Yağ değişiminde görülen çapaklar.!
-
Reklamlar
-
bende yağ değişimi yaptığımda alttaki vidayı açtıktan sonra vidanın üst tarafının metal renkte demir tozu gibi bişeyler biriktiğini gördüm.zannedersem motor içindeki aşınmalar olsa gerek...
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Yağ değişimi yaptım bugün.
eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...
Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.
-
Benimkilerde 1-1,5 mm ebatında idiler..
Normal midir..?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------
aykan adlı üyeden alıntı
Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.
Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum
-
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
10/40 yağ koyarsan 3000km de bir değiştirmen lazım zaten, ama 15/50 gibi kalın yağ kullanırsan o kadar sık değiştirmene gerek yok, benim motorun bakımları kitabında 10,000km de bir belirtilmiş ama ben o kadar gideceğimi sanmıyorum, erken değişirim, bide full sentetik yağ koy, ama ybr 125 kullanıyorsan 10/40 kullan ama tam sentetik olsun
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
mert abi yoksa motoru yakıyormuydun
-
Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...
Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....
Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
ben iki binde bir değiştiriyorum..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..
Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...
Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....
Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir...
Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
Lokma ile açtık kapadık..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------
ferotr adlı üyeden alıntı
Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan
Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı
Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
serdarmert adlı üyeden alıntı
Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
Lokma ile açtık kapadık..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------
Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.
alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
-
arkadaşlar yagdan cıkacak parçaların durumunu göre teşhis konulur parcanın cok lıgına deyişken parçasına yaşına kilometresine bu gibi hususlar cok önemli yagdeyişimi içinde
kurte arkdaşlara 1000 biniciye 2000 günlük kullanmıyosa 3litre üzeri içinde 4000 öneriyorum ama tabiki yağdeyişimisirasında cıkacak parçalarda bu yagdeyişimini
kısaltır
DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.
alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
pekı bu mıknatıslılar her motora oluyor mu?
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.
alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
Evet ben zaten 1000 km gelince rahatsız olurum..değiştiririm..her zaman..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
huska adlı üyeden alıntı
pekı bu mıknatıslılar her motora oluyor mu?
karter tapasının oraya mıknatıs koyuyorsun olmamaktan kasıtı tam olarak anlayamadım. senin motora uygun hazır olarak satılan var mı bilemiyorum ebaydan bulabilirsin belki
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.
alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
Silindir paslanmaz çelik değil mi..? Çizilmesi çok zor gibi geliyor bana o kadar sert değildiler çapaklar..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler