Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 valve-4 valve

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar bildiğimiz üzere çoğu arabalar ve 4 silindir motorlar 16 valve.Yani silindir başına 4 valve.Ama bazı motosikletlerde 2 valve.Mesela cbr 125 enjeksiyonlu olanı 2 valve(diğeri de).Bu 2 valve 4 valve arasındaki fark nedir? Konuyu yanlış yere açtıysam mağdur görün.Gerçekten bu kadar kalite motosikletin 2 valve olup ta bazı çinlilerin bile 4 valve olması kafamı karıştırdı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    cbr 150 mesela 4 subap. 18.5 hp

    yamaha yzf r 125 4 subap 15 hp.

    içine ldığı hava yakıt fazla olduğu için daha fazla performans sağlıyor

  3. #3
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Volkwagen firması bile hala 8 valve motor ürettiğine göre çok valfli olmasının fazla bir önemi yok. Ekonomiklikten olsa gerek.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volkwagen firması bile hala 8 valve motor ürettiğine göre çok valfli olmasının fazla bir önemi yok. Ekonomiklikten olsa gerek.
    Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

    Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.

  5. #5
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

    Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.
    Fabia'nın 1.2 motoru 8 valve

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabia'nın 1.2 motoru 8 valve
    1.2 değil arkadaşım.Benim araba skoda fabia elegance 1.4 16 valve.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben anlatmaya çalışayım. 4 sübap olması motorun hava emiş ve egzos çıkış işlemleri sırasında daha az güç kaybetmesini sağlar. Bunu boş şırıngaya hava çekmeye benzetebiliriz. Şırınganın girişi ne kadar dar olursa çekerken oluşan vakum daha fazla olur ve çekmeye karşı daha fazla direnç gösterir. İterken de aynı şekilde itmeye karşı direnç gösterir. Bu sayede 4 sübaplı olan motorlar daha yüksek devirlere çıkabilirler ve aynı hacimde daha fazla güç üretirler. Ayrıca hava girişi sırasında hava yakıt karışımı daha hızlı ve homojen olur, bu da yanma verimini iyileştirir yani yakıt tüketimi de düşük olur.

    Sonuç olarak 4 sübap iyidir.

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volkwagen firması bile hala 8 valve motor ürettiğine göre çok valfli olmasının fazla bir önemi yok. Ekonomiklikten olsa gerek.
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim skoda fabia wolkswagen polonun motorunu kullanıyo.Zaten skkoda firması walkswagen tarafından satın alındı.Benim arabada 4 silindir 16 valve var.Wakswagen firmasının 16 valve kullanmadığını nereden çıkardınız?

    Ben arabayı alırken 16 valve olduğundan daha fazla yakacağını tahmin etmiştim.Ancak herkes daha az yakar diye ısrar etmişti.Nitekim uzun yolda 100 km'de 6 litrenin altında bir tüketime şahit oldum.Sürekli 110 km sabit hızla gittiğimde 6 litrenin altına iniyo tüketim.Böyle bir tüketim 1.400 motor arabalar için gerçekten çok uygun.Ancak şehir içinde deli gibi benzini içiyo.8-9 litre civarında tüketimi var.Sonuçta 16 valve olması uzun yolda ekonomi sağlarken şehir içinde çok tükettiriyo.
    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabia'nın 1.2 motoru 8 valve
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.2 değil arkadaşım.Benim araba skoda fabia elegance 1.4 16 valve.
    Evet maalesef Türkiyede satılan VW lerin bazıları 8 sübaplı. Ancak Almanya sitesine bakarsanız bu modelleri bulamazsınız. Fiyatı düşük tutabilmek için daha eski motor versiyonlarını takıp gönderiyorlar Türkiyeye. Vatandaşta golf aldım jetta aldım diye biniyor. Kendi ülkesinde kullanmadığı bu motorları bize göndermeside VW in piyasada fiyatla rekabet edemeyip kaliteyi düşürerek rekabet etme çabasıdır. Otomobil alacağım zaman VW bayiside bu durumu kabul etti zaten. Biz daha ucuz otomobil isteyince 90 lı yıllarad ürettiği motorları takıp gönderiyorlar.


    Not: bu durumda VW almadım tabiki.

  9. #9
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    subap sayısının fazlalığı bi tercihtir motor üreticisi için.
    8v otomobil motorları alt devirlerde daha canlıdır, 16v motorlar ise asıl performansını üst devirlerde gösterir alt devirler ise daha zayıftır, bu da genelde düşük devir çevrilen şehir içinde 8v motorların daha ekonomik olmasını sağlar.

    şahsen ben motosiklet mekaniğinin fazla karmaşık olması taraftarı değilim. rektefe esnasında silindir sayısı ve subap sayısı ne kadar az ise o kadar iyidir

    lifeisgood ;

    bu arada fabiayı çok sevdiğin belli oluyor güle güle kullan ama vw grubunun yıllarca 8v motorlarla donattığı arabalara bayıla bayıla bindiğimizi unutma. gerçi vw nin 1.6 102 hp 8v motoru en sağlam üretimlerden biridir o ayrı konu.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  10. #10
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    ne güzel konu açılmış bende merak ettim aralarındaki farkları sonuç ne çıkar acaba
    BİRDE SİLİNDİR BAŞINA 5 VALVE OLANLAR VAR, nedersiniz?

  11. #11
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    suna valf desek darilir mi?
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  12. #12
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Ventil diyelim istersen
    Benimki silindir başına 5 sübaplı, 20v
    Farkı anlatan biri çıkar illaki, ben çıkıyorum şimdi
    GKN MOTORS

  13. #13
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ventil diyelim istersen
    Benimki silindir başına 5 sübaplı, 20v
    Farkı anlatan biri çıkar illaki, ben çıkıyorum şimdi
    senin ki 3 emme 2 exsoz mu yoksa

  14. #14
    melocann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    YaMaHa YzF R25
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ventil diyelim istersen
    Benimki silindir başına 5 sübaplı, 20v
    Farkı anlatan biri çıkar illaki, ben çıkıyorum şimdi
    len senin gibiri bizi aydınlatmayacak ta kim aydınlacak gel buraya hemen kaçma
    kendini bişey zannedenlere uyuz oluyorum:

    bilmiyorlar ki bugun bana yarın sana

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Valve sayisi tamamen devir ve kullanim ile alakali bir ihtiyactir. Valve sayisinin fazlaligi Chopperrider arkadasimizin dedigi gibi ust devirlere ciktikca piston beslemesine sagladigi faydadir. Amerikan arabalarinda 32 valve bile gorulmektedir. (ornek cadillac ) Acikcasi motosiklette 4 valve bile bazen sorun. Performance olarak yaris motosikletlerinde iyi de olsa, ornek benim motorum desmo due dir. Iki valve. Ayari cok basittir. Hizlidir. Kolay kola ariza yapmaz. Maliyeti dusuktur. Buna nazaran 1198 mesala Desmo Quatro olup 4 valvetir. Cokdaha maliyetlidir. Senkron ayari cok daha zordur. Valve durumu biraz da motorun kullanim amaci ile alakalidir. Sadece buna odak li performance degeri olcmek bir yaniltici olabilir. Bu aklima hep nostaljik Toros arabalarini getirir. 5 vites diye yazarlardi. Arabada ovecek baska bir sey yok 5. vites ile ovunuyorlardi

    Sonuc burnunuzun 2 valve li bir araba olsun. Simdi tek deligini kapatin ve nefes cekin. Zor olur. Iki delikten daha rahat nefes alirsiniz. Alidiginiz nefes orani aynidir ama zorluluk ve basinc degeri farklidir. Motorun rahat ve ekonomik calismasi acisindan coklu valve her zaman daha iidir. Ama madolyonun diger yuzu kucumsenmeyen bakim ve ayar masraflaridir. (Tercih kullanicinindir )
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    simdiiiiiii; http://wiki.answers.com/Q/What_is_th...6_valve_engine
    den yaptigim alintiyi cevirmeyi deniyim..

    soyle ki;

    - Burun deliklerinizden birini tikayin.. Farki gordunuz mu?
    valf sayisini arttirarak daha iyi bir yanma odasi sekli, daha iyi bir yanisa bagli olarak daha yuksek guc ve yakit ekonomisi saglarsiniz.

    - Silindirde emme ve atma olarak 2 tur valf vardir. Emme valfi silindirin yanma odasinin icine hava/yakit karisiminin emilmesini saglar, tam bu noktada (derecelerle olculen grank donusu ile) valfler kapanir yanma odasindaki hava/yakit karisimi sikistirilir ve buji tarafindan ateslenir. Daha sonra yanmis karisimin artiklari acilan eksoz valfi acilinca disari atilir. Valf sayilarindaki kombinasyonlar sayisiz cesitlilik gosterebilir ama ne olursa olsun silindir basina en az 1 adet emme ve eksoz valfi bulunmak zorundadir.
    - Bazi silindirler 2 emme ve 2 eksoz valfine sahiptirler ve bu 4v dedigimiz 4 valve' li kurulumdur.
    16v' lik bir motorda (eger 4 silindirli ise) silindir basina 2 emme ve 2 eksoz valfi vardir. 16v'lik bir motor 8 silindirli de olabilir. Bu durumda silindir basina 1 emme ve 1 eksoz valfi olacaktir. 12v'lik 6 silindirli bir motorda yine silindir basina 1 emme ve 1 eksoz valfi vardir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------

    pardon zeda3000; yeterince aciklamissin.. ben 10 dakikada yazarsam boyle olur.. yazimi yazdiktan sonra sayfa yeniledigi icin senin yazdigini goremedim.. dejavu olmus mevzu..
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    HEhe yaa bende berbat yavasim, kusura bakma. Yanliz burun degili ornegi cok hosuma gitti paylasmamak elde degil. Su animasyonada bayildim

    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    şahsen ben motosiklet mekaniğinin fazla karmaşık olması taraftarı değilim. rektefe esnasında silindir sayısı ve subap sayısı ne kadar az ise o kadar iyidir

    lifeisgood ;

    bu arada fabiayı çok sevdiğin belli oluyor güle güle kullan ama vw grubunun yıllarca 8v motorlarla donattığı arabalara bayıla bayıla bindiğimizi unutma. gerçi vw nin 1.6 102 hp 8v motoru en sağlam üretimlerden biridir o ayrı konu.
    Sağol kardeşim gerçekten yıllarca hyundai doblo gibi arabalara bindikten sonra fabiayı sevmemek mümkün değil.Şimdiki sıfır arabalarda olmayan özellikleri var.Geçen wolkswagen servisinde bir fabrikatör adam denk geldi.Herif walkwagen hastası.Passatı var ve başka arabaya binmem diyo.İstese mercedese biner.Geçenlerde arabayı kitleyip açamamış.Öyle güvenlikli bir araba ki kitlendiğinde açmak mümkün değil.Arabayı servise çektirmiş.Usta arabanın altına girip elektronik bir aksama operasyon yapıp öyle açabilmişler kilitleri.Türkiyeye hep elindeki eski teknolojileri kakaladıkları doğru ancak adamların eskileri bile 10 numara.Onların en eskileri bile bizim yerlilerden iyi.

  19. #19
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    benim bilgisayarda mi oyle gorunuyo yoksa o animasyona bi subap ayari mi lazim? dengesiz aciliyolar sanki?
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  20. #20

    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    freedom200 & Kawasaki er5
    Alıntı fullthrottle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bilgisayarda mi oyle gorunuyo yoksa o animasyona bi subap ayari mi lazim? dengesiz aciliyolar sanki?
    Animasyona sübab ayarı mı? Yok artık


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler