Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

cross alırken neye dikkat etmeliyiz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    arkadaşlar cruiser marka motorun yanina bir cross almayı dusunuyorum hatta bir tane buldum ya bugun ya yarın alacağım ancak bikaç soru var kafamda;
    1) lastik taban alanının ne gibi yararları ve zararları olur?
    2)frenlerin disc ya da drum olmasının ne gibi fayda ve zararı var?
    3)güç ve tork crosslarda çok önemli mi yoksa 150cc ile olur mu? sonuçta amaç dag tepe
    4) boyutların crosslarda ne gibi faydası var? yani uzun mu daha iyi yüksek mi? geniş mi?
    5)lastikler şamrelli mi yoksa tubeless mi daha kullanışlı?
    6)cross motor dun kullandım biraz oturaksız geldi agırlıgından dolayı olabilir ama agırlık bu motorda ne gibi etkiler yaratır yani hafif mi olmalı cross motor?
    7)cross motor kullanım amacı dolayısıyla fazla uzun ömürlü olmaz diye düşünüyorum bu dogrumudur?
    nedir ne değildir bilgi verenlere şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    nc 700 x
    arkadaşım merhaba.bende kawsaki vn800 kullanıyorum ama senin gibi bir cross alma niyetindeyim.bahsettiğin gibi amaç dağ bayır olduğundan sıfır motor alma bence.ben keeway ın yeni getireceği modeli inceledim hatta motomaxla görüştüm mart ayında geleceğini söylediler.250 cc lik güzel bir motor.bence bunuda değerlendirebilirsin.

  3. #3
    halukbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2005
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Honda CR250R 62hp lik canavar
    arkadasım ben 15 yasında bi motocross çuyum. Sen eger yolda kullanmıyıp A)sadece arazide kullancaksan en önemli iki şey var;
    1) motorun beygir gücü 30 beygirden aşagısı dönüslerdeki savrulmayı yapmaz ve süratli dönemezsin. Ayrıca dönüsten sonra gaz açtıgında motor çok ağır kalır.
    2) motorun lastikleri: Lastikler 1.5 yada 2cm dişli ve yanı ile arasında 1cm üst ve alttaki ile arasında 2cm bosluk olmalıki hem kumda yeri iyi tutsun hemde dişlerin arasına çamur birikmesi yerine savrulup atılmasını saglar.

    B) Eger motoru yoldada kullanıcam diyorsan sana 12 beygir ve üstü yeterli olcaktır. Ayrıca dişlerin birazdaha küçük ve daha sık olmasıda sana sert toprak ve asvaltta tutuşu sağlıcaktır

    Motorun boyutuna gelince cross motorlarda esas olan bir ayağının tüm parmaklarının köklerine kadar yere deymesi gerekir tabii eğimli arazide uzun olmak yada motorun kısa olması avanjdır.

    Eger yolda arazi ile beraber yolda kullanıcam diyorsan sana 14hp'lik temiz bir HondaXLR 125 im var 2500ytl ye satıyorum 16000km'de 2002 model.Daha ehliyetim olmadıgından ve yarışmalarda daha iyi derece etmek için fullCross alacagımdan satıyorum çok temiz. Eğer düsünürsen babamla 05056918710 yada halukozil@hotmail.com mailinden ulasa bilirsin.[/IMG]

  4. #4
    tata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Satıldı
    3)güç ve tork crosslarda çok önemli mi yoksa 150cc ile olur mu? sonuçta amaç dag tepe
    4) boyutların crosslarda ne gibi faydası var? yani uzun mu daha iyi yüksek mi? geniş mi?
    5)lastikler şamrelli mi yoksa tubeless mi daha kullanışlı?
    6)cross motor dun kullandım biraz oturaksız geldi agırlıgından dolayı olabilir ama agırlık bu motorda ne gibi etkiler yaratır yani hafif mi olmalı cross motor?
    3) Tork çok önemli, dağda fazla vites değiştirmeden farklı eğimlerde hareketi sağlamak için. Bu yüzden tek silindirli olarak üretiyorlar.
    4) Yüksek olmasının dışında dar olması da tercih ediliyor. Sık bir ormandan geçtiğinizi düşünün...
    5) Cross'lara tubeless olmuyor. Telli jantlarda bu olanak yok. Tubeless, alaşım jantlarda olabiliyor. Bu tür jantlar arazi koşullarında esnek olmadıkları için kırılabilirler.
    6) Oturaksız olduğu doğru, aerodinamik kaygısı olamaz. Hafif olmalı. Örneğin biçimsiz bir kayalıkta yana yatarsa fazla güç harcamadan düzeltilebilir.

  5. #5
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Güzel konu dağ, bayır konuları haliyle motorları ilgimi çok çekiyor. Peki olmayacak motorlar içinde Asya motorun As200 gy-2 si de var mı?


    Pardon ''antiçinci hortçuların'' oyununa gelmişiz.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  6. #6
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    ben aldım. yuan marka çin malı.
    çok şikayetim yok aslında ama daha güçlü bişey olmalıydı orası doğru.

    ve şu çok önemli cross u sadece benim gibi atlamak zıplamak için kullanıyorsan ve cross tecrüben de fazla yoksa kesinlikle çn malı olmalı. zira parçaları ucuz ve kırılmadık parçası kalmadı hemen hemen. bunun kaliteyle alaksı yok düştüğünde her motor hasar görür.düşmeleri en ucuz hasarla çin mallarında atlatıyorsun.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  7. #7
    s e x t o n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Motosikleti
    pc900
    ya ben enduro almayı düşünüyorum xl200 ama çok tyakıyo ve norml yolda hızlşı gidemiyo diyolar bana xl 200 tanımlayın nasıl iyi bi motormu bütçe önemli diğil şimdilik

  8. #8
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    xl 200 hakkında fazla bilgim yok ama cross motorlar düz yolda pek kulanışlı değil teker-yer değme yüzeyinden dolayı. lastikleri değiştiryorlar yolda kullanmak için.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  9. #9
    serter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2005
    Şehir
    antalya
    xl 200 için detaylı bilgi almak istiyorsan www.endurocu.com da motor incelemeleri bölümünde bulabilirsin
    şahsen ben tavsiye ederim başlangıç için çok ideal bir motosiklet üstelik fiyatıda uygun çin malına harcanan paraya yazık...
    11+

  10. #10
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    muehahehah konu hortlamıs ama iyi de olmus açıkcası yanı
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  11. #11
    s e x t o n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Motosikleti
    pc900
    vay be mesajımı 10.2006 da yazmışım şimdi 1995 model full modifiye bi mz im var 301 lik kayalara veya zorlu yerlere giremiyorum ama of road için çok uygun düşük bütçeyle güzel motor almak istiyosanız mz leri tavsiye ederim
    iki kişi düz yolda 150 yi gördüm . ben bi mz hastasıyım mz imi 1.200 ytl ye aldım çok iyi durumdaydı 750 milyonluk masraf yaptım bulunduğum şehirde böyle bi mz in olduğunu sanmıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler