Subab ayarı motor sıcakken mi yoksa soğukken mi yapılacak.. Motor ısındığında metal genleşecek yanlış olacak gibi geliyor bana..
Subab ayarı motor sıcakken mi yoksa soğukken mi yapılacak.. Motor ısındığında metal genleşecek yanlış olacak gibi geliyor bana..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Subap ayarı motor soğukken yapılır.
Sıcakken yapılan ayar bahsettiğiniz gibi genleşmeden dolayı yanlış olacaktır.
En uygunu akşamdan bırakılan motora, sabah hiç çalıştırmadan soğukken ayar çekilir.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Sübap ayarı soğukken değil, çok soğukken yapılır. Sabah yapılır yani. Bu durum da çok önemlidir zira bahsettiğin gibi metal genleşmesi, motor sıcakken yaşanır ve sübap ayarı nanometrelerle ölçüldüğü için, kontak kapatıldığından 2-3 saat sonra bile bu ayar tam tutmaabilir. Bu yüzden bu ayarı sabah, motoru çalıştırmadan yapmakta fayda vardır.
ayrıca geçenlerde şöyle birşey daha öğrendim. Sübap ayarı denilen olayda, sübap içinde şim denilen metal pullar kullanılır (tabi bazı motorlarda bu ayar mandallarla yapılabiliyor. böyle olmadığını varsayıyorum). şimler konulduğundan sonra ortaya çıkan boşluk değeri de sentille ölçülür. 0.1 milimetre kayma bile, ayarın tutmamasına neden olur. doğru şimlerin konulabilmesi için, ayaı yapanın elinde bir şim seti olması gerekir. bu şim seti de her atölyede yok. atölye, elindeki şimleri deneyerek bu ayarı bulmaya çalışır. eğer bir şim seti yoksa, elinde ne varsa onunla yapar. böyle yapılan ayar da yalan olur.
sübapayarı, motorun içindeki en temel ayarlardan biri. bu ayar yapılmadan yapacağınız karbüratör ayarı gibi ayarların hepsi yalan. bu yüzden bu ayara gerekli özeni göstermekte, harfiyen doğru yolu izleyip yapmakta fayda var.
http://www.motorla.co
her motorun ayar değerleri farklıdır. kimi motorlarda soğuk kimisinde sıcak yapılması gerektiği tamir kataloğunda belirtilir.
Ybr 125 supap ayarları ve bilgilerine Alttaki linkten ulaşabilirsin. http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ybr-125-a.html
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
biz motor sıcakken yapmıştık.demek ki bi daha yapmak lazım
motor soğukken sibob ayarı yapılır.....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
motor sıcakken bujileri bile çıkarmamak gerekiyor ayrıca benim kullandığım arabamda sibob ayarını araç kendisi otomatik olarak yapıyormuş motorlarda öyle bir sistem yok mu ben tam bilmiyorum bilen varsa sevinirim.
103 hp
arkadaşlar öğreten adam ya da Hakkı Devrim olmak istemiyorum ama bu ayarın adı ne sibop ayarı ne de süpap ayarı.. Doğrusu sübap ayarı.. ya da valf ayarı da diyebiliriz..
http://www.motorla.co
Şimli makinada,eksantrikler sökülmeden önce ölçüm yapılır.Sökülüp mevcut şimler ölçülür ve önceden ölçülen değer ile eski şimdeğeri toplanarak gerekli şim kalınlığı hesaplanır.Dolayısı ile iyi bir ölçüm ve hesaplama yapıldığı takdirde şim setine gerek yoktur.Bu arada şimsiz makinanında sibop ayarının tam soğuk iken yapılması gerekir.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Bazı ustaların bile yanlış yaptığını düşünüyorum..
Burda tartışmak görüş alışverişinde bulunmak yararlı olmaktadır...
Ben mantıken soğuk yapılmasını düşünmüştüm..Ama katılım gösteren arkadaşlara teşekkürler...
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
anlayan 5 çeşit isminden anlıyor ama Türk dil kurumu Supap diyor
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
Servis en az 3 saat beklemesi gerektiğini söyledi,kafama takıldığı için ayar yaptırmaya gittim.Bana söyledikleri şu oldu bu güne kadar hiç ybr ye supap ayarı yapmadık.Motor tamir görür,yada sahibi açar yaparım umuduyla bozar,bu sebeblerden yaptık dediler.
Ve aynen geri döndüm
O zaman bende topiği açarken yanlış yazmışım..TDK en doğru kaynaktır..Doğrusu supap..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------
Peki o zaman nedeni nasıl açıklanacak..Supaplar YBR lerde neden bozulmuyor..O usta hiç yapmamış olabilir. Ancak sonuçta motor sisteminde bunların ayarı kaçar..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------
Çok soğukkende doğru değil bence..Bir ortalama değer vardır. Motor soğuduğu zaman doğru zamandır.
Çok soğuk olduğu zamanda tam tersi olur.Metal kısalması meydana geleceğinden bu çok hassas ayarlama hata getirir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:47 ----------
O zaman kışın -10 C de yapılan supap ile yazın sabah +20C de yapılan ayar aynı olur mu?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
motor ılık iken yapılsa olmazmı ortayı bulmuş oluruz
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)