Arkadaşlar Yardımmm????!!!...
-
Merhaba Arkadaşlar
Siteyi uzun zamandır takip ediyorum fakat üye olmak nasip olmamıştı.
İzmir'de ikamet ediyorum 20 yaşında inşaat mühendisliği öğrencisiyim.
Acil yardımlarınıza ihtiyacım var.
Motor tecrübem 15-20 gün kullandığım cbf 150(2 sene önce) ve honda'dan aldığım gs1-gs2 eğitimlerinden(1 sene önce) ibaret.
Yani eğitim sonrası 1 senedir motosiklet kullanmıyorum fakat önümüzdeki pazar günü zorunluluktan dolayı bir motoru ortalama 100 km uzağa götürmem gerekiyor.
Ehliyetim ve korumalarım(kask'dan bot'a kadar) hepsi tam fakat kendime güvenim yok.
Bu arada götürmem gereken motor 2009 bmw f650 gs.
Kesinlikle hız v.b merakında değilim benim amacım motoru sağ salim teslim etmek.
Korktuğum iki nokta var birincisi motorun gücü,çünkü daha önce 150 cc'den fazlasını kullanmadım,ikincisi ise motorun ağırlığı 200 kg üstü bir ağılığı var.
Tecrübeli arkadaşlardan öneriler bekliyorum bu konuda ''nelere dikkat etmem,neleri yapmam,neleri yapmamam gerekiyor'' bilgi verebilirseniz sevinirim.
Reklamlar
-
Ahiret soru olmuş bu...
Bana sorarsan VAZGEÇ. Hele ki cesaret olmadan motor kullanamazsın, panik olur.
Başka çaren yoksa da pazar günü kadar iyi bir motor arkadaşla birlikte motorla çalışma yapman mutlaka lazım. Hiç olmazsa motora alışman lazım. Yolun uzun yavaş, yavaş gidersin.
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
-
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
keşke yakın biryerde olup sana fiziki olarak yardım edebilsem arkadaşım o motoru surmek ısterdim hemde 100 km off süper olurdu valla
eğer motor kullanabiliyorsan halahazırda yola çıkmadan motorla baya bi idman yapman lazım çünkü az yol değil gerçi o motor için az ama
neyse kardeş demem oki eğer motoru rahat birşekilde kullanabılıyorsan kendine olan güvensizliğin, bu şekilde atabilirsin ama kullanımdan dolayı kendinden endişe ediyorsan aman allah korusun o kocaman motorla tek başına o yola çıkma derim ben
Öncelikle yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar
Mücahit arkadaşım kullanımımdan dolayı kesinlikle tedirgin değilim.
Benim koktuğum nokta hergün duyduğumuz bu kaza haberleri.
Daha doğrusu daha önce 150 cc üstü motor kullanmamış olmam.
Yani gazı çevirdiğim zaman elbette cbf 150 gibi tepki vermez ama kullanamayacağım kadarda agrasif mi olur acaba?
Mesela ehliyet sınavında bile 40 kişilik grubun içerisinde tek 100 alan bendim.
Dediğim gibi benim korktuğum nokta cbf 150 ile arasında debriaj ve motorun agrasifliği olarak ne kadar bir fark vardır.
Mesela cbf 150'de debriajı yavaşça bırakıp aynı şekilde gazı yavaşça açıp gidiyoruz,f650'de bu nasıl bir değişiklik gösterir?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:15 ----------
Bu arada arkadaşlar motoru daha önce deneme imkanım malesef yok.
-
İzmir'de nerdesin?
GS1-2 eğitimlerini almış olman avantaj. Ama trafik tecrüben yoksa işin zor. Özellikle kış şartlarından dolayı.
F650gs çok dengeli bir motordur. cbf150'ye göre kullanımı daha rahat ve zahmetsizdir. Dolayısı ile motoru dengede tutmak gibi bir sorunun olmaz. 30km üzeri hızlarda bıraksan kendi gider yani.
Rüzgardan daha az etkilenir ama çok kuvvetli rüzgarda dikkat ister. Özellikle yan rüzgarlarda dikkat etmezsen şerit değiştirebilirsin.
Torku yüksek bir makinadır. Gaz'ın her aşamasında gücü hissedersin motor tepkisiz kalmaz yani. (dalmış eski model bilgilerini yazmışım titreşim konusunda)
Bunun dışında en fazla dikkat etmen gereken şey duruşlardır. Duruşlarda motoru hiç anlamadan yatırabilirsin. Ağır bir makinadır.
Abs olduğu için frenler kitlenir kayarım diye bir korkun olmaz.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
bismillah 2 nci berkant vakası başlıyor galiba
-
Kênan. adlı üyeden alıntı
Bu arada arkadaşlar motoru daha önce deneme imkanım malesef yok.
Bu durum işi zora sokuyor işte..
Şahsen tavsiye etmiyorum..Hangi motor olursa olsun gene de bir tecrübe etmeden direk yola çıkmak riskli olacaktır..
-
kardeşim rahat olman lazım hiç kendini germeden rahatça atla motora önemli noktalar dur kalk larda dikkat et kalkışlarda çok yüklenme gayet yumuşak bir kalkış durma noktalarındada aynı şekilde gayet yumuşak 100 km çok yol deyil ayrıca inan bana yolda cbf 150 den daha rahat gidersin en önemlisi gözünde çok büyütme rahatolman lazım iyi akamlar
-
Ante adlı üyeden alıntı
İzmir'de nerdesin?
GS1-2 eğitimlerini almış olman avantaj. Ama trafik tecrüben yoksa işin zor. Özellikle kış şartlarından dolayı.
F650gs çok dengeli bir motordur. cbf150'ye göre kullanımı daha rahat ve zahmetsizdir. Dolayısı ile motoru dengede tutmak gibi bir sorunun olmaz. 30km üzeri hızlarda bıraksan kendi gider yani.
Rüzgardan daha az etkilenir ama çok kuvvetli rüzgarda dikkat ister. Özellikle yan rüzgarlarda dikkat etmezsen şerit değiştirebilirsin.
Torku yüksek bir makinadır. Gaz'ın her aşamasında gücü hissedersin motor tepkisiz kalmaz yani. (dalmış eski model bilgilerini yazmışım titreşim konusunda)
Bunun dışında en fazla dikkat etmen gereken şey duruşlardır. Duruşlarda motoru hiç anlamadan yatırabilirsin. Ağır bir makinadır.
Abs olduğu için frenler kitlenir kayarım diye bir korkun olmaz.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
Tekrar hepinize teşekkürler yorumlar için
Urla'dayım arkadaşım.
Duraşlar,gaz ve en çok kortuğum nokta motoru kaldırmak.
Yokuşun ortasında motoru kaldırayım diye uğraşmam inşallah.
-
"Yokuşun ortasında motoru kaldırayım diye uğraşmam inşallah."
Çıkıştan çok inişte kalırsan sorun olur. O kadar gözünde büyütülecek bir şey değil sonuçta.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
Motoru yürütme kadar, durdurmaya da önem ver çünkü biraz sert fren düşürür.
Allah yar ve yardımcın olsun.
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
Fren
Gaz
Debriaj
Bunların hepside ağır hasarlar verebilecek birbirine bağlı olan parçalar.
Motora alışman için pratik yapman lazım.
Bence yola çıkmadan önce boş bi alanda yarım saat,bir saat pratik yap
-
Sağolun arkadaşlar.
Yorumlarınızı tekrar rekrar okuyup ezberlemeye çalışıyorum
Başka yarddımcı olabilecek arkadaşlarda varsa çok makbule geçer.
-
gaza-debriyaja vereceği tepkiyi gözünde fazla büyütme..
motorun ağırlığı ve selesinin yüksek olması sana daha büyük zorluklar yaratabilir.
daha önce trafikte araç kullandın mı? bu kadar uzun bir yola çıktın mı? test sürüşü niteliğinde de olsa büyük motor kullandın mı? bu soruları yanıtladıktan sonra, en doğru kararı sen verebilirsin diye düşünüyorum. motorun üstüne oturup ağırlığını hissettikten sonra "ben bunu kullanırım" diyebiliyorsan tamam; eğer aklın şüphe ve korkularla doluysa risk almamanı tavsiye ederim.
ben 250 cc'lik maksi scooter'imi bayiden eve getirmek için bir arkadaşımdan rica etmiştim. daha önce eğitim almış, trafiğe kapalı alanda 150'lik vitesli motorları vızır vızır kullanıyordum ama hiç trafiğe çıkmamıştım. ilk sürüş denememi trafiğin kalabalık saatinde yaptım, evimin sokağından caddeye çıkar çıkmaz, sıkışık trafikte duran arabaların arasında panikledim; birinin tamponuna hafifçe çarptım, bunun üzerine en kısa yoldan eve geri döndüm. ertesi gün, sabah erken saatte yola çıktım ve 50 km'lik yere gittim ve döndüm. aynı motor, aynı kişi, aynı tecrübe; ilkinde korku, panik ve bunu arttıran faktörler ikinci denemede ise kendine güven öne çıkıyor. sonuçta en doğru kararı sen verebilirsin.
-
myagdi adlı üyeden alıntı
gaza-debriyaja vereceği tepkiyi gözünde fazla büyütme..
motorun ağırlığı ve selesinin yüksek olması sana daha büyük zorluklar yaratabilir.
daha önce trafikte araç kullandın mı? bu kadar uzun bir yola çıktın mı? test sürüşü niteliğinde de olsa büyük motor kullandın mı? bu soruları yanıtladıktan sonra, en doğru kararı sen verebilirsin diye düşünüyorum. motorun üstüne oturup ağırlığını hissettikten sonra "ben bunu kullanırım" diyebiliyorsan tamam; eğer aklın şüphe ve korkularla doluysa risk almamanı tavsiye ederim.
ben 250 cc'lik maksi scooter'imi bayiden eve getirmek için bir arkadaşımdan rica etmiştim. daha önce eğitim almış, trafiğe kapalı alanda 150'lik vitesli motorları vızır vızır kullanıyordum ama hiç trafiğe çıkmamıştım. ilk sürüş denememi trafiğin kalabalık saatinde yaptım, evimin sokağından caddeye çıkar çıkmaz, sıkışık trafikte duran arabaların arasında panikledim; birinin tamponuna hafifçe çarptım, bunun üzerine en kısa yoldan eve geri döndüm. ertesi gün, sabah erken saatte yola çıktım ve 50 km'lik yere gittim ve döndüm. aynı motor, aynı kişi, aynı tecrübe; ilkinde korku, panik ve bunu arttıran faktörler ikinci denemede ise kendine güven öne çıkıyor. sonuçta en doğru kararı sen verebilirsin.
Zerre panik yok bende.
Fakat altımdaki makinenin gücünü bildiğim için korkuyorum sadece yanlış bir hareket yaparım diye.
Yorumun için sağol.
-
Kênan. adlı üyeden alıntı
Zerre panik yok bende.
Fakat altımdaki makinenin gücünü bildiğim için korkuyorum sadece yanlış bir hareket yaparım diye.
Yorumun için sağol.
arkadaşım bahsettiğin motordan ben de kullandım.20 seneden fazla motor tecrübem olmasın rağmen ilk bindiğinde tepkisini bilmediğin için doğal olarak biraz tedirgin olabilirsin.ama 3-5 sefer dur kalk yaptıktan sonra motora nasıl alıştığını göreceksin.yanlız 150 lik motorlara benzemediğini ve gaz kolunu hangi viteste olursan ol asla ani ve çok olarak çevirmemen gerektiğini unutmamalısın.durduğun ve ayağını yere koyduğun zaman dikkatli olmalı motorun dengesini korumalısın.yolda zaten o seni düz olarak götürecektir.tek sorun senin 100 kmlik bir yola ne derece dayanabileceğindir.fzr 1000 yamahaya ilk bindiğimde yaklaşık 150 beygirlik olan bu makine beni öldürecek dedim.en kısa yerden dönüp geri gelmek istedim.ama 3. durk kalktan sonra gaz tepkisini ve kavrama noktasını öğrenince arkadaşım beni bayağı bi beklemek zorunda kalmıştıyani kısaca sen bu işi başarırsın.ama asla ve asla yapamam gibi bir kuruntuya ve tam tersine yolların hakimi benim dercesine deli cesaretine gerek olmadığını unutma.hayırlı,kazasız belasız yolculuk dilerim...
-
Yağmur yağarsa denemesen iyi olur sadece.
Daha önce hiç kullanmadığın bir motor, trafik deneyimin yok. O yüzden tehlikeli olabilir. Tabi karar sana kalmış. Bu işler biraz beyinde bitiyor. Kendine güvenmek ve yaparım demek çok önemli.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
-
urlada motorcu sabri usta ve oğulları var sanayide onlarla konuş onlar sana motoru anlatır nasıl kullanman gerektiğini filan gösterir o civarda bir kaç tur atar sana inceliğine yardımcı olurlar boş vakitleri varsa onlar olmassa başka birilerinede yönlendirebilirim birde sizin kantinde venox u olan bir arkaşım var onunla görüş oda yardımcı olabilir adı rasim
-
Valla mümkünse hiç yola çıkma arkadaşım. İnan ben ilk gün kendime güvenemediğimden birkaç kilometreyi iterek geçmiştim. kendini en iyi sen tanırsın..
ama kişisel tavsiye ve bir nebze olsun tecrübeme güvenirsen gözünde tereddüt varsa yapma derim. ilk motosiklete bindiğimde de ilk ata bindiğimde de yaparım dedim yaptım.. attan düşmedim. ama motosikletle mahallede bir tur atıp ecel terleri eşliğinde; arkadaşın yanında tekrar geçerken bunun freni nerede diye bağırışımı duyacaktın..
sonra öyle bir yerde bastım ki o frene..
eğer tecrübene güvenmiyorsan salla gitsin. hiç bir şey senden değerli değil. birisine para ver bir kuryeye.. o bile seve seve getirir sizi. hatta para bile almaz.. bir dşse zaten iki üç bin liralık hasar oluşacak ona da değmez..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler