Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sentetik ve yarı sentetik Motor Yağları Hakkında...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Alıntı sezginkalkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende daha bıkaç saat önce Castrol power1 racing 10w-50 aldım,tam sentetik, üzeerinde de artırılmış ivmelenme gücü ve zorlu koşullarda mükemmel performans falan yazıyor..ama daha önce hiç yağı kendim değiştirmemiştim o yüzden bilemiyorum...acaba benim motora gidermi.cbf150..
    Beyler belki kaba olacak. Bağışlayın lütfen ama temsilde hata olmaz diyerek örnek veriyorum.
    Acaba ben iyi yemek yemeye layık birimiyim ? Yersem midem kabul edermi ? Bağırsaklarım bozulurmu acaba ? gibi birşey.
    Arkadaşım tam sentetik yağlar Türkiye de ilk satılmaya başladığında bizim benzin istasyonumuz vardı. Akaryakıt üreten firmalar normal yağların yanında mecburen bu yağı bana vermişlerdi. Almak istemeyişim normal yağların dört beş misli fiyatta oluşu idi. Özellikleri sormuştum. Verdikleri bilgiler doğrultusunda sıradan bir yağla tam sentetik yağı eşit miktarda,eşit ısıda, aynı sürede ateşte yakmaya çalıştım. Gerçeği o zaman gördüm. Yağın gerçek amacı en ağır şartlarda da olsa kalitesini bozmadan iki metal arasındaki sürtünmeyi en askariye indirmek olduna göre; Bende o tarihten beri her ne çeşit araca sahip olursam göğsümü gere gere bu yağı kullanıyorum. Şu an kullandığım araçlar; Mercedes tır(Süreklı dış devletlere binlerce km.sefer yapar), Kazıcı yükleyici iş makinası, Reno modus, Honda shadow motosiklet, Mercedes binek oto.... Gerisi çok bilenlere kalmıştır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Castrol 20W-50 daha iyi gelir bence..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:46 ----------

    Bu kadar mı motoruna yağ koyan..?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:49 ----------




    Ha mobil ha shell..Ha eş-el- mobil..ne fark eder ki..?
    20-50 koyarsan motorun yıırtınır 90 yapana kadar. motorum 100 ü geçmiyor başlığını açmanda en önemli etkendir 20-50.

    20-50 shell sanayide 5 lira, 10-50 castrol racing 30 lira. bir fark olmasa alnımızda çeşitli sloganlar da yoksa neden alalım 30 liralık yağı değil mi

    sen al abi ben sana memnuniyet garantisi veriyorum

  3. #23
    sezginkalkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Bmw R1200GS Adv - 2015
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20-50 koyarsan motorun yıırtınır 90 yapana kadar. motorum 100 ü geçmiyor başlığını açmanda en önemli etkendir 20-50.

    20-50 shell sanayide 5 lira, 10-50 castrol racing 30 lira. bir fark olmasa alnımızda çeşitli sloganlar da yoksa neden alalım 30 liralık yağı değil mi

    sen al abi ben sana memnuniyet garantisi veriyorum
    walla bebn 10-50 castrol racing i 18 e aldım

  4. #24
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı sezginkalkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla bebn 10-50 castrol racing i 18 e aldım
    castrol iyi bir yagdır kafanı yorma fıyatları turkıyenın heryerınde degısıyor galıba ınternette satıs fıyatı 20tl mesela shellin ılk defa 5 lıralık yagını duyuyorum.

  5. #25
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı sezginkalkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende daha bıkaç saat önce Castrol power1 racing 10w-50 aldım,tam sentetik, üzeerinde de artırılmış ivmelenme gücü ve zorlu koşullarda mükemmel performans falan yazıyor..ama daha önce hiç yağı kendim değiştirmemiştim o yüzden bilemiyorum...acaba benim motora gidermi.cbf150..
    Cbf 150 ye çok güzel gider, ama ben buralarda bulamıyorum. Bulabilsem 4 mevsim kullanıcam.

  6. #26
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Mobil extra 4 t 10-40 yarı sentetik....

    15-18 lira.... Yıllardır onu kulllanırım.... Memnunum....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #27
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    İstanbulda yazın 15-50 kışın 10-40 castrol yarı sentetik kullanıyorum memnunum.
    Orhan KÖNİ

  8. #28
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı sezginkalkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla bebn 10-50 castrol racing i 18 e aldım
    Nerden aldın..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    Ybr'de 10 dabulyu 40 dan şaşma yarı sentetik olacak onuda ilave edeyim NoKtA

  10. #30
    sezginkalkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Bmw R1200GS Adv - 2015
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nerden aldın..
    eskişehiri biliyorsan eski garajın yanında motor yağı satan ufak dükkanlar var.ordan aldım..nettende baktım fiyatları 22-26-hatta 30 a bile var..herkes iyi demiş ama bakıcaz bakalım..

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Ben Asya as 200 kullanıcısıyım,

    10-40 yağ ile yağ filtresinden birsürü çapak topladığım motoru aldığım günden sonra 15-50, yaz zamanı da mutlaka 20-50 yağ ile bir senedir kullanıyorum.

    Çapak mapak yok.

    İnce yağ ile motor ilk etapta daha rahat çalışsa da ısındıktan sonra aşınması çok oluyor.

    Tam sentetik yağlar için de çoklu tip ıslak debriyajlara zarar verdiği söylenir.

    Yani kullanmamak gerekir,keza 15-50 shell advance yüzünden debriyaj balatam bitti zannetmiştim. (bir sefer kullandım,bir daha tövbe)

    Sonuç olarak,eğer motosiklete kısa mesafelerde sıkıştırmadan biniyorsanız 5-10 dakka gibi,
    ince yağ daha iyidir;

    çabuk toparlanır,çabuk ısınır özellikle bu havalarda...

    Yani 5 kilometre yol gidilecekse 3'ünü motoru ısıtmaya harcamazsınız.

    Ama ben sıkıştırıyorum arkadaş derseniz,

    10-40 ve daha inceleri bence yalan olur.

    Tekrar söylüyorum,15-50 ve sıcak havalarda da 20-50 kullanarak motor aşınmasını neredeyse sıfıra indirdim...

    Yarı sentetik öneririm.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:21 ----------

    Sonuçta hava soğutmalı,aynı debriyaj yapısına sahip motosikletler kullanıyoruz...

  12. #32

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Ben motorumun 2. yağını değiştirdim. 10-40 castrol scooter kullanıyorum.Mustafa abi(old) ile bayağı konuşmuştuk bu konu üzerine.10-40 castrol scooter kullanıyorum ve memnunum.Benim kullandığım yağ yarı sentetik 15 lira.

  13. #33
    falcon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Motosikleti
    honda cbf 150
    4 mevsim castrol 10w40 kullanıyorum cbf 150 hiçbir sorun yok ayrıca bu yağlar motor fazla ısındığı zaman zarar değil extra koruma sağlar yağ ince olduğu için yıpranma söz konusu değil saygılar.

  14. #34

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    bU KONU HAKKATEN KARIŞIK,
    kimi der yarı sentetik iyidir, çoğu kişi der tam sentetikten şaşma.
    10-40, 20-50 kavgası varken şimdide 0-30 çıktı.
    Bende po nun tam sentetik 10-40 ıkını kullansam diyorum, yerli ya hem ucuz olur hemde yerli işte.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  15. #35
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bU KONU HAKKATEN KARIŞIK,
    kimi der yarı sentetik iyidir, çoğu kişi der tam sentetikten şaşma.
    10-40, 20-50 kavgası varken şimdide 0-30 çıktı.
    Bende po nun tam sentetik 10-40 ıkını kullansam diyorum, yerli ya hem ucuz olur hemde yerli işte.
    evet görundugu gıbı herkes farklı yağ kullanıyor.ama genel olarak herkes kullandıgı yagdan memnun

  16. #36
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    üreticinin tavsiyesinden şaşılmamalıdır.

    tam sentetik yağlar daha ileri bir teknolojidir; tartışmasız daha iyidir ve kaçınılmaz olarak daha pahalıdır. peki her motora uygun mudur?

    benim yaşımdakiler hatırlar, 80'li yıllarda otomobillerin yağını 3.000 km'de değiştirirdik. o zamanın mineral yağ teknolojisi öyleydi. şimdi motor yağını 15.000 km'de değiştirmeye başladık, hatta 20.000 km gidenler var. bunu sağlayan, yağ teknolojisindeki gelişmeler olduğu gibi, motor teknolojisindeki gelişmeler. senin motorun 3.000 km'de periyodik bakıma girmesi gerekiyorsa 15.000 km dayanan yağ kullanmak en azından para israfıdır. mineral yağlar bizim ülkemiz rafinerilerinden çıkar, çevreye verdiği zarar sentetik yağlardan daha düşüktür gibi başka detayları da var.

    falan marka/model motor için tam sentetik yağ kullanılması ve 10.000 km'de değiştirilmesi tavsiye edilmiş; benim motoruma mineral yağ kullanmak ve 3.000 km'de değiştirmek tavsiye edilmişse; benim tam sentetik yağ kullanmakta ısrar etmem duble porsiyon kebap ısmarlayıp yarısını tabakta bırakmama benzer. ya da bazı evcil hayvanlara ihtiyacından fazla yemek yedirip obez hale getiriliyor ya, ona benzer.

    öte yandan; tam sentetik yağların viskozitesi genellikle daha düşüktür, 0w30 gibi. yarı sentetikler 10w40 gibi değerlere sahiptir. motorunuzun üreticisi, size 10w40 yağ kullanmanızı tavsiye etmişse; siz de daha alâsı diye düşünüp tam sentetik 0w30 yağ kullanırsanız iyi etmezsiniz. 0w 10'dan küçük olduğu için sabahları kolay çalışır, motor soğukken daha iyi yağlanır ama; 30 40'dan küçük olduğu için yüksek sıcaklıkta, yüksek devirlerde yatak yüklerini karşılayamadığı için aşınma fazlalaşır.

  17. #37
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    castrol 10/40 scooter yazılı olan yağ sizce cbf150 için uygun olurmu daha önceleride 10/40 kullanılıyordu.yanlız 10/40'ın scooter olanı kalmış.bende yağın kutusundaki numarayı aradmım her hangi bir mahsuru olurmu diye sordum?...cevap:içeriği aynı her hangi bir sorun teşkil etmez dediler...tabi ben hala güvenemiyorum.yağ hiç açılmamış şekilde duruyor.yaklaşık 1 ay kadar sonra yağını değiştiricem,bu yağı kullansammı acaba
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  18. #38

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    castrol 10/40 scooter yazılı olan yağ sizce cbf150 için uygun olurmu daha önceleride 10/40 kullanılıyordu.yanlız 10/40'ın scooter olanı kalmış.bende yağın kutusundaki numarayı aradmım her hangi bir mahsuru olurmu diye sordum?...cevap:içeriği aynı her hangi bir sorun teşkil etmez dediler...tabi ben hala güvenemiyorum.yağ hiç açılmamış şekilde duruyor.yaklaşık 1 ay kadar sonra yağını değiştiricem,bu yağı kullansammı acaba
    Dostum hiç korkma bence.Ben o yağı kullanıyorum.Ama scooter değil cup kullanıyorum.Hiç sorun yaşamadım.Motosikletle 30 km durmadan yol gittim.Sıkıntı yok.Sabahları da çok kolay çalışıyor.

  19. #39
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Yağın üzerindeki derecelerin sadece daha esnek sıkcaklık aralılarında viskozite sağlaya bildiğini asıl kalitesinin ve normlarının arka kısmında yazan API yada JASO değerleri olduğunu hepimiz biliyoruz dimi?
    GKN MOTORS

  20. #40

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağın üzerindeki derecelerin sadece daha esnek sıkcaklık aralılarında viskozite sağlaya bildiğini asıl kalitesinin ve normlarının arka kısmında yazan API yada JASO değerleri olduğunu hepimiz biliyoruz dimi?
    bendeki 0w-30 sm sınıfı bir yağ biliyorum yani


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler