Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ değişiminde görülen çapaklar.!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Yağ değişimi yaptım bugün.
    eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
    Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Şubat 2010
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HYO GT250R SATILDI---UFALTACAZ GİBİ GÖRÜNÜYOR..
    bende yağ değişimi yaptığımda alttaki vidayı açtıktan sonra vidanın üst tarafının metal renkte demir tozu gibi bişeyler biriktiğini gördüm.zannedersem motor içindeki aşınmalar olsa gerek...

  3. #3
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ değişimi yaptım bugün.
    eski yağı boşaltırken kabın dibinde yaklaşık 10-15 adet çapak vardı..
    Neden kaynaklanır..? Eski yağ 15W-40 Castrol GTX..idi...
    Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.

  4. #4
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Benimkilerde 1-1,5 mm ebatında idiler..
    Normal midir..?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------

    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullandığın yağ motosiklet yağı değilmiş zaten castrol gtx araba yağı, yağının özelleği erken bozulmuş büyük ihtimal motosiklet yağı kullan değişimleride zamanında uygula.

    Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2009
    Şehir
    Edremit / Balıkesir
    Motosikleti
    Ybr 250, işallah 2012'de Kawasaki Versys
    motor yağı kullanırken motosiklet yağı olmasına dikkat edin, benim yağım mobil ful sentetik 15 / 50 dir, herkeze tavsiye ederim. yaz kış bu yağı kullanabilirsiniz, yağ değişimini motorumun kitabında 10,000de bir belirtilmiş ama ben 7000/8000 arası değiştiriyorum

  6. #6
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
    Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
    Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2009
    Şehir
    Edremit / Balıkesir
    Motosikleti
    Ybr 250, işallah 2012'de Kawasaki Versys
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
    Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
    Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
    10/40 yağ koyarsan 3000km de bir değiştirmen lazım zaten, ama 15/50 gibi kalın yağ kullanırsan o kadar sık değiştirmene gerek yok, benim motorun bakımları kitabında 10,000km de bir belirtilmiş ama ben o kadar gideceğimi sanmıyorum, erken değişirim, bide full sentetik yağ koy, ama ybr 125 kullanıyorsan 10/40 kullan ama tam sentetik olsun

  8. #8
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende motor yedek parça satan bir yedek parçaçıdan aldım..
    Uyandım 1000 km geçmişti..Hemen değiştirdim...Sakata gelmeyelim..
    Hocam nerde 3000 kmde bir değiştiririm ben yağı..
    mert abi yoksa motoru yakıyormuydun

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...
    Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....

    Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.
    http://www.motorla.co

  11. #11
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı songiden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tapadan da olabilir bu durum ama, çok daha ciddi bir problem de olabilir. Zira değişen yağ, aferdersiniz, insan idrarı gibidir. Nasıl bir hastalık teşhisi koyarken idrar tahlili yaptırıyoruz ve vücudumuzdaki birçok hastalık, idrardan teşhis ediliyor, motorun rahatsızlıkları da yağdan belli olabiliyor. Eğer çapaklanma varsa, motorda aşırı aşınan bir bölüm olabilir. Dikkatli olmakta fayda var.
    Tabiiki olabilir ama eğer bu büyüklükte parçacıklar varsa zaten motorda sorun büyüktür... Hele ybr gibi bir motorda bu neredeyse imkansızdır...
    Çok büyük ihtimal ya tapanın dişlerinden ya da tapanın sıkıldığı karter dişlerinden derim ben...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #12
    reflexiv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2008
    Şehir
    Kayseri
    ben iki binde bir değiştiriyorum..

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende onu fark edince hemen gittim..10W-40 4T castrol aldım. değiştirdim..
    Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı

  14. #14
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan o kadar çapak düşmez.... Sen tapayı açarken tapanın dişinden düşmüştür...
    Ya da tapanın karter kısmındaki dişlerden dökülmüştür....

    Dikkat et..Bir dahaki yağ değişiminde dişleri iyice sıyrılıp yalama olabilir...
    Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
    Lokma ile açtık kapadık..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------

    Alıntı ferotr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi sana zamanında demiştim 10 dabulyu 40 kullan diye hatırlarsan Tabi sakalımız yokki sözümüzü dinleyesin!Hoş gerçi var ama sen göremiyon o ayrı
    Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam.. Karter kısmındaki dişlilerden gelse zaten yalama olmuş demektir..
    Lokma ile açtık kapadık..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------



    Kışın 15W-40 castrol kullandık ama motorcunun gazına geldik.. Senle bu konuyu tartışmıştık.. 1000 km bile gitmedim..
    Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

    alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html

  16. #16
    vincero34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    farkedermi hepside :) aynı :)
    arkadaşlar yagdan cıkacak parçaların durumunu göre teşhis konulur parcanın cok lıgına deyişken parçasına yaşına kilometresine bu gibi hususlar cok önemli yagdeyişimi içinde
    kurte arkdaşlara 1000 biniciye 2000 günlük kullanmıyosa 3litre üzeri içinde 4000 öneriyorum ama tabiki yağdeyişimisirasında cıkacak parçalarda bu yagdeyişimini
    kısaltır
    DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN

  17. #17
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

    alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
    pekı bu mıknatıslılar her motora oluyor mu?

  18. #18
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

    alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
    Evet ben zaten 1000 km gelince rahatsız olurum..değiştiririm..her zaman..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pekı bu mıknatıslılar her motora oluyor mu?
    karter tapasının oraya mıknatıs koyuyorsun olmamaktan kasıtı tam olarak anlayamadım. senin motora uygun hazır olarak satılan var mı bilemiyorum ebaydan bulabilirsin belki

  20. #20
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serdar Hocam o metal parçaları yağ ile motorda gezindiği için yağını bundan sonra risk almamak için sık sık değiştirmeni öneririm. 3000 km yerine 1000 veya 2000 de değiştir. yoksa silindirin çizik çizik olabiliir.

    alttaki linkten başımdan geçenleri okuyabilirsin

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...er-tapasi.html
    Silindir paslanmaz çelik değil mi..? Çizilmesi çok zor gibi geliyor bana o kadar sert değildiler çapaklar..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler