Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorum fazla benzin harcıyor tamirci subap ayarı yapalım dedi fikirleriniz

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    asya 150t 19a scooter motosikletim var ne yaptıysam fazla benzin harcamasına engel olamadım e malum 3,70 benzinin litresi memleketimizde.
    Tamirci bana subap ayarı yaparsak düşer dedi benzin tüketimi subapları biraz gevşeticekmiş gerçekten işe yararmı hadi yaradı diyelim performans ta ne gibi düşüşler olur çekişi artarmı azalırmı ya da başka bi fikri olan varsa buraya yazsın teşekkürler..
    ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    bi bilginiz yokmu :s
    ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !

  3. #3
    ceberrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr
    valf ayarlarının doğru klerenste yapılması gerekir.Bu da motor soğuk iken instruction kitabında ne yazıyorsa,piston üst ölü noktada güç strokunda iken valfler kapalı konumda yapılması gerekir.Emme valflerinin klerensi egsoz valflerine göre daha azdır.Sebebi ise egsoz valfleri daha çok ısıya maruz kalır ve emme valf spındılları daha çok genleşme payına sahiptir.Bu nedenledir ki valf ayarı motor soğuk iken yapılır.Sen sen ol valf ayarı yapılır iken fabrikasyon değerleri dışına çıkma!!Aksi taktirde motorun çalışırken eğer valf klerensi çok ise, gürültülü bir çalışma duyarsın...Yakıt tüketimine tabiki etkisi vardır ancak bu klerensi arttırmak ile değil ölçüleri doğru değerlere getirmek ile mümkün olur.İyi sürüşler....

  4. #4
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    bu dedikleriniz düzgün yapılmadığı taktirde ne gibi aksiliklerele karşılaşırım
    ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !

  5. #5
    ceberrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2008
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr
    Boşluk miktarına göre motosiklet motorları için valf spındıl hasarlarına kadar gider.Bunun haricinde valfler açık kalır verimin düşer. Yani kompresyon basıncın düşer.Bu da yanma sonu basıncını etkiler.Sonuçta elde edilen fren beygir gücü düşer.Egsoz valfleri içinse,egsoz strokunda atık gaz miktarı artacağı için yakıt tüketimin artar.Basitçe bu kadar...

  6. #6
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    hocam bu basit anlatimmiydibravo...ama guzel aciklama..tesekkurler...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  7. #7
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Benelli TnT 250, Hyosung GT250-R
    öncelikle motorunun yakıt tüketimini ölçecek aynı diğer motorlarla karşılaştıracaksın
    ciddi bir fark varsa ateşleme, karbüratör ve hava filtresi gibi meseleleri kurcalayacak
    en son sübap ayarını düşüneceksin
    https://twitter.com/tygermbz

  8. #8
    alix35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    sattım düğünden sonra bakıcam
    bizim motorlar zaten normalden fa<la yakıyor..benim motorunda sbap ayarı yapılmadan önce biraz fazla yakıyordu..şuan normale döndü gibi..fakat hava filtresi ve bujide de bir sorun olabilir..
    başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...

  9. #9
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşım; subap ayarını filan boşver iş senin elinin ayarında bitiyor.

    bir arkadaşımız detaylı açıklamış; fabrikasının tavsiye ettiği değerden başka ayar yapmak fayda yerine zarar getirir. orijinal ayar değerinden şaşma...

    sakin kullanırsan, az yaktığını göreceksin. şehir içinde 40-50 km'yi; çok şeritli yollarda 70-80 km'yi geçmeden kullanmayı dene; ani hızlanmalardan kaçın farkı göreceksin.

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Subap ayarları normal kullanım şartlarında üreticinin kullanım kitapçığında öngördüğü kilometrelerde kontrol edilir,önerilen değerlerin dışına çıkmış ise ayarlanır.
    Burada ifade yanlışlığı var gibi.Usta km.ye göre ayar zamanının geldiğini anlatmak istiyor olabilir.Kontrol edilmesi gerekiyor demiş olabilir.

  11. #11
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    eve usta önce km sordu bende 4,500 km dedim ardından subab ayarından bahsetti biraz fazla yakıyor motorum hata çok yaktığı için garantiden karbüraötr istedik geçen motora 5 liralık benzin koydum ortalama 1,2 litre geldi sıkı durun 15 km yaptı aragaz ,ani kalkış,sürat bayır, hiç bişey yok normal kullanım 40 50 60 km lerde gezdim ve sonuç bu 15 km sora stop.
    şuan bide motorda bi problem daha var yeni karbüratör geldikten sora moorda hızımı 60 dan yukarı çıkarınca motor boğulma gibi bi olay yaşıoyr egsozdan tıs tıs die sesler geliyor sanki bişey tıkanmış gibi hava filtresini değiştirdim çok ama çok az düzeldi karbüratör ayarına baktırcam sora aynı şekilde boğulma ve çok sarfiyat devam ederse subab ayarı yaptırcam başak bişey varmı önereceğiniz yada yazdıkalrımdan anladınızmı sorunu tamirciye soruyorum bi yandan motorla uğraşıyor bi yandan bana göz kırpıp kafa sallayarak yeni masraflardan ve ödiyeceğim paradan bahsediyor.
    ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !

  12. #12

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    senin motor çok yakmıyorki resmeniçiyor benzini.:D

    hiç şunu düşündünüzmü;
    hadi benziningeçtigi borudadelik varsa.motor 4500 dediyorsun subablardasorun yok bence.

  13. #13
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    hangi boruda bıktım ya vallaha artık bi gıram keyif almıuyorum sürerken gaza basmaya çekiniyorum hiç zevkli olmuyor bölede sürmek :(
    ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol !

  14. #14
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    kardeş sen naaptın 15 km yi 1.2 ile gidiyosa bi çinli 150cc liğe göre iyi benim motor 6.9 litre benzin alıyo en fazla 195km yol gidiyorum oda yüksek devirlerde (mondial 150cc) herşeyi bakımlı makinam 10500 de :D

  15. #15
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    o motorda otomatik jigle var mı? o bozulmuş olabilir.

  16. #16

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Alıntı chopper_77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi boruda bıktım ya vallaha artık bi gıram keyif almıuyorum sürerken gaza basmaya çekiniyorum hiç zevkli olmuyor bölede sürmek :(

    150 liklerin tam nerdeoldugunu bilimyorum ama benzin deposunun altındaoluyorkontrol etbence benzin akıp gitmesin:D

  17. #17
    alix35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    izmir karşıyaka
    Motosikleti
    sattım düğünden sonra bakıcam
    Alıntı chopper_77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eve usta önce km sordu bende 4,500 km dedim ardından subab ayarından bahsetti biraz fazla yakıyor motorum hata çok yaktığı için garantiden karbüraötr istedik geçen motora 5 liralık benzin koydum ortalama 1,2 litre geldi sıkı durun 15 km yaptı aragaz ,ani kalkış,sürat bayır, hiç bişey yok normal kullanım 40 50 60 km lerde gezdim ve sonuç bu 15 km sora stop.
    şuan bide motorda bi problem daha var yeni karbüratör geldikten sora moorda hızımı 60 dan yukarı çıkarınca motor boğulma gibi bi olay yaşıoyr egsozdan tıs tıs die sesler geliyor sanki bişey tıkanmış gibi hava filtresini değiştirdim çok ama çok az düzeldi karbüratör ayarına baktırcam sora aynı şekilde boğulma ve çok sarfiyat devam ederse subab ayarı yaptırcam başak bişey varmı önereceğiniz yada yazdıkalrımdan anladınızmı sorunu tamirciye soruyorum bi yandan motorla uğraşıyor bi yandan bana göz kırpıp kafa sallayarak yeni masraflardan ve ödiyeceğim paradan bahsediyor.

    arkadaşım kırmızı yazılı olan bölümdeki sorunların aynısı bende de var 60 km geldimi motor gitmek istemiyor boğuluyor..hava filtresini daha yeni aldım..subap ayarı yapıldı benim motorun komprasyon sorunu vardı halletti usta ama hiç içime sinmedi yaptığı iş...ben p.tesi ustaya baktıracam boğulma olayı neden kaynaklanıyormuş..
    başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...

  18. #18
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    1100GS - 99
    Ne kadar harcıyor ? 100 Kilometre tüketim oranın nedir?

  19. #19

    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar harcıyor ? 100 Kilometre tüketim oranın nedir?
    100 kmde 7.5lt civarı benzin yakıyor motor.

    300 km/hz dan aşagı düşmese anca o kadar yakar yazeten.

  20. #20

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Dediginiz ayarsızlık motorun yakıtında anlattıgınız kadar artışa sebep olmaz.Kullanılabilir en bozuk haliyle bile tahminim yüzde on onbeş üstüne çıkmazartış oranı.Yapacagı en büyük iki etken ses ve performans ta düşüş.Zaten performansı düşmüş bir araç bu kadar yakıtı nere atacak.Atması için harcaması gerekir.gelenin yerine gider ,gidenin yerine gelir.Ustanın dedigi seni pisikoljik olarak servise baglamaktan öte gitmez.Usta demek motorun km sine göre degil sesine göre anlayabilecek kapasitede kalifiye insan demek.Ve bu insanlardan da artık pek kalmadı.Parçanın ucuz veya bulunabilir olması ustalardaki seviyeyi düşürdü.İki aylık egitimle usta tayin ediyorlar.Aslında usta demiyorlar yalnızca seminere katılmış ve seminerdeki ortama iştirak etmişliginden dolayı mütevazi başarı belgesi almış oluyorlar.Yni yalnızca olayı görmüş tanıklık etmiş.Pratisyen doktor bile degil.Usta olana kadar usta gözetiminde olmamış.Fırından pişmeden çıkıp bakkala satışa gelmiş ekmek gibiSorununun emin ellerde yada olmayanlardada olsa halledilmesi dilegimle,yakıt sistemini kontrol ettirmeni öneriyorum.Jikle de açık kalıyor olabilir.Kolay gelsinş.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler