Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik Konusunda Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Arkadaşlar,

    Geçen hafta pazar sabahı uyandığımda motorumun arka lastiğinin %80 inmiş olduğunu gördüm.

    Yan ayaklığı açtığım için betona temastan ötürü mü inmiştir, birisi mi indirmiştir yoksa çivi ya da taş parçası lastikte bir delik mi açmıştır, orasını bilemiyorum.

    ben lastiklerimin şambriyelli olduğunu sanıyordum. bunu sanımın nereden kaynaklandığını ise hatırlayamıyorum. ama şambriyelli diye kalmış aklımda.

    arka tekeri şişirtmek üzere lastikçiye gittiğimde adam "bunlar tubeless, köpük alır ondan kullanırsın sorun çözülür" dedi.

    "ben şambriyel sanıyordum" dedim

    "yok yok, tubeless", dedi.

    tabi dışarıdan baktı yalnızca; makineyle hava pompaladı sadece -içini yarmış değil yani lastiğin.

    yarın yine inerse betondan ötürü olmadığını anlayacağım ve kalıcı bir çözüm bulmam gerekecek.

    şimdi öncelikli sorum şu:

    (1) tekerleğimin tubeless mı yoksa şambriyelli mi olduğunu nasıl anlarım? (motorum salcano sm250-4)

    (2) lastik tamir köpükleri tubeless tip lastiklerle kullanılabiliyor diye biliyorum. eğer lastiğim şambriyelliyse yine de tamir köpüğü kullanabilir miyim?

    şimdiden teşekkürler. şu kardeşinize bi-yardım!

    Kâtip.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    lastiğin üzerinde tubeless veya tube type diye belirtir. veya lastiğin sibobuna bakarak anlayabilirsin

    tubeless te ben genelde fitil attırıyorum sökmemek için

  3. #3
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiğin üzerinde tubeless veya tube type diye belirtir. veya lastiğin sibobuna bakarak anlayabilirsin

    tubeless te ben genelde fitil attırıyorum sökmemek için
    siboptan nasıl anlarım bunu?
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  4. #4
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    köpükler şişirme ve tamir amaçlı ama ben biriki defa yolda denedim tamam şişiriyor ve yola devam ediyorsun ama tamir etmiyor

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı katip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siboptan nasıl anlarım bunu?
    sibobun dibinde yüzük şeklide somun varsa iç lastiklidir. yok sibop sade plastik ise dubleks tir

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:30 ----------



    dubleks sibopları genelde üsttekiler gibidir

  6. #6
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sibobun dibinde yüzük şeklide somun varsa iç lastiklidir. yok sibop sade plastik ise dubleks tir

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:30 ----------



    dubleks sibopları genelde üsttekiler gibidir
    ilgilendiğin için teşekkür ederim. özellikle eklediğin görsel için
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı katip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilgilendiğin için teşekkür ederim. özellikle eklediğin görsel için

  8. #8
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Tamercim merhaba, bende senin gibi lastiğinin baştan beri şamrelli olduğunu düşünüyordum. netten araştırdım ama dubles mi şamrelli mi olduğuna dair net bir bilgiye ulaşamadım. Lastik Özelliklerinde hep sadece lastik ebatları verilmiş, dubless veya iç lastikli vs denilmemiş.

    İç lastikli ise bunun bi takım köpük veya sprey malzemeleriyle onarımı mümkün olmuyor. Şamrelin çıkarılarak deliğin bulunması ve yama yapılması gerekiyor. Dubless ise bu konuda işin daha kolay. Lastikçi deliği bulur bi fitil atarlar ve kullanmaya devam edebilirsin.

    Mümkünse motorunu uzun süre kullanmayacağın zamanlarda orta sehpada park et. Ve bu durumda dahi tekerler yere basıyorsa altlarına kalın karton, düzgün bi sunta gibi bişey koy. Betonla iletişimini kes. En güzeli 10-15 tl ya ayaklı pompalar var. Bi tane elinin altında bulundur. Pompada basınç göstergesi de var zaten. Ara sıra lastik hava basınçlarını kontrol etme imkanında olur ve bu gibi durumlarda, sadece lastiğe hava bastırmak için lastikçiye ulaşman gerekmez. İndiği zaman kolaylıkla basarsın. Motosiklet lastiği araba lastiği gibi iri olmadığı için seni fazla yormadan şişiveriyor.

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Lastik

    Osmaniyeli yeğenim,
    Sana kızdım biraz,ne demek dublex.
    Niye Türkçe'mizi bozuyoruz kardeşler.Kısaca İçli veya İçsiz diyelim.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osmaniyeli yeğenim,
    Sana kızdım biraz,ne demek dublex.
    Niye Türkçe'mizi bozuyoruz kardeşler.Kısaca İçli veya İçsiz diyelim.
    Çok özür dilerim abi. biraz da karşımdakinin dilinden konuşayım dedim. ama aslında içli içsiz demeliydim. dubleksi enazından "x" siz yazmalıydım bir de.

  11. #11
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamercim merhaba, bende senin gibi lastiğinin baştan beri şamrelli olduğunu düşünüyordum. netten araştırdım ama dubles mi şamrelli mi olduğuna dair net bir bilgiye ulaşamadım. Lastik Özelliklerinde hep sadece lastik ebatları verilmiş, dubless veya iç lastikli vs denilmemiş.

    İç lastikli ise bunun bi takım köpük veya sprey malzemeleriyle onarımı mümkün olmuyor. Şamrelin çıkarılarak deliğin bulunması ve yama yapılması gerekiyor. Dubless ise bu konuda işin daha kolay. Lastikçi deliği bulur bi fitil atarlar ve kullanmaya devam edebilirsin.

    Mümkünse motorunu uzun süre kullanmayacağın zamanlarda orta sehpada park et. Ve bu durumda dahi tekerler yere basıyorsa altlarına kalın karton, düzgün bi sunta gibi bişey koy. Betonla iletişimini kes. En güzeli 10-15 tl ya ayaklı pompalar var. Bi tane elinin altında bulundur. Pompada basınç göstergesi de var zaten. Ara sıra lastik hava basınçlarını kontrol etme imkanında olur ve bu gibi durumlarda, sadece lastiğe hava bastırmak için lastikçiye ulaşman gerekmez. İndiği zaman kolaylıkla basarsın. Motosiklet lastiği araba lastiği gibi iri olmadığı için seni fazla yormadan şişiveriyor.
    Teşekkür ederim Ethem Abi. Şu ayaklı pompalardan alacağım. Hiç olmazsa acil durumlarda geçici bir çözüm sağlar en yakın lastikçiye kadar.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osmaniyeli yeğenim,
    Sana kızdım biraz,ne demek dublex.
    Niye Türkçe'mizi bozuyoruz kardeşler.Kısaca İçli veya İçsiz diyelim.
    ne güzel değil mi, büyüğümüz küçüğümüze "türkçemize sahip çıkılmasını tembihliyor" ve küçüğümüz de ( halil gerçekten çok saygılı ve efendi bir arkadaşsın ) hatasını düzeltme yoluna gidiyor. bence taş yerine oturuyor
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  13. #13
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiğin üzerinde tubeless veya tube type diye belirtir. veya lastiğin sibobuna bakarak anlayabilirsin

    tubeless te ben genelde fitil attırıyorum sökmemek için
    arkadasim bende arabamda fitille yapiyorum ancak acaba motorda da yapsam bi tehlikesi olurmu yani hizli giderken inme falan,yani kalici bi cozummudur fitil yoksa yine ayni yerden problem verebilirmi.benim eski motorum fzr 1000 arka tekere bi civi saplanmis oldugunu gordum ama cikarirsam lastik inecegi icin hic ellemedim.8 aydir o halde duruyor ve havada kacirmis degil.zaten kullanmiyorum ama...
    RIDE or DIE

  14. #14
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    cevap bekliyorum....
    RIDE or DIE

  15. #15
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasim bende arabamda fitille yapiyorum ancak acaba motorda da yapsam bi tehlikesi olurmu yani hizli giderken inme falan,yani kalici bi cozummudur fitil yoksa yine ayni yerden problem verebilirmi.benim eski motorum fzr 1000 arka tekere bi civi saplanmis oldugunu gordum ama cikarirsam lastik inecegi icin hic ellemedim.8 aydir o halde duruyor ve havada kacirmis degil.zaten kullanmiyorum ama...
    bir arkadaşım tamiri fitille yaptırmıştı. belki bir buçuk yıl olmuştur; hiç sorun çıkmadı.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  16. #16
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı katip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir arkadaşım tamiri fitille yaptırmıştı. belki bir buçuk yıl olmuştur; hiç sorun çıkmadı.
    yani si problem olmaz diyosun.tesekkur ederim.arabalarda bi sorun cikardigini duymadim ama motorlarda emin degilim.eger sorun cikarirsa tehlikeli de olabilir,
    RIDE or DIE

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani si problem olmaz diyosun.tesekkur ederim.arabalarda bi sorun cikardigini duymadim ama motorlarda emin degilim.eger sorun cikarirsa tehlikeli de olabilir,
    tam bilmiyorum ama ss lere fitil atmıyorlar. daha çok içten yamayı tercih ediyorlar.

    yama fitile göre daha güvenli diyorlar ama küçük cclerde o kadar fark etmiyor

  18. #18
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam bilmiyorum ama ss lere fitil atmıyorlar. daha çok içten yamayı tercih ediyorlar.

    yama fitile göre daha güvenli diyorlar ama küçük cclerde o kadar fark etmiyor
    bi arkadasim fzr 600 une fitil atmisti bi sure oyle kullanip satti.aslinda benden icten yamanin daha saglam olduguna inaniyorum ama fitil daha pratik oldugu icin oreneyim dedim.
    RIDE or DIE

  19. #19
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    KATİP ;

    Babanla tanıstım 3-4 gün önce Şansa motor muhabbeti ederken
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  20. #20
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KATİP ;

    Babanla tanıstım 3-4 gün önce Şansa motor muhabbeti ederken
    Ne diyeyim dünya küçük
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler