Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İstanbul Trafiğinde motor kullanmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba mt üyeleri;

    Ben ufak bir şehirde motor kullanıcısıyım trafiğe,zemine dayalı bilgim az çok var. 1 yıldır maxi scooter kullanıyorum.
    İstanbulda öğrenci olduğumdan dolayı motorumu istanbula getirmeyi düşünüyorum.
    Yalnızs tanıdığım herkes istanbul trafiği buraninkine benzemez gibi laflar söylüyor ve azda olsa insanın içine korku duygusu enjekte ediyorlar.
    Sizce ne yapmalıyım?
    İstanbul trafiğinde gördüğüm kadarıyla sadece makas atan dolmuş ve çılgın insanlardan korkuyorum onun haricinde bir korkum yok.
    En azında trafikteki bir tehlikeden kurtulmam için 100km basan bir motor yeterlimi?

    LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN...
    Sizce ne yapmalıyım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    nahzuvay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Nc750 X DCT - Vespa Gts 250ie
    Alıntı canberk-_- adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    İstanbul trafiğinde gördüğüm kadarıyla sadece makas atan dolmuş ve çılgın insanlardan korkuyorum onun haricinde bir korkum yok.
    En azında trafikteki bir tehlikeden kurtulmam için 100km basan bir motor yeterlimi?

    LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN...
    Sizce ne yapmalıyım
    herseyi anladım da SADECE makas atan dolmus ve cılgın insalar dediklerin az bişey degil. sorunun hepsi onlar zaten...

    kardeşim olay biraz sende bitiyo birazda ALLAH a ve kadere inançta;
    --- dikkatli ve gösterişten hoşlanmayan bir kullanıcıysan, motorunu getirirsin kullanırsın öğrenciligin boyunca burda burnun bile kanamaz yada tam tersi...
    --- motorunu tedirginliklerinden dolayı getirmezsin ama kaldırımda yürürken kontrolünü yitiren bir motosiklet sürücüsü gelip sana carpar... gaibi bilemeyiz kardeşim. Seni senden iyi kimse bilemez, dikkatli ve kontrollü bir sürücüysen istanbul trafiginde sıkıntı cekecegini sanmıyorum...

    Saygılarımla...
    ŞEHİTLERİMİZ ÖLMEYECEK BU VATAN BÖLÜNMEYECEK...

  3. #3
    STeReO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Zeytinburnu/İstanbul
    Motosikleti
    -
    pür dikkat olman gerekli. safranboluya gittim inan orada trafik diye bir şey yok bence
    İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı nahzuvay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herseyi anladım da SADECE makas atan dolmus ve cılgın insalar dediklerin az bişey degil. sorunun hepsi onlar zaten...

    kardeşim olay biraz sende bitiyo birazda ALLAH a ve kadere inançta;
    --- dikkatli ve gösterişten hoşlanmayan bir kullanıcıysan, motorunu getirirsin kullanırsın öğrenciligin boyunca burda burnun bile kanamaz yada tam tersi...
    --- motorunu tedirginliklerinden dolayı getirmezsin ama kaldırımda yürürken kontrolünü yitiren bir motosiklet sürücüsü gelip sana carpar... gaibi bilemeyiz kardeşim. Seni senden iyi kimse bilemez, dikkatli ve kontrollü bir sürücüysen istanbul trafiginde sıkıntı cekecegini sanmıyorum...

    Saygılarımla...
    Çok teşekkür ederim arkadaşım.








    STERİO - Dediğin gibi arkadaşım trafik hiç yok neredeyse ve insanlar dikkatli en azından istanbul trafiğindeki gibi çılgınlar çok.

  5. #5
    hombre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tiger 800
    Bence öncelikle istanbul trafiğinde araba kullanmaya alışmak lazım, sonra motor

  6. #6
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı canberk-_- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba mt üyeleri;

    Ben ufak bir şehirde motor kullanıcısıyım trafiğe,zemine dayalı bilgim az çok var. 1 yıldır maxi scooter kullanıyorum.
    İstanbulda öğrenci olduğumdan dolayı motorumu istanbula getirmeyi düşünüyorum.
    Yalnızs tanıdığım herkes istanbul trafiği buraninkine benzemez gibi laflar söylüyor ve azda olsa insanın içine korku duygusu enjekte ediyorlar.
    Sizce ne yapmalıyım?
    İstanbul trafiğinde gördüğüm kadarıyla sadece makas atan dolmuş ve çılgın insanlardan korkuyorum onun haricinde bir korkum yok.
    En azında trafikteki bir tehlikeden kurtulmam için 100km basan bir motor yeterlimi?

    LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN...
    Sizce ne yapmalıyım
    İstanbul trafiğinde motosiklet kullanmak istiyorsan ve heleki trafikte pik saatlere denk geleceksen (iş çıkışı, iş girişi, hafta sonu akşam saatleri vs.) mümkün olduğunca yavaş, sürekli tetikte (gerçekten sürekli!), üzerinde reflektörlü yelekle, sağlam bir kornayla, sürekli ama sürekli aynalarını kontrol ederek sürüş yapmaya hazır olmalısın..

    Bak inan ve emin ol ki en ufak bir abartma yapmadan yazdım..

    Hız yapmayı unutabilirsin şimdilik..Öncelikle İstanbul'lu şöförlerin karakterini anlamaya çalışman gerekecek..
    Karakterlerini tanımana delalet olacak tüyoyu vereyim sana:

    En beklenilmedik anda en beklenilmeyeni yaptıklarını düşündüğün bir dönemden en beklenildik anda en beklenileni yaptıklarını düşünmeye başladığında işi çözdün demektir.. Ki buna rağmen gene de en beklenilmeyene hep hazır olman gerekecek

  7. #7
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı canberk-_- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba mt üyeleri;

    Ben ufak bir şehirde motor kullanıcısıyım trafiğe,zemine dayalı bilgim az çok var. 1 yıldır maxi scooter kullanıyorum.
    İstanbulda öğrenci olduğumdan dolayı motorumu istanbula getirmeyi düşünüyorum.
    Yalnızs tanıdığım herkes istanbul trafiği buraninkine benzemez gibi laflar söylüyor ve azda olsa insanın içine korku duygusu enjekte ediyorlar.
    Sizce ne yapmalıyım?
    İstanbul trafiğinde gördüğüm kadarıyla sadece makas atan dolmuş ve çılgın insanlardan korkuyorum onun haricinde bir korkum yok.
    En azında trafikteki bir tehlikeden kurtulmam için 100km basan bir motor yeterlimi?

    LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN...
    Sizce ne yapmalıyım


    canım kardeşim kork her nerede motosiklet kullanıyorsan kullan kork ....


    sadece makas atan minibüsler çılgın insanlar değil herşey etken hiç ummadığın şeyler bile mesela o hani camımızın önüne konan ve beslemek için çabaladığımız kumru o bile diyeceksinki ne alaka motosikletin üzerinden düşmeme sebep oldu Allah tan çok yavaştım zarar görmedim ...

    illaki zorlukçekersin ama sen ne kadar kendinden ve çevrenden emin olursan o acemilik sürecini kolay atlatırsın... tekerin düzbassın
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  8. #8
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Valla Korkarsan Yapamazsın Ama Kullanılmıyıcak Birşey değil...
    Dikkatli Olursan Sağını Solunu Kontrol Ederek Gidersen Bir Sorun Yaşamazsın...
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  9. #9
    mehmetay18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Hero Thriller
    Allah sabır ve kolaylık versin diyorum...
    Büyük sıçrayışı gerçekleştirmek isteyen, birkaç adım geriye gitmek zorundadır.

  10. #10
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul trafiğinde motosiklet kullanmak istiyorsan ve heleki trafikte pik saatlere denk geleceksen (iş çıkışı, iş girişi, hafta sonu akşam saatleri vs.) mümkün olduğunca yavaş, sürekli tetikte (gerçekten sürekli!), üzerinde reflektörlü yelekle, sağlam bir kornayla, sürekli ama sürekli aynalarını kontrol ederek sürüş yapmaya hazır olmalısın..
    Akan trafikten yavaş motosiklet kullanırsanız daima daha fazla tehlikeye maruz kalırsınız. İşin normali akan trafiğin %10 kadar üzerinde kullanmaya çalışmaktır.

    Korna konusuna değinmeyecektim ama iki yıl boyunca kornasız kullandım motosikletimi. Bu iki yıl içerisinde bir de istanbul-sarp-erzurum-istanbul turu yaptım. Korna yerine fren kullanımınızı geliştirin. Daha fazla işe yarıyor.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  11. #11

    Üyelik
    14 Temmuz 2009
    Şehir
    Bahçelievler/Yenibosna
    Motosikleti
    Ramzey DT125
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul trafiğinde motosiklet kullanmak istiyorsan ve heleki trafikte pik saatlere denk geleceksen (iş çıkışı, iş girişi, hafta sonu akşam saatleri vs.) mümkün olduğunca yavaş, sürekli tetikte (gerçekten sürekli!), üzerinde reflektörlü yelekle, sağlam bir kornayla, sürekli ama sürekli aynalarını kontrol ederek sürüş yapmaya hazır olmalısın..

    Bak inan ve emin ol ki en ufak bir abartma yapmadan yazdım..

    Hız yapmayı unutabilirsin şimdilik..Öncelikle İstanbul'lu şöförlerin karakterini anlamaya çalışman gerekecek..
    Karakterlerini tanımana delalet olacak tüyoyu vereyim sana:

    En beklenilmedik anda en beklenilmeyeni yaptıklarını düşündüğün bir dönemden en beklenildik anda en beklenileni yaptıklarını düşünmeye başladığında işi çözdün demektir.. Ki buna rağmen gene de en beklenilmeyene hep hazır olman gerekecek
    Anlatılmaz yaşanır dediğimz şeylerden biri de İstanbul trafiği..
    Katılıyorum..burayı 3 kez okumama rağmen: "En beklenilmedik anda en beklenilmeyeni yaptıklarını düşündüğün bir dönemden en beklenildik anda en beklenileni yaptıklarını düşünmeye başladığında işi çözdün demektir.. Ki buna rağmen gene de en beklenilmeyene hep hazır olman gerekecek.. "

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:57 ----------

    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akan trafikten yavaş motosiklet kullanırsanız daima daha fazla tehlikeye maruz kalırsınız. İşin normali akan trafiğin %10 kadar üzerinde kullanmaya çalışmaktır.

    Korna konusuna değinmeyecektim ama iki yıl boyunca kornasız kullandım motosikletimi. Bu iki yıl içerisinde bir de istanbul-sarp-erzurum-istanbul turu yaptım. Korna yerine fren kullanımınızı geliştirin. Daha fazla işe yarıyor.
    fren ne kadar önemliyse korna da o kadar önemli arabaların seni farketmesi ihtimalini yükseltiyorsun yoksa ne kadar frene basarsan bas altında kalırsın..
    SATILIK Ramzey DT125 scooter sahibinden ilan kodu 21128890

  12. #12
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akan trafikten yavaş motosiklet kullanırsanız daima daha fazla tehlikeye maruz kalırsınız. İşin normali akan trafiğin %10 kadar üzerinde kullanmaya çalışmaktır.

    Korna konusuna değinmeyecektim ama iki yıl boyunca kornasız kullandım motosikletimi. Bu iki yıl içerisinde bir de istanbul-sarp-erzurum-istanbul turu yaptım. Korna yerine fren kullanımınızı geliştirin. Daha fazla işe yarıyor.
    Muhakkak trafik hızının (makul ölçüde) üstünde bir hızda seyretmek en doğrusudur ama başlığı açan arkadaşın ilk mesajında yazdıklarında "100 km basacak bir motor" ifadesine istinaden trafikten korunmanın tek yolunu "basmak" olarak algıladığını düşünüp yazdım o mesajımı..
    Ben normal şartlarda şeiriçi trafiğinin içerisinde 100 km hıza ulaştığımı hatırlamıyorum açıkçası..

    Kornasız motosiklet kullanmak ne derece bir beceridir bilmiyorum ama açıkçası ben kendimi kornasız bir motorda düşünemiyorum bile..
    Birde frenajla korna ilişkisini çözemedim..Eğer korna çalmaktan algılanan şey sadece önündekine "Çekil yoldan ben geliyorum" demek ise zaten (sözüm meclisten dışarı) korna kullanmayı bilmiyorsunuz demektir..
    Bence fren kullanımını geliştirmek kadar yerinde ve zamanında kısa süreli dat şeklinde korna kullanımını da öğrenmek gerek

  13. #13
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    doğduğumdan beri istanbulda yaşıyorum, arabada kullanıyorum ve trafiğini biliyorum.
    motosiklete gelince; kocaelide okurken motosiklet almıştım 5-6 ay orda bindim, sonra yazın edirneye gittim 2-3 ayda orda bindim, gayet güzeldi herşey, önüme atlayan bikaç yaya harici hiçbi sorun olmamıştı. taki istanbula dönüşte, motoru esenler otogardan teslim alıp eve dönmeye çalışana kadar. insanlar resmen beni öldürüp kaza süsü vermeye çalışıyolardı. sağdan soldan üzerime kıranlar, arkadan sıkıştıranlar. hala hatırlıyorum o anları, kabus gibiydi resmen. ha şimdi raconu öğrendik tabi, yeri geldimi kamyonada hareket çekiyorum . durum bu.
    ve bir tavsiye, istanbulda motosiklet kullanmak için biraz paranoyak olmak lazım, her an herşeyden şüphelenmen lazım. yoksa cidden hayatta kalamazsın.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #14

    Üyelik
    26 Mayıs 2009
    Yoldaki bütün sürücüler seni ezmek için trafiğe çıkmışcasına bir paranoya ile kendini donatmanı öneririm. Her an olabileceklerin en kötüsü olabilirmişcesine kendini kollamalı, minibüslerden, yolun ortasında aniden kapısını açanlardan, başka bir şeritte açılmış ufacık bir boşluğa kendini atacak şöförlere dikkat etmelisin.

    Ufak bir tavsiye, kalabalık trafikte, veya şeritler arası filtrasyon yaparken araçların ön tekerleklerine bakmayı alışkanlık yap, çünkü o aracın dönüş yapacağının ilk göstergesi o oluyor.

    Akan trafikten % 10 daha hızlı gitme gereğine bende katılıyorum, vitesli motor kulanıyorsan ayrıca en iyi devinim kazanabileceğin viteste kalmakta fayda var.

    Ayrıca motorsun diye seritin sağına doğru kaçmamaya çalış, şeridi ortalamaya çalış çünkü sinince daha çok sıkıştırırlar.

    Son olarak kalabalık trafikte motor kullanan herkese bol dikkat vesabır diliyorum

  15. #15

    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-b.çekmece
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Comet
    En önemlisi trafiği okuyabilmek. Önceki mesajda gayet güzel anlatılmış. Sınırlarını bilmek, gereksiz hareketlerden ve hızdan kaçınmak gerekiyor. İlk kazamı üç şeritli yolun en sağ şeridinde iett otobüsünün yeteri kadar arkasında seyrederken sollamak için sol aynama bakmam gerekenden fazla bakmam ve önüme baktığımda otobüsün durakta durduğunu görmem ile panik fren yaparak kontrolü kaybedip motoru otobüsün altına kendimi orta şeritte atmamla olmuştu. Yani herşeye hazırlıklı olmak gerekiyo. Arabada fren pedalının sonuna kadar basarsın ya durursun ya durmazsın ama motosiklette bilinçli şekilde kontrolü kaybetmeyecek şekilde fren yapmak gerkiyor. Konuyu fazla dağıttım galiba... Kısacası her zaman gözün trafiğin her yerinde olmalı.

  16. #16
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı tmr5555 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufak bir tavsiye, kalabalık trafikte, veya şeritler arası filtrasyon yaparken araçların ön tekerleklerine bakmayı alışkanlık yap, çünkü o aracın dönüş yapacağının ilk göstergesi o oluyor.
    İyi bir noktaya değinmişsin..
    Bak bu da çok önemli bir alışkanlık..Kesinlikle öngörüsünü geliştiriyor insanın..

  17. #17

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Değerli arkadaşlarım,büyüklerim
    bana bu konuda yardımcı olup,destek verdiğiniz için çok teşekkür ederim.Önerilerinizi göz önünde bulunarak yakın zamanlar içerisinde trafik deneyimimi gerçekleştireceğim, tekrar teşekkür ediyorum

  18. #18
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    ist. trafıği içinde 13 yıldır arac kullanıyorum ve benım kendıme göre bır denenmiş tezım var ve yıne kendıme görede hep haklı cıktım şöyle bır özet vereyım arkadaşım burda kımseyi düzeltemıyeceğiz bır kere bunu anlamış olmak lazım bu sebepten kesınlıkle stres sınırlenmek yok şaşırmakta yok ve şöyle düşün bir müzık calıyor ve herkes kasap havası oynuyor ama sen slov dans edıyorsun olmaz sende kasap havasının kıralını oynuyacaksın çünkü ben ne zaman dedim slov dans edeyım hep ayağıma basmaya calıştılar kuralları çiğneme dikkatli ol ama kasap havasını da oyna ama bır kaç zaman bu oyuncuları tanı bunların içinder oyunbozanlık yapan senı adam yerıne koymayan olacaktır onları tanı ve gözlemle sonra cık oyna

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    en güzeli istanbulda motosiklete binmemek : )

  20. #20

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    İstanbulda 12 yıldır motorlu araç kullanıyorum.. Her türlü insan mevcut.. bir kere şuna özen göster, "sağ şerit güvenlidir, ve en yavaş akan şerittir" böyle bişey yok istanbulda.. Sağ şeritten yol ayrımlarında sapaklarda mümkün olduğunca uzak dur.. orta şeritten aniden sağa girenler.. sağdan aniden yola bağlananlar.. cadde üzerinde aniden duran taksiler ve minübüsler çokça bulunur buralarda.. he birde aracında aynanın ne işe yaradığı konusunda herhangi bir fikre sahip olmayanlarda var tabi o ayrı.. Kapalı kasa "Van tipi" araçlar ör : Doblo, kangoo gibi bunlar kör noktalarını görmezler bu araçlarada dikkat et.. ve her zaman çevreni iyi izle.. Yolun açık olsun tekerin düz bassın kardeşim..

    Alıntı eftelya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en güzeli istanbulda motosiklete binmemek : )
    tercih meselesidir... ben biniyorum ve gayet mutluyum..
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler