forumda yemek taşıma amacıyla üretilmiş bir motosiklet ile ilgili yorumlar:
"Sağlam olmuşmu önemli olan o haşat olur bunlar iki gün sonra o apaçilerin altında"
"Şimdi bu apaçi set met dinlemez üstünden geçer hızla üç gün sonra arkasındaki sepet düşer....Önündeki şeyde.."
"iddia ediyorum honda silverwingi rampada havada karada suda her yerde apaçi azmiyle geçer"
forumda arama yaparsanız buna benzer birçok alaycı cümle bulabilirsiniz.
çalıştığım yerde mondial 125upm olduğu için ilgili konuları araştırıyordum.işim ile ilgili bu tarz yorumları kendim gibi motosikletseverlerden okumak beni oldukça üzdü.motosiklet kardeşlik değil miydi? motor üzerinde iken kimin yakışıklı veya tipsiz olduğunun kimin işadamı kimin kapıcı olduğunu bir önemi var mıdır?2 tekerlek üzerinde durmanın verdiği haz rüzgarın verdiği rahatlama hissi her motosikletseverde tarzlar değişik olsa da aynı değil midir ?
konuyu hortlatmak pahasına birkaç şey yazmak istedim.
daha sonra yeni konu açmanı daha iyi olacağını düşündüm.
niçin pizzacılara yemekçilere apaci dendiğini anlamış değilim.tanınmış bir restorantta çalışan bir paketçi restoranına günde ortalama 300 400 tl arası para kazandırır.yoğun günlerde bu 800 1000 tlyi bile bulabilir.%8 kdv oranıyla ve yaptığı günlük ciro ile hesaplanırsa "kro cahil apaçi" dediğiniz bir yemek kuryesinin ekonomiye katkısı yadsınamaz. ayrıca işyerlerine ve evlere giden servisle müşterinin kazandığı zaman ve yemek çeşitliliği de cabası.
işin tek zorluğu yağmur çamur soğuk ve tehlike değildir.her zaman temiz ve kibar olmak ödeme şekillerini unutmamak siparişlerin eksiksiz ve sağlam şekilde ulaşması gereklidir tüm bu hengamenin içinde.
kuralları bazen çiğnediğimiz ve acelemiz olduğunda motorlara çok iyi davranmadığımız limitleri zorladığımız doğrudur.her iş grubunda olduğu gibi bizim de hatalarımız da olabilir zaman zaman. yine de tüm hatanın bizde olduğunu düşünmüyorum.
kapıyı 10-15 dakikada açan diğer siparişlerin gecikmesine sebep olan veya bedava yemek için sürekli şikayet eden sorumsuz ve şımartılmış müşteri kitlesi, karlılığın artmasını ve maliyetin düşmesini en üst kademeden en alt kademeye emreden zincir restoranların patronları sayesinde mümkün olacak en az
personel,en kötü ekipman ve bakımları aksatılan motosiketlerle kaybedilen zamanı bizden telaffi etmemiz istenir.
işin doğası gereği belirli saatlerde yoğunluk yaşanması ve kuralları tam oturmamış zaman rekabeti üzerine kurulu sektör kazalara ve kuralsızlıklara sebep vermekte ve hatalı bulunan hor görülen yine bu işten en çok zarar gören yemek kuryeleri olmaktadır.
içimizde çok yanlış örnekler bulunduğu bir gerçektir ama her doktora tacizci her bakkala kazıkçı,her muhasebeciye üçkağıtçı her müteahide mezarcı denemeyeceği gibi her paketçiye de apaçi keko maganda gibi sıfatlar yakıştırılması doğru değildir.insanlara en temel ihtiyacını yiyeceğini içeceğini taşıyan rüzgar emekçileri daha fazla saygıyı hakediyor diye düşünüyorum.
şehiriçinde motosiklet sürmeyi sevdiğim için bu işe girdim ve tüm zorluklarına düşük statüye rağmen bir ofis ortamında başımda bir müdür veya başka bir üst yetkili, masabaşında oturup çalışmaktansa gittiği yere kadar bu işi yaparım.birçok arkadaşım da başka bir iş beceremediği için değil bu işin bazı yanlarını sevdiği için bu sektörde.
uzun ve belki sıkıcı bir yazı oldu. ama gün içinde yaşadıklarım ve forumda okuduğum yorumlar beni yemek kuryelerini anlatan bu yazıyı yazmaya itti.zaman ayırdığınız için teşekkür ederim
saygılarımla
CRXFOREVER