YBR250*CBF250*GT250 yakıt,performans ve konfor ücgeni
-
Merhaba arkadaşlar. Sitede benzer konulu başlıklar çokca bulunmakta ama benim deginmek istedigim konu sadece motor teknik özellikleri olacak.
YBR250
Silindir hacmi 249 cc
Çap x Strok 74 x 58 mm
Kompresyon oranı 9.8 : 1
Yakıt sistemi Yakıt enjeksiyon
Maks. gücü 21 HP-7.500 devirde
Maks. Tork 2.1 kg-m-6.500 devirde
CBF250
Motor hacmi (cc) 249
Silindir çapı & strok (mm) 73x59.5
Sıkıştırma oranı 9.3 : 1
Yakıt sistemi 32 mm´lik VE-L tip karbüratör
Max güç (ps @ dev/dak) 22hp / 8000 d/d
Max tork (Nm @ dev/dak) 22 / 6000d/d
GT250 (2008 ve uzeri model)
Motor hacmi (cc) 249
Silindir çapı & strok (mm)
Sıkıştırma oranı
Yakıt sistemi
Max güç (ps @ dev/dak) 29,3 / 10500 d/d
Max tork (Nm @ dev/dak) 22,68Nm / 8000 d/d
GT250 için ST kanuni sayfasında asagıdaki veriler bulunmuyor...
Silindir çapı & strok (mm)
Sıkıştırma oranı
Yakıt sistemi
Motorların Max güç ve Max tokr degerlerine ulaştıkları D/D arasında farklılıklar var. Bu fark CBF ile YBR arasında cok az ama "GT" ye baktıgımızda hiç de az degil.
1:Yukarıdaki verilere göre bu motorların yakıt ve performans karşılaştırması yaparsak hangisi ön planda gelir.
2:100 km sehir içi, sehirler arası karışık kullanımda yakıt tuketimleri ne kadardır.
3:Uzun yolda artcılı kullanımda hangisi daha rahattır. Hangisinde titreşim daha azdır.
4:Hangisinin bakımı daha kolaylaydır. (Bakımını kendim yapacagımı varsayarsak)
5:Fiyat olarak CBF sıfırı yok. YBR ve GT'nin sıfırı hemen hemen aynı. 2. el GT biraz daha uygun. Bu durumda verdigin paranın tam hakkını verir diyebilecegiz motor hangisidir.
Son hız, servis, yedek parca vb sorunlar hakkında 3 motor hakkında da yeterli bilgim var.
Yardımlarınız için simdiden tesekkürler.... Kazasız suruşler...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Reklamlar
-
-
Her üç motor da iyi ama cbf 250 ve ybr 250 nin yedek parçaları 600 lüklerden daha pahalı. Örnek olarak cbf 250 gösterde tablosu 1000 tl, ybr ninki de 800 tl civarında. CBf 250 ön amortisör 1100 tl civarında. Sadece bu sebepten cbr ve ybr yi eleyip hyosung alınır. Veya 250 yi atlayıp ucuz 600 lüklere bakmak daha mantıklı.
-
250 cc sınıfında elle tutulacak motor yok malesef bu sözü senin gibi araştırıp almış oldugum sıfır cbf 250 aldıktan sonra anladım tabiki memnun kalmadıgım için sattım
-
[QUOTE=acun0;1883417]250 cc sınıfında elle tutulacak motor yok malesef bu sözü senin gibi araştırıp almış oldugum sıfır cbf 250 aldıktan sonra anladım tabiki memnun kalmadıgım için sattım
Bu konuda ciddimisin, yoksa CBF250 yi tek gecerim mi demek istedin anlamadım..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
cbf 250 tamamen fiyaskodur dedim eksantirik zincirinden tut da motorun vuruntulu titreşimli çalışmasına ,çok sert süspansiyonu olmasına ayar yerinin olmamasına kadar bana eziyet eden tek motor dur dedim. yaramı deşme bir agzım açılırsa kapanmaz nefret geldi bu motordan bana ya
-
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
cbf 250 artık üretilmiyor zaten, 250cc de bi boşluk var hakkaten.
-
Mersin İl Temsilcisi
1:Yukarıdaki verilere göre bu motorların yakıt ve performans karşılaştırması yaparsak hangisi ön planda gelir.
c: elbette hyosung gt 250 gelir ( geldiğini gördüm, kullandım )
2:100 km sehir içi, sehirler arası karışık kullanımda yakıt tuketimleri ne kadardır.
C: hyo: 107km de 3,7lt benzin almıştım ( saatte 110-140 km ile sabit giderek )
3:Uzun yolda artcılı kullanımda hangisi daha rahattır. Hangisinde titreşim daha azdır.
C: hyo oldukça rahattı. boyum 1,85 olunca bat önemli faktör oluyor.
4:Hangisinin bakımı daha kolaylaydır. (Bakımını kendim yapacagımı varsayarsak)
C: filitreler ve buji sanırım hondada kolay bulunur ama ben hyoda hiç zorlanmadım...tanesi 25 tl civarıydı sanırsam 4 tane alıp 1 sene hiç uğraşmadım...
5:Fiyat olarak CBF sıfırı yok. YBR ve GT'nin sıfırı hemen hemen aynı. 2. el GT biraz daha uygun. Bu durumda verdigin paranın tam hakkını verir diyebilecegiz motor hangisidir.
C: hyosung tır... zaten benimkini satınca hyo 650 alıcam yine... 10 kere daha olsa hepsinde hyo alırım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:47 ----------
5000 tl hyo 250 yerine, 7500 e hyo 650 alman daha mantıklıdır. tecrübe düzeyini bilmiyorum. 2. eli zayıftır ve ülkemizde satılmak için değil binilmek için gelmiş bir motordur. 2007 olanlara bakmalısın...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
03 Aralık 2009, 14:03
#10
bende baya araştırdım bu motorları aslında cbf in karbüratörlü oluşuna dikket etmemiştim buradan yola çıkarsak ybr enjeksiyonlu olduğu için hem az yakar hemde performansı (benzin havayı enj ayarlayacağı için) daha öne çıkıyor.Ama gt250r bunların tarzı değil bikere.Şehir içi kullanımda sürüş pozisyonu olaraak yorduğu söyleniyor.hyosung modelleri karbüratörlü s&t modelleri enjeksiyonludur ayrıca hyo nun distribütörü global motor artık servis verme konusunda basiretsiz, s&t motor ise öncelikle s&t yazılı olan modellere servis sağlayacağını açıklıyor sitesinde.burdan yola çıkıp hyo yu eleyip s&t markassını ele alırsak öyle japonlar gibi taş misali motor üretemiyor malesef fakat görüntüsü 10 numara.ve tabiki 29 bygirlik güçdde büyük fark.Ben bir yamaha çalışanı olarak ybr250 nin parça sıkıntısı olduğunu duydum.honda için birşey diyemiyorum.Ama temiz bir gt250r bulmakta baya bir problem olabilir malumbunu alan çoğu kişi 600 lük makineden önceki adım olarak görüyor ve tahminim onun alıştırmalarını bu motorlar üzerinde yaptıklarından motorlar biraz yoruluyor.aslındda herkesin ulaşabileceği 250 cc de topu topu 3 tane motor olması biraz üzücü.Yanlız ülkem Türkiye de bu maalesef böyle.Honda yeni bir 250 cc motor getirdi diye sevindik VTR250 ama oda ne fiyatına bir baktık2006 model 600 racing motor fiyatı.12500 tl.ducati çakması bi motor.Neyse konu başka yerlere kaçmadan sonlarndırayım.he bu arada kawasaki zxr 250 (ninja250) de 33 beygirlik bir motor onunda ikinci el fiyatı 7000 tlden başlıyor ama motorda bi gösterge tablası var hacı murat a bile koymazlar onu :D
-
03 Aralık 2009, 14:28
#11
trendy83 adlı üyeden alıntı
bende baya araştırdım bu motorları aslında cbf in karbüratörlü oluşuna dikket etmemiştim buradan yola çıkarsak ybr enjeksiyonlu olduğu için hem az yakar hemde performansı (benzin havayı enj ayarlayacağı için) daha öne çıkıyor.Ama gt250r bunların tarzı değil bikere.Şehir içi kullanımda sürüş pozisyonu olaraak yorduğu söyleniyor.hyosung modelleri karbüratörlü s&t modelleri enjeksiyonludur ayrıca hyo nun distribütörü global motor artık servis verme konusunda basiretsiz, s&t motor ise öncelikle s&t yazılı olan modellere servis sağlayacağını açıklıyor sitesinde.burdan yola çıkıp hyo yu eleyip s&t markassını ele alırsak öyle japonlar gibi taş misali motor üretemiyor malesef fakat görüntüsü 10 numara.ve tabiki 29 bygirlik güçdde büyük fark.Ben bir yamaha çalışanı olarak ybr250 nin parça sıkıntısı olduğunu duydum.honda için birşey diyemiyorum.Ama temiz bir gt250r bulmakta baya bir problem olabilir malumbunu alan çoğu kişi 600 lük makineden önceki adım olarak görüyor ve tahminim onun alıştırmalarını bu motorlar üzerinde yaptıklarından motorlar biraz yoruluyor.aslındda herkesin ulaşabileceği 250 cc de topu topu 3 tane motor olması biraz üzücü.Yanlız ülkem Türkiye de bu maalesef böyle.Honda yeni bir 250 cc motor getirdi diye sevindik VTR250 ama oda ne fiyatına bir baktık2006 model 600 racing motor fiyatı.12500 tl.ducati çakması bi motor.Neyse konu başka yerlere kaçmadan sonlarndırayım.he bu arada kawasaki zxr 250 (ninja250) de 33 beygirlik bir motor onunda ikinci el fiyatı 7000 tlden başlıyor ama motorda bi gösterge tablası var hacı murat a bile koymazlar onu :D
Onerilerin için tesekkürler. Tarz olarak Naked yada Enduro tourig dusundugum için Ninja 250 yi elemiştim. Ayrıca GT 250 nin 2008 ve uzeri modelerinin ST kanuni oldugunu ve enjeksiyonlu oldugunu bildigim için ozellikle belitmiştim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:17 ----------
[/COLOR]5000 tl hyo 250 yerine, 7500 e hyo 650 alman daha mantıklıdır. tecrübe düzeyini bilmiyorum. 2. eli zayıftır ve ülkemizde satılmak için değil binilmek için gelmiş bir motordur. 2007 olanlara bakmalısın...[/QUOTE]
Sencer abi verdigin bilgiler için teşekkürler... 650 comet de fena degil fakat yakıt tuketimi daha fazla olacagı için sıcak bakmıyorum. Comet 650 alıp uzun gezilere 650 sehir içinde de CBF150 kullanayım diyorum ama suan butcem kaldırmaz. En iyisi 250 lik diye dusunuyorum. Herkezin bildigi gibi Dunyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
03 Aralık 2009, 18:40
#12
-
03 Aralık 2009, 19:32
#13
Aslında sen sorularının yanıtını biliyorsun, tercihinide yaptın ancak bizden teyit istiyorsun.
ben cbf 250 de kullandım şu anda da s&t gt 250r var gt 250 den farkı grenajları.
gt 250 ile şehir dışı gezilerine iki kişi çok rahat çıkarsın. rampada bayılmadan gidebilirsin. hyo lar 8 sübaplı v motora sahip oldukları için gerçekten 250 cc de sınıfının lideri ben denememde 100 km ye 7 sn de çıktım.
yakıtıda cbf 250 den çok değil hatta s&t ler az bile yakıyor. bakıma gelince tek silindirli motorun bakımı daha kolaydır ve daha ucuz. st nin hava filtresi 8,000 kmde cbf nin hava filtresi 16,000 km de değişiyor. ben olsam st comet alırdım.
cbr125R (32,000 km) gt250R (20,000 km) mct250(5,000 km) gt250(4,000km) gt250R (1000km) cb125(1500km) NS200 (2.000km )
-
03 Aralık 2009, 19:59
#14
[QUOTE=yürekçe;1883455]
zaten benimkini satınca hyo 650 alıcam yine... 10 kere daha olsa hepsinde hyo alırım[COLOR="Silver"]
satma sen onu yazık motora. bana ver.
karşılık olarak kesin cennetliksin, zaten benim referansımla da giremezsen daha da giremezsin.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
03 Aralık 2009, 20:42
#15
daha önce bu konu hakkında bir cok forum acıldı. Bu tarz motorların 3 ünüde kullandım. hyosung gt250r 2.el motosiklet 5500 liraya bursadan aldık ve biner getirdim. Hyosungun sevmedigim yönleri grenajlı bir motosiklet ve grenaj kalitesi cok kötü zırıl zırıl ötüyor.Orjinal lastiklerini alan herkes değiştirior ki Duro marka lastikler bile daha iyidir, virajlarda yolda durmakta zorlaniorsun. tek sevdigim yönü motorun güclü olmasi 171 km hız görüyor 250 cc lik bir motosiklete göre cok iyi
Honda CBF 250 aydından 5000 km de 2006 modelini almıstık ve aynı sekilde binerek getirdim bu motosikleti sevmedigim yönleri direksiyon cok agir geldi, bana ve biraz da cılız duruor haricinde 12000 km de eksantirik de problem cıkartıor ve kronik bir problemmiş bu
Yamaha YBR 250: yanda ki 2 tane gücük grenaj ile honda'ya göre biraz daha toplu ve büyük duruor. enjeksiyonlu olması ve beyinli katalitik konvektör olması ayrı bi güzel. üzerinde pirelli daemon marka lastikleri ile yol tutusu kesinlikle cok iyi. Yakıt olarak aralarında ki en cimri motosiklet kötü diyebilecegim yönü 250cc olmasi yetmior :(
-
03 Aralık 2009, 20:53
#16
Cbf 250 devri artık bitti bence ess geçmek lazım onu Çünkü üretilmiyor..Mantıklı olan ybr ve hyo
-
04 Aralık 2009, 11:28
#17
Burningred adlı üyeden alıntı
daha önce bu konu hakkında bir cok forum acıldı. Bu tarz motorların 3 ünüde kullandım. hyosung gt250r 2.el motosiklet 5500 liraya bursadan aldık ve biner getirdim. Hyosungun sevmedigim yönleri grenajlı bir motosiklet ve grenaj kalitesi cok kötü zırıl zırıl ötüyor.Orjinal lastiklerini alan herkes değiştirior ki Duro marka lastikler bile daha iyidir, virajlarda yolda durmakta zorlaniorsun. tek sevdigim yönü motorun güclü olmasi 171 km hız görüyor 250 cc lik bir motosiklete göre cok iyi
Honda CBF 250 aydından 5000 km de 2006 modelini almıstık ve aynı sekilde binerek getirdim bu motosikleti sevmedigim yönleri direksiyon cok agir geldi, bana ve biraz da cılız duruor haricinde 12000 km de eksantirik de problem cıkartıor ve kronik bir problemmiş bu
Yamaha YBR 250: yanda ki 2 tane gücük grenaj ile honda'ya göre biraz daha toplu ve büyük duruor. enjeksiyonlu olması ve beyinli katalitik konvektör olması ayrı bi güzel. üzerinde pirelli daemon marka lastikleri ile yol tutusu kesinlikle cok iyi. Yakıt olarak aralarında ki en cimri motosiklet kötü diyebilecegim yönü 250cc olmasi yetmior :(
Öncelikle versdigin bilgiler için tesekkürler. Sormak istedigim bir kaç soru daha var..
HYO için:
"virajlarda yolda durmakta zorlaniorsun" Demişsiniz. Bunun sebebi lastiklerin kalitesiz olması mı yoksa motorun dengesizligi mi. Ayrıca ben Comet düşünüyorum. Grenaj sorun olmayacak.
YBR için: 250 cc olması yetmiyor derken, Rampalarda cabuk mu kesiliyor. İki kişi ile düz yolda 150-155 km hızlara cıkabiliyor mu.? Diger bir deyişle cıkabildiginiz son hız nedir. Uzun gezilerde biraz daha zaman kazanmak adına 150 km hıza cıkması iyi olur..
Cevabınız için şimdiden tesekkürler...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
04 Aralık 2009, 11:47
#18
Her ne kadar üretilmese de CBF250 alıp satmak daha kolay. Her tarafta CBF250 var ama YBR250 çok nadir.
Ayrıca artık üretilmemesi sorun değil.Her türlü parça bulunuyor. Bir çok yerde tartışıldı zaten, yamaha'nın halen üretilen modellerinde bile bazen parça bulmak zor oluyor. Ybr125 cbf150 ve birkaç çin haricinde yedek parça sıkıntısı hemen hemen aynı.
Eğer amacın daha sonra da motoru büyültmekse CBF250 al derim, Hyo'nun ikinci el piyasaını bilmiyorum ama YBR 'nin ikinci eli bile yüksek. CBF250'yi kolay alır satarsın, seni yolda üzmez emin ol.
Son hızlara takılmamamnı öneririm, zira uzun geziler diyorsun. Önemli olan daha çabuk değil güvenli gidebilmektir bir yere. O dediğin hızları bu motorlarla görürsün ama son hıza yakın olduğu için çok titreşim olur, motorun ömründen yersin. Zaten ortalamaya vursan senin gideceğin hızın çok az bir kısmı o hızlar olacak. O da sadece otobanda.
-
04 Aralık 2009, 11:56
#19
Bana kalırsa arkadaşın son hıza takılmasının sebebi , bi motorda son hız ne kadar yükselirse motorun uzun yolda gideceği ortalama hızda o derecede artar; yoksa gazı kökleyip bi yerden biyere gitmenin hiç anlamı yok; hem daha fazla rüzgarla savaşacaksın hemde motorun tabiri caizse uzun bi süre eşek gibi anıracak ; 250 cc segmenti kritik bi segment tabiri caizse aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık ; Allah kolaylık versin...
-
04 Aralık 2009, 12:09
#20
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler