Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Transalp 650 düşünüyorum, bilgiye ihtiyacım var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Merhaba arkadaşlar,

    Bayağı bir araştırdıktan sonra enduro seçeneklerini teke indirdim, kararım büyük ihtimalle 2003 - 2006 arası Transalp'ten yana olacak. Transalp kullanıcısı arkadaşlar ve bu motor hakkında bilgisi olanların yardımına ihtiyacım var.

    Aşağıdaki konularda bilgilerinizi paylaşabilirseniz çok sevineceğim:

    - Alacağım TA'yı İst. Anadolu yakasında hangi ustaya/servise göstermeliyim?

    - Honda için önereceğiniz bir usta/servis var mı? (İstanbul/Anadolu)

    - Yedek parça, özellikle de sarf malzemelerinin fiyatları konusunda bilginiz var mı? Balata, filtre gibi sarf malzemelerini nereden daha ucuza bulabilirim?

    - Normal bir bakımın ücreti (yağ, filtre vs.) aşağı yukarı ne kadara geliyor?

    - Motorun teknik zayıflıkları nedir? Satın alırken özellikle nereye dikkat etmeliyim, neyi sormalıyım?


    Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler!
    Ağır metal insanı...


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı UmARsIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TDM900
    Honda için İstanbul'da herkesin memnun olduğu tek bir isim var o da Ali Usta Fenerbahçe Stadının arkasında.

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yahu emrello, o makinaya bineceksen sarfını düşünmen biraz alakasız gibi geldi. neticede dağına göe karı vardır ama şunu söyleyebilirim ki ( 2 hafta önce transalp kullanan arkadaşlarla konuştuğumuzda geçen bir konu idi) kesinlikle enjeksiyonlu ve üst model almalısın. aksi halde ebnzin düşmanı sahibi olabilirsin...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı UmARsIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda için İstanbul'da herkesin memnun olduğu tek bir isim var o da Ali Usta Fenerbahçe Stadının arkasında.
    Bilgi için çok teşekkürler. Yazdım bir kenara.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:32 ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu emrello, o makinaya bineceksen sarfını düşünmen biraz alakasız gibi geldi. neticede dağına göe karı vardır ama şunu söyleyebilirim ki ( 2 hafta önce transalp kullanan arkadaşlarla konuştuğumuzda geçen bir konu idi) kesinlikle enjeksiyonlu ve üst model almalısın. aksi halde ebnzin düşmanı sahibi olabilirsin...
    Enjeksiyonlu iyi tabii de fiyatı da ona göre. Yani 100 km'de yarım litre az yakacağım diye 3000 TL fazla vermeyelim.

    Dağına göre karı olacak tabii orası kesin, ama yine de kimsenin sonsuz bütçesi yok (benim hiç yok). O yüzden genel masrafları konusunda kabaca bir fikrim olsun dedim.

    Olmadık sorunlar çıkartmasın da, periyodik bakımları bir şekilde yaptıracağız nasıl olsa...
    Ağır metal insanı...

  5. #5

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    2006 model transalp için;

    *Normal bakım Pendik Güngör motorda 120 liraydı geçen sene. (Yağ, filtre temizleme, disk temizleme falan yaptırdım diye hatırlıyorum ama tam emin değilim)

    *Orjinal parçaları tabiki pahalı her Honda gibi. Ama transalp için piyasada fazlaca yedek parça var diye biliyorum.

    *Nerele dikkat etmelisin.. Keçe ve amortisörleri kontrol et. Bir de kronik sorun olarak gördükleri belli bir sürat üzerinde ara sıra kafa salınımı oluyor bunlarda. Nedenini bilmiyorum, belki vida gevşemesi belki amortisörlerin ayarsızlığı. Usta söylemişti de unuttum. Klasik kontrollerden ekstra bakılması gereken bie şey daha gelmiyor aklıma...

    *120km/h üzerine çıktın mı fazla yakmayada başlar. Ortalama 150-160 ile gittiğim zaman 7litryi buluyordu yakıt tüketimi.

    *Bir de endurodur her toprağa girerim dağ tepe gezerim diye düşünme cüssesinden-tork oranından dolayı çamura girersen çıkamayabilirsin.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  6. #6
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı morrigan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2006 model transalp için;

    *Normal bakım Pendik Güngör motorda 120 liraydı geçen sene. (Yağ, filtre temizleme, disk temizleme falan yaptırdım diye hatırlıyorum ama tam emin değilim)

    *Orjinal parçaları tabiki pahalı her Honda gibi. Ama transalp için piyasada fazlaca yedek parça var diye biliyorum.

    *Nerele dikkat etmelisin.. Keçe ve amortisörleri kontrol et. Bir de kronik sorun olarak gördükleri belli bir sürat üzerinde ara sıra kafa salınımı oluyor bunlarda. Nedenini bilmiyorum, belki vida gevşemesi belki amortisörlerin ayarsızlığı. Usta söylemişti de unuttum. Klasik kontrollerden ekstra bakılması gereken bie şey daha gelmiyor aklıma...

    *120km/h üzerine çıktın mı fazla yakmayada başlar. Ortalama 150-160 ile gittiğim zaman 7litryi buluyordu yakıt tüketimi.

    *Bir de endurodur her toprağa girerim dağ tepe gezerim diye düşünme cüssesinden-tork oranından dolayı çamura girersen çıkamayabilirsin.
    Cevap için teşekkürler. Kafa salınımı olayı ilginçmiş, hiç duymamıştım.

    120'nin üzerine zaten pek çıkmam. 6 lt'yi geçmediği sürece sorun yok.

    Toprağa girme konusunda ise yaklaşımım şu: Toprak yollarda, köy yollarında nazlanmasın bana yeter. Zaten tarlaya, yamaca süreceğim yok...

    Türkiye'de enduro denince akla Transalp, V-Strom falan geliyor ama Transalp yurtdışındaki sitelerde sports-touring olarak geçiyor. Yani pek arazi motoru değil zaten.
    Ağır metal insanı...

  7. #7

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    emrello sen zaten seçeneğini teke indirmişsin,seçtiğin motorun tek sıkıntısı yakıt sarfiyatı,onun dışında safkan jopon olduğu için temiz bir makinaya yıllarca binebilirsin,şimdiden hayırlı olsun resim koyarsın artık

  8. #8

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de enduro denince akla Transalp, V-Strom falan geliyor ama Transalp yurtdışındaki sitelerde sports-touring olarak geçiyor. Yani pek arazi motoru değil zaten.
    Evet aynen öyle bilinçli kullanıcı seni.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  9. #9
    On7_li - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    Çanakkale / Çan
    Enduro sempatizanı olaraktan bir dönem almayı düşünmedim değil ama yakıt konusunda çok bonkör oluşundan dolayı beni kendisinden soğutmuştu.
    Çarp tamponuma kır farımı, Bedenime zarar verebilirsin ama RUHUMA ASLA...

  10. #10
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı On7_li adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro sempatizanı olaraktan bir dönem almayı düşünmedim değil ama yakıt konusunda çok bonkör oluşundan dolayı beni kendisinden soğutmuştu.
    Bu yakıt muhabbeti beni de düşündürmüyor değil, ama genelde TA sahipleri "canı sağolsun", "helal olsun koçum TA'ya" falan gibi yorumlar yapıyor. Sanırım harcadığı yakıtı hakkını veren bir motor. Tam da bilemiyorum tabii... Göreceğiz.

    Xmax'tan sonra feci koyacak benzin parası o ayrı (12 litreyle 360 km yapıyorum söylemesi ayıptır).
    Ağır metal insanı...

  11. #11
    ilhan YAZICI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    bende trabsalp düşünüyorum ama düşünmekten ileri gidemiyorum

    burda kulanan bi abimizin vardı sanırım 2001 modeldi motoru çok memnundu sonra sattı paraya sıkıştığından dolayı en son yine transalp almayı düşünüyordu bize TAden başkası yalan diyodu,
    enduronun enjeksiyonlu olması belki kirli benzin olunca sorun yaratabilir ama karbüratörlü olunca kıyıda köşede yolda kalınca bana daha mantıklı görünüyo - şahsi görüşüm tabi.
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  12. #12
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    kararınızı vermişsiniz ama,o segmentte eşdeğer bir kaç makine daha var.araştırmanızı tavsiye ederim.mesela,APRİLLA PEGASO,SUZUKİ FREEWİND gibi.hemen hemen aynı segment.dilerseniz bir bakın.hatta bu yaz bu siteden bir arkadaş,freewind ile karadeniz gezisi bile yapmıştı,motorla ilgili tecrübelerini de yazmıştı diye hatırlıyorum.şimdiden hayırlı olsun diyorum.kaçış rotaları şenlenecek.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  13. #13
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kararınızı vermişsiniz ama,o segmentte eşdeğer bir kaç makine daha var.araştırmanızı tavsiye ederim.mesela,APRİLLA PEGASO,SUZUKİ FREEWİND gibi.hemen hemen aynı segment.dilerseniz bir bakın.hatta bu yaz bu siteden bir arkadaş,freewind ile karadeniz gezisi bile yapmıştı,motorla ilgili tecrübelerini de yazmıştı diye hatırlıyorum.şimdiden hayırlı olsun diyorum.kaçış rotaları şenlenecek.
    Evet , kaçış rotalarında toprak yol gördüm mü geri dönüyordum. Şimdi oralara da gireriz inşallah.

    Pegaso'yu düşündüm aslında ama parça durumundan emin olamadım. Freewind konusunda ise hiçbir fikrim yok.

    En önem verdiğim konu sağlamlık, beni yolda bırakmaması ve parça konusunda sıkıntı olmaması. Sanırım TA bu konularda tüm alternatiflerin önüne geçiyor. Kullandığımdan değil, ama okuduklarımdan ve konuştuğum arkadaşlardan böyle bir izlenim edindim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------

    Alıntı ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende trabsalp düşünüyorum ama düşünmekten ileri gidemiyorum

    burda kulanan bi abimizin vardı sanırım 2001 modeldi motoru çok memnundu sonra sattı paraya sıkıştığından dolayı en son yine transalp almayı düşünüyordu bize TAden başkası yalan diyodu,
    enduronun enjeksiyonlu olması belki kirli benzin olunca sorun yaratabilir ama karbüratörlü olunca kıyıda köşede yolda kalınca bana daha mantıklı görünüyo - şahsi görüşüm tabi.
    Evet TA kullanıcılarında böyle bir durum var gerçekten. Çok seviyorlar motorlarını, ekşi sözlükte birisi "evladım gibi severim" yazmış.
    Ağır metal insanı...

  14. #14
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    sevgili emrello,şimdi hatırladı,karadeniz gezisi yapan arkadaş,sakinşeytan nickli arkadaştı.bu arada seçeneklerde yine kendini ispatlamış,kawasaki kle 500 de var.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  15. #15
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Kim Pegaso'yu düşünmüs, bir şeyler okudum

  16. #16
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili emrello,şimdi hatırladı,karadeniz gezisi yapan arkadaş,sakinşeytan nickli arkadaştı.bu arada seçeneklerde yine kendini ispatlamış,kawasaki kle 500 de var.
    KLE 500 de güzel motor evet, o da aklımdaki makinelerden aslında. Ama galiba yan çanta takılmıyor ona. Ben hiç görmedim en azından. Bir de hiç üzerine binip deneme şansım olmadı, yani oturuşunu falan bilmiyorum. Denemek lazım aslında.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:39 ----------

    Alıntı flying hellfish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim Pegaso'yu düşünmüs, bir şeyler okudum
    Güzel motor pegaso da...
    Ağır metal insanı...

  17. #17
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    BU KONuda bende zamanında çok araştırma yapmıştım. Aprillia Pegaso, Suzukı DL650, F650 ve Transalp arasında çok gidip gelmiştim. Transalp fazla yakıt tüketimi ve kaba çizgileri nedeni ile ilk başta elediğim enduro oldu. Daha sonra Pegaso sıkı bir rakipti. Düşük yakıt tüketimi, uygun rakamı ama o motorla nikah kıyıp asla boşayamazdım. Geriye F650 ve V-Strom kalmıştı. F650 yüksek bakım ve yedek parça nedeni ile elenince V-Strom aldım. Bence

    1.Suzukı DL650 V-Strom
    2.BMW F650 GS
    3.Aprillia Pegaso 650
    4. Honda Transalp derim..
    Ama karar senin fikir benim. Para senin öneri benim..
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  18. #18
    ilhan YAZICI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BU KONuda bende zamanında çok araştırma yapmıştım. Aprillia Pegaso, Suzukı DL650, F650 ve Transalp arasında çok gidip gelmiştim. Transalp fazla yakıt tüketimi ve kaba çizgileri nedeni ile ilk başta elediğim enduro oldu. Daha sonra Pegaso sıkı bir rakipti. Düşük yakıt tüketimi, uygun rakamı ama o motorla nikah kıyıp asla boşayamazdım. Geriye F650 ve V-Strom kalmıştı. F650 yüksek bakım ve yedek parça nedeni ile elenince V-Strom aldım. Bence

    1.Suzukı DL650 V-Strom
    2.BMW F650 GS
    3.Aprillia Pegaso 650
    4. Honda Transalp derim..
    Ama karar senin fikir benim. Para senin öneri benim..
    güzel seçim, yalnız 2, el bi vstrom la sıfır bir xt 660x alınabilir mesela alternatif olarak
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  19. #19
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    V-Strom düşünmedim değil aslında ama TA toprak yollara daha uygun gibi geliyor, daha bir korumalı sanki.

    Uzun yol da yapacağım için XT konusunda biraz çekiniyorum. Rüzgar ve titreşim problem yaratır mı diye şüphelerim var.
    Ağır metal insanı...

  20. #20
    davids - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    yok
    karar vermek gerçekten zor.düşünsene unutulmuş ama birde tenere rimiz var bizim
    hayat şansa bırakılacak kadar uzun değil


    ANES MOTOR
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler