Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Evet Power Commander nedir ne işe yarar?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    anlaşılcağı gibi bazı motorlarda bulunuyor mesela bende arka koltuk altında formda bununla ilgili bir başlık göremedim motosiklete ne gibi katkılar sağlıyor avantajları faydaları bilenler bi dökülsün bakalım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    eksoz ile birlikte satılıyor sanırım. bir ara ebay da var dı bir daha bakayım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:53 ----------

    sonradan takılan beyin olduğunu okudum enjeksiyonu ve ateşlemeyi değiştiriyor orjinaline göre.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:56 ----------

    taktığın eksoza hava filtresine göre programlayıp püskürtülen benzin miktarını seçebiliyormuşsun


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:59 ----------

    bir de 3 kademesi mevcutmuş eğer pc den ayarlama yapmak istemezsen sürüş anında agresif veya yavaş kullanıma göre seçilebiliyormuş


    kullanmadım okuduklarımın yalancısıyım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:01 ----------


  3. #3
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    araçlardaki hava akış sensörü gibi bişey mi o zaman ala ala ?

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    eski beyini çıkartmadan yanına takılıyormuş

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06...Q5fAccessories

  5. #5

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksoz ile birlikte satılıyor sanırım. bir ara ebay da var dı bir daha bakayım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:53 ----------

    sonradan takılan beyin olduğunu okudum enjeksiyonu ve ateşlemeyi değiştiriyor orjinaline göre.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:56 ----------

    taktığın eksoza hava filtresine göre programlayıp püskürtülen benzin miktarını seçebiliyormuşsun


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:59 ----------

    bir de 3 kademesi mevcutmuş eğer pc den ayarlama yapmak istemezsen sürüş anında agresif veya yavaş kullanıma göre seçilebiliyormuş


    kullanmadım okuduklarımın yalancısıyım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:01 ----------

    bu sürüş anında agresif mi yavaş kullanımmı onu nasıl ayarlıyoruz acaba yada şuan bende neye ayarlı zır cahilim resmen önemli bir parça görünüşe bakılırsa

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı hell_rideRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sürüş anında agresif mi yavaş kullanımmı onu nasıl ayarlıyoruz acaba yada şuan bende neye ayarlı zır cahilim resmen önemli bir parça görünüşe bakılırsa
    sanırım 3 butonu varmış okuduğum yazıda öyle yazıyordu. hayabusa ve f50 deki gibi hp sini ayarladığın gibi bundada full throttle modunu biraz kısıyor veya açıyorsun sürüş zevkine göre ve yaptığın tuninge göre.bildiğin chip tuning fakat daha detaylı ve sürüş anında ayarlayabileceğin butona sahip. bir de istediğin an motorun orjinal ecu sununu değiştirmeden çıkarabilirsin. orjinalliği kaçmaz yani

    geçen sene arkadaşa derbi gpr için gianelli eksoz alacakken bu parçayla birlikte satılıyordu benim de dikkatimi çekmişti bu parça.

    şu ilanda detaylı anlatmış
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1020-...Q5fAccessories

    If you do not have a computer, you can change the settings with three touch buttons on the faceplate demiş

  7. #7

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    sağol dostum anladım three touch buttons on the faceplate dediği galiba üzerinde low high rpm kısmı pc e takmak zahmetli sök çıkar falan bakıma götürdüğümde iyice bi öğreniyim şu zımbırtıyı

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    ek olarak bu motolarda ve bir çok arabada oksijen sensörü var hava filtresinin girişinde. oksijen sensörü havadaki oksijen miktarını az ölçerse gönderilen yakıtı azaltıyor yakıt ekonomisi olsun diye . bu commander ı takınca motordaki hava yakıt karışımını sen seçebiliyormuşsun. mesela eksoz taktın rahatladı moto veya kn hava filtresi taktın hemen bu cihazla hp yi artırabiliyormuşsun. ayrıca euro3 ve euro 4 eksoz emisyon kurallarından motorların hp si biraz kısıtlanıyordu yasalarca. bu cihazı takınca o gücü açığa çıkarabiliyormuşuz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:31 ----------

    Alıntı hell_rideRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağol dostum anladım three touch buttons on the faceplate dediği galiba üzerinde low high rpm kısmı pc e takmak zahmetli sök çıkar falan bakıma götürdüğümde iyice bi öğreniyim şu zımbırtıyı
    bir güç artışı farkettiniz mi moto da

  9. #9

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    valla ben aldığımda üstünde vardı 1-2 ay önce temizlerken bi açıyım dedim arka koltuğu kaldırdım bunu gördüm merak ettim şimdi geldi aklıma yani onun öncesinde nasıldı bilmiyorum bende diyorum fireblade leri nasıl deliyorum şaka bir yana bu müthiş birşey normalde 14 bin devirde 140 beygir üreten bir makineye artık artık bu zımbırtı nasıl bir katkı yapıyo bilmiyorum ve şuan üstünde orjinal egzostu var

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motosikletleriniz uzerinde herhangi bir degisiklik yaptiginizda (egzoz degisikligi,performans hava filtresi takilmasi gibi) yanma ayarlarini bozmus olursunuz.
    Ozellikle egzoz degisikliginde, disari atilan gaz ve yolu degistiginden, hafizanin tekarar programlanmasi gerekir.
    PC iste bu ayarlari yapar.
    Daha genis bilgiyi gazci topigine yazmaya çalisacagim.
    Mesele PC takmakla bitmiyor çunku.
    Daha once de ozel mesaj yoluyla ne gibi modifikasyonlar yapilabildigi bana çok soruldu.
    Ben de konuyu ilerde daha genis anlatirim diye sallamistim.
    Daha dogrusu yeni alacagim motosikletin uzerinde detaylandirmak amacindaydim.
    Fakat egzoz degisikligi ozellikle spor motosiklet kullanicilari tarafindan çok tercih edilen bir olay.
    Performans egzozu taktim, performans hava filtresi taktim diyerek guç kazandiklarini zannediyorlar.
    Halbuki aksine bosuna yakit sarfiyati ve guç kaybina para veriyorlar.
    Bu aksam firsatim olursa, isin içerigini, yani madalyonun arka yuzunu, bildigim kadariyla,size anlatmaya çalisacagim.

    Kisaca bilmeniz gereken sey su.
    PC yoksa ve egzoz degisikligi yapmissaniz, ses degisikliginden baska hiç bir sey elde edemezsiniz.
    Performans istiyorsaniz, sadece PC yetmez.
    Gereken tum cihazlari takmaniz da isi çozmez.
    Dynoya çikip, tum ayarlarin ince ince islenmesi gerekiyor.
    Bunlar ve daha fazlasi, çok yakinda Motosiklet Nette.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletleriniz uzerinde herhangi bir degisiklik yaptiginizda (egzoz degisikligi,performans hava filtresi takilmasi gibi) yanma ayarlarini bozmus olursunuz.
    Ozellikle egzoz degisikliginde, disari atilan gaz ve yolu degistiginden, hafizanin tekarar programlanmasi gerekir.
    PC iste bu ayarlari yapar.
    Daha genis bilgiyi gazci topigine yazmaya çalisacagim.
    Mesele PC takmakla bitmiyor çunku.
    Daha once de ozel mesaj yoluyla ne gibi modifikasyonlar yapilabildigi bana çok soruldu.
    Ben de konuyu ilerde daha genis anlatirim diye sallamistim.
    Daha dogrusu yeni alacagim motosikletin uzerinde detaylandirmak amacindaydim.
    Fakat egzoz degisikligi ozellikle spor motosiklet kullanicilari tarafindan çok tercih edilen bir olay.
    Performans egzozu taktim, performans hava filtresi taktim diyerek guç kazandiklarini zannediyorlar.
    Halbuki aksine bosuna yakit sarfiyati ve guç kaybina para veriyorlar.
    Bu aksam firsatim olursa, isin içerigini, yani madalyonun arka yuzunu, bildigim kadariyla,size anlatmaya çalisacagim.

    Kisaca bilmeniz gereken sey su.
    PC yoksa ve egzoz degisikligi yapmissaniz, ses degisikliginden baska hiç bir sey elde edemezsiniz.
    Performans istiyorsaniz, sadece PC yetmez.
    Gereken tum cihazlari takmaniz da isi çozmez.
    Dynoya çikip, tum ayarlarin ince ince islenmesi gerekiyor.
    Bunlar ve daha fazlasi, çok yakinda Motosiklet Nette.

    peki hocam power commander komple egzos değişiminde mi gereklidir yoksa sadece tüp değiştirsek bile PC kullanmak zorunda mıyız ?
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hocam power commander komple egzos değişiminde mi gereklidir yoksa sadece tüp değiştirsek bile PC kullanmak zorunda mıyız ?
    Exuplar iptal olduysa, tabii ki zorunlu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    coq olayın tüm perde arkasını yansıtırsan sevinirim takipcinim benim gibi bir çok kişide bekliyodur yakında bakıma giricek yeni buji hava filtresi cart curt üzerinde oynamak gerekirmi bide egzost um standart makinanın kendi egzost u

  14. #14
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Bu da benden olsun

    Power Commander özellikle performans amaçlı yapılan Egzoz,Hava Filtresi değişikliklerinde çok fayda sağlayacak bir donannımdır.Motosikletin kablo bagı arasına bağlanacak motosiklet marka ve modeline uygun olarak uygun jakları ile gelmektedir.Motosikletin orijinal beyin ve elektronik sistemine kesinlikle zara vermez ve sökülmesi halinde motosiklet fabrikasyon değerlerne geri dönmüş olur.Mükemmel bir ayar ve programlama için, Tuninglink yazılımlı 250 serisi bir DYNO test standı ile birlikte çok tecrübeye ihtiyaç olmaktadır.
    Yani al,tak ve git ile olmuyormuş demekki.

    Değerli Coq'un da yazdığı gibi,Egzoz ya da filtre değişimi ile motosikletin kontrol beynine yazılmış olan programın tamamen hükmünü yitirmiş olması anlamına gelmektedir.
    Egzoz ya da hava filtresi orijinalliğini yitirdiği an, tekrar DYNO'a girmesi ve yapılan değişkliklere uygun variler ytespit edilerek yeniden yazılması gerekmektedir aksi halde yakıt sarfiyatı ile birlikte motosikletin ömrüde olumsuz etkileceketir.
    Power Commander almak istediğinizde,Motosikletinizin marka ve modeline uygun,belli başlı performans egzoz ve hava filtresine uygun yazılım ile alınabilimekte.
    Aynı zamanda Power Commander'ler 5-6 farklı yazılım yüklenmiş olarak geldiği gibi,Ünite üzerinde bulunan 3 ad. farklı düğme sayesinde kullanılacak devirler uygun DÜŞÜK - ORTA - YÜKSEK komutları verile bilir.

    Power Commander ile ilgili kısaca bir tercüme yaptım ve aşağıda dikkatinize sunuyorum.

    Bir çok yeni jenerasyon motosiklet kullanıcısı dengesiz ya da aşırı yakıt sarfiyatı,sabit sürüşlerde düzensiz devir artış ve düdüşlerinden yakınır, kalkışlarda ırgalama ve silkelemelerden şikayet eder.
    Bazı donanımların montajı sonun motosiklet bellirli bazı devirlerde iyi çalışsa da,farklı devirlerde daha da kötü bir hal almıştır...çoğu bilgin bu meselenin yakut enjeksiyonlu makinelerde olağan olduğu ve O² sensörü ile katalizörden kaynaklandığı ve yapılacak pek bir şeyin olmadığını iddia ederler.

    Power Commander ve buna bağlı donanımla ya da kontrol ünitesinin yeniden programlanması ile birlikte ele alınacak ufak tefek müdahaleler sonunda mükemmel donatılmış test sistemimizde sahip olduğumuz yılların birikim ve tecrübesi ile sizin kullanma amaç ve tarzınıza size en uygun değerleri belirleyerek uygun yazılımı yüklemekteyiz.u

    Power Commander ile sağlayacağınız fayda ve farklılıklar:

    * Düzeli (sabit) devirlerde ırgalama ve hırpalama olmayacak.
    * Daga rahat gaz yeme/alma ve tüm devirlerde (klappe pozisyonlarında)
    daha sağlıklı bir ivmelen/akselerasyon.
    * Daha yüksek trafik güvenliği.
    * Daha fazla verim ile birlikte yakıt tassarufu.
    * Düşük gaz açmalarda %40 dan daah fazla verim artışı.
    * Azalan cevre yükü.
    * Silindir ve yanma odalarının daha iyi soğuması.
    * Motorun ömrü daha uzun olmakta.
    * Motosiklet ya da otomobilde yapılan donanım değişikliklerine mükemmel uyumu ve daha bir çok farklı üstünlükler.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  15. #15
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Detaylı bi iş , bilen biri tarafından uygulanırsa iyi olur çünki karbüratör memelerini değiştirenler bile oldu dyna jet için ama eski makinalarda iyi sonuçlar veriyodu elektronik enjeksiyon olmadığı için sorun oluyodu baya yakıt sistemi yüksek devirli makinalarda
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  16. #16
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Detaylı bi iş , bilen biri tarafından uygulanırsa iyi olur çünki karbüratör memelerini değiştirenler bile oldu dyna jet için ama eski makinalarda iyi sonuçlar veriyodu elektronik enjeksiyon olmadığı için sorun oluyodu baya yakıt sistemi yüksek devirli makinalarda
    Bir Power Commander takmak,programlamak o kadar kolay değil malesef.
    Her motosiklete takıla bilr diye bir kural da yok.
    Kullanım amacına uygun programlama yapılması şart

    Ateşleme zaman ayarı ve eğrileri ile birlikte şideti bile programlanmakta yerine göre.Bunun için de özel PC yazılımı ile interface + USB ve ara kabloları olmazsa olmaz.
    Ayarlar her vites için farklı yapılıyor.....
    Bu konu üzerine daha 2 gün yazmak mümkün ama her kes yazılanlara bir anlam veremez çünkü tam anlamıyla spezifik (özellkli) bir konudur.
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kusura bakmayin mevzuyu anlatmak bu saate kaldi.
    Ozer hocamin da degerli katkilari olmus.
    Ben gazci topigine yazarim demistim ama buraya yazarsak, arama yapanlar için daha kolay ulasilabilir bir bilgi olacak.

    Konuyu iyi anlamaniz için detaylandirmak lazim ama bu saatte benim için zor is.
    Bu nedenle genel bir anlatim yapacagim.
    Kafaniza takilani sorarsaniz cevaplandiririm.

    Motorun bir çalisma prensibi var.
    Gaz açis durumunuza gore, su kadar havayi yanma odasina alayim, bu kadar benzini de oraya sokayim, buji ateslesin, yanma ve patlama gerçeklessin, sonra bu hadise sonucunda gaz olussun, bu gaz pistonu asagiya itsin, sonra gaz, egzozdan disari atilsin.
    Mevzu budur.

    Peki motor bu kadar olayi nerden biliyor?
    ECU denilen bir hafiza var.
    Bu hafiza fabrikada motorun uzerine konulmus, standart donanimin kabiliyetine gore programlanmis.
    Normal olarak herhangi bir degisiklikte tekrar programlanabilmesi mumkun olmasi gerekir ama markalar ne yazikki bizi bu luksten mahrum etmis.
    Yani ECU denilen naneye mudahale edemiyoruz.

    Biz motor uzerinde herhangi bir degisiklik yaptigimizda ECU bunu anlayabilecek kapasitede bir zekaya sahip olmadigindan, eski donanim varmis gibi hareket etmeye devam ediyor.

    Halbuki biz donanimi degistirdik.


    (Burasi çok daha detaylandirilabilecek ve bir suru ornek verilebilecek bir konu. Yazmam mumkun ama su anda degil.
    Ben asil merak ettiginiz seyi yazip geçeyim simdilik.
    Digerlerini soru-cevap seklinde yapariz.)

    Motosikletinizin egzozunu degistirdiginizde, gaz çikisi rahatlayacak ve bu rahatlama motosikletinizin performansini olumlu yonde etkileyecektir.
    Fakat bunun olabilmesi için, yakit hava karisiminin ayarlanmasi gerekir.
    Ayarlanacak da nasil?
    ECU'ya mudahale edemedigimizi yazmistim.
    ECU eskisi gibi çalismaya devam ederse, isimiz yas.
    Yeni sisteme gore mudahale etmemiz gerekiyor.
    Iste Dynojet ve diger markalarin urettigi bu aletler, ECU ile motorun arasina girerek yanma islemini sizin yeni donaniminiza gore ayarlarlar.
    Fakat bu aletler sadece motorun duzenini saglarlar.
    Performans artisi için bu cihazlarin IgnitionModule ile birlikte satin alinmasi onemlidir.
    IgnitionModule atesleme zamanlarini ayarlayabilmemize olanak saglar.
    Buda duz bir devir bandi ve yuksek guçleri uzun zaman elde tutabilme olanagi saglar.

    Isin ozu su ki, tum bu islemler, daha yuksek beygir gucu ve tork elde etmekten ziyade, daha genis bir guç bandina sahip olmak amaciyla yapilir.
    Beygir gucu mutlaka artar ama bu hersey degil.
    Ornek vermek gerekirse,
    Siz 12500 devirde 180 beygir elde ettiniz.
    Ama ben 12500 devirde 178 beygir elde ettim.
    Fakat ben 14500 devirde hala 178 beygiri kullanabiliyorum.
    Ama siz 12600 devirden itibaren elinizdeki beygirleri kaybediyorsunuz.
    Hangi motor daha iyi?
    Bunlarin iyi anlasilabilmesi için grafikle anlatmak lazim ama bu saatte bulmam mumkun degil.

    Bahsettigimiz cihazlardan verim alinabilmesi için DYNO da usta eller tarafindan ince ayarlar yapilmasi gerekir.

    Sizin de hangi viteste hangi devirde ne sorun yasandigini gozlemleyebilecek kadar usta bir pilot olmaniz gerekiyor.
    Gerekiyor ki, sorunu soyleyip, teknisyenin sorunu çozmesini saglayin.

    Gelelim hava filtresine.
    Hemen tum motosikletlerde Ram air denilen hava kanallari var.
    Bu kanallarda hava akisini duzenleyen flaplar vardir.
    Siz hava filtrenizi degistirdiginizde hava nasilsa bol deyip, bu flaplar kapanma egilimi gosterir.
    Gerçek bir performans saglayabilmek için hava filtresini degistirdiginizde ram air denilen naneyide performans için uretilmis olaniyla degistirmeniz gerekir.
    Buna gucunuz yetmiyorsa, flaplari iptal etmelisiniz.

    Tum bu laf salatasinin ozeti sudur.

    1. Motosikletinizin egzozunu ve hava filtresini degistirirseniz, yanma sistemine mudahale etmis olursunuz, yakit haritasinin tekrar duzenlenmesi gerekir.
    2. Bunu yapabilmek için ECU'nun yerine geçecek bir cihaza ihtiyaciniz vardir.
    3. Bu cihaz Power Commander olabilir
    4. PC; taktiginizda gereksiz yakit sarfiyatinizi onler ve gucu kullanabilmenize olanak saglar.
    5. Eger guç istiyorsaniz,IgnitionModule de almak ve ayarlatmak zorundasiniz.
    6. PC sihirli bir alet gibi gorunsede gerçek bir performans için motorun Dynoya sokulmasi ve ince ayar yapilmasi zorunludur.
    7. Bu yaziyi yazan sahis Dynoya soktugu her motosikletine yeni bir lastik almak zorunda kalmistir. Bu serefsiz dyno lastigi yemektedir ve bunca alete para verecekseniz, lastik parasini da hesaba eklemeniz ayrica rica olunur.


    Bu saatte aklimin erdigi ve alkolun musade ettigi kadar yazmaya çalistim.
    Hatalarim olabilir affedin.
    Amacim yanilgilarinizi onlemek ve bosa para saçmanizin onune geçmektir.
    Modifikasyon bununla sinirli degildir.
    Daha isin mekanik modifikasyon kismi var ki uzerine kitap yazilsa, binlerce eksik bulunur.
    Boyle detayli ve enteresan bir istir.
    CEM., Maslak, manofsteel ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    vakit ayırdığın icin cok sağol 2 3 kere okudum hala bakıyorum IgnitionModule olup olmadığını nerden anlıycaz power commander ı bile tesadüf gördüm

  19. #19
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Coq hocam birsey diyicem peki ben.

    Daha dogrusu merak ettigim birsey.

    Bi yazi okudum dergilerden birinde.

    Abiler demiski dyno ya pek kafanizi takmayin dynodan ciktiktan sonra elinizde sadece ustunde sayilar olan bi kac kagit ve grafik alicaksiniz demis.Eklemisler stok olmayan bi egsoztan sonra dyno sart ama motorun ucmasini yada sadece dynoya girdi diye hizlanmasini beklemeyin demisler.

    Ayrica bu arkadaslar demiski dynodan dynoya fark var ayni motor farkli yerlerde farkli gunlerde farkli sonuclar verebilir kafaya takilcak birsey degil buna sebeb olarakta o gunki sicaklik kullanilan yazilim operatorun deneyimi falan filan gibi bi dunya sey demisler hatta senin dedigin lastik konusuda var slick yerine daha sert bi lastik kullaniminda daha iyi performans alinacagi soylenmis.

    Peki bu dyno bu kadar onemsiz mi yani aldin egzosu dynoya soktun sadece yeni ayarlamalar yapip geri mi veriyorlar bu arkadaslarin dedikleri gibi yoksam cidden dynoya giripte motoru daha guclu bi hale getirebilir misin?

    Yada soruyu daha bi belirgin yapiyim egzos falan olmasin isin icinde stok bi makinayi dynoya soksak bi guc artisi olur mu ayarlamalardan sonra?
    We are many...

  20. #20
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Bu PC yi yeni duyuyorum..
    Biraz alman forumlarinda bakindim..
    Burada iyi bakilmiyor bu PC isine...
    Cünki motorun fabrika cikisindaki cok seyi degistiriyor..
    Böyle seyleri burada TÜV de kayit ettirmeniz gerekli..
    Ve hicbir TÜV bunlari kayit etmez diye yazanlar olmus burada..
    Ve bunlari kayit ettirmediginiz sürece sigortaniz falan kalmiyor..
    Yani böyle birsey yaptiniz ve kazaya sebep verdiniz.. Hayatiniz kaydi denilebilir..
    Olay burada böyle..
    Türkiyede nasil bilemem..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler