Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Subab Ayarı Motor Sıcakken mi Soğukken mi Yapılmalı..?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Subab ayarı motor sıcakken mi yoksa soğukken mi yapılacak.. Motor ısındığında metal genleşecek yanlış olacak gibi geliyor bana..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Subap ayarı motor soğukken yapılır.
    Sıcakken yapılan ayar bahsettiğiniz gibi genleşmeden dolayı yanlış olacaktır.

    En uygunu akşamdan bırakılan motora, sabah hiç çalıştırmadan soğukken ayar çekilir.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #3
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Sübap ayarı soğukken değil, çok soğukken yapılır. Sabah yapılır yani. Bu durum da çok önemlidir zira bahsettiğin gibi metal genleşmesi, motor sıcakken yaşanır ve sübap ayarı nanometrelerle ölçüldüğü için, kontak kapatıldığından 2-3 saat sonra bile bu ayar tam tutmaabilir. Bu yüzden bu ayarı sabah, motoru çalıştırmadan yapmakta fayda vardır.

    ayrıca geçenlerde şöyle birşey daha öğrendim. Sübap ayarı denilen olayda, sübap içinde şim denilen metal pullar kullanılır (tabi bazı motorlarda bu ayar mandallarla yapılabiliyor. böyle olmadığını varsayıyorum). şimler konulduğundan sonra ortaya çıkan boşluk değeri de sentille ölçülür. 0.1 milimetre kayma bile, ayarın tutmamasına neden olur. doğru şimlerin konulabilmesi için, ayaı yapanın elinde bir şim seti olması gerekir. bu şim seti de her atölyede yok. atölye, elindeki şimleri deneyerek bu ayarı bulmaya çalışır. eğer bir şim seti yoksa, elinde ne varsa onunla yapar. böyle yapılan ayar da yalan olur.

    sübapayarı, motorun içindeki en temel ayarlardan biri. bu ayar yapılmadan yapacağınız karbüratör ayarı gibi ayarların hepsi yalan. bu yüzden bu ayara gerekli özeni göstermekte, harfiyen doğru yolu izleyip yapmakta fayda var.
    http://www.motorla.co

  4. #4
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    her motorun ayar değerleri farklıdır. kimi motorlarda soğuk kimisinde sıcak yapılması gerektiği tamir kataloğunda belirtilir.

  5. #5
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subab ayarı motor sıcakken mi yoksa soğukken mi yapılacak.. Motor ısındığında metal genleşecek yanlış olacak gibi geliyor bana..
    Ybr 125 supap ayarları ve bilgilerine Alttaki linkten ulaşabilirsin. http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ybr-125-a.html
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbf 150
    biz motor sıcakken yapmıştık.demek ki bi daha yapmak lazım

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    motor soğukken sibob ayarı yapılır.....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  8. #8
    KRAL1146 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2008
    motor sıcakken bujileri bile çıkarmamak gerekiyor ayrıca benim kullandığım arabamda sibob ayarını araç kendisi otomatik olarak yapıyormuş motorlarda öyle bir sistem yok mu ben tam bilmiyorum bilen varsa sevinirim.
    103 hp

  9. #9
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    arkadaşlar öğreten adam ya da Hakkı Devrim olmak istemiyorum ama bu ayarın adı ne sibop ayarı ne de süpap ayarı.. Doğrusu sübap ayarı.. ya da valf ayarı da diyebiliriz..
    http://www.motorla.co

  10. #10
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı songiden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarı soğukken değil, çok soğukken yapılır. Sabah yapılır yani. Bu durum da çok önemlidir zira bahsettiğin gibi metal genleşmesi, motor sıcakken yaşanır ve sübap ayarı nanometrelerle ölçüldüğü için, kontak kapatıldığından 2-3 saat sonra bile bu ayar tam tutmaabilir. Bu yüzden bu ayarı sabah, motoru çalıştırmadan yapmakta fayda vardır.

    ayrıca geçenlerde şöyle birşey daha öğrendim. Sübap ayarı denilen olayda, sübap içinde şim denilen metal pullar kullanılır (tabi bazı motorlarda bu ayar mandallarla yapılabiliyor. böyle olmadığını varsayıyorum). şimler konulduğundan sonra ortaya çıkan boşluk değeri de sentille ölçülür. 0.1 milimetre kayma bile, ayarın tutmamasına neden olur. doğru şimlerin konulabilmesi için, ayaı yapanın elinde bir şim seti olması gerekir. bu şim seti de her atölyede yok. atölye, elindeki şimleri deneyerek bu ayarı bulmaya çalışır. eğer bir şim seti yoksa, elinde ne varsa onunla yapar. böyle yapılan ayar da yalan olur.

    sübapayarı, motorun içindeki en temel ayarlardan biri. bu ayar yapılmadan yapacağınız karbüratör ayarı gibi ayarların hepsi yalan. bu yüzden bu ayara gerekli özeni göstermekte, harfiyen doğru yolu izleyip yapmakta fayda var.
    Şimli makinada,eksantrikler sökülmeden önce ölçüm yapılır.Sökülüp mevcut şimler ölçülür ve önceden ölçülen değer ile eski şimdeğeri toplanarak gerekli şim kalınlığı hesaplanır.Dolayısı ile iyi bir ölçüm ve hesaplama yapıldığı takdirde şim setine gerek yoktur.Bu arada şimsiz makinanında sibop ayarının tam soğuk iken yapılması gerekir.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  11. #11
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Bazı ustaların bile yanlış yaptığını düşünüyorum..
    Burda tartışmak görüş alışverişinde bulunmak yararlı olmaktadır...
    Ben mantıken soğuk yapılmasını düşünmüştüm..Ama katılım gösteren arkadaşlara teşekkürler...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  12. #12
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Alıntı songiden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar öğreten adam ya da Hakkı Devrim olmak istemiyorum ama bu ayarın adı ne sibop ayarı ne de süpap ayarı.. Doğrusu sübap ayarı.. ya da valf ayarı da diyebiliriz..
    anlayan 5 çeşit isminden anlıyor ama Türk dil kurumu Supap diyor
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  13. #13
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Servis en az 3 saat beklemesi gerektiğini söyledi,kafama takıldığı için ayar yaptırmaya gittim.Bana söyledikleri şu oldu bu güne kadar hiç ybr ye supap ayarı yapmadık.Motor tamir görür,yada sahibi açar yaparım umuduyla bozar,bu sebeblerden yaptık dediler.

    Ve aynen geri döndüm

  14. #14
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlayan 5 çeşit isminden anlıyor ama Türk dil kurumu Supap diyor
    O zaman bende topiği açarken yanlış yazmışım..TDK en doğru kaynaktır..Doğrusu supap..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis en az 3 saat beklemesi gerektiğini söyledi,kafama takıldığı için ayar yaptırmaya gittim.Bana söyledikleri şu oldu bu güne kadar hiç ybr ye supap ayarı yapmadık.Motor tamir görür,yada sahibi açar yaparım umuduyla bozar,bu sebeblerden yaptık dediler.

    Ve aynen geri döndüm
    Peki o zaman nedeni nasıl açıklanacak..Supaplar YBR lerde neden bozulmuyor..O usta hiç yapmamış olabilir. Ancak sonuçta motor sisteminde bunların ayarı kaçar..


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap ayarı motor soğukken yapılır.
    Sıcakken yapılan ayar bahsettiğiniz gibi genleşmeden dolayı yanlış olacaktır.

    En uygunu akşamdan bırakılan motora, sabah hiç çalıştırmadan soğukken ayar çekilir.
    Çok soğukkende doğru değil bence..Bir ortalama değer vardır. Motor soğuduğu zaman doğru zamandır.
    Çok soğuk olduğu zamanda tam tersi olur.Metal kısalması meydana geleceğinden bu çok hassas ayarlama hata getirir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:47 ----------

    O zaman kışın -10 C de yapılan supap ile yazın sabah +20C de yapılan ayar aynı olur mu?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  15. #15
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    motor ılık iken yapılsa olmazmı ortayı bulmuş oluruz
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  16. #16
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı korkut 250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ılık iken yapılsa olmazmı ortayı bulmuş oluruz
    Sen ılık iken yaptır..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:12 ----------

    Her zaman ortayı bulmak zorundamısın..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  17. #17
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman bende topiği açarken yanlış yazmışım..TDK en doğru kaynaktır..Doğrusu supap..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:43 ----------



    Peki o zaman nedeni nasıl açıklanacak..Supaplar YBR lerde neden bozulmuyor..O usta hiç yapmamış olabilir. Ancak sonuçta motor sisteminde bunların ayarı kaçar..


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------



    Çok soğukkende doğru değil bence..Bir ortalama değer vardır. Motor soğuduğu zaman doğru zamandır.
    Çok soğuk olduğu zamanda tam tersi olur.Metal kısalması meydana geleceğinden bu çok hassas ayarlama hata getirir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:47 ----------

    O zaman kışın -10 C de yapılan supap ile yazın sabah +20C de yapılan ayar aynı olur mu?
    Sıradan bir tamirciye götürmedim motorumu yetkili yamaha servisi

  18. #18
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlayan 5 çeşit isminden anlıyor ama Türk dil kurumu Supap diyor
    bu otomotiv terimleri hep böyle; kıl Fransızların dilinden aldığımız için olsa gerek;

    şofor, şöfer, şifür, şoför

    egzoz, eksoz, egzost, ekzoz

    karoser, karasör, karoseri, karisör, karuser

    şanzıman, şanzuman, şanjman

    difransiyel, defransiyel, diferansiyel

  19. #19
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu otomotiv terimleri hep böyle; kıl Fransızların dilinden aldığımız için olsa gerek;

    şofor, şöfer, şifür, şoför

    egzoz, eksoz, egzost, ekzoz

    karoser, karasör, karoseri, karisör, karuser

    şanzıman, şanzuman, şanjman

    difransiyel, defransiyel, diferansiyel

    Aman fransız hayranları duymasın..Bir zamanlar bir fransız firmasında çalışmış biri olarak ben daha çok şey söyliyebilirim.
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  20. #20
    songiden - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso 650
    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlayan 5 çeşit isminden anlıyor ama Türk dil kurumu Supap diyor
    TDK'ya ben de baktım şimdi, dediğin doğru. Ama TDM aynı zamanda sibop kelimesinin de supapla eşanlamlı olduğunu söylüyor. TDM'ya göre, tekerlerimiz üstünde de olan bir supap
    http://www.motorla.co


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler