Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
24. sayfa BirinciBirinci ... 142223242526 ... SonuncuSonuncu

17 yaşındayım race motor almak istiyorum bilginize ihtiyacım var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #461
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    metehan abi

    küçük cc apaçileri genelde anadolumuzun nacizane ve numune memleketlerinden istanbula gelmiş bir takım motor üzeri işler yapan (motorla işe gelip giden değil!!,tabi bunlar istisna) trafikte nice delilerini gördüğüm hareketlerine hiç akıl erdiremediğim senin deiğin gibi canına susamış saçma sapan bir teleşe gaza gelme uğruna yırtınan apaçi topluluğu saygı duyarım

    dün gece sabaha karşı 04:50 ben işten geliyorum tarlabaşı ışıklarda bi tvs apache orta yaşlı bi eleman ve orta yaşlı bi kadın ikisindede sıfır koruma kask yok(ve üşümüyorlar) adam beni (cup+full koruma) görünce gaza nasıl geliyor aman allahımm! görmeniz lazım ışıklarda gaza bi bastı 1.2.3 uçtu gitti sanki gereksiz hareketler bunlar ya
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #462

    Üyelik
    07 Kasım 2009
    Ya benım anlamadıgım bu cocuk bu konuyu açmıs herkez bi alay vari ha ha ha hu hu hu öyle olmaz böyle olmaz yok lastigi patlamısta yok öyle olmusta sende 600 luk ne ararda Şimdi cocugun adını vermiyim göztepede oturan ( İstanbul göztepe ) 16 yasında 1000rr a binen canavar gibi süren biride var ne bu alaycı tavrınız konusuyosunuz sizleri çözmek mümkün diil ama bu alaycı tavırları Çok dikkatettim 250cc lik çin motoru olanlar yapmış sırf neyse sırf bunu yazmak için girdim

  3. #463

    Üyelik
    23 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul-şişli
    Motosikleti
    turuncu!!
    Alıntı zeboin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya benım anlamadıgım bu cocuk bu konuyu açmıs herkez bi alay vari ha ha ha hu hu hu öyle olmaz böyle olmaz yok lastigi patlamısta yok öyle olmusta sende 600 luk ne ararda Şimdi cocugun adını vermiyim göztepede oturan ( İstanbul göztepe ) 16 yasında 1000rr a binen canavar gibi süren biride var ne bu alaycı tavrınız konusuyosunuz sizleri çözmek mümkün diil ama bu alaycı tavırları Çok dikkatettim 250cc lik çin motoru olanlar yapmış sırf neyse sırf bunu yazmak için girdim
    yorum yapabilmek için motosikletin cc ve menşeine bakıldığını bilmiyordum herkes cc si kadar konuşacak öyle mi bu yuksek cc merakı da neyse sankı sehır ıcınde cok fark edıyormuş gibi..
    0-100 sana kalmış 100-0 1 saniye...

  4. #464
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı kamehame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorum yapabilmek için motosikletin cc ve menşeine bakıldığını bilmiyordum herkes cc si kadar konuşacak öyle mi bu yuksek cc merakı da neyse sankı sehır ıcınde cok fark edıyormuş gibi..
    Çıkh çıkh çıkh 29 kelime konuşmuşsun. Oysa motorun 125 cc. Senin tarifen ancak 12 kelimelik yorum yazmaya yetiyor
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  5. #465
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @mete_han
    konuyu tipik ss düşmanlığına getirmek istemiyorum ama AYE bu hususlarda çok dürüst ve samimi...makinanın varoluş gerçeğine sadık bir şekilde sürmekte ısrar ediyor ve bunu açıkca yazıyor...ama çoğu bunu kendi içinde yaşıyor...Boy usta sende muhtemelen kendi ekibinle arkadaşlarınla ara ara gaz açıyorsun ve bunu sadece sizler biliyorsunuz...SS kullanıpda basmamak veya uzamamakda ne kadar sağlıklı buda bir çelişki...
    Metehan, maksimum sürati 280-300 km/h olan motorlara otoban hız sınırı olan 120 km/h limiti geçmeden binmiyoruz herhalde. Bugün en dandik araba bile 180-200 km/h yapıyor. Ama inan bugüne kadar kimseyi gaza getirici veya hayatını riske sokacak bir harekette bulunmadım. O yüzden de bunca senedir içinde bulunduğum hiçbir toplu gezide veya gazlama olayında hiçbir olay yaşanmadı. Riskli olan süratli motor kullanmak değil, bilinçsiz motor kullanmaktır.
    yani demek istediğim 17 yaşında (feyk olma ihtimali fazla) birine fırça atan nasihat veren benim bilincli forumdaşım 27-37-47 yaşındaki diğer ss kullanıcılarına yahu kardeşim sen napıyosun canınamı susadın diye uyarmıyor...sanki kıdemli bir sürücü 250 ile giderken 17 yaşında bir ss sürücüsünün yaptığı 250 km hızdan daha az risk alıyor...bu limitlere her daim çıkılıyor...en azından minumum sabit hızın 140-150-160 olduğu varsayılırsa risk oranını siz düşün...ss de beni korkutan o kıvraklık...kıvraklık bu cüretin nedeni bence...bu hızda kıvraklık çok tehlikeli...ve tahmin ediyorum ki PİST te hız yapmaktan kimse trafikte hız yaptığı kadar keyif almaz...sizi pistlerde görelim diyen kaygısız mesaj severler yazadursun...
    Ben bu yazdıklarında biraz saçmaladığını düşünüyorum. Örneğin; hayatında hiç 200 km/h sürate çıkmamış 17 yaşındaki birinin altına 1000cc makine verdiğindeki risk ile Dünya Superbike Şampiyonası'nda yarışan bir yarışçının altına 1000cc makine verdiğindeki risk aynı mıdır? Bence senin bu dediklerin "ne yapıyorsun canına mı susadın" uyarısını yapmamaktan çok daha tehlikeli bir durum. Sen bu söylemlerinle deneyimi, bilgiyi, eğitimi hiçe sayıyorsun. İş böyle olunca da bu konuyu tartışmanın pek anlamı kalmıyor. Pist konusunda da tahmin ettiğin şeyler tamamen yanlış, böyle bir deneyimin olmadığından da normal karşılıyorum. Pistte yaşadığın heyecan ve zevk inan MotoGP makinesini otobanda kullanmaktan kat kat fazla. Neden bir sürü ülkede Track Day yapılıyor sanıyorsun? Neden diğer ülkeler yarış ve motosiklet konusunda bizden çok daha iyi sanıyorsun? Çünkü bizim insanımız çoğu konuda olduğu gibi motosiklet sürme konusunda da çok cahil. Otobanda düzlükte 299 km/h sürate çıkmayı, sahilde gazlamayı kapışmayı motosiklet sürmek sanıyorlar. Hele hayatında 250cc motor üzerine oturmamış insanların 600cc 1000cc motorlar hakkında ahkam kesmesi de bu işin cabası. Herkes herşeyi çok iyi biliyor. Örneğin sen hayatında hiç 600cc bir SS kullandın mı? Ben bu makinelerle Türkiye şampiyonasında yarıştım ama 17 yaşındaki birinin yüksek süratteki riski seninle aynıdır diyebiliyorsun.. Birşey hakkında hiç bilgi sahibi değilken bunları rahatlıkla nasıl diyorsun ben de onu anlamıyorum..

    @zeboin
    Ya benım anlamadıgım bu cocuk bu konuyu açmıs herkez bi alay vari ha ha ha hu hu hu öyle olmaz böyle olmaz yok lastigi patlamısta yok öyle olmusta sende 600 luk ne ararda Şimdi cocugun adını vermiyim göztepede oturan ( İstanbul göztepe ) 16 yasında 1000rr a binen canavar gibi süren biride var ne bu alaycı tavrınız konusuyosunuz sizleri çözmek mümkün diil ama bu alaycı tavırları Çok dikkatettim 250cc lik çin motoru olanlar yapmış sırf neyse sırf bunu yazmak için girdim
    Bence bu başlığı yazan biri ile ancak alay edilir.. Alaycı tavırları yapanlara dikkat ettiğini ve 250cc lik çin motor kullananlar olduğunu söylemişsin. Bence pek de dikkat etmemişsin... O senin bahsettiğin 16 yaşında 1000RR kullanan gencecik çocukların çoğu hayatını kaybetti, canavar gibi kullandıkları konusunda sana sonuna kadar katılıyorum çünkü genelde kendileri dışındakilerin de hayatlarını riske attıklarından bence de canavar gibiler!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #466
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çıkh çıkh çıkh 29 kelime konuşmuşsun. Oysa motorun 125 cc. Senin tarifen ancak 12 kelimelik yorum yazmaya yetiyor
    hocam ben kaç kelimelik konuscam simdi
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  7. #467
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı zeboin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya benım anlamadıgım bu cocuk bu konuyu açmıs herkez bi alay vari ha ha ha hu hu hu öyle olmaz böyle olmaz yok lastigi patlamısta yok öyle olmusta sende 600 luk ne ararda Şimdi cocugun adını vermiyim göztepede oturan ( İstanbul göztepe ) 16 yasında 1000rr a binen canavar gibi süren biride var ne bu alaycı tavrınız konusuyosunuz sizleri çözmek mümkün diil ama bu alaycı tavırları Çok dikkatettim 250cc lik çin motoru olanlar yapmış sırf neyse sırf bunu yazmak için girdim
    zaten sırf bunun için üye olduğun belli
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  8. #468
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Sevgili Boy saçmalayacak yaşı geçtim artık...kelamlarını biraz daha özenli seçmeni rica ederim...bilmediğim konular hakkında yazmayı sevmiyorum...pist tecrübem olmadığının farkındayım ama apaçi ssci nitelemesi yaptığım çoğu kişi pistlere antipatik bakıyor...istatistik değil bu tabi tanıdığım kişiler İzmitte (başka alternatif yok zaten) turlamak tatsız diyorlar...e her daim her pazar 10-15 kişiyide ayarlayamıyorsunki piste çıkıp o keyfi alabilesin...bu benim kanaatim otobanlar gaz açma pisti arabalardıda KUKA olarakl düşünen çok arkadaşım var...senin bilincli olman istisnai bir durum ve çevrendeki arkadaşlarının bütün riskleri aldığının sende farkındasın...


    Abi bilincli kullanım ne demek...bana bilincli 150-250 km arası hızlarda olmayı nasıl tarif edebilirsin...boş yolda yüksek süratte bir tork canavarının altında bedenin havayla direkt temas halinde olupda bunda RİSK yok ben bilincli kullanıcıyım dersen buna gülerim işte...istediğin eğitim sertifikasını alsan Rossiye meydan bile okusan bile SS tarzı makinalar sağlıksız güvensiz iki tekerli tabutlardır nazarımda...sen bu tabuta canlı biniyorsun...istediğin kadar BİLİNCLİ kullan canlımı cansızmı ineceğine senin tecrübelerin karar vermiyor...yol şartları bir taş, dal parçası çukur veya o an (sonucta İNSAN sın) tansiyonundaki küçük bir ayarsızlık veya göz kararması karar veriyor...

    deneyim bilgi tecrübe kazaya engel olmuyor...sadece düşüş şeklini...yaralanma şiddetini azaltıp değiştirebiliyor...kontra bilmiyorum ama 600 cc kullandım.....gsr 600..bandit (Federal Bülentin)...cbf 600 v-strom..transalp (savaşxxlnin makinasını ve arkamda Savaş Abi vardı temde 2 ayucuk bayağı yol katettik)..fazer (Bilonun fazeri) 150 km hızı geçmemek suretiyle kısa hızlanmaların ve emanet mkainanın verdiği tedirginlikle küçük devirlerde heyecanlanarak kullandım ve turumu hemen tamamladım...öğrenmek istediğin buysa evet kullandım...ama konuyla alakası ne...

    Pistte risk yokmu...rahmetli sofuoğlu ve İzmirde yarışlarda Levent Abi nin kazasını gördün...

    Benim anlamadığım bu bilincli ve tecrübeli hususunda neden vurgu yapıyorsun...Seni 17 yaşındaki bebeyle bir mi tuttuk...hayır...alınan risk fazla dedik sadece...

    Bu canını ortaya koyduğun bir hobi BOY...bu hobiyi kimse aklayamaz mantıkla izanla açıklayamaz...bu tehlikeyi gördüğüm için tecrübesizliğim ve cehaletimle vurgu yapıp konuya farklı açıdan yaklaşma...neyin üzerinde oturduğunu gayet net biliyorsun...

    yani burada 2 teker hedefimde...sen tecrübene güvenerek kendi biirikimlerinin her sorunun üstesinden gelebileceğini düşünüp tepki veriyorsun...demiyosun ki bu şeytan aleti mete haklısın...


    o en dandik araclar bile 180-200 yapıyor demişsin ama otoban dahil 160 sürat bile arac sahibini ürükütüyor bari buna bir kulp takma benim işim şoförlük...4 teker üzerinde güven vermeyen tedirgin eden (ne marka arac olursa olsun) 160 km hız 2 teker SS ler için çerez başlangıc hızları...neden muhalefet ettiğini anlamıyorum...motosiklet amacını aşıp farklı şekilde kamikaze için kullanılıyor...pisttdede kullansan yoldada kullansan insan doğasına aykırı bir güc üretimi söz konusu...ben işin özüne inmeye çalışıyorum sen halen tecrübe ve bilincdesin...son sözüm kızdıracak seni biraz ama bence ruhsal bir tedavi sürecine ihtiyacınız var...bu bağımlılıktan bu fanatizmden kurtulmanız için...İntihar demek köprüye çıkıp kendini aşağı atmak deil ki...sizde intihara meyilli olabilirsiniz...


    hadi beni yerersin bak ruh sağlığı hekimleri neler demiş iyi okuyun...piste güvenli hız yapıyorum ...45 yıldır biniyorum...15 sertifikam var 25 kupam var desende doktorlar bu bağımlılıktan sizi kurtaracak tek şeyin o NESNE den uzaklaşmak olduğunu tavsiye ediyor...

    HIZ TUTKUSU ve Risk Alma Eğilimleri: İnsanlar Neden Hayatını Riske Atar?

    Son zamanlarda bir tutku haline gelen adrenalin yaşama arzusu, gençlerdeki hız merakının önemini de gündeme getirmeye başladı.

    Adrenalin : Böbreküstü bezlerinin iç kısımlarından salgılanan hormondur. Tabiatta bu hormonun görevi, organizmayı acil harekete hazırlamaktır ve etkisini, nabzın atışı, kanın iç organlar ve deriden kaslara sevk edilmesi, karaciğerdeki glikojenin glikoza değişmesi ve böylelikle acil enerji kaynağı sağlanması şeklinde gösterir. Dolayısı ile hız yapma isteği ile adrenalin artışı doğru orantılıdır.

    Ergenlik döneminin başlamasıyla birlikte gençlerde gözlenen en belirgin değişiklik hormon düzeylerdeki değişimlerdir. Hem kızlarda hem de erkeklerde hormonal değişikliklerin başlaması ile birlikte öncelikle vücutlarında sonrada psikolojilerinde değişiklikler başlar. Bu hormonal değişimler vücutta bir enerji birikimi sağlar. Enerjinin içten atılması genç için gereklidir. En önemli yönelimler bu enerjinin dışarı atılması döneminde görülür. Gencin yaparken kendini en rahat hissettiği etkinliğe göre kişilik şekillenecektir.

    Kişiliğin oluşmasında en önemli evreyi teşkil eden ergenlik döneminde gençler risk almaya daha eğilimli olurlar. "Risk alma" onlar için bir nevi kendini ifade ve ispat etme yöntemidir.

    Risk Alınan Durumlar

    Tehlikeli sporlar, dağcılık, yamaç paraşütü, kumar oynamak, iddialar, madde kullanımı...
    Alınan riskli duruma göre adrenalin artar, dolayısı ile heyecan yükselir. Adrenalin artması, genç için heyecan verici bir durumdur. Algılar değişir ve böylelikle sürekli bu algı değişiminin olacağını sanarak daha ileriki aşamalara adım atar.
    Risk alınan durumlar arasında en tehlikelilerinden biri olan "Hız Tutkusu"dur.
    Hız tutkusunun ne denli tehlikeli boyutlara ulaştığını son dönemlerde hepimiz gözlemliyoruz. Artan bir hız tutkusu ve aşırı hız ve sonucunda meydana gelen kazalar... Gençler hem kendilerinin hem de çevredeki insanların hayatlarını riske ediyorlar.
    Peki bir insan neden böyle bir şey yapar, neden hayatını riske atar?

    Neden

    Yeni nesile baktığımız zaman bunun cevabını görmek hiçte zor değil aslında. Tatminsiz ve doyumsuz bir nesille karşı karşıyayız. Hız tutkusu da diğer tutkular gibi kendini tatmin etme ve ispat etme gereğinden ortaya çıkar. Risk arttıkça heyecan artar. Dolayısı ile en heyecanlı aktivitelere yönelenler en çok risk alan kişilerdir ve bu kişiler daha az heyecan duydukları aktiviteleri tercih etmezler çünkü onları çoktan yaşamışlardır ve bir ileriki aşama olan daha çok adrenaline gerek vardır. Kumar,uyuşturucu madde, tehlikeli sporlar....

    Bu tehlikedeki adrenalini yaşayan kişiler için bir sonraki tatmin kaynağı, kendi bedenlerini riske etmeleridir, çünkü en değerli şey insan bedenidir. Her türlü heyecanı deneyen kişi için sırada bambaşka bir deneyim vardır. Kumarda ya da uyuşturucuda bir bedel yani maddiyat vardır ancak kişinin kendi bedeni paha biçilemeyecek kadar değerlidir ve kişi için riske atacak en önemli şeydir. Bu sayede genç kendisi için en yüksek adrenalini yaşayacaktır.

    Bunun Önüne Nasıl Geçilir?

    Öncelikle her tehlike adrenalin sağlayabilir ancak sadece adrenalin yaşamak için kendimizi riske atmamız, hem kendimiz, bedenimiz ve psikolojimiz, hem de çevremizdekiler için sağlıklı bir durum değildir. Tatminsizliğin sonu yoktur zira her arzu ettiğimizi yaşamamız sonucunda adrenalin patlaması yaşamayız. İnsan doyumsuzluğunu ve tatminsizliğini kontrol edebilmelidir.



    Sevgilerimle

    Psk.Nilüfer ŞİŞMAN
    İstanbul
    Psikolog


    BAĞIMLILIK NEDİR?

    Bağımlılık, bir maddenin ya da bir etkinliğin ruh ve-veya fiziksel sağlığı kötü yönde etkilemesine karşın kullanımının devam edilmesidir.
    İrade, bir şey yapıp yapmamaya karar verme gücüdür.
    Herhangi bir şeyin bağımlısı olan kişilere ‘neden’ diye sorduğunuza hep ayni cevabı alırsınız.
    ‘Kendimi kontrol edemiyorum.’
    Bağımlılıktaki en büyük problemin iradenin kontrol edilememesi olduğu düşünülmektedir. Yani bağımlı olan kişi bir şeyi yapıp yapmayacağına sağlıklı karar veremez. Fakat her ne kadar bağımlılıktaki problemin kişinin kendi iradesini kontrol edememesi olarak görülse de durum bundan daha farklıdır.
    Bir kişinin bağımlı olmasının asıl nedeni, bağımlısı olduğu maddenin, kişinin düşünce ve davranışlarını kontrol etmesidir yani kişi maddeyi değil madde kişiyi yönetir.

    Bağımlılık;
    Ruhsal ve Fiziksel Bağımlılık olarak ikiye ayrılır:
    1.) Ruhsal, Psikolojik, Bağımlılık: Yaygın olarak görülenlerden bazıları
    -İnternet Bağımlılığı
    -Hız-Adrenalin Bağımlılığı- Bir İnsana Olan Bağımlılık, Anne-Baba -Eş
    -Cinsel Bağımlılık vs….

    Bu tür ruhsal bağımlılarda kişi etkinlik esnasında psikolojik bir tatmin alır. Ve aldığı tatmin neticesinde kendisini bağımlı olduğu durumdan uzaklaştırmada zorluk yaşar. Gündelik yaşamını bağımlısı olduğu etkinliğe göre şekillendirir. Kişinin adaptasyonunu zorlaştıracaktır, zira kişi yakınlarından ve arkadaşlarından tepki alacaktır.

    2.) Fiziksel Bağımlılık: Keyif veren maddelerle ilişkilidir. Kişi maddeyi aldığında keyif alır ve zamanla maddeye alışır. Madde etkisini kaybettikten sonra sıkıntı yaşamaya başlar. Yoksunluk belirtileri ortaya çıkar. Madde kullanımında ruhsal ve fiziksel belirtiler birlikte görülmektedir.
    -Sigara
    -Alkol
    -Kafein
    -Uyuşturucu Maddeler

    NE ZAMAN, NEDEN?

    İnsanlar doğası gereği kendilerini koruma içgüdüsü ile yaratılırlar. Bebekler dahi karınları acıktığında bunu ağlayarak gösterirler yani kendilerini bir şekilde korumuş olurlar. Kendimizi korumakla birlikte bizim için zararlı olan şeylerden kaçınma eğilimindeyizdir.
    O halde bizim için bu denli zararlı olan bir durumdan neden uzaklaşamıyoruz?
    Psikolojik ve fizyolojik bağımlılık yaratan maddelerin bir çoğu, bir yakının kaybından ya da travma yaratan bir durumdan sonra, bos vaktin fazlalığından bir nevi zaman geçirme adına, arkadaş yönlendirmesiyle ya da sadece meraktan kullanılır. Ve sonra bir şekilde alışanlık haline dönüşür.

    Bağımlılıklar, bazı kişilerde bebeklik döneminde başlar. Her ağladığında kendisini annesinin kucağında bulan ve annesinin benzer tepkileriyle karsılaşan bebek, daha sonra her istediği yapılan çocuğa dönüşecektir. Dolayısıyla çocukta doyum azalacağından çocuk bağımlı adayı haline gelecektir.

    Bununla birlikte birçok bağımlılığın ortaya çıkışı ergenlik dönemi itibari ile başlar. Kendini anlama ve tanıma sürecinde olan genç risk alma eğilimindedir ve deneyerek öğrenir. Olacakları ve çevresindekileri kötü yorumlamaz; böylelikle uyaranları tehlike olarak algılamaz ve dener.


    Gençlerin ve bağımlı olan diğer kişilerin kendini anlama ve tanıma esnasında ailesi ve yakin çevresi dikkatli olmalıdır. Aşırı müdahaleci değil ancak tedbirli olunmalı, gençle doğru iletişim kurulmalı, onun dilinden konuşmaya çalışılmalı ve yapacağı yanlışlarda aşırı tepkiler verilmemelidir. Bağımlı olunan maddeden veya etkinlikten moral ve motivasyon sayesinde uzaklaşılabilir. Durumun ilerlediği ve kişinin hem kendisi hem de çevresi için tehdit yarattığı gözlemlediğinde mutlaka yardım alınmalıdır.

    Ve en önemli noktalardan biri çocuklar ve gençler iradelerine hakim olmayı öğrenmeli ve kendilerine zarar verecek madde, kişi ve etkinliklerden uzak durmalıdırlar.

    Sevgilerimle







    şimdi merak ediyorum kim saçmalayacak...ben önüne mantıklı gerekçeler sunuyorum...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  9. #469
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    yürü git oğlum başımızdan gözünü seveyim :D lastiği patladı demek
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  10. #470
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metehan abi

    küçük cc apaçileri genelde anadolumuzun nacizane ve numune memleketlerinden istanbula gelmiş bir takım motor üzeri işler yapan (motorla işe gelip giden değil!!,tabi bunlar istisna) trafikte nice delilerini gördüğüm hareketlerine hiç akıl erdiremediğim senin deiğin gibi canına susamış saçma sapan bir teleşe gaza gelme uğruna yırtınan apaçi topluluğu saygı duyarım

    dün gece sabaha karşı 04:50 ben işten geliyorum tarlabaşı ışıklarda bi tvs apache orta yaşlı bi eleman ve orta yaşlı bi kadın ikisindede sıfır koruma kask yok(ve üşümüyorlar) adam beni (cup+full koruma) görünce gaza nasıl geliyor aman allahımm! görmeniz lazım ışıklarda gaza bi bastı 1.2.3 uçtu gitti sanki gereksiz hareketler bunlar ya
    Trafikten her hareketden tahrik oluyoruz nem kapıyoruz...potansiyel var...sadece bir kıvılcım yetiyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  11. #471
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @ mete_han,

    psikologlar tabiki yanlış yazmayacak ama boyle motorlara sokak da binip de mehmet gibi kendini bilen kendini kontrol edebilen kişi sayısı çok az. oyle caddede 2 tane gaz veren tipin peşine takılmaz mehmet.
    pistte ise iş değişir. oraya gelen insanlar gezintiye gelmiyor. yarışmaya gazlamaya geliyor. diyeceksinki körfez pisti pist mi, işte bu ayrı bir tartışma konusu. umarım ne demek istedigimi anlatabilmişimdir.

  12. #472
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @mete_han
    bilmediğim konular hakkında yazmayı sevmiyorum...pist tecrübem olmadığının farkındayım ama apaçi ssci nitelemesi yaptığım çoğu kişi pistlere antipatik bakıyor..
    Ama hala bilmediğin konular hakkında ahkam kesmeye devam ediyorsun. SS'çilerin ne dediğinin hiçbir önemi yok. Pistlere antipatik bakmalarının nedeni benim gibi adamların pistte onları perişan etmelerini kaldıramamaları. Otobanda herkes her türlü gidiyor ama piste girdiğinde o otoban krallığı kuzuluğa dönüşüyor. Haa tabi bir de apaçi olduklarından piste girecek ekipmanlarının olmaması da ayrı bir problem.

    deneyim bilgi tecrübe kazaya engel olmuyor...sadece düşüş şeklini...yaralanma şiddetini azaltıp değiştirebiliyor...kontra bilmiyorum ama 600 cc kullandım.....gsr 600..bandit (Federal Bülentin)...cbf 600 v-strom..transalp (savaşxxlnin makinasını ve arkamda Savaş Abi vardı temde 2 ayucuk bayağı yol katettik)..fazer (Bilonun fazeri) 150 km hızı geçmemek suretiyle kısa hızlanmaların ve emanet mkainanın verdiği tedirginlikle küçük devirlerde heyecanlanarak kullandım ve turumu hemen tamamladım...öğrenmek istediğin buysa evet kullandım...ama konuyla alakası ne...
    600cc kullanmayı onun bunun emanet motorunu birkaç dakika kullanmak sanıyorsan evet kullanmışsın, inandım. SS'ler ile ilgili hiçbir bilgi ve deneyimin yok. Deneyim, bilgi, tecrübe kazaya engel olmuyor mu? Emin misin? Bence hala saçmalıyorsun ama farkında değilsin!

    Pistte risk yokmu...rahmetli sofuoğlu ve İzmirde yarışlarda Levent Abi nin kazasını gördün...
    bu benim kanaatim otobanlar gaz açma pisti arabalardıda KUKA olarakl düşünen çok arkadaşım var..
    Saçmalamıyorum diyorsun ama saçmalamanın tepe noktasındasın! Standartlara göre yapılmış bir pistte risk olmaz. Bizim pistlerimizde risk var ne yazık ki ama defalarca da dediğim gibi en güvensiz pist bile otobanda gazlamaktan bin kat daha güvenlidir. Eğitimler neden pistte veriliyor da otobanda verilmiyor? Arabaları kuka olarak gören zihniyetin birçoğu öldü, işte senin arkadaşlar kalmış onların da çok zamanı kalmamıştır, teker teker ölüp giderler, kimse de hatırlamaz onları!

    Abi bilincli kullanım ne demek...bana bilincli 150-250 km arası hızlarda olmayı nasıl tarif edebilirsin...boş yolda yüksek süratte bir tork canavarının altında bedenin havayla direkt temas halinde olupda bunda RİSK yok ben bilincli kullanıcıyım dersen buna gülerim işte...istediğin eğitim sertifikasını alsan Rossiye meydan bile okusan bile SS tarzı makinalar sağlıksız güvensiz iki tekerli tabutlardır nazarımda...
    Bu işi bilinçli yapmak nasıl oluyor diye sormuşsun ya, işte bu verdiğin örneklerin hiçbirini yapmadığında bilinçli oluyorsun.. Otobanda arabaları kuka olarak görmekten bahsediyorum. Sen hayatında maksimum kaç km/h sürate çıktın bilmiyorum ama sürat kavramı kişiden kişiye göre değişir. Hayatında 200 km/h üzeri sürati görmeyen biriyle, bu süratlerde kapalı sınırlı pistte yarışan birinin sürat anlayışı farklıdır. Riskli olan yüksek sürat değil insanın kendisidir!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  13. #473
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @mete_han

    Ama hala bilmediğin konular hakkında ahkam kesmeye devam ediyorsun. SS'çilerin ne dediğinin hiçbir önemi yok. Pistlere antipatik bakmalarının nedeni benim gibi adamların pistte onları perişan etmelerini kaldıramamaları. Otobanda herkes her türlü gidiyor ama piste girdiğinde o otoban krallığı kuzuluğa dönüşüyor. Haa tabi bir de apaçi olduklarından piste girecek ekipmanlarının olmaması da ayrı bir problem.


    600cc kullanmayı onun bunun emanet motorunu birkaç dakika kullanmak sanıyorsan evet kullanmışsın, inandım. SS'ler ile ilgili hiçbir bilgi ve deneyimin yok. Deneyim, bilgi, tecrübe kazaya engel olmuyor mu? Emin misin? Bence hala saçmalıyorsun ama farkında değilsin!



    Saçmalamıyorum diyorsun ama saçmalamanın tepe noktasındasın! Standartlara göre yapılmış bir pistte risk olmaz. Bizim pistlerimizde risk var ne yazık ki ama defalarca da dediğim gibi en güvensiz pist bile otobanda gazlamaktan bin kat daha güvenlidir. Eğitimler neden pistte veriliyor da otobanda verilmiyor? Arabaları kuka olarak gören zihniyetin birçoğu öldü, işte senin arkadaşlar kalmış onların da çok zamanı kalmamıştır, teker teker ölüp giderler, kimse de hatırlamaz onları!


    Bu işi bilinçli yapmak nasıl oluyor diye sormuşsun ya, işte bu verdiğin örneklerin hiçbirini yapmadığında bilinçli oluyorsun.. Otobanda arabaları kuka olarak görmekten bahsediyorum. Sen hayatında maksimum kaç km/h sürate çıktın bilmiyorum ama sürat kavramı kişiden kişiye göre değişir. Hayatında 200 km/h üzeri sürati görmeyen biriyle, bu süratlerde kapalı sınırlı pistte yarışan birinin sürat anlayışı farklıdır. Riskli olan yüksek sürat değil insanın kendisidir!
    boy,
    bu konu sana kalmış gibi tek başına ders savaşı veriyorsun, malesef insanlar tecrübe edinmeden anlamak istemiyor, edinilen tecrübelerde çoğu kez insan hayatı ile ödeniyor. iş işten geçmiş oluyor. senin tecrübelerini iyi niyet yaklaşımını insanlar farklı algılıyor yada almak istedikleri bölümü alıp o kısımı anlıyorlar. sen ne kadarda race ile caddede gazlanmaz otobanda görmediğin alan üzerine tam gaz gidilmez desende biz race kullanan arkadaşlara KASK takmayı öğretemedik, havada esen rüzgar veya motora binerken oluşan hava sürkülasyonu kışında yazında insan vicuduna zararlıdır ben yıllarca arkadaşlarıma anlatmaya çalıştım dinleyen yok.

  14. #474
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    aga o halde bu spor makineleri pist dışında kullanmak saçma!
    eninde sonunda bu fikir çıkıyor.

    pistin çok çok güvenli olduğu söyleminide abartı buluyorum.
    tedbirler alınmıştır falan eyvallahda o ambulans orda neyi bekler? bir profesyönel yarışçıyla bir yufkacının riskleri aynıdır diyemezsiniz.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  15. #475

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    delinin biri kuyuya taş atar 40 deli çıkaramaz misali adam yeni üyelik aldım diyor 600 cc kullanırken neden hiç yazmadın veya böyle sitelere girmedin ? dur ben söyleyim senin üyeliğinde feyk ben böyle topac lara gerçeksede tek yorumum bırakın ölsün. .
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  16. #476
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @aSuBaYaH
    boy,
    bu konu sana kalmış gibi tek başına ders savaşı veriyorsun, malesef insanlar tecrübe edinmeden anlamak istemiyor, edinilen tecrübelerde çoğu kez insan hayatı ile ödeniyor. iş işten geçmiş oluyor. senin tecrübelerini iyi niyet yaklaşımını insanlar farklı algılıyor yada almak istedikleri bölümü alıp o kısımı anlıyorlar.
    Abi inan bu saatten sonra kim neyi doğru anladı, neyi yanlış anladı hiç umurumda değil. Ben üzerime düşen sorumluluğu yaparım, gerisi beni ilgilendirmez. Zaten "ne kadar anlatırsan anlat, anlattığın karşındakinin kapasitesi kadardır" sözü de buradan çıkıyor. Anlatılanlardan herkes aynı sonucu çıkartamıyor ne yazık ki...

    @KUVVETMİRA
    aga o halde bu spor makineleri pist dışında kullanmak saçma!
    eninde sonunda bu fikir çıkıyor.
    pistin çok çok güvenli olduğu söyleminide abartı buluyorum.
    Arkadaşım, standartlara göre yapılmış bir pist güvenldir, bizim pistlerimiz hiçbir standarda uymuyor. O yüzden risk var ama bu risk otobanda gazlamak gibi değil. Zaten pistte ölenler ile trafikte ölenleri kıyasladığında doğru olduğunu sen de anlarsın. Spor makineleri aslına bakarsan normal trafikte kullanmak tabi ki saçmalık. 300 km/h sürate çok kısa sürelerde erişebilen bir aleti trafikte ne yapacaksın.. Keşke imkanlar olsa, piste girmek kolay olsa, o zaman inan motorumu tamamen piste uyarlarım ve sadece pistte kullanırım, trafikte de scooter ile dolaşırım. Siz Rossi'nin normal hayatında yarış motoruna bindiğini mi sanıyorsunuz? Efsane olmuş birçok yarışçı sadece pistte motora biniyor. Bizim insanımız sonradan görme olduğundan SS dışındaki motorları motordan bile saymıyor...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #477
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz Rossi'nin normal hayatında yarış motoruna bindiğini mi sanıyorsunuz? Efsane olmuş birçok yarışçı sadece pistte motora biniyor. Bizim insanımız sonradan görme olduğundan SS dışındaki motorları motordan bile saymıyor...
    Ahanda buna sonuna kadar katiliyorum...
    hic SS tecrubem olmasa da, nedense baktigim zaman rahat olmadigini dusunuyorum. Hiz icin, ceviklik icin, adrenalin icin binilir eyvallah... ama motorla soyle tatli tatli gezmenin keyfini verecegini sanmiyorum SS`lerin...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  18. #478
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  19. #479
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ mete_han,

    psikologlar tabiki yanlış yazmayacak ama boyle motorlara sokak da binip de mehmet gibi kendini bilen kendini kontrol edebilen kişi sayısı çok az. oyle caddede 2 tane gaz veren tipin peşine takılmaz mehmet.
    pistte ise iş değişir. oraya gelen insanlar gezintiye gelmiyor. yarışmaya gazlamaya geliyor. diyeceksinki körfez pisti pist mi, işte bu ayrı bir tartışma konusu. umarım ne demek istedigimi anlatabilmişimdir.
    halen mevzu kişisel kullanım tecrübesi döngüsünden çıkamadı...ben anlatamadım derdimi usta...neyse en azından olaya yaklaşımındaki cevabındaki nezaket ve saygı için teşekkür ederim...

    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boy,
    bu konu sana kalmış gibi tek başına ders savaşı veriyorsun, malesef insanlar tecrübe edinmeden anlamak istemiyor, edinilen tecrübelerde çoğu kez insan hayatı ile ödeniyor. iş işten geçmiş oluyor. senin tecrübelerini iyi niyet yaklaşımını insanlar farklı algılıyor yada almak istedikleri bölümü alıp o kısımı anlıyorlar. sen ne kadarda race ile caddede gazlanmaz otobanda görmediğin alan üzerine tam gaz gidilmez desende biz race kullanan arkadaşlara KASK takmayı öğretemedik, havada esen rüzgar veya motora binerken oluşan hava sürkülasyonu kışında yazında insan vicuduna zararlıdır ben yıllarca arkadaşlarıma anlatmaya çalıştım dinleyen yok.
    kaskını kolunda gördüğüm ve saçları jöle ile yıkanmış kişiler azaldı galiba...az görmeyemi başladık ne...taşlar zamanla yerine oturuyor...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:50 ----------

    BOY seni 3.kez uyarmıcam...ya muhatap almayıp cevap yazma...ya da adam gibi insan evladı gibi cevabını düzgün bir çizgide yazmanı tavsiye ederim...kırıcı olmaktan hiç çekinmiycem...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  20. #480
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @aSuBaYaH

    Siz Rossi'nin normal hayatında yarış motoruna bindiğini mi sanıyorsunuz? Efsane olmuş birçok yarışçı sadece pistte motora biniyor. Bizim insanımız sonradan görme olduğundan SS dışındaki motorları motordan bile saymıyor...
    sadece rossi değil tüm yarışçıların (Kenan sofuoğlu dahil)
    pist dışında motor kullanmaları yasak.sözleşmelerinde bu madde var
    takımı kullandırtmıyo adam riske alırmı hiç dünya para bağlıyo adama
    pist dışında kaza yaparsa kaç yarışa katılamıyacak.falan filan
    yani bu gibi sebepleri var.onun için binmiyolar


    REKLAM ALANI
24. sayfa BirinciBirinci ... 142223242526 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler