Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hava Filitresi K&N

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Arkadaşlar Selamlar,
    Hava filitresinin egzoz sesine katkısı varmıdır? Yetkili serviste olmak üzere hava filitresi takarsan daha güzel ses alırsın diyen 3-5 kişi oldu, tavsiye olarakta K&N önerdiler. Genelde motorlarımda hep slip-on egzoz yada komple egzoz kullandım, birde hava filitresi denemek istiyorumi performanda 2-3 beygir katkı sağlar diyorlar ama performanstan ziyade amacım sese ne kadar katkı sağlayacaktır.
    Motor 2016 Cbr 1000rr

    Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Arabalardan deneyimlediğime göre eğer aracın hacmi büyükse hava filtreleri daha tok bir ses veriyor. Gaza bastığınız anda da bir hava çekiş sesi alıyorsunuz ki duyması paha biçilemez. Fakat bahsettiğim bütün filtreler açık ve yuvarlak filtrelerdi. Düz ve kutu içindeki filtreden bir ses değişikliği beklenir mi yahut ses filtresi egzoz sesine bir etki eder mi en ufak bir fikrim yok
    One_ Million bunu beğendi.

  3. #3
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    KN performans saglar fakat ufacık , değişmez temizler geri takarsın o yönden iyidir. Benzini arttırır. Şunuda belirteyim sese etki eder ama imkanınız varsa full sistem takın egzozu

  4. #4
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    K&N hava filtresinin faydaları ;

    1-Temizlenebilir olduğundan dolayı 1 kere 200 tl ödersiniz ondan sonra 250.000 km ye kadar hava filtresine ihtiyacınız olmaz.
    2-Normal filtreler kağıttır. K&N ise ipekten yapılmıştır. Motorunuza çoook daha sağlıklı hava alırsınız.
    3-1000 cc gibi bir motorun performansını arttırır. Fakat bu bizim , sizin hissedeceğimiz bir fark değildir. Ancak moto gpdeki abiler yada dyno testlerde anlarsınız. Yani ooo K&N taktım motora 2-3 beygir daha geldi diye bir şeyi hissetmeniz mümkün değildir.
    4-Normal filtreye göre çok daha kaliteli olmasından dolayı seste ufak bir tokluk artışı yaptırır.

  5. #5
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KN performans saglar fakat ufacık , değişmez temizler geri takarsın o yönden iyidir. Benzini arttırır. Şunuda belirteyim sese etki eder ama imkanınız varsa full sistem takın egzozu
    Teşekkür ederim, sesi toklaştırıyor dyorlar doğrumu? yani %20 civarı sese etki edermiş bilemedim
    Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
    https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ

  6. #6
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim, sesi toklaştırıyor dyorlar doğrumu? yani %20 civarı sese etki edermiş bilemedim
    %5 - 7 ancak eder. %20 falan etmez. Bugune kadar her motorumda K&N kullandım. Sadece tenerede kullanmıyorum.

  7. #7
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %5 - 7 ancak eder. %20 falan etmez. Bugune kadar her motorumda K&N kullandım. Sadece tenerede kullanmıyorum.
    Çok teşekkür ederim, şöyle bir çelişki var forumlarda, kimi havayı rahat emeceği için yakıt artar yazmış, kimi ise tam aksine yakıtta ekonomi sağlar yazmış, aktif olarak her motorda kullandıysanız bununla alakalı tecrübeniz nedir?
    Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
    https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ

  8. #8
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim, sesi toklaştırıyor dyorlar doğrumu? yani %20 civarı sese etki edermiş bilemedim
    Bu dedikleriniz kapalı tip yerine açık hava filtresi kullandığınızda daha bariz görülür. Ancak yüzde ile ölçülecek kadar da keskin hesap yapılabilecek bir durum değildir.

    Air intake yani motorun hava alma bölgesindeki hava akımı daha yüksek miktarda ve güzel süzgeçlendiği için hava/yakıt karışımınızdaki hava daha temizdir ve tahliye bölgesine iletimi daha akıcı olur. Bu sebeple egzostta duyacağınız ses yükselmemekle birlikte hissedilir şekilde toklaşır. Amiane tabirle motor rahatlar.

    Fazladan gelen 2-3 beygir ise dyno surveyi ile görülebilir ama hızlanmada, devirli sürüş esnasında farkı hissetmeniz olası değildir.

    K&N hava filtrelerinin asıl özelliği değişikliğe ihtiyacınız olmamasıdır. Bir tane temizleme yağı ile belli aralıklarda temizledikten sonra yeni bir filtreye ihtiyacınız olmaz. Dolayısıyla en başta vereceğiniz paranın karşılığını fazlasıyla alırsınız. Filtre yapısında fibro elastan, ipek ve keçe karışımı kullanıldığından selülozik filtrelere kıyasla hava akışını daha üstün bir şekilde sağlar.

    Şimdiden hayırlı olsun.
    berkcigdem bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  9. #9
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim, şöyle bir çelişki var forumlarda, kimi havayı rahat emeceği için yakıt artar yazmış, kimi ise tam aksine yakıtta ekonomi sağlar yazmış, aktif olarak her motorda kullandıysanız bununla alakalı tecrübeniz nedir?
    Onun arttıracağı veya azaltacağı yakıtı siz fark edemezsiniz. Normalde kaliteli hava içeriye girdiği için daha güzel bir karışım olacaktır ve ona göre güzel patlama olacaktır. Bundan dolayıdır ki performans artışı zaten. Fakat belirttiğim gibi bunu bizler hissedemiyoruz bile. Yakıtım ne arttı ne azaldı yani. Örneğin azaltsa 500km giden motorunuz gidecek 501-502 km. Çoğaltsa gidecek 498-499 km bilmem anlatabildim mi ?

    Fakat siz 1000 rr kullanıyorsunuz ses tokluğu yapacaktır bunu hissedersiniz duyarsınız ama dediğim gibi %5 tir bu rakam. %20 falan arttırmaz. Bu %5 lik sesi duyduğunuzda bu sizin hoşunuza gider ve her saniye gaz ile oynarsanız tabikide artar tüketim. Tamamen sizle alakalı bir durum

  10. #10
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dedikleriniz kapalı tip yerine açık hava filtresi kullandığınızda daha bariz görülür. Ancak yüzde ile ölçülecek kadar da keskin hesap yapılabilecek bir durum değildir.

    Air intake yani motorun hava alma bölgesindeki hava akımı daha yüksek miktarda ve güzel süzgeçlendiği için hava/yakıt karışımınızdaki hava daha temizdir ve tahliye bölgesine iletimi daha akıcı olur. Bu sebeple egzostta duyacağınız ses yükselmemekle birlikte hissedilir şekilde toklaşır. Amiane tabirle motor rahatlar.

    Fazladan gelen 2-3 beygir ise dyno surveyi ile görülebilir ama hızlanmada, devirli sürüş esnasında farkı hissetmeniz olası değildir.

    K&N hava filtrelerinin asıl özelliği değişikliğe ihtiyacınız olmamasıdır. Bir tane temizleme yağı ile belli aralıklarda temizledikten sonra yeni bir filtreye ihtiyacınız olmaz. Dolayısıyla en başta vereceğiniz paranın karşılığını fazlasıyla alırsınız. Filtre yapısında fibro elastan, ipek ve keçe karışımı kullanıldığından selülozik filtrelere kıyasla hava akışını daha üstün bir şekilde sağlar.

    Şimdiden hayırlı olsun.
    Detaylı bilgi için çok teşekkür ederim, yakıtı artırır dedikleri doğrumudur peki? Bilginiz varmı acaba?
    Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
    https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ

  11. #11
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Detaylı bilgi için çok teşekkür ederim, yakıtı artırır dedikleri doğrumudur peki? Bilginiz varmı acaba?
    Enjeksiyon haritasına müdahale edilmediği sürece yakıt püskürtme oranınız değişmez. Beyin, programlı yakıt püskürtme miktarlarını aynen kullanmaya devam eder.
    Mexico bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #12

    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Yamaha MT-07
    Alıntı One_ Million adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim, şöyle bir çelişki var forumlarda, kimi havayı rahat emeceği için yakıt artar yazmış, kimi ise tam aksine yakıtta ekonomi sağlar yazmış, aktif olarak her motorda kullandıysanız bununla alakalı tecrübeniz nedir?
    Mt-07 kullanıyorum. Komple boğazdan Yoshimura R-77 ve K&N hava filtresi var. Hava filtresinin yakıtı arttıracağını söylerler genelde ama benim değerlerim hiç değişmedi. Standart egzoz ve filtre ile 4.7 civarlarındaydı, egzoz ve filtreden sonra da gene aynı değerleri şehir içinde tutturuyorum. 1000RR'da yakıtı ne kadar etkiler bilemiyorum ama yakıtta çok büyük değişiklik farkettireceğini sanıyorum. Ses konusunda da Berk Çiğdem'in dediği gibi %5 gibi ufak bir fark oluyor. İyi kulakların yoksa çok fark edemeyebilirsin.
    berkcigdem bunu beğendi.

  13. #13
    One_ Million - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 1000RR HRC (2016)
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onun arttıracağı veya azaltacağı yakıtı siz fark edemezsiniz. Normalde kaliteli hava içeriye girdiği için daha güzel bir karışım olacaktır ve ona göre güzel patlama olacaktır. Bundan dolayıdır ki performans artışı zaten. Fakat belirttiğim gibi bunu bizler hissedemiyoruz bile. Yakıtım ne arttı ne azaldı yani. Örneğin azaltsa 500km giden motorunuz gidecek 501-502 km. Çoğaltsa gidecek 498-499 km bilmem anlatabildim mi ?

    Fakat siz 1000 rr kullanıyorsunuz ses tokluğu yapacaktır bunu hissedersiniz duyarsınız ama dediğim gibi %5 tir bu rakam. %20 falan arttırmaz. Bu %5 lik sesi duyduğunuzda bu sizin hoşunuza gider ve her saniye gaz ile oynarsanız tabikide artar tüketim. Tamamen sizle alakalı bir durum
    Gayet iyi anladım çok teşekkür ederim..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------

    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon haritasına müdahale edilmediği sürece yakıt püskürtme oranınız değişmez. Beyin, programlı yakıt püskürtme miktarlarını aynen kullanmaya devam eder.
    Teşekkür ederim detaylı açıklama, gayet aydınlatıcı oldu.
    berkcigdem bunu beğendi.
    Motora her bindiğinde kendini değil, arkanda bıraktığın insanları düşün ve öyle sür.. Ona göre kararlar ver
    https://www.youtube.com/watch?v=-sPmOzlzqAQ

  14. #14
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K&N hava filtresinin faydaları ;

    1-Temizlenebilir olduğundan dolayı 1 kere 200 tl ödersiniz ondan sonra 250.000 km ye kadar hava filtresine ihtiyacınız olmaz.
    2-Normal filtreler kağıttır. K&N ise ipekten yapılmıştır. Motorunuza çoook daha sağlıklı hava alırsınız.
    3-1000 cc gibi bir motorun performansını arttırır. Fakat bu bizim , sizin hissedeceğimiz bir fark değildir. Ancak moto gpdeki abiler yada dyno testlerde anlarsınız. Yani ooo K&N taktım motora 2-3 beygir daha geldi diye bir şeyi hissetmeniz mümkün değildir.
    4-Normal filtreye göre çok daha kaliteli olmasından dolayı seste ufak bir tokluk artışı yaptırır.
    Scooter içinde aynı sonuçlar mı alınır ?

  15. #15
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter içinde aynı sonuçlar mı alınır ?
    Sonuçta vitesli motorda scooterda aynı mantıkta olan aletler. Yalnız bu ürünü almadan önce sizlerin motoruna uygun olarak bir K&N hava filtresi var mı onu kontrol edin. Her model için yapmadılar.

    Ayrıca bakın bu ses , performans vs gibi şeyleri hissedemezsiniz. 250 cc bir scootera 2-3 beygir falan eklemez. Bu böyle bir şey değil. Arkadaş 1000rr kullanıyor ancak öyle motorlarda 2 beygir falan oynatıyor. o da dyno testte çıkar başka bir yerde değil.

    ufak cc lerde tek faydası motor rahat nefes alır bu kadardır.

  16. #16
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçta vitesli motorda scooterda aynı mantıkta olan aletler. Yalnız bu ürünü almadan önce sizlerin motoruna uygun olarak bir K&N hava filtresi var mı onu kontrol edin. Her model için yapmadılar.

    Ayrıca bakın bu ses , performans vs gibi şeyleri hissedemezsiniz. 250 cc bir scootera 2-3 beygir falan eklemez. Bu böyle bir şey değil. Arkadaş 1000rr kullanıyor ancak öyle motorlarda 2 beygir falan oynatıyor. o da dyno testte çıkar başka bir yerde değil.

    ufak cc lerde tek faydası motor rahat nefes alır bu kadardır.
    Yamaha xenter 150

  17. #17
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha xenter 150
    bişi beklemeyin hocam bir önceki mesajımda dediğim gibi rahat nefes alır sadece. normal kağıt filtreden çok daha üstün bir ürün sonuçta

  18. #18
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    K&N'in websitesinden marka-modele uygun filtre bulunabiliyor.

    http://www.knfilters.com/

  19. #19
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    motorunuza iyilik yapmak isterseniz ipek, yada koton diye tabir edilen evet KN tarzı bir hava filtresi almakta fayda var.. bu diğer arkadaşlarında dediği gibi yakıta vs cok aman fayda etmez ama, motorunuza havanın daha sağlıklı gitmesini ve daha kaliteli bir yakıt karışımı sonucunu doğurur..

    Birde kagıt ile koton hava filtrelerinde ki insanların en çok soyledikleri, koton daha ince oluklu oldugu için pis havayı daha çok içeri alırdır bu tamamen bir yanıldıgıdr.. pahalı biraz ama bende kısmetse ninjama alacağım motor ucuz dedilerdi yalan yalan inanmayın her gün bişisi çıkıo meretin

  20. #20
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı bikerboi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K&N'in websitesinden marka-modele uygun filtre bulunabiliyor.

    http://www.knfilters.com/
    Benim motor yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)