Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bir musibet ......

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda


    Burada yapilan bir çok hata var.
    Zaten mevzuyu anlatan arkadasimiz da bunun farkinda ve her satirindan ders çikarilacak sekilde buraya yazmis.
    Fakat surus teknigi ile ilgili basit ama olumcul bir hata var.


    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçbir umudumun olmadığını düşündüm. Arka frene bastım. Hiçbir faydasının olmadığını görünce bıraktım.
    Efendim ne yapmis arkadasimiz?
    Arka frene basmis.
    Niye basmis.
    Onundeki kargasaya tam ortadan dalip kaza yapmamak için.
    Ama yanlis frene basmis.
    Durmak istiyorsaniz, motoru durduracak olan freni kullanacaksiniz.
    O da on frendir.
    Bu kuraldir.
    Motosikleti ön fren durdurur.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    haddim olmadan coq a ekleme yapmak istiyorum:

    şunca zaman motora bindim, şu kadar kilometre yaptım, şu motorları kullandım, şu süratlere çıktım demek tecrübeniz için ölçüt olsa da
    asıl maharet durmayı bilmektir.

  3. #23
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    ön fren ayrı konuda, yokuş aşağı 80'le giderken 40 metrede durabilmekte ayrı maharet ister.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  4. #24

    Üyelik
    24 Aralık 2009
    Şehir
    İstanbul - başakşehir
    büyük geçmiş olsun insan dediğiniz gibi o anda saniyeeleri bile çok iyi bir şek,ilde farkediyor
    4 Teker Bedenimi [B]İKİ[/B] Teker Ruhumu Taşır :farao:

  5. #25
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön fren ayrı konuda, yokuş aşağı 80'le giderken 40 metrede durabilmekte ayrı maharet ister.
    yokuş aşağı kompresyonun da büyük etkisi olur,
    bilmiyorum daha etkili bir yöntem var mı: debriyaja basmadan gazı salarak kompresyonun etkisi + önfren-arka fren kombinasyonu kullanıyorum.
    sürücü, mümkün olduğunca yavaşlamalı, sonuna kadar vazgeçmemelidir.
    Allah başa vermesin, vuracaksak ta daha yavaş vurmalıyız.
    ne de olsa vuracam diyip boşlayacaksa hiç motora binmesin daha iyi, motor işi soğukkanlığını çabuk yitirenlere göre değil.
    çoğumuz idrakinde olsak ta fayda var diye tekrar ediyorum.

  6. #26
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Bence arkadasin yaptigi en buyuk hata, ilerisini goremedigi bir yolda hizli gitmek olmus... o arabalar ileride degil, tepenin hemen ardinda da duruyor olabilirlerdi...
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  7. #27
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş aşağı kompresyonun da büyük etkisi olur,
    bilmiyorum daha etkili bir yöntem var mı: debriyaja basmadan gazı salarak kompresyonun etkisi + önfren-arka fren kombinasyonu kullanıyorum.
    sürücü, mümkün olduğunca yavaşlamalı, sonuna kadar vazgeçmemelidir.
    Allah başa vermesin, vuracaksak ta daha yavaş vurmalıyız.
    ne de olsa vuracam diyip boşlayacaksa hiç motora binmesin daha iyi, motor işi soğukkanlığını çabuk yitirenlere göre değil.
    çoğumuz idrakinde olsak ta fayda var diye tekrar ediyorum.
    hayatımın film şeridini izlemekten sıkıldım artık daha sakin kullanıyorum

    ön freni artan bir baskıyla kitlemeden eze eze sıkmak icabeder.
    bide sıyıttırmaca var frenin yemiyeceğini sezdiğin durumda.
    fren yaparken manevra kaabiliyetin limitli, yani ya freni ya sıyırtmacayı seçmek icabediyor.

    coq daha iyi bilir. benim okuduklarım ve sıkışınca yapmaya çalıştıklarım bunlar.
    bide şahadet getirmek var son çare
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  8. #28
    kursunes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Yaw amma çok yorum yazmışsınız, adam hatasının farkında sadece sizleri bizleri uyarmak için yazmış, paylaşmış, acemi60 abim çok afedersin ama kazada ölmedin diye seni burda darağacına asmaya karar vermişler sanki.
    Yok frene basmamış, yok yokuşmuş, yok yarış yapmamalıymış... yapmayın beyler 2 teker kullanıyorsunuz hiç mi yolda çevrenin etkisiyle gaza gelmediniz.
    Işıkta durduğunuzda sizin motorun aynısı yanınıza gelse 2 gaza asılıp trafik lambasını gösterse, etraftada kızlar filan olsa kaçınız gülümseyip el sallayacak acaba.

    acemi60 abim tekrar geçmiş olsun diyorum, Allah uzun ömür versin, yaşadığın müsibeti ben nasihat olarak alıyorum.
    Kazasız, keyifli sürüşler...
    16 BHN 22
    (BatuHaN)

  9. #29
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı kursunes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaw amma çok yorum yazmışsınız, adam hatasının farkında sadece sizleri bizleri uyarmak için yazmış, paylaşmış, acemi60 abim çok afedersin ama kazada ölmedin diye seni burda darağacına asmaya karar vermişler sanki.
    Yok frene basmamış, yok yokuşmuş, yok yarış yapmamalıymış... yapmayın beyler 2 teker kullanıyorsunuz hiç mi yolda çevrenin etkisiyle gaza gelmediniz.
    Işıkta durduğunuzda sizin motorun aynısı yanınıza gelse 2 gaza asılıp trafik lambasını gösterse, etraftada kızlar filan olsa kaçınız gülümseyip el sallayacak acaba.

    ...
    afedersin bilemedik!
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  10. #30
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı kursunes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaw amma çok yorum yazmışsınız, adam hatasının farkında sadece sizleri bizleri uyarmak için yazmış, paylaşmış, acemi60 abim çok afedersin ama kazada ölmedin diye seni burda darağacına asmaya karar vermişler sanki.
    Yok frene basmamış, yok yokuşmuş, yok yarış yapmamalıymış... yapmayın beyler 2 teker kullanıyorsunuz hiç mi yolda çevrenin etkisiyle gaza gelmediniz.
    Işıkta durduğunuzda sizin motorun aynısı yanınıza gelse 2 gaza asılıp trafik lambasını gösterse, etraftada kızlar filan olsa kaçınız gülümseyip el sallayacak acaba.

    acemi60 abim tekrar geçmiş olsun diyorum, Allah uzun ömür versin, yaşadığın müsibeti ben nasihat olarak alıyorum.
    Kazasız, keyifli sürüşler...
    Esekligimize ver.
    Kusura bakma.
    Sozlerimi geri aliyorum.
    Acemi60 aslinda hiç bir hata yapmadi.
    Bu vesileyle acemi 60dan ozur diliyorum.
    Gozumuzu açip, hatamizi anlamamizi sagladigi ve de bizleri iyi birer insan olma yolunda uyardigi için de kursunes'e tesekkur ediyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #31
    kursunes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esekligimize ver.
    Kusura bakma.
    Sozlerimi geri aliyorum.
    Acemi60 aslinda hiç bir hata yapmadi.
    Bu vesileyle acemi 60dan ozur diliyorum.
    Gozumuzu açip, hatamizi anlamamizi sagladigi ve de bizleri iyi birer insan olma yolunda uyardigi için de kursunes'e tesekkur ediyorum.
    Çok komik yazmışsın

    ben acemi60 hiç hata yapmadı demiyorum ki, zaten kendisi de hata yaptığını söylüyor ve pişmanlığını da dile getiriyor.
    Benim burda söylemek istediğim yaşadığı kötü bir tecrübeyi bizlerle paylaşmış, uyarmış fakat bazılarınız neredeyse "iyi olmuş hatta keşke o arabalara çapsaydın" dercesine yorumlar yazmışsınız.
    16 BHN 22
    (BatuHaN)

  12. #32
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı kursunes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim burda söylemek istediğim yaşadığı kötü bir tecrübeyi bizlerle paylaşmış, uyarmış fakat bazılarınız neredeyse "iyi olmuş hatta keşke o arabalara çapsaydın" dercesine yorumlar yazmışsınız.
    mesela hangi mesaj?
    ben bulamadım da, acaba alıcıları hangi yöne çevireyim diye sana danışıyorum

  13. #33
    kursunes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesela hangi mesaj?
    ben bulamadım da, acaba alıcıları hangi yöne çevireyim diye sana danışıyorum
    Aslına bakarsan mesajları tek tek gösterebilirim ama ben yazdıkça cephe alanlar artıyor, sizin yaptığınız yorumlar size normal geliyor belki, belkide benimkiler bana normal geliyor.

    Sizlerin tecrübelerine diyecek lafım yok, ama ehliyet kursuna giderken trafik hocamın dediği bi laf "trafikte risk direksiyonun başına geçtiğin an başlamıştır" o yüzden kural olarak sürüş tekniği 3 saniyelik bi telaşta 50 yıllık şoförü bile acemi yapabilir.

    Neyse mevzu çok uzadı farkındayım, acemi60'ın avukatı mısın diyenler olabilir, tabiki değilim sadece bu musibeti nasihat olarak alalım ve geçmiş olsun dileyelim durumundaydım.

    Kazasız keyifli sürüşler
    16 BHN 22
    (BatuHaN)

  14. #34
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    acemi60 tecrübe olsun diye yaşadığı bir olayı aktarmış
    biz de tecrübelerimizi paylaşmaya çalışmışız, ne bir yerme ne bir aşağılama göremedim açıkçası
    haa akıl vermeyi bir aşağılama biçimi olarak algılıyorsan coq emmi ile çok kavga edecen
    akşama kadar bu işi yapıyor sitede, para ver diyorum o yok diyor

  15. #35
    kursunes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2008
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    sürç-ü lisan ettikse affola
    diyerek konudan ayrılıyorum
    16 BHN 22
    (BatuHaN)

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bak ne yazmis acemi.

    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1971 yılında motosikletle ilk tanışmam kaza ile birlikte olmuştu. O günden beri en büyük kaza tehlikesini bu hafta yaşadım. Aslında burada paylaşmayı düşünmüyordum. Yaptığım hatayı herkesten saklamak en iyisi diye düşündüm. Çünkü benim yaşımda birinin yapmayacağı hatayı yaptım. Fakat insanları uyarmak kendi karizmamı düşünmekten daha değerli. O nedenle paylaşacağım.
    Yani o bu olayi bizleri uyarmak, için anlatmis.
    Yaptigim hatalari gorun de siz yapmayin diyor.
    Yani tabi ki dogal olarak biz bu hatalari tartisacagiz.

    Kisacasi kursunes'in zannettigi gibi acemi60'a motor kullanmayi ogretmiyoruz.
    Hatalarini temel alarak, motosiklet kullanmayi ogreniyoruz.
    Zaten o da bu topici onun için açti.

    Su basimdan geçen olayi anlatayim da benle biraz dalga geçsinler, diye degil...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Açtığım başlık epey hareketlenmiş. Tabii ki başlıkları doğruları bulmak bilgi paylaşmak için açarız. Bu başlıkta bu anlamda verimli oldu diye düşünüyorum. Tabii ki bazı tartışmalar olabilir. Fakat tartışırken saygıyı korumak esastır. Bu arada bir bilgiyi yanlış vermişim. Onu düzelteyim. Motosiklete ilk binişim 1971 değil, 1974 yılında idi.(yanlış hatırlamıyorsam). Kırklı yaşları geride bırakmış olmama rağmen hala acemi olduğumu söyleyebilirim. Motosiklet kullandığım toplam süre 3.5 yıl, toplam mesafe de 20.000 km. Nikimi de bana uysun diye acemi seçtim.

    Öncelikle coq arkadaşımızın "arka fren sıkmak yanlış" yorumu üzerinde durmak istiyorum. Hangi freni sıkarsam sıkayım pek işime yaramayacaktı. Fakat önfrenle ilgili kötü tecrübelerim olduğu için sıkmaya cesaret edemedim. Bayır aşağı ön fren kullanmak daha fazla ustalık gerektirir diye düşünüyorum. Zeminin de ıslak olduğunu düşünürsek ne ön, nede arka fren fazla işe yaramayacaktı. Tam aksine kontrolden çıkıp sürüklenebilirdim. Ama böyle bir durumda nasıl bir frenleme gerekir uzmanlardan dinlemek isterdim. Ama beni kurtaran frenler değil, bizim gelişimizi gören araçların kaçması oldu.

    Yine bir arkadaşımızın yazdığı "tecrübe yaşla olmaz, tecrübe kilometre ile olmaz" yorumuna katılıyorum. Bunun en iyi örneği ben olabilirim orta yaşı geçmiş olmama rağmen hala acemiyim. Otomobilde bile 300.000 km.yi aşkın tecrübeme rağmen kendimi usta sürücü olarak tanımlayamıyorum.

    Herkese kazasız, belasız, ve zevkli sürüşler dilerim.

  18. #38
    Bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    atlar,motosikletler,oyuncaklar
    EVET Ofke kontrolu motosiklet kullanırken cok onemli.
    Hepimiz bu gibi ornekleri yasiyoruz. Ama bi sonraki hatamizi yine de engelliyemiyoruz. Onüne gectigimiz her kızgınlıgımız bizim icin başarıdır.Trafikte kabadayilik degil esas sogukkanlı olmak zordur. Umarim hepimiz bu konuda kendimizi egitebiliriz. Olaylari sineye cekmeye (mumkun oldugunca) alismaliyiz. Onemli olan uzun yıllar iki tekerlek uzerinde kalmaktır unutmayalıum. Zevkli surusler dilerim.
    bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir

  19. #39
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı Bandit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    EVET Ofke kontrolu motosiklet kullanırken cok onemli.
    Hepimiz bu gibi ornekleri yasiyoruz. Ama bi sonraki hatamizi yine de engelliyemiyoruz. Onüne gectigimiz her kızgınlıgımız bizim icin başarıdır.Trafikte kabadayilik degil esas sogukkanlı olmak zordur. Umarim hepimiz bu konuda kendimizi egitebiliriz. Olaylari sineye cekmeye (mumkun oldugunca) alismaliyiz. Onemli olan uzun yıllar iki tekerlek uzerinde kalmaktır unutmayalıum. Zevkli surusler dilerim.
    "Öfke Kontrolü". Sanıyorum ben de dahil, insanların tamamına yakını bu konuda hata yapıyoruz. Bu işin nasıl yapılacağını öğrenmek biraz bilgi ve emek harcamayı gerektiriyor. Bir çok sürücü kendisini ani gazlamayla yakından sollayan birinin peşine takılıp yarış etmeye kalkışır. Bu da çok kolay provokasyona geldiğimizi gösterir. Ama bu oyun değil. Bir oyunda bir çok hakkımız vardır. Ama Trafik oyununda bir hata ile "Game Over" olabiliyor. İyi sürüşler.

  20. #40
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Öncelikle coq arkadaşımızın "arka fren sıkmak yanlış" yorumu üzerinde durmak istiyorum. Hangi freni sıkarsam sıkayım pek işime yaramayacaktı. Fakat önfrenle ilgili kötü tecrübelerim olduğu için sıkmaya cesaret edemedim. Bayır aşağı ön fren kullanmak daha fazla ustalık gerektirir diye düşünüyorum. Zeminin de ıslak olduğunu düşünürsek ne ön, nede arka fren fazla işe yaramayacaktı. Tam aksine kontrolden çıkıp sürüklenebilirdim. Ama böyle bir durumda nasıl bir frenleme gerekir uzmanlardan dinlemek isterdim. Ama beni kurtaran frenler değil, bizim gelişimizi gören araçların kaçması oldu.
    Hocam aslinda baska bir hata var bulun dedigimde, tartismaya açmak istedigim sey tam olarak sizin anlattiginiz seydi.
    Buradaki konu acemilik degil çunku.
    Hemen herkesin gozden kaçirdigi bir sey var.
    Ne kadar uzun yillar boyunca bu meretin uzerinde kalmis olursaniz olun, herhangi bir manevra zorunlulugunda kalmadikça, motosikletinizin ve sizin kabiliyetini bilemezsiniz.
    Eh motosiklet hayatiniz boyunca hiç tehlike atlatmamissaniz, karsilastiginiz durumda nasil bir davranis gostereceginizde o anki refleks ve içgudulerinize kaliyor.

    Iste ben bu noktaya dikkatinizi çekmek istiyorum.
    Trafikte hiç bir zaman problemle karsilasmayacagim mantalitesiyle motosiklet surusu yapmamiz yanlis bir davranis olur.
    Peki ne yapacagiz?
    Antreman tabii ki...

    Bu antremanlar, bizi bir tehlikeyle karsilastigimizda hazirlikli hale getirir.
    Mesela sizin olayinizda, benim hep soyledigim,
    "sert fren çalisin ve sert fren tekniginizi gelistirin"
    çalismasini yapiyor olsaydiniz, ön fren korkunuz olmayacakti.
    Kontra teknigi, kivirmaca teknigi gibi teknikler, çalisarak gelistirilebilecek teknikler.
    Fren teknigi de keza öyle.

    Nasil bir fren yapmaliydim sorunuzun cevabini Kuvvetmira vermis.
    Yavas yavas, arttirarak sanirim progresif deniliyordu buna.

    Bu türden küçük antremanlari basimiza birsey gelmeden yaparsak,tehlikeyle karsilastigimizda ne yapacagimizi biliyor oluruz.
    Yoksa, bu olayda oldugu gibi sansimiz her zaman yaver gitmeyebilir.
    Tekrar geçmis olsun.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler