Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

klr 250 aşırı duman atıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Nisan 2007
    herkese merhaba arkadaşlar acil yardım moralim çok bozuk; 1998 model KLR 250 aldım aldığım arkadaş motosiklete yeni segman atıldığını ve emiş sübaplarının değiştirildiğini söyledi aldığım arkadaş eski sübapları ve segmanları hatta yeni segmanın poşedini dahi gösterdi. sözüne güvenilir bir arkadaş motoru aldım motorun çalışması çok güzel egsoza baktım gaz verdim hiç duman atmıyor yaklaşık 1000km kadar bindim bir de baktım ki egsozdan anormal duman atıyor. ayak marşından da motosikletin kompresörünün azaldığını fark ettim motoru gayet itinalı kullandım limitleri zorlamayıp kırmızı devir çizgisine kesinlikle varmadım en fazla 9000 devir yaptım onuda 1.vitesde seri hızlanmak için yaptım motosiklette 95000 den sonra kırmızı çizgi var yani uzun süre motor 9000 devirde kalmadı genelde 4000-8000 aralığında kullandım neyse motorun bu halini fark edince motoru doğruca Ispartada büyük motosikletlere bakan Samuray motora gittim motoru açtılar. motosikletin 4 sübapının ve segmanların bitmiş 4 sübap ve segmanlar değişti. motosikleti aldım baktım ayak marşından fark ettim kompresör baya sertleşmiş 50 km ancak bindim ve 6000 deviri kesinlikle geçmedim o da kısa süreli 1. viteste aynadan farkettim bir de baktım ki 6000 devride egsozdan duman atıyor motora boştayken 5000-8000 devir aralığında ara gazı verdim bir de baktım ki egsozdan ilaçlama motoru gibi çok aşırı beyaz duman atıyor ama ayak marşında kompresör gayet iyi sanki motorun çekişi de fena değil hemen tamirciye gittim usta sen biraz bin segmanlar alışsın dedi işi yoğun olduğundan motora bakmadı bile ustanın yanında çalışan 20 yaşlarındaki oğlu ilgilendi dumanı gösterdim gösterdim egsozda eskiden yağ kalmış olabilir bir şey olursa sen gel garantisi biziz dedi ama ben tatmin olmadım 0 motordan asla böyle duman gelmez ve 50 km binilen motorun egsozundaki yağlar yanar sizce motordan bu duman niye geliyor olabilir? motoru hatalımı kullandım tamirci beni kandırdımı desem saygın, prestijli bir tamirci asla bunu yapmaz acaba tamircilerin gözünden kaçan bir hatamı var motorda yardımcı olursanız memnun olurum cevaplayan tüm değerli arkadaşlarıma sonsuz teşekkür tamirci garanti kapsamında bakmazsa motoru bu sefer kendim açacağım gönlüme göre tamir edeceğim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Nisan 2007
    acaba bu duman atma durumu tamircinin orjinal sübap kullanmamasından kaynaklanabilir mi opel vectra sübapı kullananlar olduğunu duydum

  3. #3

    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr
    Arakadaşım sorunun cevabı çok farklı nedenlere dayanıyor olabilir.Bunun içinse motoru kesinlikle tekrar açmak gerekir derim ben.Ama kesinlikle egsozda biriken yağiart yanmaya neden olacak bir yakıt birikintisi olmadığına eminim.Öncelikle bir kaç konuda seni bilgilendirmek isterim.4 zamanlı motorlarda eğer yanma odası elementleriyle ilgili bir bakım yapılacaksa kapsamlı bir bakım yapmakta fayda vardır.Örneğin segman değişikliğine gidilecekse;
    -Piston çekilir
    -Yağ sıyırma,kompresyon ve ateş segmanları değiştirilir
    -Liner sanayi dilinde silindir gömleği bore ölçüleri bore gauge ile ölçülür.Ovalite var mı bakılır.Limit haricinde ise yenilenir.Limit dahilinde ise honlanır.
    -Montaj yapıldıktan sonra ise Running-in dediğimiz rodaj süresi başlar.

    Bu dediklerim yapılırsa motor alışma sürecine girer.Aksi taktirde segman değiştirmekle bakım yapılmış sayılmaz.Bunun haricinde valf ayarların çok sıkı yapılmışsa eğer yanma strokunda yanma odası sızdırmazlığı sağlanamadığından dolayı kaçaklar oluşacaktır.
    Sana tavsiyem işin ehli ustalara gitmen.Umarım en yakın zamanda problemlerin çözülür.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler