Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Neden Sağ - Neden sol...???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Merhaba arkadaşlar yine bir soru.Biliyorum yine içinizden neden bu zekai normal bir soru ile karşımıza gelmiyor diyeceksiniz belkide...ama ne yaparsınız işte tutamıyorum kendimi...
    Şimdi arkadaşlar şu iki resme dikkat edin.
    birisinde tekere aktarma (zincir) sağ tarafta...Mesela jawa , minsk 125 e , harley vs. gibi.
    Diğerinde ise tekere aktarma ( zincir ) sol tarafta.Mesela honda , yamaha yada çin mallarında...
    Neden sağ yada neden sol.?
    acaba sağda yada solda olmasının bir avantajımı var yoksa üretildiği ülkenin gerektirdiği birşey mi.yoksa tasarımcıların farklı olma çabaları mı.?





    evet arkadaşlar düşüncelerinizi beklemekteyim...
    zekaiyuce


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Ne farketti ki şimdi sağda veya solda olması

    Muhtemelen tasarım aşamasında herhangi bir nedenle o şekilde yapılması gerekiyodur, o kadar. Başka ne önemli nedeni olabilir ki?

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Genelde yolun sağ tarafı daha çamurlu,tozlu olduğu içindir herhalde

  4. #4
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    fantezi olsun diye

  5. #5
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    vay canına en hızlı cevap veren iki kişi.... )))
    bişey farketmiyor zaten sağda yada solda olması sonuçta motosiklet istenilen performansı veriyor.Lakin merak ettiğim şu : NEDEN.?
    zekaiyuce

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    şanzımanın tasarımındaki farktan dolayı yer değiştiriyor
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    Şenonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Bağzı ülkelerde arabaların direksiyonu sağdadır oranın trafiği bizim trafiğimize göre terstir
    Bağzı insanlar sağ eliyle yazar bağzı insanlar sol eliyle
    Ama değişen bişey yoktur herşey aynıdır
    her marka kendi yapısına ve kendi ülke şartlarına göre üretim yapar
    Bahadır Şenonar A rh(+)
    Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Genelde tasarımcılar karar verir...Extradan bir şey söz konusu değildir... Fayda ya da zararı yoktur...

    Ben olsam çift taraflı zincir tasarlardım....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9
    Şenonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde tasarımcılar karar verir...Extradan bir şey söz konusu değildir... Fayda ya da zararı yoktur...

    Ben olsam çift taraflı zincir tasarlardım....
    o nasıl olucak peki
    Bahadır Şenonar A rh(+)
    Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.

  10. #10
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde tasarımcılar karar verir...Extradan bir şey söz konusu değildir... Fayda ya da zararı yoktur...

    Ben olsam çift taraflı zincir tasarlardım....
    Duble Performans olayı galiba
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  11. #11
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ortaya koyamadıkları için sağa veya sola koyuyorlar ben sordum

  12. #12
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde tasarımcılar karar verir...Extradan bir şey söz konusu değildir... Fayda ya da zararı yoktur...

    Ben olsam çift taraflı zincir tasarlardım....
    iyi fikir 2*2 yani zincirin sagda solda yada ortada olmasinin bi avantaji oldugunu sanmam sadece tsarim...

  13. #13
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Zincirin sağda olması sağa doğru olan virajları neden daha kolay aldığımızı açıklar diye salliyim

  14. #14
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ÖN DİŞLİ NE TARAFTA İSE, ARKA DİŞLİ DE O TARAFTA OLUR DESEK?
    YANİ motosikletin motor tasarımıyla ilgili bir olay olduğunu düşünüyorum...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #15
    chopper_77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2009
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    MCX 150
    evet benimde merak ettiğim bi konudur bu ben hep çift silindirli makinaların neden arka tekerleğin 2 tarafından zincirli olmadığını kendime sorarım daha iyi ve daha sağlam olmazmı kalkışta artış olur bence hem daha sağlam olur mesela bisikletlerde zincir sağ taraftadır çünkü insanlar sağ ayaklarıyla daha kuvvetli bi güç sarfediyorlar solakları bilmem ama çift silindirlilerde dediğim gibi olsa daha bi harika olur

  16. #16
    ünaltürkyazıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul-Beşiktaş/Arnavutköy
    Motosikleti
    HONDA SH 300i
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duble Performans olayı galiba
    duble performansta fazla yakar

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde tasarımcılar karar verir...Extradan bir şey söz konusu değildir... Fayda ya da zararı yoktur...

    Ben olsam çift taraflı zincir tasarlardım....
    Sürtünme hesapları sonucu talebiniz başarısız.

  18. #18
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    sağ elini kullanabılen sağdan zinciri yağlasın diye,
    ve sol elini kullananda soldan yağlasın diye
    ama bizim ülkemizde üretim olmadığından başkalarının başkaları için ürettiği motorlara biniyoruz,
    o nedenlede buna karar vermek gibi lüksümüz yok sanırım
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı chopper_77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet benimde merak ettiğim bi konudur bu ben hep çift silindirli makinaların neden arka tekerleğin 2 tarafından zincirli olmadığını kendime sorarım daha iyi ve daha sağlam olmazmı kalkışta artış olur bence hem daha sağlam olur mesela bisikletlerde zincir sağ taraftadır çünkü insanlar sağ ayaklarıyla daha kuvvetli bi güç sarfediyorlar solakları bilmem ama çift silindirlilerde dediğim gibi olsa daha bi harika olur
    İyide o zaman bakım maliyetleri 2 katına çıkar....
    Şaka bir yana gerginliklerini ayarlayamassınız... Ayarlayamadığınız için motorda hep bir kasıntı olacaktır gevşek tarafa doğru....
    İşin mühendislik tarafını bilmem ama vardır elin japonunun bir hesabı...

    Ama sağlam olsun güç kaybı olmasın diye BMW şaftlı yapmıştır.... Sene bilmem kaç...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20
    kocc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Belgium
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 Custom
    Aslinda taaa ata binme ile ilgilidir bu olay , mesela eskiden insanlar ata soldan binerdiler bu aliskanlik bisiklete geçti insanlar bisiklete soldan bindikleri için zinciri saga yapmak zorunda kalmistilar (paça takilmasi yada kirlenmesini önlemek için) bir zaman sonra motor icad edildi bu yine bisiklet gibi yapmayi tercih ettiler. Bu bir zaman sonra motorlar büyüyünce eksozlarda büyüdü ve sagdan yapma zorunlugu duyuldu bu nedenle zinciri sola aldilar eksoz'a yer kalmasi ve teknik yönden daha kolay olmasi içindi. Bu anda büyük bölümü soldan yapmakta, sagda olanlar ise bazen teknik açidan mecbur kaldiklari için saga konuluyor ama genelde ilk basta soldur...
    Kestim biçtim oldu chopper (önemli olan baskasinin yaptigini degil kendi zevkini yapip binmek).
    Benim askim http://www.motosiklet.net/forum/members/58264-albums466.html


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler