Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Neden düştüğünü anlayan bana da anlatsın lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    bu çoban virajı alamayacagını anlayınca hesapta soguk kanlı yapıp yavaşlayarak kenarda durmaya çalışmış ama ön tekeri frenle toprağa soktuğu anda kilitlediği için düşüyor gibi geldi bana
    Now the world is gone. Im just one.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Oraya gidenlerin hepsi gazlamak icin gidiyor.

    Buyuk ihtimalle bu da acemi bi arkadas hizli girmis fren yapcam diye okuz gibi bariyerlere kitlenmis toprakta da bi guzel kaymis dusmus.

    Buranin en guzel yani pazar gunlerinden sonra craiglist ve ebay e bi dunya hasarli motor eklenmesi.Grenaj parcalninca salvage oluyor motorun durumu o yuzden hemen satiyorlar, alip grenaji degistirip clean title aliyosun DMV den fistik gibi motorun oluyor.
    We are many...

  3. #43
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    salvage : hurda

    clean : temiz

    title : belge


    türkçeyle daha güzel oldu
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  4. #44

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Arkadaşlar ben Donald amcayı yanlış okumuşum. Kusura bakmayın. Kendisi aynen şu şekilde yazmış.

    Baska aracin etken olmadigi, viraj alma hatasi sonucu meydana gelen motosiklet kazalarinin buyuk cogunlugu sola donerken oluyor. Cunku "Sola donmek, saga donmekten daha zordur!"..



    Aslinda konuya biraz geriden baslayalim ve kontra teknigini hatirlayalim.Nasildi? Solu it sola don, sagi it saga don.kisaca tabii.



    Simdi hemen bir deneyle yukarda yazdigim tezi curuteyim; oturdugunuz yerden sol elinizin iciyle onunuzdeki masayi itin.Ayni motordaki gibi on-kolunuz yere parallel, relaks bir tarzda. Kolayca gittigini goreceksiniz. Simdi, sag elinizi yumruk yapip, sanki gaz verir gibi bukerek, yumrugunuzla itin. Evet eliniz biraz aciyabilir ama hemen anlayacaksiniz ki sol kolun verdigi gucu veremiyorsunuz. Solu itmek daha kolay yani. Genis duz bir alana cikalim ve kontra teknigini hem saga hem sola deneyelim.saga donerken ayni zamanda gaz da verdigimiz icin bunun sola donusten biraz daha zor oldugunu gorursunuz.iste yukardaki tez ikinci kez curutulmus oldu...



    Bir baska konu da viraj yaricapi ile ilgili. Bir virajin yaricapi ne kadar buyukse o viraji almak o kadar kolaydir degilmi? Yani aslinda dumduz bir yol yaricapi sonsuz bir daire parcasidir.Neyse lise ogretmenligi bir yana, diyecegim su ki sola donuslerde virajin yaricapi her zaman saga donusten daha buyuktur.Hoppalaa..mi.unutmayin saga donerken saginizda kaldirim, sola donerken solunuzda karsi / gelis seridi vardir.iste bu seridin eni kadar daha buyuktur yaricap. Ve iste ucuncu kez yukardaki iddia curutuldu.(Tabii pistlerden, tek seritli-yonlu yollar gibi ozel durumlardan bahsetmiyorum.) Yani sola donusun aslinda daha kolay olmasi icin butun sartlar hazirdir. Tabii bunlar hep laboratuar sartlari altinda, ve ucaktan bakinca...



    Gecenlerde "kamber" yada Turkce "Kambur" diyebilcegimiz bir acidan bahsettiydim, biliyorsunuz yollarin ustu su tutmasin diye ortalari yuksek, kenarlari dusuk yapilir ki yagmur suyu yolda gollenmesin. Iste bu kamber acisi sag virajda motoru daha kolay ve guvenli yatirmanizi (motorun yatmasini) sagladigi gibi sol virajda ise tam aksi, viraj almayi dengesiz, ve guvensiz hale getiriverir. Ayni yaricaptaki sag ve sol viraji ayni maksimum hizda almaniz mumkun degildir. Sol virajda motor yere yapisiverir (lowsiding), dolayisi ile daha yavas girmeniz gerekir. Ama az once bahsettigim gibi sol virajlar her zaman sag virajlardan daha uzun yaricapli oldugu icin bu dezavantaj ortadan kalkar. Ama kamber acisi dezavantaji (buna "ters egim" de diyebilirsiniz) herzaman orada sizi beklemektedir.



    Bir diger dezavantaj ise kamber acisinin minimum odugu yer olan iki seridin birlestigi yer, yani yolun (seridin degil) tam ortasindaki cizgiden kullanmak icgudusudur. Bu durum hem orta cizginin (plastik yada boya) kaygan olmasi (ozellikle yagista) ve hem de tekerlek sizin seritte olmasina ragmen yatis sebebi ile vucudunuzun karsi seride gecmis olmasi dolayisi ile gayet tehlikelidir. Bu yuzden once yolu ortalarsiniz, sonra bakarsiniz karsidan biri geliyor, hop biraz saga kayarsiniz, bu sefer kamber acisi yuzunden motor yatis acisi/gaz/denge dagilmaya baslar, yine ortaya gecer, yada gaz kesmek gibi yanlis birsey yapabilirsiniz, arkadaki araba sikistirir.cok rahatsiz edicidir yani. En tehlikesiz durumda bile virajda beceriksizce zig-zag lar cizer kendi kendinize soylenirsiniz.



    Sola donusun bir dezavantaji daha vardir.o da viraj cikisini gorememektir. Nasil olur? Sag viraj daha kotu, agaclar, duvarlar vs. virajin cikisini kapatiyor diyebilirsiniz, dogrudur, ama sol virajda isin icine karsi serit girdigi icin virajin uzunlugunu kestirmek, ve daha da onemlisi gittikce daraliyormu-genisliyormu sorularina cevap bulmak yanibasinizda kaldirim veya yol dis cizgisi gibi saglam bir arkadas olmadigindan cok zordur.



    Gordugunuz gibi sola donmek biraz daha zor.ne kadar mi? Batili okullarda ogrettiklerine gore %20 daha zor.bu figur bana birsey ifade etmiyor ama bilgi bilgidir, belki isinize yarardiye ekleyeyim dedim. Saga donmenin de kendine ozgu numaralari var, bir sonraki yazida ona deginecegim .

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    salvage : hurda

    clean : temiz

    title : belge


    türkçeyle daha güzel oldu
    arkadas amerikada yaşıyor ya o yüzde , du yu andırsıtend mi goo ? mınıhaa

  6. #46
    oumar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    İzmir , Balıkesir
    Motosikleti
    BMW - F650
    bana iki videoda insanlara durumu göstermek adına yapılmış kompozisyonlar gibi geldi
    ooops!
    KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
    ..:: 35 EA 5130 ::..

  7. #47

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadas amerikada yaşıyor ya o yüzde , du yu andırsıtend mi goo ? mınıhaa
    O zaman altına bunu eklerim

    http://www.youtube.com/watch?v=wIpSRf-2Voo

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    Alıntı onuray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman altına bunu eklerim

    http://www.youtube.com/watch?v=wIpSRf-2Voo
    ya gözlerimden yaş geldi

  9. #49
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Baktığı yere gitmiş, tutulmuş içinden dönemicem demiş.. Dönemiyeceğini hissedersen en basit virajı bile alamassın..
    GKN MOTORS

  10. #50
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baktığı yere gitmiş, tutulmuş içinden dönemicem demiş.. Dönemiyeceğini hissedersen en basit virajı bile alamassın..
    Kesinlikle,tarafımdan aynı durum bir zamanlar yaşanmıştır.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  11. #51
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    bence yol kenarında durmak istemiş ama ön freni sıkınca ön tekerlek kilitlenmiş (ağır çekimde daha da belli oluyor) ve benimde bir seferinde düştüğüm gibi yere inivermiş. toprakta fren yaparken iki kere düşünmek gerek

  12. #52
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Tam micirda ani fren yapiyor on tekerden altindan belli oluyor zaten, sonra teker bariyere carpiyor oda dengeyi kaybediyor, vites hatasi yok fren hatasi var,
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #53
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadas amerikada yaşıyor ya o yüzde , du yu andırsıtend mi goo ? mınıhaa
    iyide arkadaş 4 satır yazı yazmış arada bunlarmı ingilizce kaçmış
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  14. #54

    Üyelik
    13 Ocak 2009
    Birazdaha hızlı girse tepe takla aşağı :S

  15. #55

    Üyelik
    11 Aralık 2009
    Şehir
    Ümraniye / Çarşı
    Motosikleti
    GT250R gitti/2011 600RR
    Bence burda uçurumun ve yükseklik korkusunun etkisi var. Yolda gelirken etrafı hep ormanlık alandan çıkıp direk uçurumun kenarına geliyor, yükseklik korkusuyla paniğe kapılıp bariyere kilitleniyor gözleri ve virajı alamıyor. Manzara seyretmek istediğinden olduğunu sanmıyorum
    ...eX...

  16. #56
    feyzullah4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2009
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    sym joyride 200 2006model
    :9

  17. #57
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    viraj çizgisini kaybeden . ve nereye çarpıcam diye baktıgı yöne giden bir sürücü.. kesinlikle konsantrasyon hatası ..

    ayrıca.. viraj başlangıcında vites düşürüp .. bide aragazı veriim demiş .. ama ara gazı verdigi anda debriyajı bıraktıgı için sendeliyor.. bu dostumuz tuh lan viraja giremicem diye düşünüp nereye çarpıcam acaba diye baktıgı yöne gider ..
    aksini idda eden varsa tartışırım :D

    ayrıca vites düşürdükten sonra debriyajı bırakmayıda unutan bu arkadaş hatanın en kötüsünü yaparak debriyaj sıkılı viraja girmiş .. :d
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  18. #58
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı onuray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim o konu "Sağa dönmek daha zordur" diye biliyorum bende.Donald duck amcadan okumuştum
    Sola dönmek daha zordur. Zaten kendinde soylemissin..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  19. #59
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viraj çizgisini kaybeden . ve nereye çarpıcam diye baktıgı yöne giden bir sürücü.. kesinlikle konsantrasyon hatası ..

    ayrıca.. viraj başlangıcında vites düşürüp .. bide aragazı veriim demiş .. ama ara gazı verdigi anda debriyajı bıraktıgı için sendeliyor.. bu dostumuz tuh lan viraja giremicem diye düşünüp nereye çarpıcam acaba diye baktıgı yöne gider ..
    aksini idda eden varsa tartışırım :D

    ayrıca vites düşürdükten sonra debriyajı bırakmayıda unutan bu arkadaş hatanın en kötüsünü yaparak debriyaj sıkılı viraja girmiş .. :d
    Kazanın nedeni açıkça bı yazıda belirtilmiş bence.

    Sağa-sola dönme meselesine gelince, sola dönmenin zorluğu üstde geçen DD yazısında belirtilmiş. Fakat bizler fani motosikletliler olarak trafiğe açık yollardaki virajlarda motosiklet kullandığımız için ve memlekette trafik sağdan aktığı için, sağa dönerken yolun bize ayrılan kısmı daha dar oluyor ve virajı almak için alanımız ve açımız dolayısıyla daha dar oluyor. Bu da bizleri sağa dönerken zorluyor. Karşıdan gelen araçlarla kafa kafaya girme riski ve bazı rallici kuş sürücülerinin şeridimizi ihlal etme olasılığı da var tabi. Kırk yıllık bilgileri tartışmamızın bir anlamı yok sanırım

  20. #60
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    salvage : hurda

    clean : temiz

    title : belge


    Türkçeyle daha güzel oldu
    Baskasinin hatalarini bulmak cok kolay dimi?

    Iyide arkadaş 4 satır yazı yazmış arada bunlar ingilizce kaçmış?

    Hadi ben ABD klavye kullaniyorum Amerika da yasiyorum boyle yaziyorum bide Turkiye de yasayip Turkce klavye ile boyle yazmak var hangisi daha kotu?

    Bu arada title belge degil plaka kullandigim yerde
    We are many...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler