Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Türk malı motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaşlar,

    Elbette hepimizin aynı duyguları taşıdığı kesin ancak: Yerli motosikleti teşfik için önerdiğin tedbirlerin en azından bir kısmını bile almak demak, Türk insanı güvenli-kaliteli motosikletleri kullanmasın, yerli üretici ne kakalarsa ona binsin demektir (Bakınız, yerli üreticiiyim diye Çin partallarını dürüp dürüp bize kakalayanlar. Bu devirde bunu yapıyorlar ise serbest buldukları ortamda neler yapmazlar). Günümüz Global Kapitalizminde Marka Yaratmak önemlidir ancak otomobil ve motosiklet de bu tren çoktaan kaçmış, bu tip bir gelişme modeli de modasını yitirmiştir. Uzakdoğunun 1960 larda başlattığı bu ataklar günümüzde ancak yerini bulmuş, o da dünya motor devleri ile ortaklıklar (Join Venture) kurulup adeta müsaade alınarak olmuştur. Bu da hemen 2. dünya savaşı sonrasında özellikle Japonya gibi ülkelere imzalatılmış olan barış anlaşmalarındaki ağır maddeler yüzünden (bu ülkelerin Uçak/silah vb teknoloji üretmemeleri için...) üretimlerini kısıtlı sınırlı konulara odaklamışlardır. (Bu konuda Almanya da güzel bir örnektir. O muazzam teknolojik birikimlerinin, neredeyse sadece otomobillerle hayatta kalmasını sağlamışlardır). Bir yandan da Dünyanın birçok ülkesinde üretim ucuz işgücü ve ucuz hammadde kaynaklarına yakın ülkelere kaydırılmıştır. (Bakınız, İngilterenin medaharı iftiharı BMC Türkiye de üretim yapmaktadır. Uzakdoğu markalı otomobillerin sermayeleri GM (General Motors) tarafından elde tutulmaktadır (stock exchange) ve üretimlerini Başta Çin gibi ülkelere kaydırmaktadırlar. Büyük ülkeler 1950 lerde demir-çelik başta olmak üzere sanayi ham ve yarı mamül üretimini parça parça diğer ülkelere kaydırmışlar, buralarda kullanılacak Teknolojik Yeniliklerin Tekelleri haline gelmişlerdir.


    Günümüzde marka yaratarak bunu satacak pazar bulmak, üretimi yapmaktan daha önemlidir. Pazar bulma/paylaşma kavgalarının nelere sebep olduğunu en kanlı biçimde tarih yazmakta bu savaşlar günümüzde de devam etmektedir.

    Bilgi için, Türkiye' de ilk Dizel motorlar Demiryolları Vagon atölyesinde tüm dizaynı Türk mühendislere ait olarak yapılmış ve 60 dan fazlası, özellikle ücra tren istasyonlarına jeneratör ve Dekovil motoru olarak gönderilmiştir. Bunlarda bazıları hala çalışır durumda ve sembolik değerleri için korunmaktadırlar.
    Yine bilgi için, dünya devleri ile doğrudan kapışmadan ancak motor ve araç üretim teknolojisini/bilgi birikimini Türkiyeye taşıyan Anadol (Otosan), ford lisansı altında üretime geçmiş, dünyanın ilk fiberglass seri üretim modellerini yapmıştır. O zamanda ki bu atak dahi bu ülkenin birikmiş potansiyelini göstermiş ancak diğer dünya ülkelerinde günümüzde görünen üretim haklarının alımını başaramamıştır.

    Kısaca günümüzde Türk Malı bir motor/oto üretmek asıl sorun değildir. Üretimin kalita esasları konusunda denetlenmesi (kim yapacak? daha bize kaktırılan malları denetleyemiyoruz ki?) ve ikinci olarak belki de en önemlisi hazırlanmış bir pazara sunulması gerçek sorunlardır.

    Herkese kazasız belasız sürüşler.
    Poturdak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Geçinmek istiyorsan "Yap Sat" , Zengin olmak istiyorsan "Al Sat" ...

    Türkiyede ki ekonominin özeti budur ...

    1940'lardan sonra uygulanan yanlış politikanın sonudur bu , hazır tüketmeye alışmış bir halk...


  3. #23
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    aklıma bmc geldi. avrupaya otobüs satıyoruz. motor nissan marka komple geliyor. üzerindeki bujilere kadar.
    anamur lu arkadaşım var. o anlatıyor. anamur muzunun tohumunu kotalı ekebiliyormuş. oda kendileri yemek için kadar. dışardan ithal tohum alma zorunlulukları varmış. bu şekilde bakarsak. kendi imalatımız üretimimiz bize has ürünleri yok eden bir millet devlet ile ne motosikleti ne arabası ...
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  4. #24
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Yapılmamasının Sebebi İçimizdeki Düşmanlar Türkler Herşeyi Yapabılecek Kapasıtede Bir Pistonu Bir Blogu Bir Sasiyimi Yapamıyacaz En Babasını Yaparız Ama Devlet Herzaman Cebım Dolsun Diyor Şimdi Şöyle Düşünün Çinde Bir Motosiklet Atıyorum : 1.000 Tl Ye Mal Oluyor Yol Masrafı Osu Busu Derken Malıyetı 1.200 TL Dıyelım Birde Ötv Kdv Olur 1600 TL (hesaplar Tahmini) Şimdi Devlet Dese Ki Arkadaş Sen Motoru Üret Ötv %25 Değil %10 Olsun Kdv %18 Değil %10 Olsun Al Sana Şu Kadarda Kredi Dese İnanın Ömürlük Motorlar Olur ...
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  5. #25
    ilhan007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    YBR 125 '08
    Alıntı AYBERK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eeeee....??? devrim marka ilk türk otomobilimizin ön pancurundaki LOGO yada MARKA eskisi resimde var ama yenisinde yok!!!! hatta tamponda 2 tanede sis farı var ama yeni fotoğrafta oda yok!!!
    kim bilir ne oldu?
    sökülmesi yada düşse bile yerine konmaması bana ilginç geldi....
    kardeş devrim'in bi tanesi preslenerek jilet yapıldı diye biliyoru ama..

  6. #26
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçinmek istiyorsan "Yap Sat" , Zengin olmak istiyorsan "Al Sat" ...

    Türkiyede ki ekonominin özeti budur ...

    1940'lardan sonra uygulanan yanlış politikanın sonudur bu , hazır tüketmeye alışmış bir halk...

    nasıl yani?
    Ben çok iyi hatırlarım bayramlık kıyafet ve ayakkabının bedene göre yaptırıldığını...sözünü ettiğim zaman da 70'li lerdi...
    İş'e gidenler 2-3-4 katlı sefer tasıyla çıkardı evinden....
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  7. #27

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı can_sen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet ülkemizde yakın geçmişte patlayan, yeni bir araç. Bugün ise, motosikletler iyiden iyiye popülerleşmeye başladı ve malesef bu pazar büyüdükçe gene başkaları kazanıyor, biz kazıklanıyoruz. Rus motosikletlerinin tavan yaptığı dönemler oldu, japonların piyasaya tamamen hakim olduğu bir dönem oldu ve şimdi Çinliler piyasamızı komple ele geçirdiler. Türkiye'de motosiklet üretecek altyapı ve istihdam mevcut. Üretim yapabilecek mühendisimiz de var, üretim yapacak fabrikamız da olur. Hatta kaliteli bir mal ortaya çıkarırsak, ihracat bile yapabiliriz. Sizce bu sektöre hiçbir şekilde el atılmamasının sebebi nedir?
    Bu iş, Özal' la başladı, üretici olan toplumumuz tüketici haline geldi. Şimdikilere gelene kadar herkes katkı sağladı, şimdikiler de baktılar yapmak istedikleri zaten daha önce yapılmış, tezgah kurulmuş, verdiler altına ateşi, yangını daha da büyüttüler.

    Çok uzun anlatmaya gerek yok arkadaşlar anlatmışlar zaten.

    Hayatım boyunca cevabını merak ettiğim tek bir soru var:

    Canım ülkeme, ülkemi benim gibi çok seven, ülkemi başkalarına peşkeş çekmeyecek, ülkemin menfaatinden başka menfaat düşünmeyecek, başbakanlar, cumhurbaşkanları, komutanlar, bürokratlar, teknokratlar, bakanlar, kısaca devlet adamları gelecek mi?

  8. #28

    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yakında Dylan
    Millet olarak böyle şeylere gerçekten çok duyarlıyız ama maalesef icraat yok . ben 2-3 kere duydum yerli motorsiklet projesi ama ne duyan oldu ne de duymak isteyen .Bence burada en büyük iş hükümete düşer. Teşvik çok önemli .

  9. #29
    konak1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    PULSAR 200
    Yerli motorsiklet yapmak için herşeyden önce devletten kdv ötv indirimi alınması lazım yoksa kimse durduk yere milyonlarını harcamaz yatırım yapmaz.Bu arada küçük sınıf motorların konyada bütun parçalar %100 yerli olarak imal ediliyor.

  10. #30
    Ömercik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2008
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    KANUNİ Tigrina 100 (Hasta ve sıkıntılı)
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devrim Arabaları Filmini izle; Anlarsın

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı konak1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli motorsiklet yapmak için herşeyden önce devletten kdv ötv indirimi alınması lazım yoksa kimse durduk yere milyonlarını harcamaz yatırım yapmaz.Bu arada küçük sınıf motorların konyada bütun parçalar %100 yerli olarak imal ediliyor.
    Konyada kondansatör fabrikası mı var, lastik fabrikası mı var , transistör fabrikası mı var. piston ve krank imalathanesi mi var.

    motorun bazı yerlerinde bu parçalar var onun için sordum. Konyada var mı bu fabrikalar? isimleri nedir

    en basit buji dahi kendi adımıza yok. bosch var

  12. #32

    Üyelik
    18 Ekim 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Konya'da Erbakan'ın kurduğu Tümosan vardı. Tamamı yerli traktör üretiyordu. Sonradan bu fabrika özelleştirildi. Konya sanayisi gerçekten çok gelişmiştir. Üç tekerli denilen bir taşıt vardır Konya'da, bunun motoru Minarelli denilen İtalyan markadır, fakat bu motor artık günümüzde İtalya'da bile üretilmiyor çünkü 2 zamanlı bir su motorudur ama bu motorun her şeyi Konya sanayiinde imal edilebilmektedir. Bir dönem Kombassan , Kanuni'yi Konya'da ürettirmişti yanılmıyorsam. Günümüzdeki Kanuni motorları Kombassan tarafından üretilmeye başlanmıştı ilk olarak.
    Türk lastik fabrikası olarak Petlas var ama Konya'da mı bilemiyorum. 1980'li yıllarda Türkiye'de rulman fabrikası bile yoktu. Günümüzde yerli rulmanlar var bildiğim kadarıyla.
    Konya sanayisi birçok noktadan çok gelişmiştir. Biraz bu işten anlayan bilir ki Konya sanayisinde üretilmeyecek hiçbir şey yoktur. Ama iş sıfırdan bir şeyler üretmeye gelince işte ona ön ayak olacak birileri gerekiyor.

  13. #33

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı yhybyrkc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konya'da Erbakan'ın kurduğu Tümosan vardı. Tamamı yerli traktör üretiyordu. Sonradan bu fabrika özelleştirildi. Konya sanayisi gerçekten çok gelişmiştir. Üç tekerli denilen bir taşıt vardır Konya'da, bunun motoru Minarelli denilen İtalyan markadır, fakat bu motor artık günümüzde İtalya'da bile üretilmiyor çünkü 2 zamanlı bir su motorudur ama bu motorun her şeyi Konya sanayiinde imal edilebilmektedir. Bir dönem Kombassan , Kanuni'yi Konya'da ürettirmişti yanılmıyorsam. Günümüzdeki Kanuni motorları Kombassan tarafından üretilmeye başlanmıştı ilk olarak.
    Türk lastik fabrikası olarak Petlas var ama Konya'da mı bilemiyorum. 1980'li yıllarda Türkiye'de rulman fabrikası bile yoktu. Günümüzde yerli rulmanlar var bildiğim kadarıyla.
    Konya sanayisi birçok noktadan çok gelişmiştir. Biraz bu işten anlayan bilir ki Konya sanayisinde üretilmeyecek hiçbir şey yoktur. Ama iş sıfırdan bir şeyler üretmeye gelince işte ona ön ayak olacak birileri gerekiyor.
    yok arkadaşım mesele Konya da değil zaten . o amaçla yazmadım. konyanın sanayisini biliyoruz az çok.

    mesele Türkiye'nin sanayisinin avrupadan 100 yıl geriden başlamasında. 30 yıl sonra yapabiliriz 100 de yüz yerli fakat o zamanda papua yenigine de bir iş adamı da basar parayı allır çinden ordan burdan fabrikanın makinalarını o da 100 de 100 papua yeni gine motoru yapar.

    çinliden eksiğimiz olsa olsa rahatı sevmemiz olur başka eksiğimiz yok şükür

  14. #34
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    gemliğe girmeden önceydi galiba güleryüz cobra otobus var
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  15. #35
    can_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2006
    Şehir
    İstanbul/Şişli Merkez
    Motosikleti
    Asya Motor AS 150 T19A
    ya benim aklımdan geçen soru şu, tekstil olsun, tarım olsun başka sektörler olsun, inanılmaz gelişmiş bir şekilde üretim yapan kocaman fabrikalar var. ve bunlar ar-ge çalışmaları da yapıyor. Okuduğum alan dolayısıyla az çok bilgi sahibiyim. Ben sadece diyorum ki, piyasada Türk malı olarak üretilecek motosiklet ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı gören bir ben değilim. Elbette yatırımcılar da görmüştür fakat harekete geçmemelerine anlam veremiyorum.

    Aklıma gelen ilk şey şu, Renault Clio Symbol mesela, ağırlıklı olarak TR pazarı ve TR ayarında ülkelere satılan bir model. Üretimi komple Bursa'ya kaydırılıyor ve satış rekorları kırıyor. Aynı şekilde Fiat Doblo mesela. Tofaş'ı kurtaran model.. Çok satmasında yerli üretim olmasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum.

    Şimdi böyle bir piyasada, kaliteli mal ürettikten sonra, markalaşmanın(en azından TR içi ve komşu ülkelerde) çok zor olmadığına inanıyorum. Aynı zamanda hükümetin görüşlerine tamamen karşı olsam da, teşvik konusunda onlardan ümitliyim. Bu konuda sesimizi duyurabileceğimiz bir merci var mıdır acaba, bir toplu mesaj yollanabilir mi, yollansa amacına ulaşma ihtimalı var mıdır sizce?
    love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler