SİTE YÖNETİCİLERİ KONUYA ÖZELLİKLE SİZLER EL ATIN Kİ KAYBOLUP GİTMESİN. DEFALARCA KONUYA BENZER BAŞLIKLAR AÇILMIŞ AMA KAYBOLUP GİTMİŞ BİRAZ DESTEK LÜTFEN...

''Duyarsız kalmayalım lütfen göndermeniz 5 dk almaz....''

Ülkemizde uygulanan motosiklet hız limitleri; şehir içi;50 dışı 70 oto yol 80
Bu hız limitlerinde kullanmak kazaya davetiyedir bu kapsamda bazı motosiklet form sitelerinde aşağıdaki benzer müracaatlar yayımlanmış ancak duyarlı birkaç kişinin dışında ilgi bulmamış gibi görünüyor, dilekçeyi gönderdiğimizde kaybedecek birşeyimiz yok ama hayatlarımız söz konusu, ne kadar çok müracaat olursa okadar dikkat çekecektir.

''Değerli dostlar, hadi bir el atalım şu konuya en azından aşağıdaki dilekçeyi gönderelim...

Dilekçe komisyonunun sayfası:
http://www.tbmm.gov.tr/komisyon/dilekce/index.htm

Bir arkadaşımızın dilekçesi örnek olarak aşağıdadır... isteyenler aşağıdaki örneği kullanabilir veya eklemeler de yapabilir.

Yapmanız gereken sadece (0312) 420 53 65 numaralı faksa dilekçenizi göndermek veya "Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu 06543 Bakanlıklar - ANKARA" adresine postalamak. Dilekçeyi bir Word dosyasına kopyalayıp yazdırabilirsiniz.

Tarih, ad-soyadı, adres ve imzanızı eklemeyi unutmayın. Dilekçemiz aşağıda (ihmal etmeyelim, sayının fazla olması önemli):



TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
DİLEKÇE KOMİSYONU’NA
...03.2010

Konu : Motosikletler için Hız Sınırının Yeniden Düzenlenmesi


Karayolunda seyreden hemen hemen tüm araçlar şehirlerarası yollarda 80-90 km/s hız sınırına sahipken, teknolojik açıdan artık oldukça gelişmiş bir durumda olan, günümüz araç standartlarından aşağı kalmayan fren ve yönlendirme sistemlerine sahip motosikletler için geçerli olan 70 km/s hız sınırı uygulamasının düzeltilerek, motosikletler için şehirlerarası yollardaki hız sınırlamasının otomobil hız sınırlarına paralel hale getirilmesi bir gereklilik haline gelmiştir.

Şehirlerarası karayollarında hemen hemen tüm araçların sürat limitlerinin altında kalan 70 km/s hız sınırı uygulaması nedeniyle, biz motosiklet sürücüleri ağır araçlardan bile yavaş seyretmek zorunda kalmaktayız. Bu durum, yapısı gereği hafif olan motosikletlerin, ağır araçlardan kaynaklanan tehlikeli türbülanslardan etkilenmesi, sollama girişiminde bulunan ağır araçlar tarafından yol dışına atılması, taş-moloz sıçratması riskine maruz kalması sonucunu doğurmaktadır. 70 km/s hız sınırına uymak zorunda kalan motosiklet sürücüleri sürekli olarak başka araçlar tarafından sıkıştırılmakta veya sıklıkla yaşanan yakın takipler neticesinde risk altında kalmaktadır. Şehirlerarası karayollarında güvenli bir sürüş sağlamak adına, makul bir hız olan 90 km/s sürate çıkılması durumunda ise motosiklet sürücüleri ağır trafik cezalarıyla karşı karşıya kalmaktadır.

Söz konusu risk ve sıkıntıların fark edildiği Avrupa Birliği ülkelerinde motosikletler için kabul edilen hız limitleri otomobil hız limitlerine paralel hale getirilmiştir. Söz konusu ülkelerde motosikletlerin çift yönlü yollarda seyri için düzenlenen hız limitleri 90 km/s ila 120 km/s arasında değişirken, otoyollarda bu limitler 110 km/s ila 130 km/s aralığında kabul edilmiştir.

Motosiklet sürücülerinin ve trafiğin genel güvenliğinin iyileştirilmesi amacıyla motosikletler için kabul edilen hız sınırlarının otomobil için kabul edilen hız sınırlarına paralel şekilde düzenlenmesinin bir gereklilik olduğunu bir motosiklet sürücüsü olarak bildirir ve ilgili mevzuatta yapılacak değişikliklerde biz motosiklet sürücülerinin de bu yöndeki talep ve önerilerinin dikkate alınmasını arz ve talep ederim.

Saygılarımla, ...03.2010



[imza]




Adres