. yani pilden yemek bir yana pili besliyorlar.
    Eh tabi abartıp sürekli tapa gaz ile 2400 Watt lık pile 5000 Wat peak güç ile yüklenirseniz;
    a-pil yarım satte biter
    b- motor aşırı ısınmadan dolayı yanabilir
    c- pil bu derece güç çıkışı karşısında ömür kaybeder
    d- güç elektroniği yanabilir.

    tabi bu problemler jel akülü ucuz modeller mahsusu riskler, yoksa lityum ion bataryalı iyi soğutmalı ürünlerde önlemleri alınmış olsa gerek. Yanlış düşünüyorsam düzeltin,
    Sevgiler

  18. #58
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı Şafak Tan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba İbrahim bey,
    1- Şarj süresi genellikle %80 doluluk için 2 saat civarı tam dolum ise 4 ila 8 saat arası değişiyor, günlük güzergah menzil içinde kaldığı sürece şarj süresi ciddi problem değil.
    2- Menzil yada güç gerektiren işler için bir Mondial Drift yada honda CBF 150 zaten gerekli, elektrikli bunların yerine değil tamamlayıcı olarak düşülmeli. Sebebi ise 100 Km de 0,2 Lt benzine eşdeğer sarfiyat, yağ değişimi,buji, karbüratör, sibop ayarı gibi bakım masrafları yok, motorlu taşıt vergisi ve sigorta giderleri yok. ilk alımda plaka masrafı yok. Bir de tabi gerektiğinde kapalı mekanlarda bile kullanılabilirliği ( fabrika, depo içi vs... gibi; eksoz emisyonu yok)
    3- Otobanlarda kullanım mümkün değil. bisikletin gidebildiği yollarda kullanmak gerekli. Plaka - ruhsat-gerekmiyor, ehliyet sanırım A1 yeterli.
    4- Eh aşırı dik yokuşlar benzini de aynı şekilde sömürüyor. Ama sıfır devirden itibaren elinizin altında ki max. tork ile aslında benzinli araçlara göre daha az problem bu yokuş meselesi.

    Aslında görüşüm 5 ila 10 yıl içinde pil ya da süper kapasitör teknolojisi gelişimine bağlı olarak alınabilir fiyatlarda iyi e-motorsikletler göreceğiz. Elektirkli Motor teknolojisi zaten yeterince gelişti. şu aşağıdaki linklere bir göz atın, araba prototip ama motor seri üretimde;
    http://www.zeromotorcycles.com/
    http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/specs.php
    http://www.youtube.com/watch?v=upqax74zKLo
    11,500 USD ?? bence fiyat bugün için bile iyi...

    http://www.rimac-automobili.com/eval...o-gallery-vp12
    http://www.rimac-automobili.com/pres...ld-records-p12
    dünya rekoru kırmış bir prototip, videolarını izleyince enteresan bir gelişme içinde olduğunu görebiliyorsunuz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------



    aslında bunların gücü max 5000 Watt. yani sürekli olarak bu miktarda çekim söz konusu değil. hatta yokuş inerken yada frenleme esnasında motoru jeneratör gibi çalıştırıp hem motor freni hem de pili doldurma işlevini beraber yapıyorlar. yani pilden yemek bir yana pili besliyorlar.
    Eh tabi abartıp sürekli tapa gaz ile 2400 Watt lık pile 5000 Wat peak güç ile yüklenirseniz;
    a-pil yarım satte biter
    b- motor aşırı ısınmadan dolayı yanabilir
    c- pil bu derece güç çıkışı karşısında ömür kaybeder
    d- güç elektroniği yanabilir.

    tabi bu problemler jel akülü ucuz modeller mahsusu riskler, yoksa lityum ion bataryalı iyi soğutmalı ürünlerde önlemleri alınmış olsa gerek. Yanlış düşünüyorsam düzeltin,
    Sevgiler

    benim demek istediğim, 2400watt maksimum gücü olan pille, 5000watt motor nasıl sürülebilir.

    Sürersin. ama 2400watt güç ile, 5000watt'lık motordan en iyi ihtimalle bile 2000watt lık iş gücü alamazsın. halbuki 2400wattlık güç kaynağı ile 2000 wattlık bir motor sürersen 2000watt temiz güç alabilirsin. üstelik sistemin hiç bir parçası aşırı yüklenmez.

    bıdı bıdı muhabbet bunlar tabi. elektrik mühendisi değilim ben en nihayetinde...

    lakin şu anda elektrikli en iyi şehir içi aracı olarak segway var bence. onun da fiyatının maşallahı var 5000 felan olsa alırdım. her türlü çinli elektrikli scooterdan daha çok işe yarayacağına eminim :D

    pratikte güç kaynağının yükten daha güçlü olması beklenir. burada yük, güç kaynağının iki katı ...

    Çinli bunlar. birşeyin önlemini almazlar pek :D
    !?

  19. #59

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim demek istediğim, 2400watt maksimum gücü olan pille, 5000watt motor nasıl sürülebilir.

    Sürersin. ama 2400watt güç ile, 5000watt'lık motordan en iyi ihtimalle bile 2000watt lık iş gücü alamazsın. halbuki 2400wattlık güç kaynağı ile 2000 wattlık bir motor sürersen 2000watt temiz güç alabilirsin. üstelik sistemin hiç bir parçası aşırı yüklenmez.

    bıdı bıdı muhabbet bunlar tabi. elektrik mühendisi değilim ben en nihayetinde...

    lakin şu anda elektrikli en iyi şehir içi aracı olarak segway var bence. onun da fiyatının maşallahı var 5000 felan olsa alırdım. her türlü çinli elektrikli scooterdan daha çok işe yarayacağına eminim :D

    pratikte güç kaynağının yükten daha güçlü olması beklenir. burada yük, güç kaynağının iki katı ...

    Çinli bunlar. birşeyin önlemini almazlar pek :D
    Kadir bi kaç bilgi açıklıyayım 5000W lık bi elektrikli aracın 2400Wh sahip bir aküyle tam güçte nasıl çalıştırısın anlarsın.
    Şimdi örnek olarak 60V 40Ah(amper saat) akü demek istemişsin. yani 2400Wh akünün gücü değil sahip olduğu enerji miktarıdır. Güç(watt) X zaman(saat)=enerji(waatsaat Wh)
    yani 5000W lık bir motoru 2400wh enerjiye sahip aküyle tam yükte teorik olarak 28,8 dakika çalıştırabilirsin ama bu değere gerçekte ulaşamazsın.
    Akülerin deşarj eğrileri vardır, akülerin üzerindeki akım değerlerinin katlarını ne kadar süre ile verebilmekte olduklarını anlarsın. 60V 40Ah bir akü sürekli durumda çok rahat 80A verebilir ama yarım saate akün biter hafifte ısınır. Ayrıca akünün ömrüde normalden hızlı kısalır. Zaten elektrikli scootertırınızın aküsü 2 sene dayanmışsa sizin için bu iyi bir süredir.



    Bende elektrikli bi scooterı 50cc benzinliye tercih etmek isterim ama ekonomik olarak 50cc daha üstün. Buna karşın yinede elektrikli bir scooter almak istedim ama çoğunun son hızı 60km/h olması ihtiyaçlarımı karşılamadı ve 150cc bir motor aldım. Birde gerçekçi olalım 50cc lik bir motor hergün 50 km yapsa bişi olmaz ama aynı şey elektrikli için geçerli değil akülerin verimli ömrü 1000 çevrim(doldur boşalt) kullanıma göre dahada düşebilir. Gün gelir akünüz sarj tutmaz. Bide motor sürücüsü dediğimiz elektronik devre var. mesela 5000w lık bir motor alıyorsunuz ama sürücünüzün içindeki sigorta mesela 60A yani 60V da hiç bi zaman tam güce çıkamıyorsunuz. Çoğu sürücünün gücü motorun tam güce çıkmasına izin vermez. Hadi sigortayı 80A lik yapayım çakallık olsun dersenizde herşey kılı kılına tasarlandığından sürücünüz yanabilir dikkatli olmak lazım. Bide akım koruması olmayan modeller var yani ani akım çekerseniz yanabilir ve yenisini almak zorunda kalırsınız.

    Artıları yokmu var
    titreşimi az seyahat
    kısmende olsa düşük ulaşım maliyeti fakat uzun süre kullanım için asla karlı değil.
    çevreci ve sessiz
    Bakım maliyeti akü dışında yok gibi.

    Düz yolda çok rahat bir şekilde 90km/h hızı gören modelleri yaygınlaşıp fiyatı düşsün bende alırım ama şuan pek karlı gözükmüyor.

    Lityum ion veya lityum polimer akü mevzusuna gelince hiç ucuz değiller kurşun asit aküleri öldürüp tekrar yeni takım alsam bile daha karlı. Jel aküde bi alternatif.
    Jel akü kurşun asite göre daha uzun ömürlüdür fakat ağırlık olarak daha fazladır.

    Birde Rejeneratif frenleme mevzusu var gaz kolunu kapattığınız an motorunuz elektrik üretip geri aküyü doldurmaya çalışıyor ama kısa süreli frenlerde aküye basılan enerji devede kulak değil hatta kıl kalıyor.

  20. #60
    Şafak Tan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul, Erenköy
    Motosikleti
    Mondial MCX 150
    Mert hocam,
    dediğin gibi 90- 120 km yapan modeller aslında seri üretimde, birleşik devletlerde satılıyor ama türkiye distirbütörü yok henüz. (yukardaki yazımda linkini vermiştim..)
    gelişmekte olan pil teknolojisini epeydir takip ediyorum. 2007 de ki lityum polimer pillerin enerji yoğunluğu 2012 dekilerin 3 te 2 si kadardı. Bu hızla giderse makul ağırlık /güç oranlarında pilleri 2015 gibi bunların uygun fiyatlılarını da 2017 gibi göreceğiz sanırım. O zamana kadar beklemek yerine şimdi jel akülü 2000 TL civarı 1500 W -3000W arası birşey alıp, şehir içi yakın mesafe de motora ve arabaya alternatif kullanılabilir diye düşünüyorum. aküler öldüğünde de Tahtakalede pil ithalatçısından Ni-Mh bir batarya yaptırmayı düşünüyorum. ağırlık ve hacim azalacağından aynı batarya kompartımanına daha yüksek amper koymak mümkün olur.
    Ne dersiniz, aynı şarj ekipmanı ( jel akü için) ile Nikel metalk hidrat batarya ( aynı voltaj, daha yüksek amper) doldurmak mümkün olur mu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler