Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marşa basarken farların devre dışı birakılması hakında yardımlarınız lütfen !!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Sevgili motosiklet tutkunları;
    Önerilerinize herzaman olduğu gibi yine ihtiyaç duydum.
    Honda Şhadow'a motosiklet için tasarlanmış uzun ve kısa devreli xenon far kiti taktım. Montajı çok kolay. Elk. tesisatı üzerinde herhangi bir tadilata gerek kalmadan en fazla bir saatte monte edilebiliyor. Bende bu konuda herhangi bir deneyime sahip olmamama rağmem bu işi başarı ile becerdim ve farlar çalıştı.
    Benim asıl sorunum yeni model motosikletlerde farların zorunlu olarak açık kalması düşüncesi ile açıp kapama anahtarı konulmadığından kontağı açar açmaz farlar devreye giriyor. Zaten havalar soğuk. Bu nedenle motosikletin ilk çalışma anında farlarda devreye girmiş olduğundan sıkıntı yaşanıyor. Benim düşünceme göre motosiklet çalıştıktan 2 veya 3 dakika sonra farlar otomatik olarak devreye girmesi için bir gecikme rolesi konulmuş olsaydı sıkıntı olmazdı. Bu amaçla ilave bir anahtar koymak ve motor normal çalışma sürecine girdikten sonrada farları açmak istiyorum.
    Acaba bu anahtarı Xenon far beynine giden ana kobloya koysam nasıl olur? Veya sizce en uygun nokta neresi ? Bu konudaki görüş , öneri ve ilgileriniz için teşekkür eder tüm motosiklet camiasına sağlıklı günler dileklerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Far anahtarı

    Xenon'un balastına +12 veren kabloyu geldiği yöne takip ederek bağlı olduğu röleyi bulup,röleyi kontak açıldığında enerjilendiren(bobinin çekmesini sağlayan) kabloya anahtar bağlamalısınız.Hangi motor için düşündüğünüzü marka, model,yıl belirterek yazarsanız daha detay bilgi bulabiliriz.

  3. #3

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xenon'un balastına +12 veren kabloyu geldiği yöne takip ederek bağlı olduğu röleyi bulup,röleyi kontak açıldığında enerjilendiren(bobinin çekmesini sağlayan) kabloya anahtar bağlamalısınız.Hangi motor için düşündüğünüzü marka, model,yıl belirterek yazarsanız daha detay bilgi bulabiliriz.
    OLD amcam doğru söyluyor cok basit bir işlem ile tik tak konumuna getirmek gayet sağlıklı olmakla
    [B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]

  4. #4
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Merhaba OLD arkadaşım !
    Tamir bakım konusunda bayaği bir tecrübe sahibi olduğunuzu tahmin ediyorum. Bu konularla ilgili soruların tamamına verdiğiniz cevapları takip ediyorum ve gayet mantikli buluyorum. Anlaşılan hazine gibi birisiniz. Benim motosiklete gelince Honda Şhadov 750 vt c. Model ise 2007 sonu 2008 trafik çıkışli 3100 km. civarında olacak.
    Kite ait roleye giren +12 ceyranı herhangi bir anahtardan geçirmeyi önerdiğiniz kanısına vardım doğru mu ?

  5. #5
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Konuyla ilgili tecrübemi paylaşmak isterim. Yaklaşık 2 yıl boyunca Gilera Nexus'umda xenon farlarımı bu şekilde kullandım. Standardında H7 olan kısa farlarını kendim xenona çevirdim. Kontağı açtığım anda far yaktığı için araya on/off butonu koymam gerekti. Motorun H7 ampül takılan orjinal soketi ile xenon ampülünün bağlantı yapıldığı kısmın + kutpunu (orjinal tesisatı bozmadan, sadece xenon ampülündeki kabloyu keserek) keserek araya on/off butonu koydum ve bunu her zaman ulaşabileceğim bir yere monte ettim, yine kesip biçmeden yaptım tabi bunu orjinalliğini bozmaması açısından. Ve 2 yıl boyunca tık demedi.. Motoru çalıştırıp motor ısısını gerekli sıcaklığa getirdikten sonra farımı yakıp yoluma devam ettim. Siz de bu şekilde yapabilirsiniz. Kolay gelsin.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    röleyi nereye bağlayacağınızı zaten bulmussunuz...
    benim önerim de iyi bi röle kullanmanız...
    bağzı röleler içinde oksit yapıyor ve bi süre sonra elekrik iletemez oluyor içini acıp iletken yerlere zımparalamak gerekiyor...kendi motoruma sis farı taktım...ondan biliyorum...iyi bi röle olsun...

  7. #7
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    motorsikletinizin sistemini bilmediğimden soruyorum kontağı açınca çalışmayıp motor çalıştıktan sonra devreye girebilen elektrikli aksam varsa onun üzerinden röle vasıtasıyla motor çalıştıktan sonra direk devreye girmesini sağlayabilirsiniz.ayrıca xenon setiniz 35w değilde 55wlık versiyonsa aküyle sorun yaşamanız daha sık olacaktır

  8. #8
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Alıntı aggressive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorsikletinizin sistemini bilmediğimden soruyorum kontağı açınca çalışmayıp motor çalıştıktan sonra devreye girebilen elektrikli aksam varsa onun üzerinden röle vasıtasıyla motor çalıştıktan sonra direk devreye girmesini sağlayabilirsiniz.ayrıca xenon setiniz 35w değilde 55wlık versiyonsa aküyle sorun yaşamanız daha sık olacaktır
    Sizin söylediğiniz tarzda gecikme rolesi ile devreye giren herhangibir sistem yok.
    Xenon far rolesini besleyen + uca anahtar koymak yerine role platinini açıp kapatan + uca anahtarı koymak daha yerinde olacağını düşünüyorum ne dersiniz ?

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin söylediğiniz tarzda gecikme rolesi ile devreye giren herhangibir sistem yok.
    Xenon far rolesini besleyen + uca anahtar koymak yerine role platinini açıp kapatan + uca anahtarı koymak daha yerinde olacağını düşünüyorum ne dersiniz ?
    Doğru çözüm budur.Yüksek gerilimi veya yüksek akımı anahtarlamak her zaman risklidir.

  10. #10
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Teşekkürler OLD. Yapacağım işi kestirdim demektir. İlgilen ve fikir beyan eden tüm arkadaşlarada teşekkürler...

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    5 saniyelik gecikme rölelerinden kullanabilirsin, normalde yeterli bir süredir ama bana yetmez dersen eğer ve biraz elektronik bilgin var ise 2 direnç 2 kondansatör 1 transistör ve 2 diot ile basit bir gecikme devresi kurabilir ve kondansatör ve direnç değerlerini değiştirerek istediğin süreyi yakalayabilirsin.

    Bunlara gerek var mı dersen yok derim

    Koy bir buton gitsin rölenin 85 yada 86 nolu bacaklarından birine (röle bobinine giren enerji hattı)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Eyong kardeşim; role platinini açıp kapatan uc kesin olarak hangisi ki ? 85 mi 86 mi ? Mekanık konusunda insan yaratırım. Fakat Elektronıkte çok geriyim. Ayrıca 5 saniyelik geçıkme rolesi piyasada varmi ?

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    85 ve 86 nolu uçlar röle bobinine giren uçlardır.

    Yani birine - birine + vererek bobinde gerilim oluşur ve devreyi açarsınız.

    Hangisine + hangisine - verildiği röleyi ilk kurduğunuzda önemli değildir, fakat araç sigorta tablasının yada tesisatının üzerindeyken hangisinin + hangisinin - olduğunu tespit edip ikisinden birini seçerek buton bağlayabilirsin.

    Benim tavsiyem - yani şase olan ucu bulup buna buton bağlaman, niye dersen eğer;

    Şase olan ucu yerinden çıkartıp (yada keserek) iptal edersin ve röle ayağından tek bir hat ile butonu bağlıyacağın bölgeye ince bir kablo çekersin. Butonu monte ettiğin bölgeden bir yerden de şase alır butona verirsin.

    Böylece çektiğin hattın şase yapmasını engellersin, ekstradan sigorta ile filan uğraşmaya da gerek kalmaz.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler