Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

neden yemek kuryeleri(paketçiler) sevilmez ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    forumda yemek taşıma amacıyla üretilmiş bir motosiklet ile ilgili yorumlar:
    "Sağlam olmuşmu önemli olan o haşat olur bunlar iki gün sonra o apaçilerin altında"

    "Şimdi bu apaçi set met dinlemez üstünden geçer hızla üç gün sonra arkasındaki sepet düşer....Önündeki şeyde.."


    "iddia ediyorum honda silverwingi rampada havada karada suda her yerde apaçi azmiyle geçer"

    forumda arama yaparsanız buna benzer birçok alaycı cümle bulabilirsiniz.

    çalıştığım yerde mondial 125upm olduğu için ilgili konuları araştırıyordum.işim ile ilgili bu tarz yorumları kendim gibi motosikletseverlerden okumak beni oldukça üzdü.motosiklet kardeşlik değil miydi? motor üzerinde iken kimin yakışıklı veya tipsiz olduğunun kimin işadamı kimin kapıcı olduğunu bir önemi var mıdır?2 tekerlek üzerinde durmanın verdiği haz rüzgarın verdiği rahatlama hissi her motosikletseverde tarzlar değişik olsa da aynı değil midir ?
    konuyu hortlatmak pahasına birkaç şey yazmak istedim.
    daha sonra yeni konu açmanı daha iyi olacağını düşündüm.

    niçin pizzacılara yemekçilere apaci dendiğini anlamış değilim.tanınmış bir restorantta çalışan bir paketçi restoranına günde ortalama 300 400 tl arası para kazandırır.yoğun günlerde bu 800 1000 tlyi bile bulabilir.%8 kdv oranıyla ve yaptığı günlük ciro ile hesaplanırsa "kro cahil apaçi" dediğiniz bir yemek kuryesinin ekonomiye katkısı yadsınamaz. ayrıca işyerlerine ve evlere giden servisle müşterinin kazandığı zaman ve yemek çeşitliliği de cabası.
    işin tek zorluğu yağmur çamur soğuk ve tehlike değildir.her zaman temiz ve kibar olmak ödeme şekillerini unutmamak siparişlerin eksiksiz ve sağlam şekilde ulaşması gereklidir tüm bu hengamenin içinde.

    kuralları bazen çiğnediğimiz ve acelemiz olduğunda motorlara çok iyi davranmadığımız limitleri zorladığımız doğrudur.her iş grubunda olduğu gibi bizim de hatalarımız da olabilir zaman zaman. yine de tüm hatanın bizde olduğunu düşünmüyorum.


    kapıyı 10-15 dakikada açan diğer siparişlerin gecikmesine sebep olan veya bedava yemek için sürekli şikayet eden sorumsuz ve şımartılmış müşteri kitlesi, karlılığın artmasını ve maliyetin düşmesini en üst kademeden en alt kademeye emreden zincir restoranların patronları sayesinde mümkün olacak en az
    personel,en kötü ekipman ve bakımları aksatılan motosiketlerle kaybedilen zamanı bizden telaffi etmemiz istenir.
    işin doğası gereği belirli saatlerde yoğunluk yaşanması ve kuralları tam oturmamış zaman rekabeti üzerine kurulu sektör kazalara ve kuralsızlıklara sebep vermekte ve hatalı bulunan hor görülen yine bu işten en çok zarar gören yemek kuryeleri olmaktadır.

    içimizde çok yanlış örnekler bulunduğu bir gerçektir ama her doktora tacizci her bakkala kazıkçı,her muhasebeciye üçkağıtçı her müteahide mezarcı denemeyeceği gibi her paketçiye de apaçi keko maganda gibi sıfatlar yakıştırılması doğru değildir.insanlara en temel ihtiyacını yiyeceğini içeceğini taşıyan rüzgar emekçileri daha fazla saygıyı hakediyor diye düşünüyorum.

    şehiriçinde motosiklet sürmeyi sevdiğim için bu işe girdim ve tüm zorluklarına düşük statüye rağmen bir ofis ortamında başımda bir müdür veya başka bir üst yetkili, masabaşında oturup çalışmaktansa gittiği yere kadar bu işi yaparım.birçok arkadaşım da başka bir iş beceremediği için değil bu işin bazı yanlarını sevdiği için bu sektörde.

    uzun ve belki sıkıcı bir yazı oldu. ama gün içinde yaşadıklarım ve forumda okuduğum yorumlar beni yemek kuryelerini anlatan bu yazıyı yazmaya itti.zaman ayırdığınız için teşekkür ederim
    saygılarımla
    CRXFOREVER


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    çok sakat işler yapıyolar,motosikletin girmesinin yasak olduğu bisiklet yollarından tam gaz geçiyorlar kaldırımdan gidiyolar hatta bu gün bitanesi neredeyse benim üstümden geçiyodu özür diliyeceği yerde bastı gitti dünyanın küfürünü ettim bu soğukta çoğunun kaskı yoktu nasıl bi deri varsa adamlarda kutup ayısı gibi mübarek ben soğuktan titrerken adamlar kasksız o hava motor sürüyolar

  3. #3
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    O kuryelerden kac tanesi kurallara tam uyuyor?

    Hadi trafik kurallarini gectim, kac tanesi kendi hayatina onem verip full koruma geziyor.Full koruma dedigim oyle kask mont degil tabiki gercekten full koruma.Adamlar hergun motor ustunde ama bi dizlik alip takmaya mi useniyorlar 1 dakika bile surmez bi dizlik takmak.Bacagi kopsa nolucak acaba?


    Kac tanesi ehliyetli surucu?

    Kac tanesi motor kullanmasini gercek anlamda biliyor?Sordun mu hic Burger King deki elemanlara kontra nedir diye?Freni arka-on yuzde olarak nasil sikiyorsun diye?


    Millet bu kuryelere acele ettigi kurallara uymadigi icin kiziyor ama onlara kurye olarak degil motorcu olarak kiziyor.Anlamayana gore direk serseri damgasini yine biz yiyoruz.Benim herseyim tam olsada o kurye boyle yapinca bende serseri oluyorum.

    Ben simdi ehliyetimi almisim, korumalarim tam, kurallara uyuyorum.

    Bide bu arkadaslar var koruma Allah a emanet, kurallar acelemiz var bahanesi ile uygulanmiyor, ehliyette buyuk bi yuzde de yok.

    Biri benim adima boyle kotu bi imaj ciziyorsa birakta bende onlar hakkinda boyle dusuneyim...

    Uzun oldu kusura bakmayin.

    Saygilar.
    We are many...

  4. #4
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Arkadaşım güzel bir yazı yazmışsın ancak, maalesef bahsettiğin kurallara uyan kitle azınlıkta. Bu nedenle kurunun yanında yaş da yanıyor ama inan bana, buradaki kuru otlar yaşlardan hayli fazla. Dolayısıyla da her gıda kuryesine kötü gözle bakıldığı bir gerçek.
    Yani biz motorcu olarak bile bu kadar tepki gösteriyorsak düşün artık durumun vahimliğini.

  5. #5

    Üyelik
    19 Ekim 2009
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    Hyosung gt250 R
    nasıl ki tüm kuryeler apaçi değilse , tüm motorcular da kuryelerden nefret ediyor sonucuna erişemeyiz . daha dikkatli olmalarını tavsiye edebiliriz sadece ...
    ::pala::

  6. #6
    slamdunk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul (Çanakkale)
    Motosikleti
    Mondial X-Treme Supermoto 250
    Zaten çoğu kask takmıyor bir de takanlar(!!) var ki kafayı yememek elde değil. Adam kaskı kafasına geçireceğine şapka takar gibi kafasının üst kısmında tutuyor saçlarına rüzgar gelmesin diye herhalde :-)
    Trafikte arabaların arasından o kadar tehlikeli şekilde geçiyorlar ki aklım almıyor. Ha şimdi aceleleri olduğu için diyecek bazı arkadaşlar ama kesinlikle inanmıyorum. Daha geçen gün 125 cc lik bir scooter ile ışıklarda yan yanaydık bir yemek kuryesiyle anında kapışma moduna girdi. Yeşili bile beklemeden bastı gitti.

    Tabii sonunda ne oluyor neredeyse haftada 1-2 kez kaza yapılıyorzve ne yazıkki bu kazalar nedeniyle toplumun motorsiklete olan tutumu hiç değişmeyecek.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Çalıştığı yere ne kadar para kazandırdığı beni hiç ilgilendirmiyor. Ben kuryeleri motosikletçiden saymıyorum. Ben motosikletçi isem, benim beklediğim kırmızı ışıkta geçen, kaskını ısrarla takmayıp ayaklarının arasında gezdiren, korumaları sadece rüzgar koruması olarak gören ve eminim kendini herkesten daha iyi sürücü olarak gören bir nevi iki tekerlekli taksi sürücüleri motosikletçi olamaz. Kimse kusura bakmasın.

  8. #8
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET

    Apachı?

    Mrb,

    oncelıkle uzuntu duymanız sızın de bır motor sevdalısı olmanız hasebınde bızı de uzer.

    Ancak;

    sız dahı, her cumlenızı bır paragraf gıbı alt alta madde madde yazsanız, bır nevı ıtırafnameye dondugunu goreceksınız.

    Emekcı olmanız, ıs yerınıze cok para kazandırmanız, musterılerınızın sımarık-pervasız olması, sızın de buna mısılleme olumsuz durumlar yaratma hakkına sahıp oldugunuz anlamına gelmez.

    Empatı ve espırı olsun;

    bu durumda ucak pılotları neler yapmaya hak kazanmaz ki!!!?

    sızın ıfade etmek ıstedıgınız bence sızın meslegınızde olanlara ıthaf edılen tanımlar. ınanın sızın bu yazınıza kadar ben de apachı kavramını duyuyor ancak ıcerıgını bılmıyordum. Burada sızın duyarlılıgınızı zorlayan cırkın tanımlamalar varsa haklısınız - ama dedıgım gıbı bu konu ayrı, ve sız bu konuda sonuna kadar haklısınız. Kaldı kı, motosıklet surmek ıcın asgarı toplumsal uzlası kurallarını yerıne getıren arkadaslarınız bu yazının zaten içeriğinde değiller.

    Ancak bu yazı vesıle ben de şunu belirtmek isterim ki, bazen kaldırımdan giden arkadaşlar oluyor. Apaçi mi, kurye mi, yoksa herhangi biri mi, bilmem. Ama elinden tuttuğum çocuğum, bundan zarar görürse, adli makam nezdinde şikayetçi olmayacağımın bilinmesini isterim. Burada keskin bir ifade var ve sanırım maksadım anlaşılmıştır. Ve bu ifadenin büyüüüükçe bir kitle tarafından desteklendiğinin bu duruma sebebiyet verenlerce bilinmesi, kendileri için oldukça faydalı olacaktır kanaatindeyim. Keza bu durumdan şikayetçi olan oldukça büyük bir kitle var.

    Benim hassasiyetim bu olduğu gibi, motor sevdalısı olmayan yurdum insanının nice hassasiyetleri olduğunun farkına varılması, biz motor sevdalıları hakkında olumsuz düşüncelerin üremesine sebebiyet verilmesini engelleyeceği gibi, bu önyargı dolayısıyla, trafikte hor görülme, riske maruz bırakılma, trafikte saygı görmeme, hatta görmemeyi geçeleim görünmez olmamıza sebebiyet vermektedir.

    Lütfen arkadaşlar.

    Bu başlık vesile, belki ne alaka ama en önemli konulara değinmiş oldum.

    2010 bizlerin yılı olsun.

    Saygılarımla,

    volkan-istanbul

  9. #9
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    çok güzel anlatmışsın kendini, yazın çok güzel bence.
    yalnız bu apaçi lafı sadece paketçiler ya da kuryeler için kullanılan bi tabir değil onun için alınganlık yapma bence. altında yeni kasa hayabusa olduğu halde apaçiliğin doruklarında dolaşan kişiler tanıyoruz ve yeri gelince aynı uyarıyı da yakıştırmayı da onlar için de yapıyoruz.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  10. #10
    brody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 250 satıldı
    Bence motosikletlerin trafikte araçtan sayılmamalarının en önemli sebeplerinden biri kuryeler. Onlar bütün trafik kurallarını ihlal ederek trafik kurallarından bağımsız hareket ettikleri için 4 tekerlerde motorcuların haklarına saygı göstermiyor. Onları trafiğin bir parçası olarak kabul etmiyor. Siz trafik kurallarına saygı göstermezken başkalarından beklemek pek mümkün olmuyor.

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    "bazen trafik kuralı ihlal ettiğimiz de oluyor" demişiniz ya; bence kilit nokta burası.

    ben paket servisçilerin yaptığı işe saygı duyarım; yağmur, soğuk demeden hizmet veriyorlar. işleri gereği aceleci davranmalarını da bir derece anlayışla karşılarım. araba kullanıyorken trafiğin sıkıştığı noktalarda bu arkadaşlara yol veririm. (bu arada, neden bazı oto sürücülerinin gıcıklık olsun diye şerit aralarında motorların geçebileceği yerleri kapattığına da anlam veremiyorum. )

    kendi adıma benim de trafik kuralı ihlal ettiğim olur; geçitte ve yolda hiç yaya yokken, kırmızıda geçmek gibi ama kural ihlal etmekle, afedersiniz işin suyunu çıkarmak farklı şeyler. paket servisçilere bir tepki varsa, kural ihlalini çoktaan aşıp artık işin suyunu çıkardıkları içindir.

    yaya kaldırımları ve yaya geçitlerinde yürüyen çocukların, yaşlıların üstüne üstüne motor sürenler; başka motosikletlilerin hayatını tehlikeye atanlar apaçi sıfatını da, aşağılanmayı da hak ediyorlar.

    paket servisi işinde çalışan arkadaşlar lütfen biraz duyarlı olsunlar, kendilerine yapılmasını istemedikleri şeyi başkasına yapmasınlar.

  12. #12
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    crxforever yazdıklarınızda size hak veriyorum tabi ki herkesi bu konu içine kapsamayalım,kuryeler hızlı gitmeye mecbur bırakılıyorlar bunuda biliyoruz ama bazı istisnalar her meslekte olduğu gibi çıkıntılık yapıp sektörün adını lekeliyorlar,sadece motor kullananlara değil tüm meslekteki çıkıntılara apaçi vb denir bence...statü meselesine gelince ülkemiz genelinde patron vb üst idareciler harici kimseye saygı duyulmamakta bunu nerden anlayabiliyoruz:ülkemize gelen turistlerin bizelere yaklaşımından tabi ki...neredeyse her meslekte bu durum söz konusu...beni şehiriçi otobüs firmasında muavin,host olarak görüyorlar varsın görsünler bilmezler ki mal sahibiyim sermaye benim,varsın statüde muavin yazsın ben kazandığım miktara bakarım,birde alın teriyle kazanıyorsun ya o parayı başlamıyım statüsüne
    Kastino QM 50,Mondial 150 RF,Honda CBR 125R,Kawasaki KLR 650...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    3 gün İzmir , 5 gün Mersin
    ben seviyorum kuryeleri , navigasyon cihazı gibiler maaşallah adresi bulamayınca soruyorum özellikle istanbulda çok işe yarıyorlar , hatta farklı seçenekleri var, isterseniz burdan yürüyün isterseniz karsıdan şu şu numaralı otobüse binin gibisinden

  14. #14
    esp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Er-5
    Sanırım yazıyı yazan arkadaşla aynı firmanın farklı şubelerinde çalışıyoruz... Buraya kadar yazısını okuduğum herkese hak verdim kural ihlalinin suyunu çıkaranlar da var kaskı sırf ceza yememek için yarım takanlar da ehliyetsiz olanlar da.. Ama bunlar büyük çoğunlukla resmiyetten uzak işletmelerde görülebilir şeyler. Mesela ben geçen sene bu işe başladığımda şirketin verdiği kask işe yaramaz olduğu için kendi kaskımı ve pantolonumu kullandım yani herkesin de dediği gibi iyisi de kötüsü de var bu işin. O yüzden önyargı yapmayalım lütfen hepimiz aynı rüzgarı seviyoruz
    ''Sen bana bakma, ben senin baktığın yönde olurum...''

  15. #15
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Olumlu ve olumsuz yorumlarınız için hepinize teşekkürler.
    Yazdıklarımın yanlış anlaşılmasını istemem. Gariban edebiyatını sevmem ve de yapmam.Ancak "tanırsan seversin" sözünden yola çıkarak nasıl bir işimiz olduğunu klavyem yettiğince anlatmak istedim.
    Yorumlarınızın hepsine uzun cevaplar yazmıştım ancak forumdaki bir hata yüzünden maalesef silindi. Elden geldiğince yeniden yazmaya çalışacağım.

    Jubaa
    O kuryelerden kac tanesi kurallara tam uyuyor?

    Hadi trafik kurallarini gectim, kac tanesi kendi hayatina onem verip full koruma geziyor.Full koruma dedigim oyle kask mont degil tabiki gercekten full koruma.Adamlar hergun motor ustunde ama bi dizlik alip takmaya mi useniyorlar 1 dakika bile surmez bi dizlik takmak.Bacagi kopsa nolucak acaba?


    Kac tanesi ehliyetli surucu?

    Kac tanesi motor kullanmasini gercek anlamda biliyor?Sordun mu hic Burger King deki elemanlara kontra nedir diye?Freni arka-on yuzde olarak nasil sikiyorsun diye?


    Millet bu kuryelere acele ettigi kurallara uymadigi icin kiziyor ama onlara kurye olarak degil motorcu olarak kiziyor.Anlamayana gore direk serseri damgasini yine biz yiyoruz.Benim herseyim tam olsada o kurye boyle yapinca bende serseri oluyorum.

    Ben simdi ehliyetimi almisim, korumalarim tam, kurallara uyuyorum.

    Bide bu arkadaslar var koruma Allah a emanet, kurallar acelemiz var bahanesi ile uygulanmiyor, ehliyette buyuk bi yuzde de yok.

    Biri benim adima boyle kotu bi imaj ciziyorsa birakta bende onlar hakkinda boyle dusuneyim...

    Uzun oldu kusura bakmayin.

    Saygilar.
    sayın "jubaa" sorularınıza tek tek cevap vermeye çalışacağım.yapıcı eleştirileriniz bizler için gerçekten önemli.

    1)Kuralları bazen ihlal ettiğimiz doğrudur.Bunun sebebi ise daha önce yazdığım gibi sistemdeki çarpıklıklardır.Yine de ben kendi adıma ve çevremdeki yemek kuryeleri adına elimizden geldiğince dikkatli olmaya çalıştığımızı söylemek isterim.bizi utandıran, bazen yolda beni bile tehlikeye atan sürücüler var kabul ediyorum.Yurdumuzda verilen "ciklet promosyonu" ehliyetler ve genel trafik bilincini gelişmemesi bu sektöre de ne yazık ki yansımakta. yine de daracık sokakta gazlayan kazulet gibi aracıyla olmadık aralara girmeye çalışan lüks jeep sürücülerinden, yola aniden çıkan bilinçsiz yayalardan, acelesi olmadığı halde siren açarak yol isteyen polis memurlarından ve daha nice trafik insanından daha masum olduğumuz kanaatindeyim.

    2) Çok küçük firmalar bile artık ehliyetli sürücü almaya özen gösteriyor.Büyük firmalara ise a2 ehliyeti olmadan girmek imkansız.A2 nin bile bu iş için yeterli olmadığını düşünüyorum.Koruma mevzusuna girecek olursak; firmanın verdiği birçoğu motosikletle alakası olmayan kişilerin hesaplı diye seçtiği kıyafetleri giymek durumundayız.Paraya kıyıp kendi ekipmanımızı alsak bile vardiyada kullanamamaktayız. Milyon dolarlık birçok firma kask bile vermekten aciz.verdikleri ise genelde çin malı düşük güvenlikli kasklar.

    3) inanın bu işi birkaç ay yaptığınızda bile eskisinden çok daha iyi motosiklet sürdüğünüzü anlayacaksınız.internet ortamında şehiriçi güvenli sürüş ile ilgili okuduklarımın birçoğunu 7-8 yıl bu işi yapanların doğaçlama olarak keşfettiğini gördüm.(viraj dönüşlerinnde kontra tekniği,tekerlek yönünden aracın gidişinden nereye döneceğini kestirebilme, ilk yağmurun tehlikesi,gizli buzlanmanın olabileceği yerler, kaldırımda sağına soluna bakan bir yayanın aniden yola atlama ihtimali vs.)
    Keşke zincir firmalar personel eğitimlerinde bizle alakası olmayan saçma sapan şeyler anlatacaklarına bize ileri sürüş teknikleri öğretseler.
    Umarım açıklayıcı olmuştur.

    WOLKANWOLKAN

    size veya bir yakınınıza kaldırımda yürürken bir zarar gelmesinin hiçbir özrü telaffisi yoktur.Böyle bir durumda yerden göğe kadar haklısınız.Burada dikkatten kaçan nokta, kazanın sadece yemek kuryesinin hatasından dolayı oluşan bir sonuç değil birçok gelişmiş ülkelede yasaklanan zamana dayalı rekabet, düşük maliyet amacıyla az sayıda personel kötü ekipman bakımları aksatılan araçlarımız, sürekli reklam bombardımanı ile oluşan inanılmaz sipariş yoğunluğu gibi sebeplerin toplamı olmasıdır.


    seko
    Çalıştığı yere ne kadar para kazandırdığı beni hiç ilgilendirmiyor. Ben kuryeleri motosikletçiden saymıyorum. Ben motosikletçi isem, benim beklediğim kırmızı ışıkta geçen, kaskını ısrarla takmayıp ayaklarının arasında gezdiren, korumaları sadece rüzgar koruması olarak gören ve eminim kendini herkesten daha iyi sürücü olarak gören bir nevi iki tekerlekli taksi sürücüleri motosikletçi olamaz. Kimse kusura bakmasın.
    Çalıştığı yere kazandırdığı parayı söyleyerek kayıtiçi perakende ekonomiye olan katkısından bahsetmek istedim. 2 tekerlekli taksi sürücüleri demişsiniz.
    Taksicilerle yolda çok uğraşsam da saygıyı hakeden yardımsever birçok taksi sürücüsü var Ben de elimden geldiğince onları anlamaya çalışıyorum trafikte.Ani yön değiştiren veya yolcu bulabilmek için aşırı yavaş giden taksicilere sabırla yaklaşıyorum. neticede iki mesleğin de oyun sahası kara asfalt.
    Buradan anladığım kadarıyla tüm ticari araç kullananlara elitist bir tepki var.Bu durum sadece bilinçle eğitimle ve empati ile aşılır ötekileştirmek ile değil.şehir hayatında her mesleğin bir lüzumu var.bir iş kolu yok olsa büyük sıkıntı çekeriz.


    Bir paketçini kazasını ardından suçlu motosiklet ve yemek kuryesi olur.Tepki alır sözlü linç girişimi olur.Bazen daha acı sonuçlar da olur.paketçinin üzerine gazete kağıdı örtülür ve paketlenip götürülür.Trafik kurbanı T.C. vatandaşının maliyeti zaten bir liralık pamuk birkaç litre yıkamak için su ve 35*50 mermerden ibaret değil midir?

    Ne yetersiz ekipman bakımsız motor ve 10larca sipariş ile kuryeyi başbaşa bırakan ve sürekli karlılığın artması için en üstten en alt kademeye emir veren zincir şirket patronunun, ne yolu bozuk belediyenin başkanının, ne de gelen siparişi için paketçiyi dakikalarca oyalayıp diğer siparişlerin gecikmesine sebep olan dış görünüşü şık, konuşması düzgün ama şehir hayatının görgü kurallarından nasipsiz müşterinin suçu vardır bunda.Hepsi beyefendi ve hanımefendidir hiç suçlu olurlar mı? Tek suçlu kuryedir cahil sorumsuz apaçi kurye.Yaptığı hatalardan ceza görmeyen, suçu bir alttakine atan, dokunulmaz, takım elbiseli bir yamyam olacağıma kat kat giyinmiş 15 tl lik yağmurluk verilen serseri bir apaci olmayı tercih ederim. (Buradan işini düzgün yapan yapmaya çalışan üst düzey yöneticileri memurları vs)


    Bu işe girdiğimden beri etiket dünyasının iki yüzlülüğü ile mücadele içindeyim.Bazen,sivil kıyafetlerimle ve otomobille girdiğim bir mekanda bana "beyefendi", "abi" gibi etiketler yüklenirken, aynı yere iş amaçlı gittiğimde
    "köşede bekle", "motoru buraya bırahma bidaha", "3 tane hamburgeri getirmek "bu kadar mı zor Allahım yarabbim!!" gibi cümleler duyuyorum ama artık alıştım maskelerin ardındaki gerçek yüzleri görmeye.Bunun dışında çok iyi insanlarla da karşılaşıyorum bunu da söylermek isterim yani insanlardan ümidimi hiçbir zaman kesmedim.

    yine tutamadım kendimi ve uzun bir yazı yazdım.tüm önyargıların, yaftaların 2 tekerleğin rüzgarına kapılıp kaybolması dileğiyle. CRXFOREVER

  16. #16
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Kocaeli'nin içinde oturmadığım için yemek kuryelerini fazla takip edemiyorum ama ara sıra şehir içine gittiğimde o işi yapan arkadaşların kural tanımadıklarını (özellikle kırmızı ışıkta geçmek, trafik içinde tehlikeli sürüş) görüyorum ve üzülüyorum.

    Ve yaptıkları hıza bakılırsa yemek-lahmacun-pide-hamburger vs. yetiştirmek zorunda olduklarını anlıyorum aslında bir nevi kelle koltukta gidiyorlar. Kaza yapmamaları için dua ediyorum.

    Gazete ilanlarından gördüğüm kadarıyla bu işi yapmak için firmalar A-2 ehliyetli elemanlar arıyorlar yani bu arkadaşların ehliyetsiz olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca bende emekli olduğumdan ek iş olarak yapmak için birkaç yere başvurdum ama genç arkadaş arıyoruz size emir veremeyiz gibilerden sözlerle karşılaştım..Anladığım kadarıyla yemek dağıtmanın haricinde temizlik vs. gibi başka işlerde yaptırmak istiyorlar. Şahsen işe alsalar sadece dağıtım işi yaparım başka işe karışmam.

  17. #17

    Üyelik
    10 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Fındıkzade Bosna-Hersek/Sarajevo
    Motosikleti
    Keeway landcruiser 250/Arctic cat prowler 650
    "Buradan anladığım kadarıyla tüm ticari araç kullananlara elitist bir tepki var.Bu durum sadece bilinçle eğitimle ve empati ile aşılır ötekileştirmek ile değil."

    empatiyi biz yapalım yapmasında ticari araç kullananlarda eğitimini alsın bilinçli kullansın... kimse bana trafiğin seyrini bozucak şekilde giden bi taksiciyi olur olmaz yerde zank diye duran bir miniibüs veya taksiciyi otobüsçüyo savunmasın her zaman bunlara küfür etmişimdir herrrzamannn ve çookk sağlam küfür etmişimdir edirne kapıda 3 şerit yol var ve trafik kilit kafayı yersin minibüsleri bi geçiyosun yol bomboş... ne dersin şimdi??
    Orda 1 saat beklese ne değişicek veya trafik 30-40 km ile seyrederken o 10 km ile giderse ne değişicek? çok mu müşteri bulucak hayır herksn rıskı kısmeti belli zaten kimsenin benim vaktimi çalmaya hakkı yok. kuryelerin tehlikeli kullanması haricinde bi şikayetim yok şahsen onlar tehlikeli kullandıkça faturası bizede kesiliyo ama bu bi gerçek.. bak bak şuna bak nasıl gidiyor dan sonra gelen ilk cümle " Oğlum sende böyle kullanmıyosun dimi?" yapıcak bişey yok eğitim şart

  18. #18
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı MFM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Buradan anladığım kadarıyla tüm ticari araç kullananlara elitist bir tepki var.Bu durum sadece bilinçle eğitimle ve empati ile aşılır ötekileştirmek ile değil."
    Asla kaldırımda sürmedim,
    Asla kırmızıda geçmedim,
    Asla sürat limitlerini aşmadım,


    Eee, elitist mi oldum şimdi?

    Bir memlekette trafik kurallarına uygun sürmek elitistlik olarak algılanıp eleştiriliyorsa sorun tam da budur zaten..

  19. #19

    Üyelik
    20 Aralık 2009
    Şehir
    35.5
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asla sürat limitlerini aşmadım,

    Bisikletle bile motosiklet sürat limitlerini aşabileceğiniz bir ülkede buna inanmak gerçekten zor. Sürat göstergeniz bozuk olabilir mi?

  20. #20
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Noxan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bisikletle bile motosiklet sürat limitlerini aşabileceğiniz bir ülkede buna inanmak gerçekten zor. Sürat göstergeniz bozuk olabilir mi?
    GPs ile yaptığım ölçümlere göre sağlam..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler