Galiba bende ustazede oldum
-
Biraz uzun oldu sanırım kusura bakmayın.
Öncelikle en baştan anlatiyim olayı.
Yazın, yazlıktayken, hiçbir sorun olmamasına rağmen akü birden bitmişti. Göturdum ustaya, suyu bitmiş dedi, günahını almiyim ama elektrikli ısıtıcıda su ısıtıp döktü içine. artık nası bi suydu bilmiyorum. Bu olaydan sonra kullanım sırasında aküden sürekli su dökülmeye başladı(bu pazar gunune kadar, 4 aydır yani). Bu olayla alakalımı bilmiyorum ama ampullerim zırt pırt patlıyordu, hatta en son duy bile erimişti yuksek ısıdan. Akü ise şarj olmuyordu, far açıksa trafikte durduğum an akü ibresi düşüyordu. Bu sorumlarımı yine burda bir başlıkta yazmıştım ve genel kanı konjektörun bozuk olduğu yönündeydi.
Duyun erimesi ve farsız kalmam yuzunden ve ertesi gun işe gitmem gerektiğinden fazla araştırmadan evimin burdaki ustaya gittim. Parçacıdan aldığım konjektörü götürdüm, biraz baktı ve konjektörle alakası yok, sargısı değişicek, akuyude değiştirmen gerek dedi. Gittim parçacıya konjektoru verip sargı aldım. Taktı oldu dedi, hemen gidip bosch marka aku de aldım.
Şu an ki durum şu
Her şartta, sıcakta soğukta marşa dokunduğum anda çalışan motorum artık 1-2 saniye sonra çalışıyor. Hatta sabah rölantide bırakıp 2-3 dakika bekletiyorum, stop edip tekrar çalıştırmaya çalıştığımda 15-20 saniye marşa basmak zorunda kalıyorum. Hiç çalışmayacakmış gibi oluyor
Ayrıca akü göstergesinde değişen birşey yok, halen akü şarj olmuyor, durduğum an ibre anında düşüyor
4.dundeyim şu an ama neyseki halen ampullerim patlamadı. Umarım patlamazda.
Durum bu ne yapmalıyım ustayı değiştirmek haricinde. Hangi parçayı değiştirmeliyim
Reklamlar
-
iyi akşamlar.sen en iyisi bir elektirikçiye gidip motorun şarj durumunu bir ölçtür 14.2 den aşağı,15.0 dan yukarı olmaması gerekir bu değerler aralığının altındaysa akü yine biter eğerki üstündeyse akü şişer veya allah göstermesin gümler ama büyük ihtimalle konjektördedir sanırsam motorsikletin zat150 onlarda konjektör çok arıza yapıyor bende yamaha servisiyim ama diğer bütün motorlarada bakmaktayım zat karabükte çok olmamasına rajmen motor sayısından çok konjektör değiştirdim.iyi akşamlar
-
DOGAN MOTOR adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar.sen en iyisi bir elektirikçiye gidip motorun şarj durumunu bir ölçtür 14.2 den aşağı,15.0 dan yukarı olmaması gerekir bu değerler aralığının altındaysa akü yine biter eğerki üstündeyse akü şişer veya allah göstermesin gümler ama büyük ihtimalle konjektördedir sanırsam motorsikletin zat150 onlarda konjektör çok arıza yapıyor bende yamaha servisiyim ama diğer bütün motorlarada bakmaktayım zat karabükte çok olmamasına rajmen motor sayısından çok konjektör değiştirdim.iyi akşamlar
biyerden ölçtü aslında. yanlış hatırlamıyosam rölantideyken 12v du, gaz verince 14e geliyodu
-
''Her şartta, sıcakta soğukta marşa dokunduğum anda çalışan motorum artık 1-2 saniye sonra çalışıyor. Hatta sabah rölantide bırakıp 2-3 dakika bekletiyorum, stop edip tekrar çalıştırmaya çalıştığımda 15-20 saniye marşa basmak zorunda kalıyorum. Hiç çalışmayacakmış gibi oluyor''
Kollektör değişimi olmuş sanırım(sargı dediniz) ama şarj etmiyorsa öncelikle konjektöre bakılmalıydı, şarjı açıp - kesen elemandır.
-
durunca akü göstergesinin düşmesi bendede oluyor.benim şahsi düşüncem frene basıp stop lambası yandığı için vede motosiklet hareket etmeyip şarj etmediği için yani direkt aküden yediği için oluyordur.freni bırakınca yükseliyor ve hareket edince sorun kalmıyor.benim fikrim bu.
bide bişey sorcam motorun sadece çalışmasındamı problem var?yani akü boşalıyomu yoksa marşmı almıyor?marş almıyorsa aküde sorun olduğunu sanmıyorum.ateşlemede bir problem olabilir veya soğuktan kaynaklanan bir problemde olabilir
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
Geçmiş olsun kardeşim. Sıkıtının geçmemesine üzüldüm. Ama hiç olmazsa sana ustanın değişmesine sebeb olmuş. Olmazsa Ferhat Usta'ya gel, Ümraniye'ye yakın nasıl olsa...
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
-
motorhocası adlı üyeden alıntı
''Her şartta, sıcakta soğukta marşa dokunduğum anda çalışan motorum artık 1-2 saniye sonra çalışıyor. Hatta sabah rölantide bırakıp 2-3 dakika bekletiyorum, stop edip tekrar çalıştırmaya çalıştığımda 15-20 saniye marşa basmak zorunda kalıyorum. Hiç çalışmayacakmış gibi oluyor''
Kollektör değişimi olmuş sanırım(sargı dediniz) ama şarj etmiyorsa öncelikle konjektöre bakılmalıydı, şarjı açıp - kesen elemandır.
birsuru ismi var.statörde deniyor galiba. böyle bişe
aslında şarj etmesi lazım. çunku hergun marşa basıyorum, şarj etmese aku biter. ne tam bitiyo ne tam doluyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:14 ----------
ozrace adlı üyeden alıntı
durunca akü göstergesinin düşmesi bendede oluyor.benim şahsi düşüncem frene basıp stop lambası yandığı için vede motosiklet hareket etmeyip şarj etmediği için yani direkt aküden yediği için oluyordur.freni bırakınca yükseliyor ve hareket edince sorun kalmıyor.benim fikrim bu.
bide bişey sorcam motorun sadece çalışmasındamı problem var?yani akü boşalıyomu yoksa marşmı almıyor?marş almıyorsa aküde sorun olduğunu sanmıyorum.ateşlemede bir problem olabilir veya soğuktan kaynaklanan bir problemde olabilir
yine düşer ama motoru stop ettirecek kadar olmamalı. dun iş çıkışı trafikte her duruşumda stop etti. bir sure gidince şarj oldu heraldeki stop etmesi kesildi.
çalışmada problem yok. ustaya gitmeden önce nerdeyse marşa basmadan çalışıyodu, o kadar diyim. şimdi geç alıyor. saçma olan durum ise sabah rölantide bırakıyorum motoru, jikle devreden çıktığında stop ediyor (stop etmesi rölanti ayarıyla ilgili). 2-3 dakika çalışıyor yani, ısınması için yeterli bir sure. ama tekrar marşa bastığımda çalışmıyor. uğraşıyorum baya anca çalışıyor. ısınan motorda niye böyle oluyor anlamadım. soğukla ilgili olsa ilk marşta çalışmaması lazım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:19 ----------
siyahatmaca adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun kardeşim. Sıkıtının geçmemesine üzüldüm. Ama hiç olmazsa sana ustanın değişmesine sebeb olmuş. Olmazsa Ferhat Usta'ya gel, Ümraniye'ye yakın nasıl olsa...
her yere giderim abi. izmitteki ustama gitmeyi bile düşünüyorum valla.
-
iyice cozuttu bu marş olayı. bastığımda garip bi ses geliyor artık. ayak marşıyla çalıştırıyorum şimdi mecburen
-
Yav şu SEVPA'ya bi götür bakayım motorunu..
ismimi de ver
ciddiyim..epey başını ağrıttı bu marş işi hee..
Hoca de bilir onlar..
-
Osbourne adlı üyeden alıntı
Yav şu SEVPA'ya bi götür bakayım motorunu..
ismimi de ver
ciddiyim..epey başını ağrıttı bu marş işi hee..
Hoca de bilir onlar..
bayramda açıklarmı acaba. bu akşam gidiyim o halde çok geç olmazsa.
-
diş kaçırıyo sanırım marş motoru. sureklı basınca diş tutmadığı için motor çalışmıyor. bas-bırak- bas bırak yapınca çalışıyor. ileride bozulucak iyice ama o belli
-
RunemagicK adlı üyeden alıntı
diş kaçırıyo sanırım marş motoru. sureklı basınca diş tutmadığı için motor çalışmıyor. bas-bırak- bas bırak yapınca çalışıyor. ileride bozulucak iyice ama o belli
Evet.Aynen öyle oluyor..Marş rublesinden kaynaklanıyor..Garantiden değiştirirler..Sorun kalmaz..
Ne oldu gittin mi bugün? Kapalıdırlar muhtemelen..
-
Osbourne adlı üyeden alıntı
Evet.Aynen öyle oluyor..Marş rublesinden kaynaklanıyor..Garantiden değiştirirler..Sorun kalmaz..
Ne oldu gittin mi bugün? Kapalıdırlar muhtemelen..
motor 2005 model. garanti yok yani
bugun gidemedim akraba ziyareti yuzunden, geç geldim eve. ama çalıştırma tekniğini buldum, sorun yok şu an. gitmem heral tam bozulana kadar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler